Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Aralık 2016, 23:28
#301
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434
Reklamlar
-
26 Aralık 2016, 00:40
#302
Bajaj 200 NS de olduğu gibi bu motoru da orta ayak standart yada opsiyonel takılmaya uygun hale getirmeli. Mevcut halde uygun görülmüyor. Kimileri (örneğin ben) mevcut şartlarından dolayı orta ayak takılmaya uygun olmayan motorlardan uzak duruyor.
-
26 Aralık 2016, 01:24
#303
burak burk adlı üyeden alıntı
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434
Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...
120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290
120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250
120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220
Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?
-
26 Aralık 2016, 01:51
#304
Bu motoru tahmin ettiğim rakamlardan satmayı düşünenlere 2 kere daha düşünmeleri gerektiğini söyliyim.
Olmuyorsa hiç getirmeyin bence..
Örnekleri var, CB500 mesela,
Satmıyor beklendiği kadar
Performans olarak da bekleneni veremiyor deniyor fiyat olarak ise ötv sinden yenmiyor.
Aynı halt olacaksa hiç olmasın.
Yok uygun fiyatı (ötv dahil) başarabilirseniz bu motor tadından yenmez, şimdiden yan çanta demiri falan tasarımları başlasın.
Seyahat/kamp motorudur, yarış motoru değildir.
Tabiki inazuma ile 140 görünce sevinen ben, 165-170 lere tav olurum.
Hem de bana aynı konforu, yakıt tüketimini verecekse, oh mis.
Mt25 ya da R25 ini satıp cc yükseltcem son hız kasacam diye Dominar bakanlar bence bu forumdan uzaklaşsınlar, aradıkları burada yok.
Burada beklenen, üçlü çantamı doldurayım, varsa artçı mı alayım asfaltlı dağ yollarında, çam kokularında, motorum bayılmadan yolculuk yapayımdır.
Ara sıra plaja da gideriz..
Ben Forza'dan Inazuma'ya geçtim, inanın bana scooter olmasına rağmen Forza, Inazuma ya göre daha hızlı ve daha atak bir motor ama benim bir yerim eksilmedi.
0-100 kapışması ya da son hız denemeleri kimseye bişey ispat etme derdiniz yoksa gereksiz. Şahsen ben bakmıyorum.
Ama bir arkadaşın dediği gibi rampada kamyon da sollamasın bizi bi zahmet
Ya da arabalı bir arkadaşımız ile seyahat ederken arkasından yetişmek için uğraşmayalım, peşpeşe gidebilelim yani..
Umarım bu motor bu beklentileri karşılayabilir. Belki almam ama karşılasın isterim.
-
26 Aralık 2016, 07:17
#305
Beyler aha esas video düşmüş. 0-55 e kadar pulsar 1 km fark bile atmış :-D öyle pulsarın 2 katı fiyatını hakkedecek tork mork farkıda pek yokmuş. https://www.youtube.com/watch?v=yTH55782zvI
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
26 Aralık 2016, 08:08
#306
sheriff87 adlı üyeden alıntı
Beyler aha esas video düşmüş. 0-55 e kadar pulsar 1 km fark bile atmış :-D öyle pulsarın 2 katı fiyatını hakkedecek tork mork farkıda pek yokmuş. https://www.youtube.com/watch?v=yTH55782zvI
Bence Dominar'da bahsedildiği gibi 35nm tork falan yok bu videolardan gayet anlaşılıyor... ya da varsa nerede acaba "ićinde içinde" mi
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
-
26 Aralık 2016, 09:02
#307
mccxcix adlı üyeden alıntı
Bence Dominar'da bahsedildiği gibi 35nm tork falan yok bu videolardan gayet anlaşılıyor... ya da varsa nerede acaba "ićinde içinde" mi
Gzli bir düğmesi varmış onunla aktif ediliyormuş torku, sonra surpriz olarak söyleyecekler bize :-D Hİntlilerin acem oyunları. Belkide sırf ağırlıktan böyle hantaldır. Kendi koca kıçını taşıyamıyor. Torku varsada kendini taşımak için var, ki bizde elin hintlisinin motorunu taşımak için ekstra niye mesrafa girelim. Neyseki sezonda değiliz acelemiz yok. Gelsin hele millet ellesin kurcalasın bakarız
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
26 Aralık 2016, 10:48
#308
Ya arkadaşlar, yan yana yarışa başlamamış, hangi koşullarda olduğu belli olmayan bir karşılaştırma videosundan nasıl böyle bir sonuç çıkarıyorusunuz ? Farklı zamanlarda farklı yollarda iki video çekmişler, bilgisayarda yan yana koymuşlar. Bir de şunu görüyorum ki herkes 35 Nm tork ve 35 BG'den mucizeler bekliyor. Yukarıda uzun uzun yazdım, 185 kg'lık bir motor 35 Nm torkla bu kadar gidebilir ve 35 BG ile bu kadar sürate çıkabilir. Duke 390 43 BG ile 170 yapıyorsa bu motorun da 167 yaptığı ve 0-100'ünün 6.9 s olduğu videoları var ama nedense hala fabrika verilerine bakarak yorum yapıyor. Ben Bajaj'ın nasıl böyle bir aptallık yapıp motorun kırmızı ışık yandığı noktadaki hızlarını ve 8.3 s gibi anormal bir hızlanma süresini kocaman afişlere yazarak millete duyurduğunu anlamıyorum ? Eğer o değerleri vermeselerdi bunlar hiç tartışılmayacaktı. Duke 250 denmiş yukarıda ama eğer Duke 250 bunun rakibi olsaydı bütün karşılaştırmaları Duke 390 ile yapmazlardı. Umarım birileri bu motorla NS200'ü 0-100 ve 400 m kalkışta karşılaştırır da herkes ne olduğunu görür. İnternette arıyorum ama video bulamıyorum çünkü kimse oturup 400 cc motor ile 200 veya 250 cc motor karşılaştırması yapmıyor. Bir bizde var bu heves nedense... Hayır, neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz anlamıyorum ? Motor diğer 400 cc'lere göre hatta 300 cc bazı modellere göre yavaş deyin ama çıkıp da 200 motorlarla kıyaslamayın. Millet inanıp peşinizden gidiyor. Ayrıca SS kasaları naked olanlarla da kıyaslamayın. Hava dirençleri çok farklı. Açın bakın Kawasaki Z300'le Ninja300 arasında neredeyse 15 km/saat hız farkı var.
Bir de şunu diyeceğim, burada bu işin eğitimini almış arkadaşlar fizik kuralları dahilinde yorum yaparken lütfen gelip de "bunlar aslında doğru değil", yok "aerodinamizmin bu işe bir etkisi yoktur", yok "güç öyle değildir böyledir" falan gibi sallamayın. Bilmiyorsanız bilmediğinizin farkında olun ve yazmayın çünkü saçmalıyorsunuz. Bakın tekrar yazıyorum, son hız tamamen ama tamamen güç ve rüzgar direncine bağlıdır (tekerlek direncini önemsemiyoruz), hızlanma da tamamen tekerlekteki torka (bakın tekerlekteki diyorum) ve kiloya bağlıdır. Bu kadar net söylüyorum. İsteyene formüllerini de yazarım. Vites kutusu tabi ki etkilidir ama motorun gücü yetmiyorsa dişli kutusunu altından da yapsanız yine son hızı değiştiremezsiniz.
-
26 Aralık 2016, 11:27
#309
Yalnız youtube daki topspeed testinde beni memnun eden özellikler adamın açıklamalarından.
Top sepeed denemesinde elçiklerde ve koltukda titreşim yok.
Rodaj sonu basmak için yeterli güveni veriyor.
150km hıza çıkmak için hiçbir efor sarfetmemiş,rodaj sonu denemelerinde güven veriyor
0-150 km hıza 18sn altında ulaşılabilir.
Kimse pulsar 200ns ile karşılaştırmıyor böyle bir saçmalıkda mümkün değil.Pulsar 200ns performansı istemiyoruz,dediğimiz bu yanlışmı anlaşılıyor?
-
26 Aralık 2016, 13:01
#310
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...
120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290
120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250
120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220
Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?
120 hp 1300 kiloluk bir araç 210 200 km hız yapabilir
120 hp 220 kiloluk bir motor nasıl 220 km hız yapabiliyor ???
motorların araçlardan daha az sürtünme kat sayısı olduğunu düşünüyorsan çok cahilsin.motoru tek başına rüzgar tüneline koymucaksın üstünede çıkman gerekicek.bi kaç kere daha okumanı tavsiye ederim bisiklet mevzusunu.bide şunu okursan iyi olur.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil) altta belirtmiş
-
26 Aralık 2016, 15:50
#311
Galiba bu motorun tek al benisi ABS si olacak oda fiyatı uygun yaparlarsa
-
26 Aralık 2016, 18:19
#312
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...
120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290
120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250
120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220
Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?
Motorun alanı daha dar o yüzden... Etken alan hesabı vardır, ortalama bir motosiklet ortalama bir arabanın 10da biri kadar bir etken alanı vardır.
Arabalar için Drag coefficient 0,28-0,29 civarlarında gezinirken motorların üstüne sürücü oturduğu anda drag coefficient 0,50-0,55 civarlarında oluyor.
Ha merakınız varsa; Drag Force= (1/2)*(Drag coefficient)*(Etken alan)*^(hız^2)
Şu kadar hız için bu kadar beygir gerekir anlayışı tamamen yanlıştır. 340 hp ile 400km/s hız yapan motor var.
Yalnız bunun dışında lastık çok etkilidir son hız konusunda ve belli bir hızdan sonra lastik direnci drag force yi 2-3 e katlar, Bu yüzden arabalar istediği kadar aerodinamik olsun, 4 tekerleği yüzünden, çok yüksek beygirleree ihtiyaç duyar top speed için.
(otomotivci, makina mühendisiyim)
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
26 Aralık 2016, 18:30
#313
burak burk adlı üyeden alıntı
120 hp 1300 kiloluk bir araç 210 200 km hız yapabilir
120 hp 220 kiloluk bir motor nasıl 220 km hız yapabiliyor ???
motorların araçlardan daha az sürtünme kat sayısı olduğunu düşünüyorsan çok cahilsin.motoru tek başına rüzgar tüneline koymucaksın üstünede çıkman gerekicek.bi kaç kere daha okumanı tavsiye ederim bisiklet mevzusunu.bide şunu okursan iyi olur.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil) altta belirtmiş
Motorların sürtünme katsayıları otomobillerden 4-5 kat yüksek demişsin.
Şimdi 120 beygirlik civic veya 120 beygirlik jetta 220 km hıza çıkarken Yamaha R6 290 km hız yapıyor. eğer motor rüzgara karşı otomobilden 4-5 kat fazla direnç göstriyorsa ve otomobil rüzgarı daha iyi yarıyorsa bu nasıl oluyor. Bunu biraz düşün, atladığın hesaba katmadığın önemli bir noktaya ulaşacaksın. Bu arada bu R6 nın üzrinde insan var
Seko bilen biri olarak ısrarla diyorki son sürati agırlık etkilemez güç, ve ayrodinami etkiler. yani R6 nın jetta dan civic ten hafif olması bir etken değil.
Motorların ayrodinamik katsayıları otobillerden kötü(4-5 kat değil) ama buna rağmen rüzgarı daha iyi yarıyor ve 290 yapıyor. yani motorları yüksek sürate çıkarmak otomobillerden senin söylediğinin aksine çok daha kolay. bu nasıl oluyor? çünkü ayrodinamik katsayıya eklenen bir çarpan daha var... çok önemli
Seko biliyor ama söylerse herşeyi bilen gençler yine pek oralı olmayacak
-
26 Aralık 2016, 18:52
#314
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Motorların sürtünme katsayıları otomobillerden 4-5 kat yüksek demişsin.
Şimdi 120 beygirlik civic veya 120 beygirlik jetta 220 km hıza çıkarken Yamaha R6 290 km hız yapıyor. eğer motor rüzgara karşı otomobilden 4-5 kat fazla direnç göstriyorsa ve otomobil rüzgarı daha iyi yarıyorsa bu nasıl oluyor. Bunu biraz düşün, atladığın hesaba katmadığın önemli bir noktaya ulaşacaksın. Bu arada bu R6 nın üzrinde insan var
Seko bilen biri olarak ısrarla diyorki son sürati agırlık etkilemez güç, ve ayrodinami etkiler. yani R6 nın jetta dan civic ten hafif olması bir etken değil.
Motorların ayrodinamik katsayıları otobillerden kötü(4-5 kat değil) ama buna rağmen rüzgarı daha iyi yarıyor ve 290 yapıyor. yani motorları yüksek sürate çıkarmak otomobillerden senin söylediğinin aksine çok daha kolay. bu nasıl oluyor? çünkü ayrodinamik katsayıya eklenen bir çarpan daha var... çok önemli
Seko biliyor ama söylerse herşeyi bilen gençler yine pek oralı olmayacak
ağırlık arttıkça lastik direnci artar abi.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
26 Aralık 2016, 19:00
#315
Dün ve bugün bayi toplantisi vardi birileri deneyip video atardı ancak ne bir video var ne bir haber.
-
26 Aralık 2016, 19:07
#316
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
ağırlık arttıkça lastik direnci artar abi.
evet lastik sürtünmesini arttırır ama ağırlık bir etken değil, o yüzden bu da geçersiz oluyor. motorların yer ile temas den lastik alanı otomomilden çok daha az(2 lastik 5 cm yüzey motor - 4 lastik 20 cm otomobil)
Güç aynı, hala rüzgara karşı daha az mukavemet göstermesini sağlayan yani daha yüksek sürat yapmasına olanak sağlayan bir sebep var... Kötü rüzgar direncine rağmen
R6 nın yaptığı 290 hıza bir otomobili taşımak için yaklaşık 280 beygire ihtiyaç var(gösterge hızı)
-
26 Aralık 2016, 19:23
#317
YasinC adlı üyeden alıntı
Dün ve bugün bayi toplantisi vardi birileri deneyip video atardı ancak ne bir video var ne bir haber.
Ekrem ata ya sormak lazım
-
26 Aralık 2016, 19:52
#318
NS200'ü ilk alanlardanım. Ufak bir araştırma yapıp o fiyata gözüm kapalı daldım. Çok memnun kaldım.
Bunda da insiyatifimi fiyatı belirler. Benim gözümde ABS'li MT07'nin en düşük ikinci el fiyatı ile yarışır. Eğer o marjın altındaysa yine gözümü kapatır dalar ve ilk alanlardan birisi olurum.
Benim ekonomik koşullarımda birisi için o marjlarla böyle bir motora ulaşmak imkansız. Yakıt ve tamir/bakım ekonomisi de cabası. Harika bir motora binmekte keyfi olur. Titresin titreyebildiği kadar umurumda bile olmaz.
Haa... ABS'li MT07'in en ucuz ikinci el fiyatı çevresinde veya üstünde olursa o zaman olmaz..
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
26 Aralık 2016, 20:08
#319
Fiyatı 14- 15 arası olursa bence çok iyi olur.Cfmoto nk 400 le kapisirlar. İnşallah uygun fiyatta gelir
-
26 Aralık 2016, 20:24
#320
GP500-1st adlı üyeden alıntı
evet lastik sürtünmesini arttırır ama ağırlık bir etken değil, o yüzden bu da geçersiz oluyor. motorların yer ile temas den lastik alanı otomomilden çok daha az(2 lastik 5 cm yüzey motor - 4 lastik 20 cm otomobil)
Güç aynı, hala rüzgara karşı daha az mukavemet göstermesini sağlayan yani daha yüksek sürat yapmasına olanak sağlayan bir sebep var... Kötü rüzgar direncine rağmen
R6 nın yaptığı 290 hıza bir otomobili taşımak için yaklaşık 280 beygire ihtiyaç var(gösterge hızı)
Hangi 280bg lik otomobil 290 yapıyor-atma be kardeşim...TypeR 310bg ve top speed'i 270km/h...Leon Cupra 300bg ve sürat 270-280( göstergede).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)