Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
22 Aralık 2016, 20:20
#261
Takip ettiğim kadarıyla Bajaj Dominar 400 hakkındaki tartışmaların odak noktası top speed. Bu da Türkiye motosiklet camiasının marka yöneticileri tarafından neden adam yerine konmadığını açıklıyor. "Yinülsün içülsün hesap möhöm dael" misali tek derdimiz top speed. Bizdeki tüketici profili şöyle; Varımızı yoğumuzu verirken aracın masraflarını nasıl karşılayacağımız aklımızın ucundan geçmez. Ondan sonra oto yıkamacıya gidip "kaç paraya yıkıyorsun?" diye sorarız. Motorun son hızı piyasadaki bazı 250cc modellerden daha düşük olabilir. Fakat asıl üzerinde durulması gereken hususları kimse gündeme getirmiyor.
- Yakıt tüketim değerleri nedir? Sarf malzemeleri, yedek parça fiyatları, bakım aralıkları nedir?
- Bu modelin kronik sorunları olacak mı? Olursa gerçekten ilgi gösterilecek mi?
- Pulsar 200 NS'deki gibi birileri "en son 120 ile gittiğimi hatırlıyorum diyecek mi?"
- Servis ağı biraz daha nitelikli müşterilere hizmet vermeye hazır mı?
Aklıbaşında bir tüketici kitlemiz olsaydı Kuralkan, Pulsar 200NS yerine Pulsar 220F modelini getirirdi. Çok daha kullanışlı olduğunu izlediğim bu model yerine 200NS getirildi. Çünkü daha hızlıydı.
Dominar 400'ü izleyeceğim. Son hızı aklı başında kişiler için gayet yeterli. Otoban dahil tüm yollarda gayet güzel sürüş yapılır. EDS kamera ağının daha da yaygınlaşacağı, hız aşımı cezalarının çok yüksek meblağlara çıkarılmasının düşünüldüğü günümüzde top speed meraklılarını tebessüm ile karşılıyorum. Yanlış izlemediysem 8000 devirde 140 km/h hız yapıyor. Bu da çok fazla yakmaz diye düşündürüyor.
Reklamlar
-
22 Aralık 2016, 20:33
#262
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
-
22 Aralık 2016, 20:40
#263
kdiner adlı üyeden alıntı
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
Michelin pilot street kullanıyorum uzun süredir. Daha şükür üzmedi. Sanayinin mıcırlı sulanmış yollarından da çok geçiyorum maalesef. Ama ilk başlarda soğukken kayıyor bir süre kullandıktan sonra gerçekten iyi tutuyor. Hatta bir ara meraktan inip lastiğe elimi koyduğumda sıcaktı. Şöyle deyim Kasım ayında yaptım ben bu hareketi akşam hava soğuk asfaltta buz gibiydi. A
-
22 Aralık 2016, 20:47
#264
Soğuk havada veya yağmurlu havada hoşuma gitti ama yazın bir artısını göremedim bildiğin gidiyor motor lastik varmı yokmu belli değil.
-
22 Aralık 2016, 20:52
#265
Michelin'in hangi lastiği ?
-
22 Aralık 2016, 21:06
#266
Pilot stret 2015 veya 16 çıkışlı, Mt 25 te kullanıyorum orjinal ebat.
-
23 Aralık 2016, 09:39
#267
kdiner adlı üyeden alıntı
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
Abarlıtı övüyorlar,Ben micheli aracımda kullandım 2 takım beğenmedim.Lakin motorda kullanmadım aracımda verdiği performansdan sonra kullanmayıda düşünmedim.Gittim bridgestone aldım bizim akdenizde on numara lastik.
-
23 Aralık 2016, 09:58
#268
acemi60 adlı üyeden alıntı
Takip ettiğim kadarıyla Bajaj Dominar 400 hakkındaki tartışmaların odak noktası top speed. Bu da Türkiye motosiklet camiasının marka yöneticileri tarafından neden adam yerine konmadığını açıklıyor. "Yinülsün içülsün hesap möhöm dael" misali tek derdimiz top speed. Bizdeki tüketici profili şöyle; Varımızı yoğumuzu verirken aracın masraflarını nasıl karşılayacağımız aklımızın ucundan geçmez. Ondan sonra oto yıkamacıya gidip "kaç paraya yıkıyorsun?" diye sorarız. Motorun son hızı piyasadaki bazı 250cc modellerden daha düşük olabilir. Fakat asıl üzerinde durulması gereken hususları kimse gündeme getirmiyor.
- Yakıt tüketim değerleri nedir? Sarf malzemeleri, yedek parça fiyatları, bakım aralıkları nedir?
- Bu modelin kronik sorunları olacak mı? Olursa gerçekten ilgi gösterilecek mi?
- Pulsar 200 NS'deki gibi birileri "en son 120 ile gittiğimi hatırlıyorum diyecek mi?"
- Servis ağı biraz daha nitelikli müşterilere hizmet vermeye hazır mı?
Aklıbaşında bir tüketici kitlemiz olsaydı Kuralkan, Pulsar 200NS yerine Pulsar 220F modelini getirirdi. Çok daha kullanışlı olduğunu izlediğim bu model yerine 200NS getirildi. Çünkü daha hızlıydı.
Dominar 400'ü izleyeceğim. Son hızı aklı başında kişiler için gayet yeterli. Otoban dahil tüm yollarda gayet güzel sürüş yapılır. EDS kamera ağının daha da yaygınlaşacağı, hız aşımı cezalarının çok yüksek meblağlara çıkarılmasının düşünüldüğü günümüzde top speed meraklılarını tebessüm ile karşılıyorum. Yanlış izlemediysem 8000 devirde 140 km/h hız yapıyor. Bu da çok fazla yakmaz diye düşündürüyor.
Bravo arkadaşım. Şurada rakamların gazına gelmeyip aklı selim düşünen iki üç kişiden birisin. Bir de şu var, naked motorla 160 yapmak nedir, nasıl bir şeydir milletin haberi yok. 160 yapsa bile o hızda rüzgardan sürüş keyfi kalmıyor, 140'a inince "Oh be" diyorsun. Zaten bu kadar tartışmanın altında sürüş zevkinin gözardı edilmesi yatıyor. Duke 390 bundan performans olarak üstün ama sorun bakalım kaç kişi o motorla 500 km yol yapıp keyif almış. Bunlar önemli şeyler ama millet MotoGP'ye girecekmiş gibi değerlendirme yapıyor. Şu motor 100 km'de 3 - 3.5 yaksa, bakım maliyetleri düşük olsa, yeme de yanında yat. Siz bırakın 0-100'ü, son sürati de fiyatına odaklanın. Performansı iyi olacak merak etmeyin. Ayrıca sesi de on numara... Bunları kimse konuşmuyor.
-
23 Aralık 2016, 10:41
#269
Seko adlı üyeden alıntı
Bravo arkadaşım. Şurada rakamların gazına gelmeyip aklı selim düşünen iki üç kişiden birisin. Bir de şu var, naked motorla 160 yapmak nedir, nasıl bir şeydir milletin haberi yok. 160 yapsa bile o hızda rüzgardan sürüş keyfi kalmıyor, 140'a inince "Oh be" diyorsun. Zaten bu kadar tartışmanın altında sürüş zevkinin gözardı edilmesi yatıyor. Duke 390 bundan performans olarak üstün ama sorun bakalım kaç kişi o motorla 500 km yol yapıp keyif almış. Bunlar önemli şeyler ama millet MotoGP'ye girecekmiş gibi değerlendirme yapıyor. Şu motor 100 km'de 3 - 3.5 yaksa, bakım maliyetleri düşük olsa, yeme de yanında yat. Siz bırakın 0-100'ü, son sürati de fiyatına odaklanın. Performansı iyi olacak merak etmeyin. Ayrıca sesi de on numara... Bunları kimse konuşmuyor.
Hah işte bizde onu dedik halen diyoruz, duy biz eeey Kuralkan fiyatı düşük tut alabilelim. Top speed peşinde olan apaçi rossiler almasın bu motoru. Ha performansı daha iyi olaydı iyiydi gerekçesini yukarlarda yazdım ama mevcut kriz koşullarında ekonomiklik herşeyden önce geliyor. Hadi toplanın beyler sinerji yapalım fiyatı düşük gelsin :-)
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
23 Aralık 2016, 11:21
#270
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.
-
23 Aralık 2016, 11:26
#271
Daha motor ülkeye giriş yapmadan başlamışsınız tartışmaya,bu bajaj markasına takıntılı olan çok kişi olduğunu zaten 200 ns den kaynaklı biliyorum.Bende kawasakiden önce pulsar 200 ns kullandım ve motordan memnun kaldım,taki z 300 ü görene kadar etkilendim ve birikmişim vardı aldım.
Şimdi esas konu benim bajaj markasında baktığım en önemli nokta;
Bir kere malzeme kalitesine çok bakmamak lazım sanıyorum bajaj dominardada çok kaliteli malzeme kullanılmamış.Ama derler ya ne kadar ekmek o kadar köfte o misal işte.Kalitesiz malzemenin en büyük avantajı ise benim gözümde ucuz parça fiyatlarıdırki nitekimde öyle zaten.Japon motoruna binince gerçekten değeri daha çok anlaşılır bajajın
Hp ve tork konusuna gelince evet tek silindirden 400 cc güç üreten 35 hp bir motor bloğu göze çarpıyor.Ve r25 ile kıyase ediliyor.Bu karşılaştırma bence çok saçma çünkü r25 ile 400 cc motorun hızlanması bir olmayacaktır.Ha topspeed bakımından r25 daha yüksek veriler veriyor olabilir ama ben bu konuda tamamen motorun hızlanmasına rampadaki performansına bakarım ki bu konuda bajaj dominar kıyase edilen r25 den çok daha tatminkar olacağını düşünüyorum.
-
23 Aralık 2016, 12:39
#272
Ben de ilk defa canlı olarak dün gördüm.
Benim ilk izlenimim çok olumlu. (tersini söylemezsiniz zaten dediğinizi duyar gibiyim ama gerçek fikrim böyle)
• Görüntü çok güzel, dolu dolu bir görüntüsü var.
• Sele daha yumuşak (NS 200’e göre)
• Sele daha alçak (boyum 1,73. Her iki ayağım ile yere basabiliyorum) ve geniş. Artçı için de oldukça rahat bir oturum sağlanmış.
• …
Tüm mesajlarında özellikle konforlu sürüş vurgusu var, çok önemli. Sele dizaynı ve genel görüntü de bu şekilde.
Son hız konusunda biz resmi açıklama hariç bir bilgi veremeyiz. İlk videolarda 160 km/h görülmeye başladı. Bu konuda çok farklı bilgiler zaman içinde gelecek,
Ama ısrar ile 35 ps en yüksek güce 8000 rpm, 35 nm değere ise 6500 rpm’de ulaşmasına dikkat çekiyorum. Bu değerler siz 6 ncı viteste iken trafik akışına göre vites değişimine bile gerek kalmadan çok farklı devirlerde keyifli ve güvenli bir sürüş yapabileceğinizin ipuçlarını veriyor. Özellikle bu torkun zevki eğimli yolda çok daha iyi hissedilecek.
Tüm bunların haricinde bajaj avantajları devam edecek. Uygun yedek parça, yaygın servis ağı…
26-27 Aralık 2016 tarihlerinde Bayiler Toplantımızda tanıtım yapacağız. Sonrasında tüm mecralarda çok daha fazla göreceksiniz.
Şahsen kanaatim sektörde PULSAR NS 200 gibi bir ilk olacak ve bu segmentte kalabalık kullanıcılara ilk defa ulaşmış olacağız.
Hayırlı cumalar…
Saygılarımla…
-
23 Aralık 2016, 12:41
#273
mavellen adlı üyeden alıntı
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.
Sen bu motoru denediğinde NS200 ile bir fark görme, ben sana motoru hediye edeceğim. Bak aradaki farka güzel bir örnek vereyim, yaklaşık aynı guçte bir tane benzinli mesela 1.6 litre bir tane de turbodizel araç sür, yalnız dizelin torku diğerinin iki katı olsun. Onları şöyle virajlı yokuşlu yollarda dene, araçlar yüklü olsun yalnız, sonra tekrar konuşalım.
Arada yazdım ama güme gitti, motorun son videosunda 0-100'ü en çok 6.9 saniye. 6.3 s bile çıktığı oldu. O 8.2'lik fabrika verisine ve ilk çıkan testlere takılmayın. Hint'li kullanıcılar gaza basmaya korkuyorlar.
-
23 Aralık 2016, 13:47
#274
Seko adlı üyeden alıntı
Sen bu motoru denediğinde NS200 ile bir fark görme, ben sana motoru hediye edeceğim. Bak aradaki farka güzel bir örnek vereyim, yaklaşık aynı guçte bir tane benzinli mesela 1.6 litre bir tane de turbodizel araç sür, yalnız dizelin torku diğerinin iki katı olsun. Onları şöyle virajlı yokuşlu yollarda dene, araçlar yüklü olsun yalnız, sonra tekrar konuşalım.
Arada yazdım ama güme gitti, motorun son videosunda 0-100'ü en çok 6.9 saniye. 6.3 s bile çıktığı oldu. O 8.2'lik fabrika verisine ve ilk çıkan testlere takılmayın. Hint'li kullanıcılar gaza basmaya korkuyorlar.
Hayalkırıklığına uğramamak için önce başkaları alsın konular kısır döngüden çıkıp olgunlaşsın a zaman değerlendireceğim.Hintli basamıyor onu gördüm.
-
23 Aralık 2016, 21:01
#275
Arkadaşlar kusura bakmayın bu naked modeli naked alacaklar topspeed düşenmezler zaten 160 gördünmü ya boyun kası yapar yada kendini arkada bulursun. Yapmayın topspeed çok önemli ise racing alacaksınız.bu araç tekrarlıyorum naked adı üzerinde çıplak. Yani grenaj yok yoksa rüzgar sonuna kadar yersin.alırken tarzı sizi yansıtıyormu diye bakıp alınmalı hıza bakmayın bu araç 200 yapsada siz üzerinde duramazsınız. Öyle bi fizik kuralı yok
-
23 Aralık 2016, 21:37
#276
Şu rüzgar muhabbeti cok sıktı. Kullanmadınız anliyorum da z800 yada daha basiti xj6 gibi deli gibi torku yüksek ivmelenen ve cok yüksek hizlara cikan nakedlar var. Top speedde 180 görünce 180 basmayacagiz. Uzun yolda, otobana cikinca 140-150 ile giderken motorun limitlerinde gitmemek. Son videoda ki sürücü gaz verince diğer videolara göre iyi gidiyor. Gelsin ülkemizden test videolari gelmeye baslayinca hersey belli olur.
-
23 Aralık 2016, 23:17
#277
Beyler, kaçırdığımız bir nokta var: yakıt tüketimi ne alemde olacak? Malum, benzin fiyatları arş-ı âlâya doğru bir seyir halinde. Binaenaleyh yakıt tüketimi burada önemli bir husus olarak akıllarda soru işareti bırakmakta.
Sizce dominar yakıt tüketimi nasıl olur?
-
23 Aralık 2016, 23:35
#278
YasinC adlı üyeden alıntı
Şu rüzgar muhabbeti cok sıktı. Kullanmadınız anliyorum da z800 yada daha basiti xj6 gibi deli gibi torku yüksek ivmelenen ve cok yüksek hizlara cikan nakedlar var. Top speedde 180 görünce 180 basmayacagiz. Uzun yolda, otobana cikinca 140-150 ile giderken motorun limitlerinde gitmemek. Son videoda ki sürücü gaz verince diğer videolara göre iyi gidiyor. Gelsin ülkemizden test videolari gelmeye baslayinca hersey belli olur.
Kullanmadın derken?
-
23 Aralık 2016, 23:37
#279
Serdar35 adlı üyeden alıntı
Kullanmadın derken?
Sürekli bu naked, bunla hızlı gidilmez vs gibi cümleler sıktı artık o yüzden yazdım.
-
23 Aralık 2016, 23:51
#280
YasinC adlı üyeden alıntı
Sürekli bu naked, bunla hızlı gidilmez vs gibi cümleler sıktı artık o yüzden yazdım.
Gidilmez değil gidilir biraz yanlış anlattım galiba.ss ler gibi değil nakedlar çok yorar adamı yüksek hızlar 15dk da bir mola vermek zorunda kalırsın.kolların uyusur boynun ağrır oturuş pozisyonundan dolayı çok afedersin toto acır. Çünki sürüş amacı yüksek hızlar ile uzun mesafe yollar için değildir.kısa mesafede aralardan kolay sıyrılmaktır.atiktir kıvraktır. Mt03 mt 07 inazuma ve son olarak tnt25 kullandım. Mt07 den inmemim sebebi meret bas bas dedikçe benim hertarafımın ağrımasıydı 160 vururken bile kafamı öne basmak için ayrıca enerji harcardım.ha benellim şu anda 130 gördünmü titreşim yapıyor ve dahada yoruyor. Amacım hız değil ben naked severim ilk aldığım motorda naked idi son da naked olucak.şehir içi performansları beni kendimden aldığı için naked kullanırım.mt07den sonra ise anlafımki bana yüksek cc olmuyo basacak yer için devamlı geziyordum oda cebe ve vücuduma zarar olduğundan tekrar 250 ye döndüm. Ha basarsın tabi basarsın ama yazık vücuduna.ama bu aractan daha azlasını beklemeyin.aerodinamik yapısı ve zincir dişli ve tork yapısı yüzünden mutlaka aynı değerdeki ss lere göre yavaş kalacaktır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (1 üye ve 18 misafir)