Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ekim 2018, 22:06
#3501
mavellen adlı üyeden alıntı
[/COLOR]Motor bu şekilde içiyor yakıtı.Gazlama güzelde yakıt fena.Hafatasonu gezisi olsa idare edilirde günlük mümkün değil.100 km de 50-tl yakıt yedim.7 litre aldım bitti.Yaklaşık 7 litre yaktırdım.[COLOR="Silver"]
Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
Reklamlar
-
31 Ekim 2018, 22:37
#3502
Angrypower adlı üyeden alıntı
Mt-25’i teslim aldım. Belki bana kızacaklar ama Dominar daha iyiydi benim için. Öyle aman amanda fark göremedim. Açık ara aydınlatmalarında daha iyiydi. Güzel yakıyor. 35km de ortalama 3,8lt/100km
Aga iki resimde buraya ativerde bakak..
-
01 Kasım 2018, 09:02
#3503
reo adlı üyeden alıntı
Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
Gazlayınca pek tararruf olmuyor.Hangi motor gazlayınca tararrufluda?
-
01 Kasım 2018, 09:03
#3504
reo adlı üyeden alıntı
Nasıl ya? Hani 3,5 - 4 litre yakıyordu, hani tasarrufluydu
3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor
-
01 Kasım 2018, 09:04
#3505
Angrypower adlı üyeden alıntı
Mt-25’i teslim aldım. Belki bana kızacaklar ama Dominar daha iyiydi benim için. Öyle aman amanda fark göremedim. Açık ara aydınlatmalarında daha iyiydi. Güzel yakıyor. 35km de ortalama 3,8lt/100km
Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.
Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.
-
01 Kasım 2018, 09:45
#3506
gerivites adlı üyeden alıntı
3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor
Ben 6,4lt/100km yapmıştım. Beni geçmen için bir ihtimal var; tüm olumsuz koşullara rağmen arkanda artçı vardı. 156km’de full depodan ışık yaktım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------
mavellen adlı üyeden alıntı
Senin tek şikayetin soch motor ve titreme idi.
Hayırlı uğurlu olsun.Resimde koy.
Aynen abi Sohc benim kullanımıma uymuyor. 7000deviri geçmezsen mt-25 3,6 gibi rakamları yakıyor. 2000km rodaj bitsin, 1000km de motor açılsın die full rpm giderim. Yada 1600-2500 arası giderim bilmiyorum. Lakin ondan sonra ciddi kıyas yaparım. Fakat şu hali ile oyuncak gibi duruyor. Çok hafif geliyor.
-
01 Kasım 2018, 09:58
#3507
Konu herhalde SOHC / DOHC farkından çok tek silindir / çift silindir (ve dolayısıyla çevirilebilecek azami devir sayısı) farkı olsa gerek; DOHC yüksek devirde iyi güç alabilmek için ihtiyaç duyulan bir teknoloji. Tek silindirde ulaşılabilecek devir sayısı çift silindirden daha az olacağı için DOHC'un pek bir anlamı olmayacaktır...
-
01 Kasım 2018, 10:03
#3508
Bu ara SOHC-DOHC muhabbeti dönüyor.
Motorun tek eksantrik veya çift eksantrik olması neyi değiştirir veya siz nasıl anlıyorsunuz?
Motor ben tekim, garibanım diyerek mi çalışıyor?
-
01 Kasım 2018, 10:04
#3509
gerivites adlı üyeden alıntı
3,5-4 ile kullanmak mümkün. Mavellen dişli değiştirdi. Gerçi orijinal dişli ile de basınca 7lt yakmışlığım var. İnsan gibi kullanınca 3lerde yakmak mümkün. Her araç için geçerli olduğu gibi yarı yarıya fark ediyor
Aldığım yakıtdada sıkıntı olabilirmi?7.09 litre kayıt aldım.Yakıtı almadan önce depoyu tamamen bitirmiştim.Tekrar yakıt alacağımdada depo tamamen bitmişti.Zamanında petrole girmememden kaynaklandı.Yakıt yeter sandım.Önceki dişi düzenine göre yetmesi gerekiyordu çünki testtini yapmıştım.Bu 7 litre anlam veremediğim bir şekilde oldu.
-
01 Kasım 2018, 10:04
#3510
Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)
-
01 Kasım 2018, 10:08
#3511
Walla 7000 devirlerde motor hoş. 10000’li devirlerde ne olur bilemem. Full sentetik yağ şart gibi.
-
01 Kasım 2018, 10:13
#3512
Cyan adlı üyeden alıntı
Zaten Dominar'ın kurulumu tasarımı torku düşük devirden itibaren vermek, yüksek devirde çalışmak değil. DOHC küçük stroklu yüksek devirli motorlarda ihtiyaç. Dominar'ın stroke'u da nispeten uzun diye hatırlıyorum (daha iyi torku ve düşük devirden itibaren alabilmek için), sırf bu yüzden 3 bujisi vardır. Dominar'la MT-25'in tasarım felsefeleri birbirinden oldukça farklı ve konu sırf SOHC / DOHC detayına indirilecek kadar basit değil. (Ama bu iki terim motor hakkında önemli bir ilk izlenim bırakıyor tabi...)
Adam tek silindir motoru tasarlarken yerini bulur tek eksantriğe 3 valf de 4 valf de koyar, ne olacak o zaman?
Örnekleri var zaten. Tamamen motorun tasarım, strok farkı, yüksek devir çevirme isteği ile alakalı durumlar.
-
01 Kasım 2018, 10:15
#3513
Rodajı bitir de hele, sonra bir 7100'lersin
-
01 Kasım 2018, 15:24
#3514
Yamalube çakacaklar kanımca. Zaten 1600km geçince ben yardırmaya başlarım da bir bakalım hele rodajına falan. Bakalım basınca kaç yakıyor ama egzoz güzel patırdıyor. Hoşuma gitti
-
01 Kasım 2018, 16:00
#3515
Yamalube 15W-30 Racing Full Synthetic with Ester (JASO MA) (Kodu: LUB-15W30-FS-12) koyarsın olur. 7100'den aşağı olduğunu zannetmem... Servisler ısrarcı oluyormuş, yağdan kazanmak istiyorlar herhalde ;)
-
01 Kasım 2018, 18:22
#3516
Aç hepsi aç. Gidiyorsun ve özensiz çalışma alıyorsun. Gözleri doymaz
-
02 Kasım 2018, 19:07
#3517
Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.
-
02 Kasım 2018, 20:14
#3518
maktama adlı üyeden alıntı
Full sentetik yağ uzun dönem rodajına izin vermediği için 10bin km'den önce konulması önerilmez. 10bin km dayanamam derseniz hiçolmazsa5bin km'ye kadar yarı sentetik kullanın derim.
Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...
-
02 Kasım 2018, 21:01
#3519
Cyan adlı üyeden alıntı
Çok abarttınız. 1500km'den sonra rahat rahat konur. Hesap yapalım; şehiriçi ort. 30km/s yaptığımızı farzedelim (İstanbul'da bundan da azdır ya, neyse...), 1500/30 = 50 saat yapar. Yüksek performans enduro / supermoto'ların bu çalışma saatinden sonra motor açmalı ağır bakımı olur. 50 saatte halen rodajı bitmemiş motor mümkünatı yok olamaz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Ha bu 30km/s'i bir tarafımdan uydurmadım; motora teknotakip taktırmıştım, bugün itibarıyla 155 saatlik çalışmayla (teknotakip sistemi bunu ölçüyor) 5.000km yol yapmış durumdayım ve güzergahımda TEM de var E5 de var, haftasonları da boğaziçi var. 5.000km ÷ 155s = 32km/s...
Hocam bu teknotakip nasıl.Ücreti tek seferlikmi nasıl oluyor bahsedebilirmisin?
-
02 Kasım 2018, 21:06
#3520
Ben bugün Yamaha servisinde soracaktım ama unuttum. Bu teknotakip taktırmak, garantiyi bozuyor mu acaba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)