Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
16 Mayıs 2018, 21:58
#2321
Ben sık sık antalya side arasında gidip geliyorum iş için. Beni bu mesafeler kesinlikle yormuyor. Pulsar ile gidon yükseltme olmadan ellerde uyuşma ve yorgunluk oluyordu. Bunda olmuyor. Bence biraz fazla takıyorsunuz kafaya. Ben özellikle gidon yükseltme öncesi de pek rahatsız olmamıştım pulsar'daki kadar. Bunu yaptıktan sonra daha da rahatladım. Şu 2000 km muhabbeti bitsin de biraz daha gaz açıcam. Yarından sonra bundan da kurtuluyorum. Bazı şeyler hakkında daha somut görüş belirtirim.
Reklamlar
-
16 Mayıs 2018, 22:00
#2322
mavellen adlı üyeden alıntı
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
16 Mayıs 2018, 22:03
#2323
ozan1991 adlı üyeden alıntı
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
Zaten çoğumuzun tercih sebebide o.Hayrını görmeye bakalım o halde.
-
17 Mayıs 2018, 10:07
#2324
gurell.42 adlı üyeden alıntı
cloud kardes sen beni bastan sona yanlış anlamişsin
bilinçli kullanıcı derken seni kendimi başkasını kast ettim.
Siz de kusura bakmayın o zaman, bu yüz yüze olmayan iletişim ortamlarında birbirimizin yüzündeki mimikleri, ses tonunu görme şansı olmayınca sadece yazılanlardan genellikle yanlış algı olabiliyor. Selamlar kardeşim.
Bu arada genele söylüyorum motorumdan devasa yakınmam yok.
Bakın kendi bloğuma yazdıklarımı ekleyeyim sanırım en adam gibi yorumum bu yazıda oldu.(Bloğumdaki yazıyı mesajın en sonuna açık olarak ekledim)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------
[/COLOR]
mavellen adlı üyeden alıntı
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
Bu yazdıklarına aynen katılıyorum. Ve dün yaptığım ilk işe git gel sonrası kafamda daha fazla şey oturdu, motorumdan ayrılma gibi bir niyetim yok, bu pekişti. Yukarıdaki blog yazımı aşağıya linksiz açık olarak da koyacağım. Senin ve Kemal kardeşimin ÖM'lerle desteğine buradan da teşekkürler. Gerçekçi yaklaşımına ayrıca teşekkür ederim. Benim anlatmaya çalıştığım şeyleri daha uzun süredir kullanan biri olarak net yazmışsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Norton772 adlı üyeden alıntı
Ben sık sık antalya side arasında gidip geliyorum iş için. Beni bu mesafeler kesinlikle yormuyor. Pulsar ile gidon yükseltme olmadan ellerde uyuşma ve yorgunluk oluyordu. Bunda olmuyor. Bence biraz fazla takıyorsunuz kafaya. Ben özellikle gidon yükseltme öncesi de pek rahatsız olmamıştım pulsar'daki kadar. Bunu yaptıktan sonra daha da rahatladım. Şu 2000 km muhabbeti bitsin de biraz daha gaz açıcam. Yarından sonra bundan da kurtuluyorum. Bazı şeyler hakkında daha somut görüş belirtirim.
Siz Pulsar NS200 de alıyordunuz o titreşimi çünkü güçlü idi, bense NS150'de dominara göre neredeyse çok az alıyordum, bunun referansı var benim bünyede fark ondan sanırım.
2000km mevzusuna gelince ben de 6000devri geçmeden sürüyorum ama servisim istediğin gibi kullan hiç bir şey olmaz dedi. Ha ben kitabına uyacağım o ayrı. Bu vibrasyon için bir ürün sipariş ettim gidon yükseltme bağlantılarına ve sele altına hatta uyarsa peglere de uygulayacağım sonucu buradan yazarım işlemi yapınca. Haklısınız bazen fazlaca titizlenen ve kafaya takan bir yapım vardır, sebebi iyi olsun istemek. Bir de evet bir 250ccden az para verdik belki ama genel ekonomik durumumuza bakınca ben bir motosiklete verebileceğim en yüksek meblağı verdim, e biraz titizlenmeyelim mi yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------
ozan1991 adlı üyeden alıntı
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
Sana da katıldığımı belirteyim kardeşim, bu konuda fikriyatım biraz yumuşadı dün iş dönüşü. Aşağıya bloğumdaki yazımı açık olarak ekleyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Dominar 400 ile rodaj bakımı sonrası izlenimler...
15 Mayıs Salı günü Midnight'ın(Bajaj Dominar 400) rodaj bakımı vardı.
Servisim Baymoto'da sağ olsunlar oldukça detaylıca ilgilendiler motorumla. Yan ayaklıktaki müşür işe yaramıyordu, onu düzelttiler artık düzgün çalışıyor. Soğutma sıvısı biraz azdı, onu da tamamladılar. Ön maşadaki boşluk hissi halledildi. Yağ değişti. Vidaları kontrol edildi. Benim gidon yükseltme aparatını takarken yanlışlıkla çıkarttığım ve üstünkörü sabitlediğim km kablosu doğru şekilde yerine oturtuldu. Motorla ilgili şikayet ettiğim gidondaki ve aynalardaki titreşim için gidonda ufak ayarlamalar yapıldı, ayrıca arka çanta demiri de takıldı ve eve dönünce elimdeki 45 lt. arka çantayı taktım. Motor oldukça kalıplı olduğu için Pulsar NS150'de biraz büyük duran çanta daha kalıplı bir motosiklet olan Dominar'da sırıtmadı ve güzel durdu. Servisin taktığı yüksek arka çanta demiri de gayet iyi durdu, bana göre görüntüsünü çok fazla bozmadı motorun.
Tüm bunların sonunda bugün (yani dün) ilk kez işe gidip geldim Midnight'la, yani siftahı yaptık, onunla sezonu açtık diyebilirim.
Bakım sonrası titreşimde bir nebze azalma olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, özellikle bugün TEM üzerindeki sürüşümde bunu hissettim, bakımın hemen sonrası eve gelirken sanki o kadar iyi gelmemişti, ama bugün işe gidip gelirken daha hoşuma gitti. Ayrıca aynalardaki titreşimin özellikle 80 km ve üstünde arkayı - hele de gece - seçilemeyecek kadar kötü göstereceğini düşünüyordum ama 110 km'ye çıkana dek titreşim olsa da arkadaki araçlar rahat seçiliyor. 110km civarında ise görüntü de bozulmalar başlıyor. Bu konuyu kendi yöntemimle gidon yükseltici ile gidon arasına yalıtım malzemesi koyarak iyileştirmeyi düşünüyorum, hatta ilgili malzemenin siparişini de verdim. Aynı malzemeden sele altına, şasi borularına da uygulamayı düşünüyorum. Gidondaki ve seleden gelen vibrasyonu biraz daha azaltabilirsem Midnight tadından yenmez olacak çünkü.
Bugün bakım sonrası ilk kez işe git gel yapınca kendisine daha çok ısındım. Motorun özellikle ivmelenmesi ve ara hızlanmaları çok iyi. Gazı açtığınız anda uzamaya başlıyor ve insana böyle gidecekse titresin varsın dedirtecek kadar sıkı gidiyor. İşte o titreme işini de hem kendi uygulamamla hem de belki 2000 küsur km sonra servisimin de önerdiği gibi arka dişliyi 42T ile değişerek daha da iyi hale getirebilirsem, gerçekten de Midnight ile uzun süreli beraber olabiliriz. Ki onu alış nedenim 4 - 5 yıl civarında kullanmaktı. Vibrasyon biraz fazla olunca önce ufak bir hayal kırıklığı yaşadım açıkçası, bu haliyle uzun süre kullanabilir miyim diye düşüneyazdım, ama dün rodaj sonrasındaki izlenimim bu haliyle bile işe git gel de çok fazla yormayacağı oldu. Hele iyileştirme yapılırsa bu iş tamamdır.
Bu arada iş dönüşü ilk kez gece sürüşü yaptım, Dominar'ın farları bugüne kadar sürdüğüm motorlar içinde en iyi aydınlatan farlar diyebilirim rahatlıkla. Sanki otomobil farı gibi aydınlatıyor yolu. Çok beğendim. Aynı şekilde led sinyaller ve arka stoplar da çok uzaktan bile fark edilecek kadar iyi yanıyorlar.
Dominar, 100 km hız üstüne çıkılınca kulağa hoş gelen bir motor sesi veriyor. Gaz verdikçe zevk alıyorsunuz bu sesten.
Kısaca, 600 küsur km sonra Midnight'la yaptığım ilk iş günü sürüşü düşündüğümden çok daha güzel geçti. Titreşimi dert ediyordum ama o kadar yormadı beni 33 km gidiş ve 33 km dönüş boyunca. Motorun gidişi, dengesi, virajı, gaz tepkisi, müthiş farları ve gece çok net görünen göstergesi v.s. gibi iyi özellikleri, titreşimi unutturdu açıkçası ve ciddi ciddi kafaya takmaya başladığım titreşim konusunda moralimi yükseltti bugün Midnight. Yapacağım iyileştirmeler sonrasında sanırım bunu dert etmeden sürüşün keyfine varmaya odaklanacağım.
Dominar 400'ün rodaj döneminde, yani ilk 500 km'lik kullanımımda, ortalama 100km'de 3.5 lt. benzin tükettiğini söyleyeyim. Bu esnada 80 km hızı geçmeden ve genelde şehir içi kullanımı yaptığımı belirteyim.
Şimdilik bu kadar, çok bile yazmışım. Ama bugün gerçekten kafamdaki endişelerimi epeyce gidermeme neden oldu Dominar 400. Sanırım onunla bugün, ilk 600 km'nin sonunda işe gidiş geliş yolunda daha iyi bir dostluk kurmaya başladık.
Ne diyeyim yeni bir sezon ve yine yeni bir motosiklet, keyifli ve heyecan verici bir durum bu motosikletseven için. Üstelik Midnight benim satın aldığım 250 cc üstündeki ilk sıfır motosikletim, enjeksiyonlu, su soğutmalı ve abs'li ilk motosikletim de oluyor kendisi aynı zamanda.
Daha önce de söylediğim gibi sizler daha iyilerine sahip olursunuz umarım.
Nice yollara!
Yazının orjinali şurada meraklısına: https://mymotorcycleexperience.blogs...zlenimler.html
-
17 Mayıs 2018, 11:05
#2325
Hadi gözün aydın diyelim o zaman. Bugün sabah side'ye giderken biraz kolu açtım ve çabuk bir şekilde 153 km'ye kadar çıktım, sonrasında gazı kestim. Gidiyor meret
-
17 Mayıs 2018, 11:32
#2326
Norton772 adlı üyeden alıntı
Hadi gözün aydın diyelim o zaman. Bugün sabah side'ye giderken biraz kolu açtım ve çabuk bir şekilde 153 km'ye kadar çıktım, sonrasında gazı kestim. Gidiyor meret
Teşekkürler. Gerçekten moralim yükseldi ve motora daha bir ısındım dün. Birazdan sırf keyfi sürmek için dışarı çıkacağım, uyarsa yeniden bir Darlık virajlarını deneyeceğim. Gazı açınca gitmem demiyor, gidiyor kerata. 153 km benim belki de otomobille bile bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüğüm bir hız, bir motosiklet için daha ne olsun dedirtecek bir hız bana göre.
Sizin de tekeriniz düz bassın aman diyim hız yaparken maksimum dikkat!
-
17 Mayıs 2018, 12:33
#2327
Cloud adlı üyeden alıntı
Teşekkürler. Gerçekten moralim yükseldi ve motora daha bir ısındım dün. Birazdan sırf keyfi sürmek için dışarı çıkacağım, uyarsa yeniden bir Darlık virajlarını deneyeceğim. Gazı açınca gitmem demiyor, gidiyor kerata. 153 km benim belki de otomobille bile bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüğüm bir hız, bir motosiklet için daha ne olsun dedirtecek bir hız bana göre.
Sizin de tekeriniz düz bassın aman diyim hız yaparken maksimum dikkat!
Yüksek hızla benim de işim yok. Sadece arada bir hızlanıp motoru açarım.
-
17 Mayıs 2018, 16:13
#2328
Norton772 adlı üyeden alıntı
Yüksek hızla benim de işim yok. Sadece arada bir hızlanıp motoru açarım.
Sürüş mantalitemiz benzer gibi. Ben de ara ara aynını yapıyorum, genelde ise 90 - 120 km hız aralığında sürüyorum.
-
17 Mayıs 2018, 21:08
#2329
Bugün yazılımı attık. Yarın şehir dışına çıkacağım ama araba ile. Cruise control varken kalkıp motorla gidemeyeceğim. Otoban hız sınırı motor için 100. Tövbeler olsun 100 ile gidersem o sebepten araba ile çıkacağım. Yazılımı bir dahaki hafta içi test edeceğim artık.
-
17 Mayıs 2018, 21:15
#2330
Cloud anlayışın için teşekkür ederim. Bilinçli kullanıcı olduğunuz yaptığın eleştirinin şiddetinden belli. İnşallah bende bigun dominar sahibi olacağım yasim 26 uzun yıllar kullanmayi düşünüyorum. gecen sene yazın 2015 kle versys almaktan son anda vaz geçtim. Hemde çok uygun fiyata denk gelmişti. versys alacak kadar param var lakin o motoru hakkiyla kullanabilirmiyim diye cok düşündüm. Gerek aksesuar konusu yedek parça ve bakım masraflari işin içine girince hemen vazgeçtim 2017 200ns ile yola devam dedik. Dominar tam bana hitap ediyor. Motorun cigerine kadar da bilsem araştırmaya devam
-
17 Mayıs 2018, 22:10
#2331
gurell.42 adlı üyeden alıntı
Cloud anlayışın için teşekkür ederim. Bilinçli kullanıcı olduğunuz yaptığın eleştirinin şiddetinden belli. İnşallah bende bigun dominar sahibi olacağım yasim 26 uzun yıllar kullanmayi düşünüyorum. gecen sene yazın 2015 kle versys almaktan son anda vaz geçtim. Hemde çok uygun fiyata denk gelmişti. versys alacak kadar param var lakin o motoru hakkiyla kullanabilirmiyim diye cok düşündüm. Gerek aksesuar konusu yedek parça ve bakım masraflari işin içine girince hemen vazgeçtim 2017 200ns ile yola devam dedik. Dominar tam bana hitap ediyor. Motorun cigerine kadar da bilsem araştırmaya devam
Estağfurullah, ben çok bilinçliyim diye bir iddiam yok, ben de hala öğreniyorum, bilmediğim yığınla şey var hem motosiklet, hem hayata dair. Mesela sizin bahsettiğiniz gidonla maşanın ana bağlantısındaki kauçukların çok ince olduğunu fark ettim bugün, onların daha kalını takılamaz mı oraya hatta benzerlerini bir de bir üst kısma gidona bağlanan kafaya taksak filan dedim. yani hepimizin birbirimizden öğrenebileceği şeyler mutlaka vardır.
Eleştiri dozunda ve karşıdakine hakaretamiz hale gelmedikçe mutlaka olmalı, olacak, yoksa forumlarda yazmanın anlamı yok.(Hatta biraz dozu kaçmış ve çok sert eleştiriye bile olmasın demem, onun dozu da küfre şiddete varmıyorsa sadece sözde kalıyorsa sıkıntı yoktur bana göre.)
Kawa versy'i alacak para varsa devamında işletim masraflarına yoksa alma zaten, ama işletmeye de varsa alınabilir, neden olmasın. Haa o motorun hakkını verebilir miyim mevzusu ise göreceli bir konu, o pahalı büyük motorlara binenlerin ne kadarı hakkını verebiliyor ki?
Cebimde yeterince param olsa şu anda Africa Twin kullanıyor olurdum ben mesela. Bir motosiklete otomobil parası vereceksem alacağım motor AT olurdu benim de. Hatta Transalp ve AT'in ikinci ellerine de baktım Dominar öncesi ama hem km'leri çok geldi bana, hem de işletim masraflarını yapamayacağımı düşünüp hiç girmedim o toplara. kim bilir belki emeklilikte elime havadan bir para geçerse son motosiklet olarak bir AT alabilirim.
Şimdilik evdeki bulgur, komşudaki pirinçten evladır diyerek yola devam edeceğiz Dominarımızla. Umarım sen de en kısa zamanda kavuşursun Dominarına. Ama Pulsar'da bence kötü değil, parasının hakkını veren bir motosiklet bana göre.
Selamlar!
-
17 Mayıs 2018, 22:38
#2332
Motor 4500km oldu ve servis ışığı yandı. Haftaya perşembe yada cuma 5000 bakımına girecek. Arka dişli konusunda kararsızım. Lakin uzamasını da seviyorum. Deneme yanılma yöntemine gideceğiz herhalde.
-
17 Mayıs 2018, 23:24
#2333
-
18 Mayıs 2018, 09:57
#2334
-
18 Mayıs 2018, 10:04
#2335
thamade adlı üyeden alıntı
Sonunda ben de bir Dominar sahibi oldum. Allah herkese isteği aracı kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin.
Motoru daha önceden çok araştırdığım için beni şaşırtan pek birşey olmadı. Sadece aşağıdaki iki konu dikkatimi çekti.
Vites değişimlerinde ufak bir sorun yaşıyorum. Sanki benim motora boş vites koymamışlar
Boşa alacağım zaman çok uğraştırıyor. Rodajda olduğundan ve ilk bakımı yapılmadığı için olabilir mi? Benzer sorunu yaşayanlarınız var mı? Motor henüz 25 km de.
İkinci olarak da arka fren çok yumuşak geldi. Yani sanki durdurmak yerine yavaşlatmaya yarıyor gibi. Bunun sertliğini arttırmak mümkün mü?
Motor haricinde ayrı bir sorun daha olacak. Son gelen zama takılmamak için maalesef ehliyetten önce motoru satın aldım
Bu pazar ehliyet sınavına gireceğim. Ancak geçtiğimi varsayarsak nüfus müdürlükleri 2 ay sonraya gün veriyorlar. (Bilmeyenler için artık ehliyet trafik şubeden değil nüfus müdürlüklerinden alınıyormuş. Ek bilgi ruhsat da direkt noterden çıkıyormuş.) Sınavı geçtikten sonra kartı çıkarana kadar resmi olarak trafikte kullanabilir miyim? Ya da nüfus müdürlüğüne randevu almadan çat kapı gitsem daha önceden de verme ihtimalleri var mı?
Hayırlı uğurlu olsun, güle güle, kazasız belasız, sağlık ve güvenle kullanmanızı dilerim.
Boş vites sıkıntısı pek çok motorda bilhassa rodaj döneminde oluyor, ben çok nadiren yaşadım ilk 500km'de.
Bakımdan sonra düzelir. Geçmiyorsa gaz verip tekrar deneyin, yine geçmediyse çok hafif öne ya da geriye ittirnce motoru geçmesi gerek, bu pek çok motor için geçerli bir şey ve rodaj sonrası da ara sıra olabiliyor.
Arka frenin amacı zaten esasen yavaşlatmak, motosikleti asıl duruduran ön frendir. Ve bence frenajı kombine yapın yani her zaman her iki freni de aynı anda sıkarak durdurun motorunuzu. Pratik yaptıkça buna alışılıyor. Sadece arka frenle duracam deyip bir araca çok yavaş bir hızda bile bindirmek işten bile değil. Motorda ön arka abs var ben sadece arkayı sıkacam demek doğru yaklaşım değil, etkili fren ve durabilmek için doğrusu kombine frenajdır. Arka fren tek başına kullanımı sadece yokuş çıkarken durmanız gerekirse ya da yokuşta dur kalklı trafikte kullanılıyorsa doğrudur. Bunun haricinde amacı yavaşlatmaktır, ki onun için bile çok sert basılmamalıdır. Ben yavaşlamak için de tam olarak durmak içinde alışkanlıkla hep kombine kullanıyorum frenleri. Sadece yokuşta tek başına arkayı kullanıyorum zaten yokuşta çıkarken ön fren durmak için işe yaramaz motoru kaydırır arkaya.
Ehliyet çıkana kadar size bir kağıt vermiş olmalılar, onu ve ruhsatınızı yanınızda taşırsanız bir sıkıntı çıkmayacaktır bildiğim kadarıyla.
-
18 Mayıs 2018, 10:11
#2336
thamade adlı üyeden alıntı
Sonunda ben de bir Dominar sahibi oldum. Allah herkese isteği aracı kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin.
Motoru daha önceden çok araştırdığım için beni şaşırtan pek birşey olmadı. Sadece aşağıdaki iki konu dikkatimi çekti.
Vites değişimlerinde ufak bir sorun yaşıyorum. Sanki benim motora boş vites koymamışlar
Boşa alacağım zaman çok uğraştırıyor. Rodajda olduğundan ve ilk bakımı yapılmadığı için olabilir mi? Benzer sorunu yaşayanlarınız var mı? Motor henüz 25 km de.
İkinci olarak da arka fren çok yumuşak geldi. Yani sanki durdurmak yerine yavaşlatmaya yarıyor gibi. Bunun sertliğini arttırmak mümkün mü?
Motor haricinde ayrı bir sorun daha olacak. Son gelen zama takılmamak için maalesef ehliyetten önce motoru satın aldım
Bu pazar ehliyet sınavına gireceğim. Ancak geçtiğimi varsayarsak nüfus müdürlükleri 2 ay sonraya gün veriyorlar. (Bilmeyenler için artık ehliyet trafik şubeden değil nüfus müdürlüklerinden alınıyormuş. Ek bilgi ruhsat da direkt noterden çıkıyormuş.) Sınavı geçtikten sonra kartı çıkarana kadar resmi olarak trafikte kullanabilir miyim? Ya da nüfus müdürlüğüne randevu almadan çat kapı gitsem daha önceden de verme ihtimalleri var mı?
boşa çok kolay geçtiğini düşünüyorum ilk bakıma kadar böyle devam ederse mutlaka servise bildirin yani benim 3. denemem hiç olmadı en kötü 2.denememde boşa geçti.
frenlere sakın güvenmeyin şu aşamada gerçekten tutmuyor benim ilk bakımdan önce abs yi deniyim dedim devreden çıktı motor saldı kendini gittim cbr500 e çarptım arkadan allahtan lastiğe denk getirdim gerçi artçısı vardı düşürüyordu az daha ilk bakıma gittiğimdede arka fren henüz alışmamış bolca arka freni kullan alışması lazım dediler yani dururum diyip macera arama bir süre
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
18 Mayıs 2018, 11:04
#2337
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
18 Mayıs 2018, 16:21
#2338
Sabah gidon yükseltme ile gidonun arasına ve sele altındaki şasi borularına, aldığım yalıtım malzemesini taktım. Gidonda çokça bir fark olmadı ama sele altında hissedilir bir rahatlama oldu açıkçası, çünkü o bölgedeki boruların tamamına yapıştırdım. Belki gidona daha silikonumsu kauçuğumsu bir şey olsa daha çok işe yarardı, ama selede hissedilir bir azalma oldu çok abartı değil ama işe yaradı. Uyguladığım malzeme basit süngerimsi bir tarafı yapışkanlı siyah bir malzeme, araçların kaput altlarına kapılarının içlerine filan ses ve titreşim azaltmak için uygulanan bir şeymiş.Gidon için aklımda minik bir deneme daha var, bakalım onu yapınca ne olacak
Bu arada şaka maka benim motor 800km oldu bile. 2000km'yi çabuk dolduracağım gibi.
-
18 Mayıs 2018, 16:53
#2339
Cloud adlı üyeden alıntı
Sabah gidon yükseltme ile gidonun arasına ve sele altındaki şasi borularına, aldığım yalıtım malzemesini taktım. Gidonda çokça bir fark olmadı ama sele altında hissedilir bir rahatlama oldu açıkçası, çünkü o bölgedeki boruların tamamına yapıştırdım. Belki gidona daha silikonumsu kauçuğumsu bir şey olsa daha çok işe yarardı, ama selede hissedilir bir azalma oldu çok abartı değil ama işe yaradı. Uyguladığım malzeme basit süngerimsi bir tarafı yapışkanlı siyah bir malzeme, araçların kaput altlarına kapılarının içlerine filan ses ve titreşim azaltmak için uygulanan bir şeymiş.Gidon için aklımda minik bir deneme daha var, bakalım onu yapınca ne olacak
Bu arada şaka maka benim motor 800km oldu bile. 2000km'yi çabuk dolduracağım gibi.
beni geçmişsiniz hocam 716km de kaldım bende
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
18 Mayıs 2018, 17:13
#2340
ozan1991 adlı üyeden alıntı
beni geçmişsiniz hocam 716km de kaldım bende
İşe git gel yapmaya başladığım için km hızlı artar her gidiş dönüşüm 66 km civarı, bir de motor yeni diye dün de durmadım 110 km civarı kullandım.
Motosikleti işte ya da evdeyken iş halletmeye filan da kullandığım için km normal bir sürücüden hızlı artıyor bende.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (1 üye ve 11 misafir)