Kitapcikta yazan rakamlara bakarsaniz rodaj cok zor hocam😳
Kitapcikta yazan rakamlara bakarsaniz rodaj cok zor hocam😳
Bugün(yani artık dün) sabah rodaj bakımını yaptırdım, titreşim, yan ayak müşürü, soğutma sıvısı azlığı, gidondaki boşluk hissi gibi tüm konuları bir kağıda yazmıştım, sağ olsun Baymoto’da Baybars kardeşim hepsiyle kendisi tek tek ilgilendi. Titreşim dışındakiler halloldu diyebilirim. Tireşime gelince, motor bakım sonrası genel olarak rahatladı ama titreşim aynen 4500dev/dk. sonrası başlıyor ve gidonda bakım sonrası bi nebze azalsa da uzun süreli kullanımda elleri ağrıtacak ve uyuşturacak kadar var açıkçası, bugün sırf deneme amaçlı bakımdan sonra epeyce bir kullandım ve ayaklarım ve ellerim hala yorgun, doğruya doğru.
2000 km kadar kullanıp motorun biraz açılmasını bekleyelim sonra arka dişliyi değişiriz dedi Baybars. Onun önerisi arka dişliyi 42 yapmak. Bakalım 2000km civarında hem ara yağ değişimi hem de dişli değişimine gitmek için konuştum. Ayrıca 500 rodaj bakımı sonrası dilediğin gibi kullan hiçbir şey olmaz dedi. Yine de fazla basmadım dönüş yolunda.
Kısaca titreşim hariç diğer her şey halledildi, bir de arka çanta demiri taktırdım. Çok da güzel oldu, eve gelince de çantamı taktım. Yarın işe git gele başlayacağım bakalım. Üzüldüğüm taraf şu, motorun tipini, gidişini, dengesini çok beğeniyorum. Ama bu titreşim gerçekten elde, ayakta, depoda, selede kısaca sürüş konforuna yönelik her yerde mevcut. Bir kez daha yineleyeceğim, NS150'de 100 km hızı civarında titreşim hissediliyordu ama 120 ile bile dominardaki 80km de hissedilen titreşim yoktu ve aynalarda en ufak bir titreme olmuyordu.
Çok net söylüyorum, şayet arka dişliyi değişmek de bu titreşimi biraz azaltmazsa ben bu aleti diğer tüm yönlerini beğenmeme rağmen değiştirebirim kısa sürede ne yalan söyleyeyim.
Nasıl ellerde hiç titreşim yok sizlerde ben anlayamıyorum, (benim aldığım motorda mı var sadece yani, yoksa titreşim hissiyatımız mı farklı bilemedim) bariz gidonda titreşim var arkadaşlar zaten aynadaki görüntü bozulması da gidonun titremesinden, gidon titremediği halde ayna nasıl titreşir ve görüntü bozulabilir ki. Mesela Norton ben hiç titreşim almıyorum demiş, 120’de titriyor filan denmiş. Benim motorum bakım sonrasında da aynı şekilde 75 km’den itibaren titriyor ve 1 saat civarı kullanınca ellerde ayaklarda direkt yorgunluk var. Üstelik açık söyleyeyim, 90 km ve üstünde ayak peglerinde gidondan çok daha fazla belki gidonun 2 katı titreşim var. Merakım gerçekten dişli değişenlerde bu gidon ve ayak peglerindeki titreşim azaldı mı, hiç aklıma yatmıyor çünkü benim. Ciddi ciddi kısa sürede ben bu dominar sevdasından vazgeçebilirim sırf bu titreşim yüzünden, hatta bugün serviste 4 yıldır NS200 kullanan bir arkadaşla konuştum, dominar kadar titreşim olmadığını söyledi. NS150’den sonra ilk amacım NS200 abs almaktı, keşke alsa mıydım dedim bugün açıkçası.
Bakalım 2000 km sonra dişli değişiminin sonucuna göre bu motorla yola devam edip etmeyeceğime kesin karar vereceğim. Çünkü bu haliyle benim bu titreşimi tolere edemeyeceğim kesin gibi. Ciddi ciddi yeniden küçük cc bir motora dönüş bile yapabilirim böyle giderse. Evet çok erken bu düşünceler için biliyorum, o yüzden zaten bir 2000 km daha sürüp dişli değişiminin vereceği sonuca göre karar vereceğim.
Yazılım denmiş, bir motorda üretim olarak titreşim varsa, yazılım buna hiç bir şey yapmaz, yazılım, hıza, HP'ye, gaz yememe v.s. etki eder benim bildiğim.
Bir başka arkadaş eşimle uzun yol yapabilir miyim demiş, açıkçası ben bırak eşimi, kendim bile yapamam bu haliyle.
Üzgünüm ve açıkçası test motorunda hissettiğim şeyin neredeyse aynını sıfır aldığım motorda da hissetmek ben de ciddi hayal kırıklığı yarattı. Üstelik dediğim gibi motorun diğer her şeyini beğenmeme rağmen sürüş süresi arttıkça titreşim yorduğu için o güzel olan şeyleri unutturuyor insana. ben bu aletle 90 - 120 km aralığında devamlı işe git gel yapacağım, ama daha 80 km sonrası bu şekil titreyen motoru ben 90 - 120 km'lerde nasıl uzun süreli kullanacağım bilemiyorum, önümüzdeki 2000km bunu denemekle geçecek. Sabırla 2000km bekleyeceğim bakalım. Umarım ben yanılırım ve motor açıldıkça ve belki üstüne dişli değişince her şey daha farklı olur. Yaşayıp görelim bakalım.
motorun vibrasyon sorunu çok yaygın ve büyük bir sorun bu belli... google girip dominar 400 vibration yazın dolu forum konuları yabancı sürücülerin vibrasyondan çekdiği sıkıntılar yapdıkları bazı çözümlemeli videolar var..
örnek
https://www.youtube.com/watch?v=Kc17nEP0ynA
videoda adamın yaptığı şey aslında arabadaki ses yada ısı izalasyonuna benzer bir yöntem elinde yapışkanlı dolgu malzemesi var grenaj altında boşluk olan yerleri ve şase birleşim yerlerini dolgu malzemesiyle dolduruyor.. tam hint işi çözüm olmuş
Evet o videoları ben de gördüm ama oradaki mesele vibrasyon yüzünden gelen zırıltı v.s. seslerini gidermek, yoksa onları yapıştırmakla motorun titreşimini ortadan kaldırmak mümkün değil. Buradaki mevzu tamamen tek silindirli ve bu kadar güç ve tork veren motor bloğunun şasiye yansıttığı o gücün verdiği vibrasyon ve maalesef Bajaj mühendisleri bunu nasıl azaltabiliriz dememişler gibi sanki. OK duke 390 ve bizzat test ettiğim duke 250de de var titreşim ama ikisindeki de bu kadar değil. Ki dün izlediğim bir videoda duke 390 kullanıp ardından dominara binen 2 kişi de duke'teki titreşimi kastedip, dominar için beterin beteri varmış filan diyorlardı. Ok maliyet farkı filan denilebilir, anlarım ama bosch abs sistemi, brembo frenler, tamamı led farlarla donattığın bir motorda bu titreşim olayına da eğilmen gerekmez miydi?
Bu kadar donanımlı, bu kadar dengeli, tatlı gidişi olan bir alet yapıp bu vibrasyonu azaltmak için en azından %50 oranında nasıl azaltabiliriz diye bir çalışma yapmadan piyasa sürmeleri de beni şaşırttı.
Ve evet yabancı forum ve kanallarda da motorla ilgili iki mevzu var konuşulan biri topspeed(ki benim umrumda diil, hız derdim hiç olmadı) diğeri ise bu vibrasyon. Çünkü geri kalan her şey gayet iyi yapılmış. Ama bırak son hızı, bu vibrasyon tüm iyi yanlarını unutturabilecek bir şey bir çok insan için maalesef.
Mesela ayak peglerine gelen titreşim öyle bir hissiyat ki, sanki motor bloğunu şasiye en ufak bir titreşim emici takoz koymadan bağlamışlar gibi hissettiriyor insana belli bir hızdan sonra.
Tüm bunları sadece yakınmak amaçlı yazdığım da düşünülmesin lütfen, çünkü dediğim gibi motorun diğer her şeyi oldukça güzel donatılmış. Benim keşke dediğim tek yön bu. Ve şayet dişli değişimi bu durumu bırak yarıya indirmeyi %25 oranında bile rahatlatsa kullanmaya severek devam ederim. Çünkü bunun artmadığı devir ve düşük hızlarda hissedilen sürüş keyfi çok güzel.
Neyse sabırla sürüp, bekleyeceğim bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------
Balansör kesin yetersiz kalıyor, hatta balansörsüz gibi hissettiriyor belli devirlerde.
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
NS 150'deki titreşim 2 yıl ve 17650 km deneyimle bence dominarın yarısı bile değildi. Ama orada 150cc ve 17hp vardı, burada 400 cc ve 35 hp Titreşimin de bunlara göre artıyor oluşu normal, mesela NS200'de de 150'den fazla titreşim olduğu söylenir genelde. Çünkü cc'sine göre güçleri oldukça fazla bu motorların, ister istemez yansıtıyorlar tek silindirle titreşimi.
Değişirsem ki umarım buna gerek kalmaz, o zaman düşünürüm. Şimdilik amacım değişmeden bunu nasıl azaltabilirim yönünde. Sıfır motoru en azından 1 sezon kullanmadan satmak istemiyorum açıkçası. Bajaj'ın küçük motorlarına dönüş yapılabilir ya da japonların(ikinci el de olabilir, sıfır şart değil.)
Siz TVS apaçi den sonra az hissediyorsunuz anladığım kadarıyla. Bense NS150'den sonra oldukça fazla hissediyorum
Neyse bir kaç ay sabredelim ve dişli değişimi neticesini görelim bakalım. Henüz Dominardan vazgeçmiş değilim, sabırlı bir insanımdır, durum tespiti yapıp çözümler bulmadan vazgeçmem kolay kolay. Umarım bulduğum çözümler işe yarar ve buradan paylaşırım onları da. Şimdilik 2000km kadar bu konuya ara verip süreceğim. Kim bilir belki bu sürede ben de sizin gibi buna alışırım ve böyle de oluyormuş deyip devam ederim.
Aynen işte ben de umarım bu olur diyerek sabırla bekleyeceğim ve bunu deneyeceğim. Tahminim ve yapan arkadaşlarımdan da edindğim bilgi bunun işe yaradığı ve motorumu satmayıp bunu denemem yönünde. dediğim gibi denemeden asla satmaya kalkmam. Yıllar önce çok daha fazla sorunlu 250cc hyosungumu bile 6 ay kullanmıştım Bunda en azından şimdilik titreşim harici bir sorun yok.
Bu arada konuyu değiştireyim ve bana göre olumlu bir yanından daha bahsedeyim. Rodaj dönemi boyunca benim dominar 100km'de ortlama 3.5lt. benzin tüketmiş. Bu da benim için oldukça iyi bir veri. Tabii bu süreçte 5000 devir altı ve 80 km üst hız limiti ile kullandım çoğunlukla.
Bakalım şimdi bugün yeniden benzin aldım ve yarından itibaren TEM'de daha yüksek hızlarda işe git gel yapacağım, yakıt durumu ne olacak? Onu da yazarım buradan.
o dolgu malzemesi seside keser vibrasyonuda çok büyük ölçekde azaltır.. sönümleme yapar çünkü yani vibrasyonu belli ölçüde emer şaseye vermez yansıtmaz haliyle sizede vibrasyon az yansır.. gerçi oda o yapışkanlar zamanla sönümlemeyi yapamıycaklarından uzun ömürlü bir çözüm olmıycaktır.
vibrasyonun size çok gelmesinin en büyük etkeni vibrasyonun ne olduğunu bilmeniz.. pek çok insanın ilk motoru ise yada vibrasyonu zaten yüksek motorlar sürmüşlerse onlara vibrasyon doğal gelebilir.. çünkü vibrasyonu doğallaştırmışlardır.. ama ömrü boyu yüksek hacim düşük hacim farketmez vibrasyonsuz motorlar sürmüş biri inip sizin motorunuza binse vibrasyondan çok fazla şikayetçi olabilir..
bende 20 yılın üstünde motor sürüyorum 3 aylık jinlumun olmuşdu kısa süreli hayatımda aldığım iki çinliden biridir.. ondan önce kawalarım yamahalarım larım bmw f650 lerim bir sürü motorum olmuşdu vibrasyon az çok nedir biliyorum sanırdım heleki bir xt600 üm vardı efsaneydi böbrek taşın varsa hastaneye gitme 5 km sür kesin düşürürsün neyse jinluna bir sürdüm ben vibrasyon nedir bilmiyormuşum onu anladım yada şikayet ettiğim vibrasyon vibrasyon değilmiş onu anladım.. maslakdan beşiktaşa iniyordum ellerim ayaklarım uyuşuyordu ..
vibrasyondan vidaları gevşiyordu zırt pırt vidaları sıkıyordum yokluyordum ) ..
Evet ben de ilk deneyimlerimi oldukça az vibrasyonlu japonlarda yaptığım için sonrasında da uzun süreli hep vibrasyonu az motorlar sürdüğüm için bindiğim ve deneme sürüşü yaptığım her motorda dozuna kadar anlıyorum vibrasyon oranını maalesef. Vibrasyonsuz ya da vibrasyonu az olan motora hiç binmeyen biri için dediğiniz gibi hissiyat illa ki farklı olacaktır. Ama bir kez öyle bir motor süren önceki deneyimlerinin aslında ne olduğunun daha iyi farkına varır haklısınız. Ben dominarı test motorunda hissettiğim vibrasyona rağmen aldım, ama orada üst devir ve hızları çokça zorlama şansım olmadığı ve 2 yıllık daha az vibrajyonlu bir Bajaj modeli deneyimimle bunu da tolere edebilirim diye düşündüm ama bu şekliyle benim için kolay tolere edilebilir değil, belki dişli değişimi ve sizin dediğiniz gibi hiç değilse sele altı şase kısmına ve gidona benzeri izolasyınlarla iş bir nebze değişebilir. kendi çapında bunları da denemeyi düşünmekteyim ufaktan.
Merhaba. 42 Dişli Dominar 400 ve orjinal disliye sahip Dominar 400 test etme şansım oldu. Direk kullanıcıdan. Şunu belirtmek isterim ki titreşim benim için problem değil. 45 dişli dominari cok düşük km de test ettim sanırım 2bin civarinda idi evet titreşimi aşırı derecede hissettim. 42 dişlisi olan d400 ü 2 kez deneme şansım oldu ilki 2-3bin km arasında. Orjinal disliye nazaran titreşim oldukça az 120den sonra rahatsiz edici seviyeye geliyordu. Ayni d400ü 7-8 bin km arasinda test ettiğim de ise kullandığım 2017 ns200den titresimin cok az bi farkı olduğunu hissetim. Yani olumlu sonuç verdi benim için. Motor km yaptikca sanırım daha da güzel oluyor.
Merhaba.
İşte bunlar güzel haberler. kdiner, mavellen gibi bu motorda daha deneyimli arkadaşlarım da bana aynını söylediler ve ben de 2000km sabredip 42 dişliye geçeceğim. Yukarıda yazdıklarımın motoru tamamen kötülemek amaçlı yazıldığı sanılmasın bir kez daha yazıyorum, sadece hissettiğimin durum tespitini yaptım. Nitekim iyi yanlarını da sık sık belirttim. Ama dişli değişiminden umutluyum. zaten 120 km üstünde çokça sürüş yapan bir kullanıcı değilim, ortalamam 90 120 aralığıdır hep. Şimdikinden %30 - 40 azalmış olsa eyvallah devam ederim uzun süre. O yüzden 2000 km sabredip bu konudan daha fazla dem vurmayacağım.
Bu arada motorun hatta her motorun km'si arttıkça daha rahatlıyor orası kesin. Önceki motorlarımda da yaşadım bunu. Hatta bir önceki Bajaj motorumda 10.000km sonra motorun hız artışı, üst hızlardaki rahatlığı fark edilir şekilde artmıştı, konfor olarak. Bunda da illa ki bir nebze fark edecektir.
Mesela birazdan işe gideceğim, heyecanlanıyorum bunca yıla rağmen yeni bir motorum var diye.
Herkese keyifli ve daha az titreşimli sürüşler! Ben 2000km'yi doldurmaya gidiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
EDİT:
İşe gelmeden lastik havalarını da kontrol ettim biraz iniklerdi, şişirdim, bunun küçük bir etkisi oldu mu bilmiyorum ama TEM'de biraz daha pürüzsüz asvaltta yol almanın mı etkisi bilmiyorum ama titreşim aynen devam etmesine rağmen bir nebze daha iyi gibiydi. Umutluyum ben bu 42 dişli işinden du bakalım.
Bu arada motor gazı verdikçe acayip hoşuma giden bir sesle ileri atılmıyor mu, böyle gidecekse titresin varsın dedirtti bana.
Şıkıştığın anda gaz tepkisi öyle güzel geliyor ki, bu durum hoşuma gidiyor.
Cloud. eğerki dominarını bir kaç ay içerisinde satmayı düşünürsen ben talip olabilirm. Bende de 200ns var absli model aksesuar falan baya birşey yaptım 15bin bakımını yaptırıp vermeyi düşünüyorum. Dominar400 bilinçli kullanıcıları gayet tatmin eder. Titreşimi dert edenleri KTM360 yamaha XT660x gibi tek silindirli yüksek cc motorlara bindirdikten sonra tekrar sormak lazım titreşim nasıldi diye titreşim tamamen yok edilemez lakin azaltılabilir. bunlardan birisi seleye işlem yaptırmaktan geçiyor. kesinlikle kendi Dominarıma yapacagım bi uygulama var. tarif etmek gerekirse kaucuk takozlardan gidon uzatması yapmayı düşünüyorum. Mt07 kullananlar bilir gidonun 3 5 cm ileri geri esnemesini. Orada bulunan kaucuk takozlar sayesinde gidondaki titreşim minumum seviyede. bu takozlar asansör makina dairesinde motorun ana gövdesinde bulunuyor bir diğer işlem ise motor blogundaki bağlantı vidalarının belli bi torkla sıkılması bu basit bi işlem.
Altın kalpli adam (AEA)
Şu an satmaya niyitem yok. Ama bi ara istanbul'a yolunuz düşerse şu belli torka sıkma işini yapalım benim motora ya da istanbul'da bu işi yapacak tanıdığınız varsa yaptırayım Öte yandan bu dedikleriniz bu kadar basit bir işlemken bajaj mühendisleri ve servisleri bunları neden yapmıyorlar ya da yapamıyorlar anlamadım Adamlar zevk için titreşimli motor üretiyorlar bu durumda öyle mi?
Ben bu konuyu kapatıyorum. Bir gün motorumu satarsan malum sitede ilanlarda görürsünüz. Ama takas yapmam haberiniz ola.
Bahsettiğiniz gidona lastik kauçuk v.s. gibi bir şeylerle en azından aynaların tireşimini bitirme fikri bende de mevcut, yani dominardan öyle kolay vazgeçecek değilim. Ki yukarıda 50 kere filan, bir süre kullanıp dişli değişecem yazdım, yanlış hatırlamıyorsam. titreşim azaltılabilir doğrudur, ben aşağı yukarı ne yazdım, azaltılabilirse, %25 bile azalsa yola devam ederim bu motorla dedim, çünkü ben de uzun yıllar ve ağırlıkla ulaşım amaçlı aldım. Stok haliyle beni tatmin etmedi bu titreşim onu anlatıyorum. Forumlarda bunlar yazılacak çizilecek ki fikir teatisi olsun. Yoksa kimse negatif yanlarını yazmasın, hep öve öve bitiremeyelim bu mudur doğru olanı.
Bu arada bilinçli kullanıcı değilsin muamelesi yapmışsınız gibi algıladım. Beni tanımadığınız için bu konuda size cevap dahi vermeyeceğim.
Bence bahsini ettiğiniz çözümleri Bajaj ve marka önemli değil benzeri model titreşimli motorları olan firmalara yazınız, ki onlarda titreşimin nasıl azaltılabildiğini öğrensinler. Ciddiyim bu konuda.
Hadi bana eyvallah.![COLOR="Silver"]
NOT: örnek verdiğiniz motorlar sizce sports tourer ya da sport cruiser yani uzun yola ve seyahate yönelik motorlar mı? yoksa o tarz motorların genelde titreşimli olduğu bilindiği ve amaçları belli olduğu için zaten kullanıldıkları arazi ve yollarda titreşimin bir öneminin kalmadığı için mi öyleler. Dünyadaki en titreşimsiz modellerle bahsi geçen motorların sürüleceği arazilere ve yollara ortamlara girildiğinde sizce onların titreşimsizliğinin bir önemi kalır mı?
dominar gibi harika özellikler ile donatılan motordaki titreşimin bundan daha az olmasını beklemek bilinçsizlik değildir, böyle bir modelde iyileştirilmesi gerekenin ne olduğunu görmektir olsa olsa.
neyse ben bilinçsiz bilinçsiz motor sürmeye gidiyorum şimdi daha yapılacak 1400km var
Arkadaşlar iyi akşamlar. ns 200 üm vardı dominar a yükselttim. tescil işlemleri yapılacak. pulsarla dominar arası yakıt tüketimi hakkında bilgi almak istemiştim. yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.
Ben agresif kullanıyorum zamlara inat. 4,38-4.40lt. Daha da fazla çıkmıyor.
cloud kardes sen beni bastan sona yanlış anlamişsin bilinçli kullanıcı derken seni kendimi başkasını kast ettim.
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)