Walla 15000km sonunda benim lastikler çatlayıp, düzleşip ve artık tutmamaya başlayınca ben mecbur değiştirdim. Çok faydasını gördüydüm.
Walla 15000km sonunda benim lastikler çatlayıp, düzleşip ve artık tutmamaya başlayınca ben mecbur değiştirdim. Çok faydasını gördüydüm.
kdiner, benim Pulsar 5. kışına girecek fabrika antifiriziyle(arada ufak su eklemesi oldu 2 defa, biri 15bin bakımında, diğeri 27bin küsürde, motor 38bin küsürde), ilkönce ona bir el atayım bari :D
Diğer motorum Domi de 2. kışına girecek ancak pulsara göre çok hızlı azalıyor antifirizi, Pulsarın 2 yılda azalttığını Domi 6 ayda azaltıyor(motor 20bin'de şu an). Pulsardan sonra ona da bi antifriz değişimi yaparız bakalım bu verdiğin bilgilerle
Daha önceki sayfalarda konuşuldu, siz kararınızı vermişsiniz ancak torktan fazla kayıp istemiyorsanız tavsiyem 42 yerine(%8 civarı tork kaybı) 43 dişlidir(%4 civarı tork kaybı), arada büyük fark var emin olun.
Ha aynalar 43 dişlide yine titriyor ne yazık ki, ama 42'de de titriyor benim kullanımımda, siz çok sakin ve devir düşük kullanırsınız işe yarar belki. Ama 42'de üst devirlerde ölüyor bana göre(2000 km 42 kullandım, değişip 8bin km'dir 43 kullanıyorum, bu motorun fabrika çıkışı arka dişlisi 43 olmalıymış diyebilirim, 157km/s hızda rpm ışığını yeni yakmaya başlıyor,ve tork çok da düşmediğinden o hıza görece rahatça çıkabiliyorsunuz, 42'de ben öyle rahat göremedim o hızı. orjinal 45 dişlide devir kesiciye giriyor 161km/s hız civarında).
14 model pulsarımda eksiltme falan yaşamadım ve 30000km de kendim antifirizini değiştirmiştim, 16 modele nasip olmadı zaten yeni idi ve 7000km deydi, dominar da ne antifiriz nede su eklemesi yapmadım ilk günki gibi duruyordu, 25000km ye gelmiş kışa girmeden değiştireyim dedim, sen en iyisi dominara radyatör kaçağını önleyen sıvı kullan bir de öyle dene, normalde eksiltme yapmaması lazım, değişimden sonra bile kontrol ediyorum bir sıkıntı yok.
42 dişli %7 tork kaybı oluyor, dediğiniz gibi 43'de %4 gibi. Aslında ben de taa en başında 43 mü olmalı dediydim ama 42 kullanan arkadaşlar bana genellikle titreşim için 42 önerdiler, servis de aynını söylemişti o yüzden 42 düşündüm. Benim kullanımım agresif denilemez, tek kişi genellikle düz yolda ve 120 - 130 km üst sınırla sürüyorum. ortalama hızım 100 - 110 gibi oluyor sürdüğüm yol boyunca 5000km'de yalnız bir kez RPM ışığı yaktırdım o da denemek içindi.
Bakalım 42'yi bi deneyelim, çok kayıp hissedersem 43'de nihayete erdiririz. Benim dişli değişmemin yegane amacı titreşimin azalması (sürdüğüm hızlar dahilinde), 43'de fark olmuyorsa değişmenin anlamı yok gibi geliyor. Haa diyorsanız ki titreşim epeyce rahatlıyor 43'de ama aynalar yine de titriyor ona da eyvallah derim, ama sizin kullanım tarzınız sanırım biraz agresif. Ben neredeyse orjinaliyle bile sürmeye razı moda gelmiş durumdayım. derdim gece sürüşlerindeki aynalar ve ileride titreşimden kaybetme ihtimalim olan somundu vidaydı v.s. Genelde 42 kullananlardan aldığım dönüşler iyi geldi bana. Bi de ben deneyeyim bakalım. neticede 43'e dönmeye engel bi durum yok, siz de dönmüşsünüz.
Bir de soru sorayım size ikisini de kullanmışsınız, zincir orjinal haliyle kurtarıyor değil mi her ikisinde de yani bakla filan sökülmüyor değil mi? Ben sökülmüyor diye okumuştum bu başlıkta yanılmıyorsam.
%8 kayıpla 32Nm gibi bir şey oluyor, bu bile hiç az değil. Benim 250cc 175kg scooter 21Nm idi ve üzmüyordu.
Artçılı çantalı İstanbul Bodrum yapmıştık (iki kişi 180kg) bir Manisa İzmir arası biraz zorlanmıştı.
Yani demem odur ki 32Nm ile de bayağı bayağı iş görürsünüz...
İşte ben de aynını düşündüğüm için, (ki %7,1 çıkıyor oran yani 32,5 nm yapar), benim gibi tek süren biri için epeyce rahatlatıp işimi görecektir. 35nm ile 32,5 nm arasındaki 2,5nm farktan üzülecek gibi süren biri değilim zaten.
Diyelim ki bu motor orjinal halde 32 nm 37 hp olarak gelseydi (ki %7.1 de hp artacak bu arada yani 37,5 gibi bişey olacak HP) yine almayacak mıydık biz bu aleti, bence bayıla bayıla alacaktık. Denemeden çokça söz etmek istemiyorum ama devasa bir fark değil bence tork anlamında da.
Dominarınıza iyi bakın. Benim hasar raporu oluşturuldu. Üzer sizi. Düzgün kullanım. Demedi demeyin
Vallahi dün serviste seninkine benzer ön amortisörler yamulmuş, hatta kırığı da olan, ön far v.s. tamamen kırılmış bi 200NS vardı 3000tl gibi bi masrafı olduğunu öğrendim, Senin Domi'deki epeyce tuzluya çıkmıştır zannımca. Nedir, ne çıktı, sakıncası yoksa?
Kasko için şair sigortadan tekrar bi teklif alacağım ben de bakalım. Çok kapsamlı bir motokasko sunuyor.
16000₺. Yazı ile on altı bin Türk lirası.
Padişah fermanı gibi liste var.
İkinci el Dominar parası. Demek ki bu tip bi hasar durumunda motoru hurdaya çıkartmak lazım, burdan anlaşılan bu.Ya da bu haliyle alacak birine ne veriyo satmak belki, bi tanıdığım öyle yapmıştı alıcı çıkınca. Kasko olsaydı bunu karşılayacaktı. Kasko şart gibi sanki, bundan anlaşılan o.
Walla durum böyle. Gösterge panelim falan sağlam. Onlar işin içine girmedi bile.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Zorunlu trafik sigortasının araç başına maddi hasar teminat bedeli de olması lazım, sigortandan bunu bi sordursana, hatta teminatını kendin de poliçenden görmen lazım. Bilmem bi işe yarar mı ama? Hatta kazaya sebebiyet verenin sigortası senin masrafını karşılıyor yanılmıyorsam, tabii suçlu çıkan orasıysa, ki senin kazada öyledir diye düşünüyorum.
Şöyle de bir alıntı yapayım:
Araç trafik sigortası, karşı tarafa vereceğiniz zararları tazmin eden bir poliçe türü olma özelliği taşıyor. Bu yönüyle, trafiğe çıktığınız zaman herhangi bir kazaya sebebiyet vermeniz halinde, karşı tarafın zararlarının giderilmesini garanti altına alan trafik sigortası, kanunlar kapsamında bu nedenle zorunlu hale getiriliyor.... Maddi hasarlı ya da fiziki hasarlı kaza durumlarında, kazanın tespit durumuna göre uygulanacak teminatlar ve hasar tazmini devreye giriyor.
Bir de şu var:
Zorunlu Trafik Sigortası Teminatları
Trafik sigortası, zorunlu sigorta kapsamında yer alan değerli bir güvencedir. Bu güvenceden en iyi şekilde yararlanabilmek için zorunlu trafik sigortası teminatlarını bilmeniz gerekir. Zorunlu trafik sigortası kapsamında her araç için teminatlar aynıdır ancak teminat limitleri araç türlerine göre değişir. Zorunlu trafik sigortasında verilen teminatlar aşağıdaki gibidir;
Kişi başına vefat ve tedavi: Bir hasar durumunda her bir üçüncü kişi için ödenecek olan vefat ve tedavi masraflarını poliçede yazan limitlerle karşılar.
Kaza başına vefat ve tedavi: Bir hasar durumunda tüm üçüncü kişilerin vefat ve tedavi masraflarının toplamını poliçede yazan limitlerle karşılar.
Araç ve kaza başına maddi hasar: Bir hasar durumunda karşı tarafa verilen maddi zararları poliçede yazan limitlerle karşılar.
32000₺ ile 36000₺ arası değişiyor genelde. Benim araç perte bile çıksa karşı tarafın sigortasından tazmin edebileceğim gibi. Tek sorun trafik polisi yol krokisini yanlış çizdiği için ben haksızlık payı bile gösterilse itiraz etmek durumda kalacağım. Çünkü bağlantı yolunu, emniyet şeridi olarak çizmiş.
TEM hasdal mobese kamerasının gördüğü yerde ben kaza yaptım. Motorun çakılı kaldığı yerde olay anında çekilen videoda görünüyor.
http://www.canlimobesekameraizle.com...gi-canli-izle/
Buradan yola bağlanırken patladım :(
Yahu şu memlekette cahillik ve işini düzgün yapmayan insanlar yüzünden çekiyoruz zaten ne çekiyorsak. Be adam doğru düzgün çizsene krokiyi, orada bir insanın canı malı söz konusu. Neyse yine de itiraz et, gerekirse avukat aracılığıyla tazmin et zararını, polisin hatalı kroki çizdiğini de anlatabilmek mesele ama avukat bu işi başarabilir kaza görüntülerinden, diğer aracın durduğu seninkinin durduğu yerden, hasar alan bölgelerden filan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
Yazmış ya 32 ila 36 bin diye.
Aslında bu trafik sigortasından pek çok kişi bilgisizlik nedeniyle faydalanmıyor, halbuki bu gibi durumlarda iş görecek önemli bir teminat.
Motorsuz kaldık. Yanarım yanarım ona yanarım. İşin gücün yok bunlarla uğraş bide. Bakalım ne olacak. En azından 15000km sürebildim. İçimde heves olarak kalmadı Genel olarak çok memnundum ve sağlamlığını kaza dahil her yerde gösterdi.
Ben şimdi tekrar motor alır mıyım? Onu da bilmiyorum. Motorda alınmaz.
Merhabalar herkese,
700 km de rodaj bakımı yeni yapılmış dominar 400 kullancısıyım manet ve peglerden gelen titreşim ile yaşamaya alıştım.Fakat alt vites biraz yüksek devirde gidondan gelen sese ve yüksek vites 4.5 devirden sonra ki depo titremesine çare nedir? Km arttıkça düzelir mi yoksa dişli küçültme sele minderi tarzı uygulama yapsam fayda sağlar mı?
Teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)