Top speed denemesi yaptık dün akşam , neredeyse 200ü deviriyor
http://www.youtube.com/watch?v=FZJD14KbMIQ&feature=youtu.be
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
Selamlar,
Bu üç servis hakkında bilgisi olan var mı acaba? Çapada oturuyorum tercihen Bakırköydeki servise gitmek isterim ama diğer yerler de aynı uzaklıkta sayılır benim için
İstanbullu arkadaşlar 3 servis hakkında da yorum yapabilirseniz sevinirim.
Motopar Etiler
Ay Motosiklet Maslak
Fahri Al Bakırköy
beyler dün gece saat 01.00 civarında bagdat caddesinden göztepe yoluna dönüşte çevirmeye takıldım. ehliyet ruhsat sigorta fln baktı sorun yok. alkol sormadı bile. önce plakaya taktı kafayı. plakalık iptali var kuyruk altında. bi de baya çamur olmus görünmüodu nerdeyse hiç ki kuyuk altında dememe ragmen adam arka selenin altında sandı çıkar bakalım plakanı fln dedi sonra sıra geldi egzoza. baktı orjinal egzoz diil. 250 lik mi bu diye sordu evet dedim. susturucusu nerde bunun çalıştır bi gaz ver bakalım dedi. çalıştırdım gaz verdim. tamam beni takip ediyosun egzoz ve plakadan motoru baglıyorum dedi. sonra askeri personel oldugum için kimligimi gösterince bu seferlik bıraktıgını söyledi ve kurtuldum.
şimdi sormak istediklerim..
-yasalarda egzoz ve plaka nın ne gibi bi skıntısı var ve cezası nedir?
-motoru baglamasının sebebini anlamadım ki baglasaydı çıkarmak için gidip otoparkta egzosu degistirip plakalık taktırmam mı gerekecekti?
-egzozum devil ama çok anlamam susturucusu varmıdır yok mudur güzel ses çıkardıgı için hiç bakmadım bile orasına burasına gayet memnunum. susturucu olayı nedir nasıl anlasılır? varlıgı yoklugu ne farkeder?
-1.5 senedir en az 10 kez çevirmeye girmişimdir ama daha önce plaka ve egzozu sorun yapan olmadı. bunun şimdi sorun olması niye sizce?
1. Plakanın görünür olması lazım, plakalık iptali yasal değil. Egzoz da aynı şekilde, ses ve emisyon olarak onaylı egzoz kullanmak lazım, bunlar da birkaç üretici haricinde yok. Plakadan dolayı 26/1, egzozdan dolayı 30/1-b maddeli iki tane ceza kesecekmiş . Buradan bakabilirsin:
http://tsof.org.tr/ceza_rehberi.php
2. Plakanın görünmüyor oluşu buna sebep zaten. Motoru çıkardıktan sonra da zorunlu muayene gerekebilirdi.
3. Polis titiz davransa sesi az olsa bile yine bağlayabilir, birkaç TÜV onaylı egzoz hariç hepsi trafiğe uygunsuz. Orjinal egzoza geri dönmeni tavsiye ederim.
4. Bunlara uygulama deniyor, Bağdat caddesi gibi motor kullanıcısının çok olduğu yerde her bir haltı kontrol ediyorlar. Yani özellikle motorları durdurup kontrol ediyorlar, hız kontrolü, evrak kontrolü gibi değil. Ben de defalarca two bros egzozla çevirmeye girip çıktım sorun olmadı. Ama en sonunda neyse ki ceza yemeden çıkarıp orjinale döndüm.
sana piyango vurmuş . birde burda bir arkadaşın ninjası vardı stickerlı felan güzel bişey onun resmini epey aradım bulamadım kaçıncı sayfaydı veya resmi tekrar paylaşırmısınız benim için ? (türkmenistanda internet hızı 10 kb olduğu için çok fazla arama yapamıyorum)
arkadaslar daha oncede bahs ettigim sinyalleri bugun taktim. yine tecrubelerimi paylasmak istiyorum, yararlanabilecek insanlar olabilir. sinyalleri aslinda takmak gercekten cok kolay benim isimi uzatan sey, sinyallerin icinde extradan gabari led leri olmasi. onlarada devamli bir 12V elektrik saglamak zorunda kaldim zaten postun devaminda goreceksiniz.
assagi yukari kullandigim malzemeler resimdede goruldugu gibi.. falcata, pense, kablo terminallerini sikmak icin pense, civata sabitlestirici, makaron, 2 metre kablo, cesitli boyutlarda zipler, konnektor cesitleri, Kellermann micro rhombus PL sinyal.. resimde olmayan bir kac alet olabilir onlarda ileriki resimlerde ortaya cikabilir aman dikkat
grenajlarin nasil sokuldugunu gostermeme gerek olmadigini dusunuyorum nasilsa youtube da bir ton video var bu konu hakkinda.. grenajlari sokup rahat calisabilecegim bir ortama goturdum. sinyali grenaja baglayan tek bir vida var onu sokup orjinal sinyalleri yerinden cikardim.
temel amacim motor uzerindeki orjinal konnektorleri bozmamak, boylece gerekli oldugu bir durumda istedigim zaman kolayca orjinal sinyallere donebilirim. o yuzden motor uzerindeki konnektorden ziyade sinyal kablosunda modifikasyonlar yaptim. resimdeki goruldugu noktadan kabloyu kestim ve bir daha ellememek uzere sinyali kenara cektim.
sinyal kablosundan geriye kalan bu parcanin bir ucu zaten motordaki sinyal konnektorune gidiyor. bu halde yapmam gereken sey diger ucuna bir konnektor ayarlayip kendi sinyallerime baglanabilecek hale getirmek. kablonun uclarini guzelce siyirip konnektor pinlerini normal pense ve kablo terminal pensesini kullanarak saglam bir baglanti olusturdum.
ayni islemi diger taraf icinde uygulayip pinleri konnektorlere yerlestirdikten sonra elimizde su sekilde iki adet kablo olacak
hmm kablolari yaptim ama acaba kablonun iki ucundaki konnektor arasinda saglikli bir akim var mi diye basit bir multimetre ile kontrol ettim.
motor tarafindaki sinyal kablosuna baglanti icin temeller atildi ve saglikli bir baglanti icin gerekli sistem olusturuldu simdide takacagim sinyaller icin gerekli calismalari gostereyim daha sonrada motor uzerindeki ufak bir elektrik tesisatina gecmek istiyorum.
sinyallerin malzemesi oldukca kaliteli ve saglam zaten agirliklarindan belli oluyor ama su kablo karmasasina deyimi yerindeyse uyuz oldum. montaj aparatini sokup kablonun en derinliklerine inip butun kabloyu makaronla giydirdim.
isiyla daralan bu makaronlar, bu isler icin gercekten cok pratik. calismanin devamini isi tabancasi ile bir yere yogunlasmadan uzerinde gezdire gezdire daralmasini sagladim.
sinyallerle ilgili ufak bir problem daha var. resimdeki o ayrilan siyah montaj parcasi bir kaza aninda sinyalin zarar gormesini minimuma indirmek icin kirilabilecek bir lastik karisimi malzemeden yapilmis. sorun su ki sinyali monte ettikten sonra tam o sinyalin ve aparatin birlestigi yerde cok siki bir baglanti yok. yani sinyali, motor uzerindeyken elinizle tutsaniz kolaylikla sokersiniz. o yuzden bu guzelim insanligin guzide icatlarindan biri olan civata sabitleyicisini kullandim. aranizda bilmeyenler olabilir. ben boyle birseyin varligini duydugumda one ki? diye bir soru sordum halbuki yeri gelip kullanildigi zaman gercekten cok muhtesem birseymis. neyse tam resimdeki gibi sinyalin dibindeki yivin butun cevresine ince bir tabaka sikip aparatida uzerine siktim. bu sekilde sinyal bir gece kaldi. civata sabitleyici orta mukavemetli olmasina ragmen guzelce bir guc uygulamama ragmen aparati sokemedim ve yuzume bir gulucuk kondu, islem tamam
sinyallerin kablo uclarinida daha onceki soketleme isleminden gecirip montaja hazir hale getirdim
buraya kadar yapilan islemlerle herhangi bir sinyalin hazirligi bitmis oluyor ama bu sinyallerde gabari led leride oldugu icin, extra bir +12V beslemesi icin kullanacagim kablonun on hazirligini yapmam gerek.
once aldigim ince kabloyu soyup yine soketleme isleminden geciriyorum
pinleri monte edip...
soketledikten sonra son halini aliyor ve motordaki uygulama icin hazir hale geliyor..
motorun yanina gitmeden once sinyalleri monte ediyorum. orjinal sinyalleri sokerken cikan arka metal destegi yine yerine takip vidasini siktiktan sonra kendi sinyalimide monte edip motorun yanin geciyorum.
yine bu noktada belirteyim, normal bir sinyal olsaydi grenajlari yerine takip isi bitirebilirdim ama bu sinyaldeki gabari led leri icin 12V besleme hattini ayarlamam gerek. ufak bir semayla izah edelim.
sinyalde goruldugu gibi 3 cikis var. ikisi zaten motor tarafindan gelen sinyal kablosuna hazirladigim soket araciligi ile giriyor. gabari isigini ise sigortadan almayi tercih ettim. cunku hem cok basit hemde kontagi kapattigimda isiklarinda otomatik kapanmasini istiyorum. bunu yapmak icinde cok sik kullanilmayan korna sigortasini sectim. islem cok basit sigortayi yerinden cikariyoruz. yerine takarkende hazirladigimiz kablonun ucunu sigortanin bir ayagina ilistirerek sigortayi yerine oturtuyoruz ve islem tamam.
(PAINT SKILLZZZ )
kablo terminallerinden biri ile sigortadan gelen tek kabloyu ikiye boldum (beyaz ve kahve), sagdaki ve soldaki sinyalin gabarilerine gitmek uzere... resimde 3 e bolunmus olarak gozukuyor ama siyah olana aldirmayin o kablo cakmak soketine dogru gidiyor..
kablolar oynamayacak sekilde siki bir bicimde motorun sasisine dolandirarak gerekli yerlerde kablo ziplerini kullanarak sag ve sol tarafin sinyal kablosuna kadar hatti cekip artik grenajlari yerine takma islemine geciyorum..
sonuc olarak soyle bir goruntu olustu.. on farlar calismiyorken cekeyim belli ollur belki dedim ama ne yaptiysam duzgun cekemedim cunku gabari LED leri gercekten cok parlak ciplak gozle direk sinyale bakildiginda insani rahatsiz ediyor. hava duzelince prof makine ile gunesli bir havada disarda cekip daha iyi bir sonuc elde edebilirim gibime geliyor.
icime sinmeyen bir nokta oldu. yan yatma ihtimaline karsi sinyalleri biraz iceriye gomuk biraktim onlari biraz daha disariya dogru uzatabilirim belki, ayrica bu gabarileri baglamadan once, sinyalin kablosu ile birlestirdim yani gabarileride sinyal gibi kullandim ozamanda cok hos oldu.. yani ayni su sekilde iki isik birden yaniyor.. belki ileride gabariyi iptal edip ikisini birden sinyale cevirebilirim ama tabiiki gabarilerin amaci motorun gorunurlugunu dolayisiyla guvenligi arttirmak.. sanirim bu sekilde kalsalar daha iyi olur.
dip not:az daha unutuyordum. butun bu sistem LED ler icin hazirlanmis olan rolesiz calismaz. yani calisir ama sinyaller ya devamli yanar yada okadar hizli yanip sonerki cok rahatsiz olursunuz.
..kafam çok karışık bu günlerde..cbr 250 mi Ninja 250 mi alsam diye..bu video ağırlığı Ninjaya kaydırdı..Ninja konusunda endişem fazla yakıt tüketiyor olması..sizce nasıl yakıt tüketimi
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
kusura bakmayın defalarca cevaplanmış bir soru bu..yakıt tüketimi meselesi..bence Ninja alan biraz paraya kıyacak,performans istiyorsa..cbr ekonomik,parçaları kolay temin edilen ve sakin bir motor..Ninja alırsam ybr 125 imi satmam..şehir içi ,yakın mesafeler ybr,uzak mesafeler Ninja..ama cbr alırsam,zaten ybr gibi yakıyor ve akin motor..satarım ybr yi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
çok yakıyor Ninja yaaa..cbr 250 çok ekonomik
orhanyor > elıne saglık,cok guzel paylasım olmus.
theplatoon > bu vıdeodan bısey anlayıp motor alacaksan, bravo dıyorum sadece
Kürşat ve Oktay Abi haklilar arkadaslar.
Simdi burda zamaninda buyuk emek verip saatlerini hergun harcayan kisilere de koyden gelip bagadakini kavar tarzda cikis yapmaya da belli kisilerin hakki yok. Sen naaptin? Ne emek verdin? Ne katkida bulundun diye sorarlar adama! Verecek bi cevabin yoksa otur okumaya, bilgi dagircigini genisletmeye devam et. Verecek cevabi olan her arkadasin da karsilikli sevgi ve saygi cercevesinde soyledigi her seyin basimizin ustunde yeri var o da ayri.
Kendi adima konusayim yillardir sayisiz forumda admin'lik ve mod'luk yaptim. Burada ise sadece bir kullanici olarak paylasimda bulunduk. Bir gorev bile degildi. Bundaki tek amac da sonradan ayni sorunlari yasayacak arkadaslara cozum yollarini en basit hali ile sunmakti. Tek yapacaginiz sey yukardaki arama butonunu kullanmak bu mu size zor gelen sey? 400 sayfayi tek tek okuyun diyen mi oldu? "Arama" lafindan bunu anliyorsaniz zaten İnternet kullanmayi bilmiyosunuz demektir! Girip iki anahtar kelime kullanip istediginiz her seye ulasabilirsiniz. Once bunlari okur bi temel olusturur sonra kafanizda kaldiysa soru isaretleri sorarsiniz herkes de severek yardimci olur, bu kadar basit.
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
yakıt haricinde süper makina...600 lüğe göre de ekonomik sayılır..aslında kalbim ninja 300 den yana ama bu defa ninja 300 e kadar çıkarsak 600 lük almak daha iyi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------
ybr min hızını arttırabilmek için yaptığım çabaları düşündükçe aslında motorda yakıttan çok hızın daha önemli olduğunu görüyorum..ama hergün 25 km motor kullanan biri olarak yakıt daha önemli bir seçenek haline geliyor..ama kalbim hızdan yana..sanmıyorum 190 ı geçeçeğini ninjanın tabii ki..ama o video heyecanlandırıyor motor almanın arefesinde..ninjayı alırsam ybr yi satmam..ybr nin ekonomikliği,ninjanın hızı biribirini tamamlar
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
çok acillll ... pazartesi 25.03.13 yani yarın motor almaya gidecem ilk defa motor alıcam ninja 250R tecrübeli bir abimiz hayırsever benimle gelebilir mi semt BEYAZIT lütfen ne olur motor aldıktan sonra tatlısı benden
Arkadaslar yedek anahtar cıkarıcamda ninja 250 nin anahtarlarında immobilzer cip varmı
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)