Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6501
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akşam Kalamış ta beleş çay dağıtıyorlarmış,gelen ?
    yahu bir kere giremedik kaçırmışız beleş çayı
    ccman bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6502
    ccman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu bir kere giremedik kaçırmışız beleş çayı
    çaylaaaaaaaaaaaaaaaaar,firmadan içelim durmadan çatal kaşık bıçak çalmadan...ben içtim
    her şey hep öyle olmaz mı zaten . jnr dreamkiller sağ olsun.
    dreamkiller bunu beğendi.
    ....;"ÖLÜM" Gaz ı basan El de,"HAYAT" Gidonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır..

  3. #6503
    atilla_hakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    DARICA / KOCAELİ
    Motosikleti
    2009 honda cbr 600rr limidet edition
    Hadi beyler Motorlarınızın Resimleri Gelsin. Benden Bir kaç resim ...























    KeaSH-07, dreamkiller, ccman ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Hondaaaaaaaa

  4. #6504
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Atilla hakan hocam kazasiz belasiz motor cok temiz gercekten.Ama o egzost hic olmamis

  5. #6505
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    içi boşmu o egzosun? ati kısaya uzuna ölüye diriye zenon bende düşünüyordum güzel olmuş.. Satmazsam takarım bende

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çaylaaaaaaaaaaaaaaaaar,firmadan içelim durmadan çatal kaşık bıçak çalmadan...ben içtim
    her şey hep öyle olmaz mı zaten . jnr dreamkiller sağ olsun.
    senin canın saolsun be yaa!! ama burda önemli olan çayın markası neydi? Benim hayat felsefem Çayda Lipton, Karıda İp don.!!
    ccman ve ejlover bunu beğendiler.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  6. #6506
    enreka_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2012
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ninja 250 Olucak İnş :)
    Merhabalar,
    Yeni üyeyim ve ilk mesajım..Seneye sanırım Ninjalı olurum
    birisi inceleme yapmış malzeme olarak şimdiki kasalar daha iyi geldi bana:
    medsul ve rio_mavi bunu beğendiler.

  7. #6507
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı AyhanTR33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar, henüz motorum yok,
    25 senedir otomobil kullanmaktayım, motorlar hakkında bilgilenmeye çalışıyorum, Ninja 250 lik hoşuma giden modeller arasında,
    Site içeriğini uzun bir süredir inceliyorum, bu konunun hemen hemen tüm sayfalarını okudum,
    bazı sorularımın cevaplarını buldum, Forumu kirletmemek adına bugüne kadar üye olmadım,
    genel olarak belirteyim, acilliyet olmaksızın; hiç bir emek sarfetmeden, incelemeden forumlarda defalarca dile getirilmiş bir konu hakkında soru sormak pek şık olmuyor açıkçası,
    Bu benim şahsi düşüncem,
    Sefir67 arkadaşım, Senin belirttiğin hususta da, bildiğim kadarıyla bu hususta otomobillerle motorlar arasında pek bir fark oluşmaz,
    Çok uzun süre kapalı ortamda-garajda tutulan klasik otomobillerin bulunduğu ortamlar, oksitlenme ve paslanmayı önlemek için,
    özellikle kışın ısıtılır, eğer rutubetin çok yoğun olduğu bir bölge ise, yazın da nemli ortamın
    oluşmasını engellemek üzere havalandırılır,
    Kesinlikle hava almayan bir malzemeyle (naylon - muşamba hava almayan yelken bezi gibi..) otomobilin üzeri örtülmez,
    sanırım bu husus motorlar içinde geçerli olacaktır,
    Bir de benim bi sorum var, şimdiden teşekkürler,
    Ben Ninja 250R leri çok sevdim ama diğer taraftan Honda İnnova125 ler le de ilgileniyorum,
    Sizce, trafikte hangi motorla seyir daha güvenlidir, görüş açısı, fren mesafesi, kaza riski, trafikte farkedilebiklirlik,
    rüzgar etkisi, yanından geçen araçlardan ekileşim, dengenin daha rahat sağlanması açısından vs... yönlerinden,
    Benim tahminim eğer doğru ise, Şehir içi düşük hız ortalamasında kullanımda Honda İnnova, Şehir içi trafik hızının yüksek olduğu
    yollarda Ninja250, Şehir dışında Ninja 250R,
    farklı bir düşüncesi olan varmı dır acaba merak ettim, kusura bakmayınız bilmediğim için teyit etmek istediğim bir konu bu,
    Saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

    Bu arada belirtmeyi unuttuğum bir husus,
    Ejlover ve Ccman arkadaşlardan da çok şey öğrendim, ayrıca teşekkür etmek istedim,
    Motorlarını değiştirmelerine rağmen bilgi ve terübelerini bu topikte paylaşmaya devam etmeleri övgüye değer...
    Özellikle ejlover arkadaşın modifiye zevki de süper, bi motorum olursa desteğini talep etmek isterim açıkçası, hayırlısı..
    Kalın sağlıcakla...
    Hocam öncelikle hoşgeldiniz Ayrıca örnek bir üye gibi giriş yaptığınız için de can-ı gönülden tebrik ediyorum

    innova kullanmadığım için bir yorum yapmam doğru olmaz o yüzden o konuya giremiyorum.

    Ama olur da Ninja alırsanız modifiye konusunda her zaman yardıma hazırım ;)

    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek kişi iken iyi durman gerekiyor,iki kişi ile değil.... ;) frenleme ile ilgili biraz daha fazla deneme yapmalısın demektir...bu bir yerde bir yanlışlık var demektir...biraz okumak gerek ;)

    http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...eknikleri.html[COLOR="Silver"]
    Abi çok garibinize gidecek biliyorum ben de aynı şoku yaşamıştım ama ileri sürüş eğitiminde hoca bu konuyu özellikle çalıştırdı. Motor artçıyla da artçısız da aynı mesafede duruyor. Kesinlikle mantığım almamıştı başta hatta artçıyla daha zor durur diye iddia etmiştim. pek çok deneme yapıldı artçılı sürüş kısmında kursun ve cidden aynı duruyorsunuz. Yani ağırlıktaki artış öne doğru fren anında giden kuvveti arttırıyor evet ama sürtünmediki artış da tam olarak onu dengeliyor. Denklemini de anlatmışlardı ama o aklımda kalmadı


    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içi boşmu o egzosun? ati kısaya uzuna ölüye diriye zenon bende düşünüyordum güzel olmuş.. Satmazsam takarım bende

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------



    senin canın saolsun be yaa!! ama burda önemli olan çayın markası neydi? Benim hayat felsefem Çayda Lipton, Karıda İp don.!!
    Yalnız şöyle bi sorun var: Selektör yakınca noolucak? Öncelikle aküyü çok kısa sürede öldürüpü bitirir, çünkü xenon ısınana kadar çok çok yüksek elektrik çekiyor aküden. Selektör atınca sürekli o ilk yanma prosedürü gerçekleşecek akünün ve elektrik aksamının canına okuyacak. Arabalarda bile beyin yanıyor sırf bu yüzden heleki motoralar çok daha zarar görmeye açık bu konuda özellikle de 55W'lık araba kiti kullanıldıysa. Ayrıca uzun far performansı selektörde yine xenon ısınıp tam parlaklığına ulaşmadığı için düşük kalır. Yani bizim ninja'ların far yapısında uzuna xenon takmak bence faydadan çok zarar getirir.
    medsul ve ccman bunu beğendiler.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  8. #6508

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    Ben bizim grubun fotoğrafını paylaşıcam arada benim yavru canavarım da yatmaktadır

    enginar ve rio_mavi bunu beğendiler.

  9. #6509
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Ben de haftasonundan bir kaç kare paylaşiim o zaman



















    medsul, enginar, EsEs026 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  10. #6510
    rio_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ninja 250r
    Alıntı enreka_tr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Yeni üyeyim ve ilk mesajım..Seneye sanırım Ninjalı olurum
    birisi inceleme yapmış malzeme olarak şimdiki kasalar daha iyi geldi bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=tQ8UmbZO0vI
    Video çok başarılı. Teşekkürler paylaşımın için. Benim şahsi fikrim eski kasa ninjalar bence cok daha kaliteli malzeme işçiliği olarak. MaKyaj olarak ise 2013ler harika ama sadece makyaj nekadar yeterli ?
    Ayrıca ayaklık açıkken vitee geçirdiğinde yeni kasaların stop etmemesi gerçekten üzücü. Nekadar dikkatli olursan ol hayat kurtaran bir özellikti o ama yeni kasalara koymamışlar. Ayak pedleri yeni kasada kötü olmuş bence, aynı şekilde motorun ayaklığıda yeni kasada daha ince dayanıksız hissi uyandırdı bende. ilk görüşlerim bunlar videodan görbildiğim kadarıyla.

    Ben bu olayı şuna benzetiyorum arkadaşlar, vakti zamanında windows xp ye birçok insan yama yapar görünümü değiştirirdi ,bizim modifiye olayı gibi. Daha sonra vista çıktı ama açığı çok olduğu içinde arkasından wind. 7 yi dayadılar. Bu da onun gibi sanki, 2013 ninja daha güzel görünümlü ama parça işçiliği daha aşağıda ve varolanda da eksilme var.

    Diğer arkadaşlarında görüşlerini merakla bekliyorum. CCman - ejo - dreamkiller baktınızmı videoya ? Sizce nasıl yeni kasa ???
    ccman bunu beğendi.

  11. #6511

    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Arkadaşlar bugun kızıltoprak Kawasaki bayisindeydim
    2013 model ninjayı sordum
    Yeni kasa Ninjaların avrupada euro 3 olarak çıkarıldığını Türkiye'de euro 2 normlarına uygun üretildiğini özetle o kasanın TR'ye gelmeyeceğini garanti etti
    lakin şubatta yeni model 250r gelmiş olacakmış
    bilginize ;)

  12. #6512
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı NinjaMert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugun kızıltoprak Kawasaki bayisindeydim
    2013 model ninjayı sordum
    Yeni kasa Ninjaların avrupada euro 3 olarak çıkarıldığını Türkiye'de euro 2 normlarına uygun üretildiğini özetle o kasanın TR'ye gelmeyeceğini garanti etti
    lakin şubatta yeni model 250r gelmiş olacakmış
    bilginize ;)
    Nasıl yani? Yeni kasa dururken şubatta eski kasa 2013 mü gelecek, yoksa ben mi yanlış anladım?
    Eğer şubatta yeni kasa gelecek diyorsan Euro normları açısından ne değişecekte şubatta gelecek?
    Ayrıca Euro3 olmasının Türkiye'ye gelmesinde ne gibi bir sıkıntı var anlamadım?
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  13. #6513

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    sanki bu motor onbinlerce satıyor da euro normlarını düşünerek getirmiyorlar,çok çevreciyiz yav

    edit:ejlover 10 tane fotoya gerek yoktu 1 tane grup fotoğrafı da yeterdi

  14. #6514
    rio_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ninja 250r
    Alıntı NinjaMert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugun kızıltoprak Kawasaki bayisindeydim
    2013 model ninjayı sordum
    Yeni kasa Ninjaların avrupada euro 3 olarak çıkarıldığını Türkiye'de euro 2 normlarına uygun üretildiğini özetle o kasanın TR'ye gelmeyeceğini garanti etti
    lakin şubatta yeni model 250r gelmiş olacakmış
    bilginize ;)
    Ben demiştim demek gibi olmasın ama tr piyasasına sokmayabilirler demiştim tee en başta. Biz hıyar yerine koyup el de depoda kalanları dayayacaklar. Sanki artık eski kasa üretimine japonya devammı edecek.yalan, onun üretimi çoktaan bitmiştir bence. Şimdi sağda solda elde depoda kalan malları,onların yedek parçalarını tr de eritecekler tüm stokları bence.

  15. #6515

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Adamlar hepi topu 348 motosiklet satmış 2011 senesinde. Her çıkan yeni kasada eldekiler patlarsa işleri zor, haksız sayılmazlar .

    Ama emisyon normla ilgili bahane saçmalık olmuş. Ne güzel işte euro 3 norm üretiliyorsa, Türkiye'deki euro 2 norm sınırından daha az çevreyi kirletiyor. Yerse, inanan çıkar elbet.

  16. #6516
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    En dandik çinli cub lar bile euro 3 olarak geliyor yeni ninja250 haberi uydurma geldi bana.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  17. #6517
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Bu bilgiye nereden ulaştınız acaba? Varsa bir istatistik bakmak isterim.

  18. #6518
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Saçma geldi bana.Ben hala yeni kasanın gelceğine inanıyorum

  19. #6519
    ibopaşa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2012 kawasaki 250r(pert)
    Evet arkadaşlar müşterisi bırakmak isteyen bir taksici önüme direksiyonu kırıp babasının yoluymuş gibi en soldan en sağa geçti ve bana soldan girdi:( 20 metre kadar sürüklendim döndüm Allah döndüm:( 2012 model 1900 km deki motorum perte çıkmıştır
    Kırık bir tarak kemiği ile olayı kapadık Allah a şükürler olsun beni sevdiklerime bağışladı..He motor sevdam bittimi tabi ki bitmedi şu an kırık ayak ve birçok sürtünmeyle oluşan yaralarımın düzelmesini bekliyorum. Sigortadan parayı alıncada ilk işim aynı motordan almak olacaktır. Çevremdekiler, ailem, özellikle ki annem bana motor sayfasını kapat diyolar doğal olarak sağlığımı düşünüyolar benmi onları anlamıyorum onlarmı beni anlamıyor bilmiyorum.
    dreamkiller bunu beğendi.

  20. #6520
    ccman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi çok garibinize gidecek biliyorum ben de aynı şoku yaşamıştım ama ileri sürüş eğitiminde hoca bu konuyu özellikle çalıştırdı. Motor artçıyla da artçısız da aynı mesafede duruyor. Kesinlikle mantığım almamıştı başta hatta artçıyla daha zor durur diye iddia etmiştim. pek çok deneme yapıldı artçılı sürüş kısmında kursun ve cidden aynı duruyorsunuz. Yani ağırlıktaki artış öne doğru fren anında giden kuvveti arttırıyor evet ama sürtünmediki artış da tam olarak onu dengeliyor. Denklemini de anlatmışlardı ama o aklımda kalmadı
    ejlover
    eğitim çalışmalarında bunun böyle olması gayet normal,eğitimlerde artçı olaya kendini hazırlıyor ve fren anında motorda durması gerektiği gibi duruyor ve sürücünün fren esnasındaki hareketlerine de mani olmuyor,sonuç tek kişi gibi durabiliniyor.
    ama bu güncel hayatta artçı ile olağan bir trafik akışındaki frenaj da durum aynı olmuyor.artçı trafiğin içinde sürücü gibi olayları göremiyor ve zaman zaman kendisini rahatlatmak için bir elini bırakıyor,daha dik duruyor ayağını orasını burasını sürüş esnasında oynatıyor.böyle bir anda ani gelişen bir olayda frene hazırlıklı olmadığı için sürücünün sırtına biniyor.bu da sürücüyü tam ve gerektiği gibi motoru kontrol etmesini engelliyor.

    Konuyu GENEL olarak açıklayayım.siz yukarda ne dediğimi kısaca anladınız.ben bu açıdan olaya bakıyorum.

    sürüş eğitimlerinde siz ne yapmanız gerektiğini biliyor planlıyor ve uyguluyorsunuz,ama bunu trafikte güncel sürüşlerde ne kadarını becerebiliyor insan bu önemli.özellikle artçı konusu bu işin baş rol oyuncusu oluyor.sürücü artçısını motora binmeden bindikten sonra inene kadar her an uyarmak zorunda,gerekirse fırçasını atmalı sürücü.artçı işin keyif kısmındadır.rahatlık ister bir süre sonra ağrıyan ayak bileğini bastığı yerden kaldırıp oynatmak ister bu arada da diğer ayağına düşer güç,sürücü bunların hepsini gidonda hisseder tolere etmeye çalışır.ama bu da bir yere kadar.gerektiğinde sağa çekip aşağıya inip durumun ciddiyetini anlatmak gereklidir artçıya.
    örnek;köprü ve sert sola viraj ;köprülerin başında ve sonunda bir ek yerler vardır bilirsiniz,köprüye girişte hafif bir sıçrama olur cıkışta da,artçı önünü göremediği için bu sıçramaya hazırlıklı olmadığı için poposu hafifçe yerinde kayar ve hemen bunu düzeltmeye çalışır ileri yada geri kayar,sürücüde o anda sol viraja başlamış gidon ve vücut sola yatmıştır,o anda artçının arka sele üzerinde kıpırdanması rahatlığı için ileri geri hareket etmesi sürücünün kabusu olur ki bir de sert bir viraj sa.benim yaptığım artçıyı indirip bi güzel fırçalamak olur bu gibi durumlarda.sonrasında da daha temkinli ve stresli bir sürüş başlar.işin tadı kaçar bir an önce artçıdan kurtulmak istersin.nerde kaldı artçı ile bir yere gitmenin keyfi ? bitti.
    frenaj da aynı,uzun bir yola gittiniz yolda bazı yerler dik ve virajlı.SS motorlarda artçı bir süre sonra depo ile olan aşkını bitirip yavaş yavaş sırtınıza biner,o farkında değildir bunun yine depoya tutunup sürücüye yük olmadığını düşünür ama iş öyle değil işte,bir süre daha sonra o dik ve virajlı yollarda sırtındaki yük bileklerinde uyuşma olur,sende viraj ve dik birazdan bitecek diye sesini cıkarmazsın,virajı bi döndün karşında duran bir trafik ya da karşı şeride geçmiş gelen bi hanzo ! eee napcaz şimdi A haa ..? (şarkının devamını bilen bilir ). bilekler bitmiş ön freni ne kadar sıktığının bile farkına varamayacak derecede uyuşmuş parmaklar.sıktım dersin freni ama halen duramıyorsun ,fren yaptın sırtında bir de yük kolların gidona bloke olmuştur,hadi freni tutturamadın duramıycan kaçacak bir boşluk var ama artçın sırtında o son kıvırma hareketini de yapacak durumunda yok bla bla bla...................... kaput.

    uzun sözün kısası.artçı ile fren daha uzun mesafe gerektir !

    saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

    Alıntı ibopaşa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar müşterisi bırakmak isteyen bir taksici önüme direksiyonu kırıp babasının yoluymuş gibi en soldan en sağa geçti ve bana soldan girdi:( 20 metre kadar sürüklendim döndüm Allah döndüm:( 2012 model 1900 km deki motorum perte çıkmıştır
    Kırık bir tarak kemiği ile olayı kapadık Allah a şükürler olsun beni sevdiklerime bağışladı..He motor sevdam bittimi tabi ki bitmedi şu an kırık ayak ve birçok sürtünmeyle oluşan yaralarımın düzelmesini bekliyorum. Sigortadan parayı alıncada ilk işim aynı motordan almak olacaktır. Çevremdekiler, ailem, özellikle ki annem bana motor sayfasını kapat diyolar doğal olarak sağlığımı düşünüyolar benmi onları anlamıyorum onlarmı beni anlamıyor bilmiyorum.
    büyük geçmiş olsun aslan.Allah beterinden korumuş seni.şimdilik sende onları dinle konu kapanmıştır de onlarda rahat etsinler;) yeni sezona yaparsın bi karşıklık ....Allah şifa versin
    ejlover bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler