sıcak havada kullanacaksan bende motomaxdan aldığım difi yazlık çeket var.gayet yeterli
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...ET-pmu390.html
ruzgar ve yagmur gecirir.ama sıcakta iyidir
bu rengi bitmiş diğer rengi stoklarda var
Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...
Beyler yasadigim bi tecrubeyi paylasayim istedim belki lazim olur 2011 beyaz 250r me beyaz led sinyaller taktim cok super oldu ama silyaller kafayi yedi motor kontak acikken sinyal yakinca yanip sonra yavas yavas sonuklesmeye basladi calisirken yakinca dortlu yanmaya basladi sonra motoru aldigim arkadas elekronik muhendisiydi onunla paylastim ledler cok dusuk elektrik tukettiginden kapasitor demisti galiba elektrigi tam bosaltamiyorsa ondandir dedi eski sinyalleri taktim duzeldi simdi arkalar led onler ampullu fenada olmadi aslinda bilginiz olsun led takmak isteyen varsa basina bunlar gelebilir.
Dostum bende led takdim 4lu yanmasi normal muhendis dogru soylemis ledleri takip granajdan içeri gorunmeyecek bir yere paralel eski sinyallerden 2 tanesini baglarsan sorun olmaz. Hepside led olur ve duzgun calisir ben oyle yaptim
Aklima gelmedi degil aslinda ama yapmadim simdi on sinyallere beyaz ampul bulursam degistiricem bulamazsam seninde yaptigin gibi dusunuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Belki direncte atabilirim
bende tam bu problemle mesguldum.. butun gun modifikasyonla ugrastim. arkalar led onler orjinal sinyaldi ve normal calisiyordu ama bugun onleri ledler ile degistirdim ve surprizle karsilastim, sinyali verdigim an 4 u birden yanmaya basladi.. moralim acayip bozuldu cunku motorun bir tarafina zarar verdim sandim ama neyseki sorun baska birseymis. arkadasinin soyledigi malesef dogru degil. sorun, ninjadaki sag ve sol sinyal devrelerinin aslinda tek bir devre olmasindan kaynaklaniyor. ledler yeterli direnc gosteremedigi icin gostergedeki sinyalin aktif oldugunu gosteren lambaya gelen elektrik oteki tarafa besleme yapiyor ve diger tarafida calistiriyor. bu geri besleme zaten hep var ama orjinal sinyaller takiliyken yeterli direnc olustugundan yanmiyorlar. problemi cozene kadar biraz ugrastim bayagi bir arastirma yaptim ve bir kac yolunu buldum. yakinda resimlerle nasil yaptigimida aciklayacagim. orjinal sinyalleri takmadan, sadece 4 tane led sinyali kullanmanin bir yolunu buldum ama yarin is donusu deneyip onaylamam gerek.
bu ceket ve botu kullanan varmı aramızda internetten sipariş vereceğim için deneme şanşım aldıktan sonra olacak kullanan veya dememiş bi arkadaş varsa yorum yaparmı
http://www.hudsonderi.com/?urun-266-K1126-15-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html
http://www.hudsonderi.com/?urun-1587-TCX-X-SQUARE.html
bide beyaz 250r yakışırmı :D
arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle ninja 250r için 15 ön dişliyi nerden temin edebiliriz ben bulamadım fikri olan varmıdır acabaa
Yamaha XJ6 Diversion F
http://www.ebay.com/itm/Sunstar-Sprocket-Front-15T-520-Steel-Fits-Kawasaki-EX250-Ninja-250R-1986-1987-/330892522502?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash =item4d0abb3406&vxp=mtr
40$ a kapinizda tabi cok cesitli firmalarin cesitli fiyatlarda dislileri var. '' ninja 250r 15T sprocket '' diye ebay.com da aratirsaniz degisik alternatifler cikacaktir karsiniza, yalniz kargo parasini dikkate alin kimisi 12 dolar kimisi 40 dolar istiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
ne kullandim nede denedim ama ceketin su versiyonunu gorunce http://www.hudsonderi.com/?urun-31-1126-01-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html beyaz ninjaya kirmizi siyah beyazin daha iyi yakisacagini dusunuyorum, sahsi fikrim tabi ceket birde 4 mevsim galiba anladigim kadariyla, hic kullanmadim ama 4 mevsim tekstil ceket yazin belki sikinti yaratabilir. deri kesinlikle yaratiyor, bende tam yazlik bir ceket arayisi icerisindeyim soyle havadar havadar pufur pufur estiren birsey birde yerinde olsam asla kisa bot almazdim, biraz daha uzun versiyonlari var guvenlik acisindan daha iyiler.
beyler michelin pilot activ mi pirelli diablo 2 mi aralarında 50 tl oynuyor pirelli takımı 600tl arkaya 140-70-17 varmış elinde pilot activ 550 tl takımı hangisini önerirsinz arkayı 140 yapsak nasıl olur.
daha uygun fiyatlı bi yer bilen varsa paylaşırmı.
Eyvallah dostum saol bugun siparisini verdim ceketle botun yanliz ceket icin sana s olur dedi ben daha once baska bi marka m denemistim kucuk gelmisti bunlar amerikan kesim oluyor buyuk dedi tamm dedim
Bi lastikler kaldi onuda aldimmi 2 sene masraf yok insallah lastiklerde pilot activmi yoksa diablo 2 mi karar veremedim diablo arka 140 i var 130 uretimi yokmus
Parkboy dan benim eski ninja ya modifiye devam.
sanırım artık TÜRKİYE de full dendiği zaman bundan dolusu ŞAM DA KAYISI.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
ibopaşa ara beni,numaran değişmiş.manetleri verdik
....;"ÖLÜM" Gaz ı basan El de,"HAYAT" Gidonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır..
motor uzerindeki bugunku calismami sizlerle paylasmak istiyorum. daha oncede bahs ettigimi gibi ninjalarimizdaki butun sinyalleri led sinyaller ile degistirdigimizde cok kotu bir surprizle karsilasiyoruz. sinyal verdigimiz an sanki 4 lu yakmisiz gibi sinyallerin 4 u birden yanmaya baslar. forumda bu problemi arastirdim soyle bir konu var fakat problemi cozmekle yakindan uzaktan alakasi yok http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/91576-led-sinyal-taktim-ama-4-u-birden-yaniyo-hemde-fasilasiz-yardim.html sunu belirtmek istiyorum led flasor olmadan zaten motorda led sinyal kullanamazsiniz(alternatif olarak direnc kullanilabilir ama isindigi icin pek saglikli bir alternatif degil), led flasorun cozecegi olay sinyallerin hizli yanip sonmesini engellemektir yani bu 4 unun birden yanmasini kesinlikle cozmez. bizim basligimizdada bunun kitinin satildigi yeri bir arkadasimiz paylasmis, onu uygulamasi daha kolaydir ama ben size kendiniz nasil yapabilirsiniz onu gostermek istiyorum.
1- oncelikle kafa grenajini sokmemiz gerekiyor. gayet basit bir islem yan grenajlari soktukten sonra 6 civatayi sokerek kafa grenajini sokuyoruz, dikkat edilmesi gereken yer sokerken aceleci davranip birden cekmeyin cunku on farlarin baglantilarini sokmeniz gerekiyor ondan sonrada grenaji kenara koyuyoruz.
2- gostergelerin altindaki goruntu aynen su sekilde.. (mavi sari ile zipledigim HID parcalarina aldirmayin onlar sizlerde olmayabilir)
resimde isaretledigim yerden ampulu saga sola hafifce cevirerek nazik bir sekilde cikariyoruz. toprak diye gosterdigim yeri daha sonra kullanacagiz. topraga bagli olan kablonun rengi siyahtir uzerindede sari bir serit var. tam bu noktada uygulayabileceginiz bir test var. ampulun dibini resimdeki gibi tutarken, ampulun kendisini nazik bir sekilde yuvasindan ayirin, sanki ampulu degistirecekte yerine yenisi takacakmis gibi.. yani ampulun yuvasi bos kalsin ve anahtari takip sinyallerinizi test edin. eger 4 lu halde degilde normal bir sekilde yaniyorsa yani saga dogru sinyal verdiginizde sagdece sag, sola verdiginizde sadece sol yaniyorsa demekki dogru yoldasiniz. eger hala 4 lu halde yaniyorsa motoru actiginiz gibi aynen kapatin sorun baska bir yerdedir. bu noktada yine birsey belirtmek istiyorum. eger gostergedeki sinyal isigi sizin icin onemli degilse butun bu problemi sadece ampulu yuvasindan alarakta halledebilirsiniz ama dedigim gibi sinyal verdiginizde gostergede goremeyeceksiniz. kimimiz icin bu secenekte bir cozum olabilir.
3- sorunu tespit ettikten sonra devam edebiliriz. semadaki kabloyu hazirlamamiz gerek (paintle ancak bu kadar )
resimdeki diyot kablosu bazi yabanci sitelerde no cut diode kit diye satilir ama biz onu kendimiz gerekli ekipmanlar ile cok profesyonel ve saglam bir sekilde hazirlayabiliriz. gerekli olan en onemli parca tabiiki diyot un kendisidir. ben 1N4001 kullandim onun yerine 1N4001 den 1N4007 ye kadar olan herhangi bir versiyonunu kullanabilirsiniz ve oldukca ucuz bir parcadir. ornek olarak http://www.direnc.net/10-ADET,PR-8376.html su sitede 10 tanesi 40 kurus bize sadece iki tane gerekiyor. diyotun gorevi elektrik akiminin sadece bir yonde gitmesini saglamaktir, boylece geri besleme dedigimiz problemi tamamen ortadan kaldiracak.
lehim kullanarak 3 parca kablo ve iki adet diyotu semadaki gibi lehimleyip uzerlerini isiyla daralan makaron kullanarak hem izole etmis hemde sapa saglam saglikli bir baglanti elde etmis oluyoruz. bu noktada can alici bir ayrinti var. diyotlarin uzerinde sag yada sol tarafinda serit seklinde bir halka bulunur onlarin yonunu sakin karistirmayin muhakkak semadaki gibi olmali yani seridin bulundugu taraf hortuma denk gelecek aman yani kibleye ahah nerden geldiyse aklima bu replik kendi kendime gulmeye basladim herneyse halkalar ampulun oldugu tarafa denk gelmeli..
4- amulu lehimleyip tekrar gerekli baglantilari yapabilecegimiz sekilde gerekli payi vererek duzgun bir sekilde kablolarini kesip motordan ayiriyoruz ve lehimlemeye geciyoruz. assagi yukari gerekli olan malzemeler resimdeki gibidir. lehimlemeyi yapip yine makaron ile lehimleri kaplayacagiz.
ampuldeki grip kablo yeni topragimiz olacak, yesil kablo ise 'Y' seklinde olan daha once yaptigimiz diyot kablomuzun tek kablolu tarafina denk gelecek sekilde lehimlenecek.
lehimledikten sonra makaronlari es gecmiyoruz, yine ayni sekilde izole olmalari ve saglam bir baglanti olmasi icin makaron gecirip isi tabancasi ile makaronun daralmasini sagliyoruz. assagidaki gibi bir sonuc elde ettikten sonra artik motora donup baglantilari tamamliyoruz.
5-resimdeki isaretledigim yerdeki vidayi sokuyoruz altinda bir kablo terminali var. onu alip bizim kendi yeni toprak kablo terminalimiz ile ust uste koyup vidayi yeniden daha once oldugu sikiyoruz ve topraklama isimiz bitiyor.
6- motor tarafinda kalan gri ve yesil kablonun uclarini siyirip, izoleli kablo uclarina gecirip kablo sikma pensesi ile sikistiriyoruz. izoleli kablo uclari su sekilde boru gibi icinde iletken bulunan kablo baglanti elemanidir. bu arada bu kablo baglanti elemanlarini diyotlari makaronlari vs vs hepsini karakoyde bulabirsiniz ben fazlasiyla aldim ve 5TL bile tutmadi.
motordan gelen gri ve yesil kablonun iki siyah kablodan hangisine baglandiginin hic bir onemi yoktur istediginiz ile eslestirebilirsiniz. baglantilari bu sekilde yapmak zorunda degilsiniz baska alternatifleriniz varsa onlarida kullanabilirsiniz ama baglantilarin saglikli ve saglam olmasina cok dikkat edin sonucta motorumuz devamli hareket eden birsey, zamanla bu baglantilarin acilmasini kopmasini istemeyiz. son nokta olarak herseyi bagladiktan ve ampulu yerine oturttuktan sonra ortada kalan sallanabilecek bir kablo kaldiysa onuda ziplerle sasiye oynmayacak bir sekilde sabitliyoruz.
kafa grenajini takarken yine aynen soktugumuz gibi on far baglantilarini yapip yerine takiyoruz. vidalari sikmadan once kontagi acip tekrar sinyalleri, uzun kisa on farlarin calisip calismadigini kontrol ettikten sonra hersey ok ise motoru tamamen topluyoruz. yeni led sinyalleriniz hayirli ugurlu olsun
inanin gercekten cok kolay bir is ve cok orjinal ve saglikli bir sekilde hersey olup bitiyor. bu ise kalkisacak, yardima ihtiyaci olan, yada bazi yerler anlasilmayip sorusu olan arkadaslar varsa elimden geldigince yardimci olurum
yahu yapmisken tam olsun dedim birde zorluklar hosuma gidiyor motorlada ugrasmaktan zevk aliyorum o yuzden sorun olmadi roleyi ben 1 ay once degistirdim arka sinyalleri led takarken ebayden elektronik led rolesi almistim. roleyi degistirmeyeyim bakalim ne olacak dedim, sinyaller yanip sonmuyordu daha dogrusu hic sonmuyordu neyse sonra roleyi degistirince yanip sonme hizi normale dondu. ben aslinda bunu uygulamadan once her sinyalin pozitif kablosuna 1 er diyot attim test ettim dun, ama olmadi sorun hala devam etti, belki negatif tarafada birer tane daha atsaydim sorun cozulebilirdi. toplamda 8 tane lazim olacakti. karakoye gitmeye usendim, bu diyotlarida zaten eski bir elektronik aletin board undan caldim ancak 3 tane cikarabildim direnc konusunu yabanci bir forumda okudum yalniz pek onermiyorlar cok isindigi ve malzemeyi eritildigi gorulmus. bunu okuyunca risk almayayim temiz is olsun dedim on sinyallerle ilgili bir kac teknik puruz cikti simdi onuda halledip yine bu tarz birsey paylasacagim, zannedersem hafta sonuna kadar hallolur
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)