Eğer senin için birinci öncelik yakıtsa NS160'ı hiç satma.Hem vergisi de daha düşük.Sadece önde de olsa abs var. Benim NS150'de ön abs olsa yüksek ihtimal en az bir yıl daha kullanırdım.(Ben de sana illa sattırmayacam
)
Yok aslında bence Dominar kilosuna, cc'sine ve gücüne göre 250cc kadar yakıyor hemen hemen. Tabii kullanıma da bağlı, benim gibi genelde sakin giden adam az yakıyor, angry gibi agresiv kullanan çok yakıyor. Hani NS160'ı da sürekli redline hattında kullansan o da beklenenden fazla yakar.
Kendini biliyorsundur neticede kullanım tarzın, ekonomik durumun, ne istedğin bunları ölç tart.
Benim mesela Domi almamdaki öncelik yakıt değil, TEM'de daha güçlü bir motordu. O yüzden son hız v.s.'yi değil, NS150 ile gittiğim hızları ya da bi tık üstünü daha rahat yapan, bağırmadan ve uzun süre yorulmadan yapacak ve çok pahalıya patlamayacak bir alet istedim, önce NS200 derken neredeyse son dakikada Dominar aldım, test sürüşü yapmam ve Kdiner, Angrypower, mavellen, norton gibi arkadaşlarla mesajlaşmalarımın da etkisi oldu, en çok da kdiner'in. Tabii güzel bir fiyata almamın da, ben neredeyse 2017'deki lansman fiyatına aldım aleti 2018 Nisan ayında.
Başta (burada okuyanlar da bilir) biraz titreşimden yakındım, ama 5000km'den sonra neredeyse alıştım, sonra 42T dişliyi de takınca artık uzun yıllar binerim diyorum.
Yani yakıt sana, kullanımına bağlı ama benim şimdiye kadar yakaladığım en iyi rakamdır 3.3lt., yoksa ben de genelde 3.5 ila 4 arasında geziniyorum, 3.5 - 4.5lt 100km'de diye düşünebilirsin kullanıma bağlı olarak. Angrypower'a bağlarsan 6'yı da aşabiliyormuş ben de yeni öğrendim.
Ama öyle kullanınca 250cc lerde o kadar yakar zaten.
O kurye arkadaş gibi 80 - 90 geçmeden sürersen belki 3'ün altına da düşer, ama ben TEM'de bırak 80'i çoğu kez 90'la bile gidemiyorum, millet formula 1'e bağlamış, 100 - 110 km'den aşağı giden yok, kamyonlar dahil. O yüzden benim için 4litre ve altı çok iyi rakam yakıt için. Ve aynı 100 - 110 km hız eşiği sebebiyle NS150'yi yormak yerine Dominar400 aldım. Neyse ki aynı NS150 gibi, iyi ki de almışım diyebiliyorum 5300 km sonra.
Açıkçası ilk 1000 km filan NS150'yi çok aradım, çünkü memnundum keratadan, ama sürdükçe ve avantajlarını gördükçe Domi'ye de alıştım. iyi ki galeyana gelip erkenden satmaya kalkmamışım. Hep söylerim yine söyleyeyim, "
sıfır bir motosiklet bence en az 10.000 km sürülmeden satılmamalıdır", çünkü bazen o km'lere gelene dek anlayamıyorsunuz aletin huyunu suyunu ya da değerini. Ayrıca daha önce üst cc kullanmayanlar için de genelde en az 10.000km'lik kullanım tecrübesi önerilir alt cc'de.(tecrübesi olan için bu sıkıntı değil tabii ki) Neyse ki ben 5000km'de Domiyi anladım, iyi anlaşmaya başladık. ayrıca zarar da ediyorsunuz erken satınca.