Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2541

    Üyelik
    13 Kasım 2017
    Motosikleti
    nc70x dct/dio/pcx
    Dominarda kullanilan plastik malzeme kalitesi ns 200 ile ayni mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2542

    Üyelik
    04 Haziran 2018
    Usta kaç bakla sökcez 43 için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    42'de motor çok ölüyor(%7 tork kaybı), sürekli 100-120km/s hızlarda gidiyorsanız iyi sayılabilir (titreşim ve yakıt tüketimi azalır) ama biraz daha yüksek hız ve atiklik istiyorsanız 43dişli(%4 tork kaybı) tavsiye ederim. Orjinal dişlide 160km/s'te kesiciye giren motor 43 dişli ile 157km/s'de yeni yeni devir ışığı yakıyor(175km/s civarı maks hızı olur sanırım ben 171km/s gördüm), ve gidişi hızlanışı gayet memnun edici oluyor. 40'ı denemedim, 42den sonra denemeyi düşünmem bile.
    Önceki sayfalarda kullananların yorumları var.
    Kaç bakla sökecez

  3. #2543

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Gerivites, verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Gidon yükseltme konusunda durum tam olarak sizin dediğiniz gibiymiş. Bugün tekrar servise gidip birkaç dakika mesai harcayınca olay netleşti.

  4. #2544
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı Darkzine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta kaç bakla sökcez 43 için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------



    Kaç bakla sökecez
    Bakla sökmene gerek yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Alıntı matay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominarda kullanilan plastik malzeme kalitesi ns 200 ile ayni mi?
    Ben fark görmedim.

  5. #2545

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Mavellenin dediği gibi 43 dişlide bakla çıkarmanıza gerek yok.

  6. #2546
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Darkzine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta kaç bakla sökcez 43 için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------



    Kaç bakla sökecez
    Ben 16200km de ilk zincir değişikliğini yaptım ve 42 dişli kullanıyorum, aldığım zincir 520 118 bakla ve rahat bir şekilde taktım, 43 dişli için bu değer bile yeterli ve siz eksiltme yapmadan montaj yapabilirsiniz belki zinciriniz bitiyor ise daha fazla ayar yeri kalmaz o zaman bakla çıkartıp montaj yapmanız gerekebilir oda gergi kısmına bağlı, şimdilik sıkıntı yoksa dişliyi sök tak yapmanız yeterli olur, arkayı 43 yapmayıp orjinal bırakıp önü 16 yapınca da da 15 43 dişli ile aynı hesaba geliyor, ha 16 45 ha 15 43 aynı değere denktir.

  7. #2547

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Arkadaşlar 42 dişli diyoduk, şimdi iş benim taa en başta aklımdan geçen 43e dönmüş gibi.Arkadaşın biri 42 motoru çok öldürüyor demiş, 43 mü yapalım yani 42 ile hiç uğraşmıyalım mı, neticede 43 de titreşimi 45 e göre azaltmaz mı kullananlar ne diyorsunuz, 42 iyi derken şimdi onu da gömmüş arkadaş. 40 belli ki çok öldürüyor onu anladık.42 ile 43 arasında devasa fark olur mu, 43 ideali midir yani. Bir de merak ettim kdiner 16000 gibi bir km zincir ve dişlinin eskimesi için çok erken değil mi yahu?
    Buyrun yorumları alalım bakalım.
    .............
    Bu arada ns200gidon yükseltmesini gp kompozit değilde diğerini takınca o parlak olanı 150ye de tam uymuştu ben de. Bilginize sayın reo.

  8. #2548
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Ben 43 kullandım.Bana yetmedi.Belki size yeter.

  9. #2549
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    ben orjinal halinde bırakıcam benim için en mantıklısı böyle 130 la giderken bile çok rahatsız etmiyor beni açıkçası

  10. #2550

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 42 dişli diyoduk, şimdi iş benim taa en başta aklımdan geçen 43e dönmüş gibi.Arkadaşın biri 42 motoru çok öldürüyor demiş, 43 mü yapalım yani 42 ile hiç uğraşmıyalım mı, neticede 43 de titreşimi 45 e göre azaltmaz mı kullananlar ne diyorsunuz, 42 iyi derken şimdi onu da gömmüş arkadaş. 40 belli ki çok öldürüyor onu anladık.42 ile 43 arasında devasa fark olur mu, 43 ideali midir yani. Bir de merak ettim kdiner 16000 gibi bir km zincir ve dişlinin eskimesi için çok erken değil mi yahu?
    Buyrun yorumları alalım bakalım.
    .............
    Bu arada ns200gidon yükseltmesini gp kompozit değilde diğerini takınca o parlak olanı 150ye de tam uymuştu ben de. Bilginize sayın reo.
    42 ile 43 diş farkı alt devirlerde hissedilmesede özellikle 8.000Rpm den sonraki yüksek devirlerde aradaki 1 diş farki hissedilebilir ölçude yansitacaktir.

    Işin özü,Tamamen yüksek devir ile alakali.
    mavellen ve maktama bunu beğendiler.

  11. #2551

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 43 kullandım.Bana yetmedi.Belki size yeter.
    Ben de 42 deniycem arkadaş da 42nin 100 120 km hızda kullanacaklar için ideal olduğunu söylemiş, benim durum bu. Yetmezse 43 e dönerim ama orjinali uzun süre kullanamayacağım kesin gibi.

  12. #2552

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de 42 deniycem arkadaş da 42nin 100 120 km hızda kullanacaklar için ideal olduğunu söylemiş, benim durum bu. Yetmezse 43 e dönerim ama orjinali uzun süre kullanamayacağım kesin gibi.
    Bak işte dediğim gibi,orta devirler 100-120 ve benzeri limitlerde fark hissedilmez.

  13. #2553

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    42 ile 43 diş farkı alt devirlerde hissedilmesede özellikle 8.000Rpm den sonraki yüksek devirlerde aradaki 1 diş farki hissedilebilir ölçude yansitacaktir.

    Işin özü,Tamamen yüksek devir ile alakali.
    titreşimde durum nedir her ikisini kıyaslarsak. Aynı mı, hızdan çok titreşim ve vites aralarının uzaması benim derdim.

  14. #2554

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    titreşimde durum nedir her ikisini kıyaslarsak. Aynı mı, hızdan çok titreşim ve vites aralarının uzaması benim derdim.
    4.vitese kadar oranlarin değişmez,Arkadaşim,motorun 4.ten sonra daha az bağirdigini ve titresimin stok halden daha tatli oldugunu belirtiyor.

    Ayni şekilde arkadaşim,42T ile rampalarda ve ara hizlanmalarda hiç sorun yaşamadigini soyluyor.

  15. #2555

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4.vitese kadar oranlarin değişmez,Arkadaşim,motorun 4.ten sonra daha az bağirdigini ve titresimin stok halden daha tatli oldugunu belirtiyor.

    Ayni şekilde arkadaşim,42T ile rampalarda ve ara hizlanmalarda hiç sorun yaşamadigini soyluyor.
    OK. Benim bunca yorumdan anladığım, benim işimi 42T görecek. Daha fazla kafa yormaya gerek yok bu konuda.Zaten servisim baymotoya da titreşim deyince 42 yaparız arkayı rahatlar demişti. Tek kişi ve 90 -120 aralığında süren biriyim, 130 u bile ancak sollamada filan görürüm, bana 42 yetecek gibi.

  16. #2556
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    ben 42 dişliden yine memnunum, memnun kalmadığım nokta üçlü çantayı yüklü kullandığım zaman uzun yolda biraz eksisini yaşadım, ha her zaman 3 lü çantayı takıp uzun yola gidecekmiyim yok o yüzden tam karar veremedim, 42 dişli sadece yan çantayı takmayıp arka çantayı takıp yüklü uzun yola çıkınca sıkıntım yok bu şekilde çok gezdim sıkıntısını görmedim, 43 dişliyede şu yüzden pek sıcak bakmıyorum orjinal dişli ile arasında pek bir fark olmaz diye bir algım var vites arasının kısalmasını istemiyorum denemeden de birşey diyemiyorum. zincirimin bitmesi bana göre normal bakımlarını yağlamasını da yapıyorum, pulsarda 15000km olmak üzere iki defa zincir değiştirdim domide aynısı devam ediyor demek ki benim standartım bu.

  17. #2557

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .............
    Bu arada ns200gidon yükseltmesini gp kompozit değilde diğerini takınca o parlak olanı 150ye de tam uymuştu ben de. Bilginize sayın reo.
    Teşekkür ederim üstad.

  18. #2558

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Walla ben motoru doldurdum doluşturdum fakat hoşuma gitmiyor nedense. Tekrardan çanta ve demiri söküp, rüzgar siperliğini indirip naked haline geri çevireceğim gibi. Bir sadece 40t dişliye dokunmam herhalde. Kış başında tekrardan gerisin geriye takarım die düşünüyorum. Tek sorun arka çanta demirini söküp orjinal tutamakları tutmak için hangi alet edavatı kullanmam gerekiyor? Touring versiyonu halini hiç sevmiyorum bu motorun. Kış gelip soğuklar bastırıncada tekrardan Touring moda çekip çanta tur camı falan yerine koyayım.

    Hatta şeytan diyorki 45t dişliye çek sonra yanlıya yanlıya git ama zinciri kısalttık. Uğraşamayacağım tekrardan.

  19. #2559
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Ön camı bende çıkardım şimdilik. Bugün sele altına şu izolasyonu da yaptım. Yarın Side'ye giderken bir bakayım titreşim durumu nedir diye.

  20. #2560

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Motoru fulledikçe gözümden düştü resmen. Şu lokma takımı tornavida ıvır zıvır ne gerekiorsa öğreneyimde sökeyim şunları cuma akşamı. Uçmakdereye giderken kendimi pazarcı gibi hissettim geçen hafta


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)