Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
13 Haziran 2018, 09:44
#2681
gurell.42 adlı üyeden alıntı
Herkese günaydın hayirli haftalar dilerim. Dün bir 200ns abs ve bir dominar 400 ile 100kmlik doğa turu yaptık. Yolun yaklaşık %60ı full stabilize ve dağ yolu. İki motorda artcili bi şekilde sag sağlim turumuzu tamamladık. Bu tura cikmamdaki en büyük gaye Dominari Artcili sekilde rampa ve dağ yollarinda test etmekti. 30 km kadar kullandim. Dominarda çanta, tur cami, 42 dişli var. Bu arada km si 8-9bin arası. Bu motoru 200ns ile karşılaştırmak ayıp olur bariz arada dağlar kadar fark var. D400ü mt25, ktm390 ile karşılaştırmak en mantiklisi güçleri hemen hemen birbirlerine yakın. Şunu cok samimi söylüyorum konfor harika. Mt25 ve ktm390130 gibi gittiği hızlarda hiç güven vermemişti bana. Dominar ağırlığı sayedinde 150 160 a kadar cok stabil bi şekilde gidiyor gerek virajı yola oturması her şeyi cok güzel. Mt25in frenleri kabaca TİRT. 42 dişli sayesinde 120 gibi hizlarda sessiz sedasız 5.5 bin devir çeviriyor. Elinizin altinda her daim gaz var 120 ile gidilen uzun rampada sabit gazla 115 ile çıkışı görüyorsunuz. Mt25 ise rampada gaz açmanız yada 8 bin devir altına dusmemeniz gerekiyor. Duke390 nin o konuda sıkıntısı yok. Ben en çok virajina ve stabil gidişine hayran kaldım artcim pulsara göre konforunun kat ve kat üzerinde olduğunu söyledi. Bu bile dominar almaya yeterli. Ktmnde artci selesini unutmuşlar. Mt25 eh işte yeterli. Şimdi gelelim en buyuk mevzuya TİTREŞİM. titreşim bazi devirlerde yok gibi. Bazi devirlerde 200ns nin titreşiminden biraz fazlaydi. Mt25 bu konu da başarılı ktm390 da gaz açınca gidon haricinde her yerden titreşim geliyor. Dominar ise ilk 3.5 e kadar biraz hissediliyor 3.5 ile 6bin devir arasinda cok konforlu geldi (sabit gazda) gazı açınca torkun verdiği titreşim pulsarla ayni gibiydi.zaten 6 bin devirde 130 felan gidiyor motor (42 disli ile) bozuk yollarda ise 200ns de biz seke seke giderken dominar stabil bi şekilde arka maşanin amortisör ile uyumu gözlerden kaçmadı arka maşa surekli hareker ederken yukari aşağı motorun üst saseinde oynama yoktu yani sekmiyordu. Kisaca toplarsak bu 3 motor arasinda kalite bakiminda
1ktm
2mt25
3dominar400
Guvenirlik yönünden
1dominar
2ktm390
3mt25
Konfor
1 dominar
2mt25
3ktm390
Viraj kabiliyeti (mrf lastik ile)
Dominar açık ara onde
Artci konforu
1 dominar
2mt25
3ktm390
Bu karsilastirmanin sonucu tamamen kişisel görüşüm. Dominar almak isteyenler tereddüt etmesinler. Dominari amacina uygun kullandigin takdirde bizleri memnun edecektir.
Bu arada aynalarda 120 e kadar sorun yok
Güzel ve detaylı bir değerlendirme olmuş. Teşekkür ederiz.
Reklamlar
-
13 Haziran 2018, 14:05
#2682
Selam arkadaş. Ödemiş-izmir-istanbul-edirne-istanbul-ödemiş rotam sona erdi. 11 günde 2173 km yol yaptım. Çıkarken depoyu fulledim uzun yol boyunca 140 - 150 km/h süratte kullandım. Ortalama yakıt tüketimim 5.4 lt 100 kmde.
Benzin 6.29 tl iken kmde kuruş bazında 34 kuruş yaktım. İstanbulda şehiriçi trafiğinde de kullandım. Onun dışında sadece otoban kullanımında 5.6 lt ortalamayı da gördüm. Kendi memleketimde 4 ile 4.5 lt arası yakıt değişirken devirli kullanım cep yaktı ;) toplamda 2173 km yolda 117.51 lt. Benzinin ortalama fiyatı 6.29 tl.
Motosikleti yorumlayacak olursam "amasız, acabasız"
İyi forumlar iyi yolculuklar dilerim.
-
13 Haziran 2018, 17:38
#2683
Yakıtı çok mu az mı karar vermek güç bu kullanıma göre bence
-
13 Haziran 2018, 18:06
#2684
Angrypower adlı üyeden alıntı
Parça alacaksanız ilk önce resmi sitesi olan satis.kuralkan.com.tr sitesini tercih edin derim. Bu verdiğiniz site resmi site deği, (herhangi bir firmanın sitesi, sayfanın en altında yazıyor.
ozan1991 adlı üyeden alıntı
geçen hafta 1700 dü vay arkadaş 200 lira zam gelmiş peki bunun far kendiliğinden filan patlarsa noluyor acaba komple değiştirmeye kalkmıyorlar inş şom ağzımı açtım
Tüm yedek parçalara 2 hafta kadar önce %10 zam geldi.
-
13 Haziran 2018, 18:43
#2685
maktama adlı üyeden alıntı
Parça alacaksanız ilk önce resmi sitesi olan satis.kuralkan.com.tr sitesini tercih edin derim. Bu verdiğiniz site resmi site deği, (herhangi bir firmanın sitesi, sayfanın en altında yazıyor.
Tüm yedek parçalara 2 hafta kadar önce %10 zam geldi.
Merak ettim. Orijinal site adresi nedir? Yardımcı olursan sevinirim.
Bu arada yaklaşık 100km si tapa gaz 40t dişli ile 255,2km gidip 10,87lt benzin aldım. 4,262lt/100km tüketim değerim.
-
13 Haziran 2018, 19:56
#2686
Angrypower adlı üyeden alıntı
Merak ettim. Orijinal site adresi nedir? Yardımcı olursan sevinirim. ....
Alıntı yaptığınız mesajımı tekrar okuyun :D
-
13 Haziran 2018, 20:39
#2687
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------
kdiner adlı üyeden alıntı
Orjinal dişli ile 520 120 bakladır. 15 42 520 118 bakla, 15 43 520 118 bakla yine kurtarıyor, 15 20 520 116 bakla olabilir tam emin değilim. Dişli küçültecek iseniz zincirden bakla çıkarmanız sorunu çözüyor yeni zincir almanıza gerek yok tabi zincir sağlam ise.
https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr...cir-P236557765
Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?
-
13 Haziran 2018, 21:27
#2688
Angrypower adlı üyeden alıntı
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.
Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş
...
Estağfurullah, kusurluk bişey yok yahu:D
Ben fiyat bakımından kastetmemiştim. Bajajyedekparçaları sitesini birçok kişi bajajın resmi sitesi zannediyor(şikayetvar .cok'da böyle zannedip bajaj'a sitem eden de var), öyle bir algı varsa düzelteyim istedim sadece.
Resmi site varken güvenilirlik
ve ürüne hızlı ulaşım bakımından resmi siteyi tercih ediyorum.
-
13 Haziran 2018, 21:30
#2689
Angrypower adlı üyeden alıntı
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------
https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr...cir-P236557765
Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?
[/COLOR]
Orjinal dişli ile 520 120 bakladır. 15 42 520 118 bakla, 15 43 520 118 bakla yine kurtarıyor, 15 20 520 116 bakla olabilir tam emin değilim. Dişli küçültecek iseniz zincirden bakla çıkarmanız sorunu çözüyor yeni zincir almanıza gerek yok tabi zincir sağlam ise.[/QUOTE]
Kemalin 130.sayfadaki mesajı.
-
13 Haziran 2018, 22:03
#2690
Tamam lakin o zincir oringli falan diyor. Normaline 600tl istiyorlar. Pulsar zinciri die geçiyor. Bu sebepten dolayı sordum.
-
13 Haziran 2018, 22:25
#2691
Angrypower adlı üyeden alıntı
Tamam lakin o zincir oringli falan diyor. Normaline 600tl istiyorlar. Pulsar zinciri die geçiyor. Bu sebepten dolayı sordum.
Bizimkilerde oringli diye biliyorum.
-
13 Haziran 2018, 22:37
#2692
Dikkat çekmek istediğim yer Pulsar 18nm torklu ve 24hp, Dominar ise 35nm torklu ve 35hp. Aktarılan güç daha fazla.
-
14 Haziran 2018, 01:25
#2693
En son 5-6 sene önce çıkan modellerde oringsiz zincir vardı oda saçmalıktı. Oringsiz kullanılmıyor artık. Link verdiğiniz sfr marka zinciri mt7 de kullandım. Sorun çıkarmadı halen üzerinde.
Dominara'da linkteki zincir uyar.
-
14 Haziran 2018, 02:17
#2694
beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik
-
14 Haziran 2018, 06:44
#2695
YasinC adlı üyeden alıntı
En son 5-6 sene önce çıkan modellerde oringsiz zincir vardı oda saçmalıktı. Oringsiz kullanılmıyor artık. Link verdiğiniz sfr marka zinciri mt7 de kullandım. Sorun çıkarmadı halen üzerinde.
Dominara'da linkteki zincir uyar.
Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:43 ----------
ozan1991 adlı üyeden alıntı
beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik
Tüm motorlarda var neredeyse Gidonu sola doğru çevir, anahtarı bastırarak sola çevir.
-
14 Haziran 2018, 13:26
#2696
ozan1991 adlı üyeden alıntı
beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik
Pulsarda gidonu tam sola çevirip anahtarı kilit pozisyonuna getirmeniz yetiyordu, dominarda ise tam sol yaptığınızda kilitlenmiyor, sağa doğru çok hafif bir boşluk bırakmanız gerekiyor. Anahtarı çevirirken sola çevrilmiş gidonu hafif oynatırsanız anlayacaksınız.
-
14 Haziran 2018, 13:41
#2697
Angrypower adlı üyeden alıntı
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------
https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr...cir-P236557765
Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?
olur 520 120 bakla diyor orjinal zincirle aynı kalitesi hakkında bilgim yok ben karaköy başak zincirden rambo marka zinciri 110tl ye almıştım orjinal dişliye olmuyor 118 bakla olduğu için ekleme yaptırmanız lazım, 42 dişlide yine sıkıntı olmadan takılıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Tamam lakin o zincir oringli falan diyor. Normaline 600tl istiyorlar. Pulsar zinciri die geçiyor. Bu sebepten dolayı sordum.
doğrudur 600tl civarı sanırsam tam emin değilim ama o takım olarak zincir ve ön arka dişli ile beraber fiyatı ama yine de yüksek.
15 45 dişli zincir oranı: 520 120 bakla orjinal hali,
15 43 dişli zincir oranı: 520 119 bakla olması gerek 118 bakla kasma yapıyor,
15 42 dişli zincir oranı: 520 118 bakla almanız sorun yaşamadan görüyor,
15 40 dişli zincir oranı: 520 114 veya 520 116 olması lazım tam emin değilim,
dişli küçülttüğünüzde orjinal zincirden bakla çıkartarak yeni zincir almadan işi halledebiliyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Dikkat çekmek istediğim yer Pulsar 18nm torklu ve 24hp, Dominar ise 35nm torklu ve 35hp. Aktarılan güç daha fazla.
Pulsarın zincir oranı 520 108 bakladır ve oringlidir keza dominarda oringli zincir, her ikisi de orıngli.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
14 Haziran 2018, 17:17
#2698
Az önce motül 7100 motordan çıkardım.Yerine liquimolly 10-40 koydum.Viteslerim şuan pamuk gibi.
-
14 Haziran 2018, 17:20
#2699
Yağ daha tazecik aslında. Lakin bilemedim ben motul 5100 kullanıyorum. Öyle at tepmiyorum. Herhalde alışkanlık meselesi.
-
14 Haziran 2018, 17:46
#2700
Angrypower adlı üyeden alıntı
Yağ daha tazecik aslında. Lakin bilemedim ben motul 5100 kullanıyorum. Öyle at tepmiyorum. Herhalde alışkanlık meselesi.
Tazecikti.Kırmızıydı daha.Eziyet çekmektense çıkarayım dedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)