Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Temmuz 2012, 14:25
#6261
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba
1 hafta önce 2012 model ninja250'mi aldım ve 1 haftada 400km yaptım biraz gezentiyimdir de
Burda çok tecrubeli kişiler var biraz bilgi almak istiyorum rodaj konusunda. Kitapçıkta 4000 devir yazıyo iyi güzel be kardeşim 4000 devirde nasıl süreceksin bu motoru kaza yaptırır adama, arada insan ister istemez 5-6 bin devirlere çıkıyor. Bide bazen dayanamayıp cok kısa süreli olsa da 8-9 bin devirleri gördüm. sadece 1 ve 2. viteste tabiki. Nasıl ivmeleniyo felan göreyim maksadıyla, ondada yarıya kadar bile açmadım gazı. 400kmde toplam ne kadar yaptın bu işi derseniz 5-10 arasıdır 11 demez. Nelere dikkat etmeliyim beni biraz bilgilendirirmisiniz?
Reklamlar
-
27 Temmuz 2012, 15:41
#6262
Fzt adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba
1 hafta önce 2012 model ninja250'mi aldım ve 1 haftada 400km yaptım biraz gezentiyimdir de
Burda çok tecrubeli kişiler var biraz bilgi almak istiyorum rodaj konusunda. Kitapçıkta 4000 devir yazıyo iyi güzel be kardeşim 4000 devirde nasıl süreceksin bu motoru kaza yaptırır adama, arada insan ister istemez 5-6 bin devirlere çıkıyor. Bide bazen dayanamayıp cok kısa süreli olsa da 8-9 bin devirleri gördüm. sadece 1 ve 2. viteste tabiki. Nasıl ivmeleniyo felan göreyim maksadıyla, ondada yarıya kadar bile açmadım gazı. 400kmde toplam ne kadar yaptın bu işi derseniz 5-10 arasıdır 11 demez. Nelere dikkat etmeliyim beni biraz bilgilendirirmisiniz?
bende motor dünyasına daha yeni adım attım tecrübem sıfır rodajını yapıyorum motorumun şuan. benimde aklım karıştı kullanım kılavuzunu okudum motoru 4k devrin üzerinde zorlamayın diyor ama yabancı forumları okurken bazı yerlerde motoru zorlamak ilerde en iyi performansı verir diyor. şöyle bir site var http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm burada adam diyorki performans için motoru kısa süreli sağlam hızlanmalar ve yavaşlamalar arasında kullanmanız gerekiyor. bunu yapmadan öncede motoru tamamen ısıtmak gerekiyor. 40 km civarında ilk yağ değişiminin yapılmasını söylüyor ve özellikle ilk 2400 km için sentetik olmayan yağ kullanılmasını tavsiye ediyor.
başka bir yerlerdede motoru kısa süreli red line ın 1-2k altına kadar çıkarılmasını öneriyorlar. kimiside kullanım kılavuzunu aynen uygulayın diyor ne yapacağımı bende şaşırmış durumdayım
-
27 Temmuz 2012, 15:52
#6263
ccman adlı üyeden alıntı
Sen ne yaptin egzos isini ? Bu arada parkboy nerede ? Telefonuma bile bakmiyor !
Dreamkiller bak adami uzdun Allahin ujjjj bejjji seni
Egzoz aynı beyaaa , parkboydanda ses yok Salla gitsin Abi binerim ben bu şekilde, incilerim dökülmez bişicikler olmaz, yanmaz boya ile boyarım giderim. Çok takmıyorum artık
-
27 Temmuz 2012, 15:56
#6264
Fzt adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba
1 hafta önce 2012 model ninja250'mi aldım ve 1 haftada 400km yaptım biraz gezentiyimdir de
Burda çok tecrubeli kişiler var biraz bilgi almak istiyorum rodaj konusunda. Kitapçıkta 4000 devir yazıyo iyi güzel be kardeşim 4000 devirde nasıl süreceksin bu motoru kaza yaptırır adama, arada insan ister istemez 5-6 bin devirlere çıkıyor. Bide bazen dayanamayıp cok kısa süreli olsa da 8-9 bin devirleri gördüm. sadece 1 ve 2. viteste tabiki. Nasıl ivmeleniyo felan göreyim maksadıyla, ondada yarıya kadar bile açmadım gazı. 400kmde toplam ne kadar yaptın bu işi derseniz 5-10 arasıdır 11 demez. Nelere dikkat etmeliyim beni biraz bilgilendirirmisiniz?
Hocam düzgün rodaj istiyorsanız motoru rodaj bittikten sonra almışsınız gibi düşünüp o zamana kadar rodaj için özel rota belirleyip kendinize ona göre kullanmanız gerekirdi motoru. Kaldı ki ilk 800km 4,000 devir sonra 1,200e kadar mı ne 8,000deviri geçmemeniz lazımdı. Siz daha ilk kısımdan ikinci kısmın devir sınırını bile geçmişsiniz. Ayrıca gazı ne kadar açtığınız çok da önemli değil. 10,000devir 10,000devirdir, parçalar motorun içinde o hızla döndükten sonra daha 400km'ye gelmeden o rodajdan ne hayır gelir? Önceki mesajları biraz okuyun arama yapın daha fazla zarar vermeyin motora. Bunlar çok fazla ve ayrıntılı biçimde konuşuldu bol bol..
---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:52 ----------
orhanyor adlı üyeden alıntı
bende motor dünyasına daha yeni adım attım tecrübem sıfır rodajını yapıyorum motorumun şuan. benimde aklım karıştı kullanım kılavuzunu okudum motoru 4k devrin üzerinde zorlamayın diyor ama yabancı forumları okurken bazı yerlerde motoru zorlamak ilerde en iyi performansı verir diyor. şöyle bir site var
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm burada adam diyorki performans için motoru kısa süreli sağlam hızlanmalar ve yavaşlamalar arasında kullanmanız gerekiyor. bunu yapmadan öncede motoru tamamen ısıtmak gerekiyor. 40 km civarında ilk yağ değişiminin yapılmasını söylüyor ve özellikle ilk 2400 km için sentetik olmayan yağ kullanılmasını tavsiye ediyor.
başka bir yerlerdede motoru kısa süreli red line ın 1-2k altına kadar çıkarılmasını öneriyorlar. kimiside kullanım kılavuzunu aynen uygulayın diyor ne yapacağımı bende şaşırmış durumdayım
Altımızdaki yarışa özel hazırlanmış motorları mı ki? ONların rodajı farklı bizimkiler farklı arkadaşlar... Seri üretim motorlarla sonradan modifiye edilen motorlarda her anlamda fark var. Fabrika çıkışı 40km'de yağ değişterecek kadar çok zararlı parçacık karışmaz yağa. O motorlarda kullanılan parçalar da daya yüksen mukavvemette olduğu için rodajı daha yüksek devirde yapılır. Siz kullanma kılavuzunda yazanı yapın.
Mineral yağ kullanmak rodajın zamanında tamamlanmasını sağlar. Yok full sentetik kullanacaksanız da kullanma kılavuzunda ilk 800km 4,000i geçme diyorsa 1,000-1,200km siz 4,000i geçmeyeceksiniz. Kafanızı karıştırmanıza gerek yok.
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
27 Temmuz 2012, 17:10
#6265
Kıytırık bir internet sitesinde kim olduğu belirsiz bir kişinin yazdığı "rodaj sırları" konulu yazıyı, binlerce mühendisin tasarım, üretim ve argesinde görev aldığı, üretilen sistemle ilgili her türlü araştırma ve testin yapıldığı bir firmanın hazırladığı kullanım kılavuzuyla karşılaştırıyorsunuz. Biraz mantıklı düşününce hangisini dinlememiz gerektiği ortada zaten.
-
27 Temmuz 2012, 17:22
#6266
ejlover adlı üyeden alıntı
Hocam düzgün rodaj istiyorsanız motoru rodaj bittikten sonra almışsınız gibi düşünüp o zamana kadar rodaj için özel rota belirleyip kendinize ona göre kullanmanız gerekirdi motoru. Kaldı ki ilk 800km 4,000 devir sonra 1,200e kadar mı ne 8,000deviri geçmemeniz lazımdı. Siz daha ilk kısımdan ikinci kısmın devir sınırını bile geçmişsiniz. Ayrıca gazı ne kadar açtığınız çok da önemli değil. 10,000devir 10,000devirdir, parçalar motorun içinde o hızla döndükten sonra daha 400km'ye gelmeden o rodajdan ne hayır gelir? Önceki mesajları biraz okuyun arama yapın daha fazla zarar vermeyin motora. Bunlar çok fazla ve ayrıntılı biçimde konuşuldu bol bol..
---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:52 ----------
Altımızdaki yarışa özel hazırlanmış motorları mı ki? ONların rodajı farklı bizimkiler farklı arkadaşlar... Seri üretim motorlarla sonradan modifiye edilen motorlarda her anlamda fark var. Fabrika çıkışı 40km'de yağ değişterecek kadar çok zararlı parçacık karışmaz yağa. O motorlarda kullanılan parçalar da daya yüksen mukavvemette olduğu için rodajı daha yüksek devirde yapılır. Siz kullanma kılavuzunda yazanı yapın.
Mineral yağ kullanmak rodajın zamanında tamamlanmasını sağlar. Yok full sentetik kullanacaksanız da kullanma kılavuzunda ilk 800km 4,000i geçme diyorsa 1,000-1,200km siz 4,000i geçmeyeceksiniz. Kafanızı karıştırmanıza gerek yok.
öncelikle cevap için teşekkürler. verdiğim sitedeki yazıda bu prensiplerin bütün 4 zamanlı motorlar için geçerli olduğu belirtilmiş. araba, motorsiklet, kar motoru vs vs.. bu methodu uygulayıpta memnun olanların yorumlarıda okuyorum çeşitli forumlarda. kullanma kılavuzu ile bu site arasında orta şekerli birşey yapmayı planlıyorum sanırım 40 olmasada ilk 150 km de ne olur ne olmaz deyip motorun yağını değiştirmeyi düşünüyorum nasılsa çok para tutmayan birşey.
-
27 Temmuz 2012, 20:36
#6267
ilk kez ful depodan full depoya benzin ölçümü yaptım ve 5 lt/100 km gibi çok yükske bir değer çıktı. normal mi bu değer sizce?
-
27 Temmuz 2012, 20:39
#6268
elestirmen adlı üyeden alıntı
ilk kez ful depodan full depoya benzin ölçümü yaptım ve 5 lt/100 km gibi çok yükske bir değer çıktı. normal mi bu değer sizce?
4,7 LT 130 KM normal kullanım.
Yüksek devirlerde kullandıysan normal
-
27 Temmuz 2012, 20:46
#6269
aslında kardeşim kullandı ki ergenliğinin apache zamanlarında.. muhtemelen de yüksek devirli kullanmıştır..
-
27 Temmuz 2012, 20:53
#6270
4.7...hmmm... ş.içi sportif kullanımda 3.6yı gecmedıgımı dusunursek...nınja cıddı yakıyormus
-
27 Temmuz 2012, 22:03
#6271
wolrath adlı üyeden alıntı
4.7...hmmm... ş.içi sportif kullanımda 3.6yı gecmedıgımı dusunursek...nınja cıddı yakıyormus
Eveet başlıyoruz 130 km demiş arkadaş yalnız.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
27 Temmuz 2012, 22:59
#6272
YEni egsozu taktıktan sonra yine bir yakıt denemesi yapiyorum. Acayip yüksek devirde kullaniyorum bakalım ne kadar dayanacak 20 tl benzin.
-
28 Temmuz 2012, 02:21
#6273
-
28 Temmuz 2012, 02:49
#6274
atilla_hakan adlı üyeden alıntı
YEni egsozu taktıktan sonra yine bir yakıt denemesi yapiyorum. Acayip yüksek devirde kullaniyorum bakalım ne kadar dayanacak 20 tl benzin.
Ati eksoz olarak ne aldın =? Hayırlı uğurlu olsun. Bende değişiklik yapmamıştı eksoz yakıt konusunda. ışıklarda durdugunda tahrik olup vın vın vınnnn yapmıyorsan hiç bir fark görmezsin. Enazından ben görmedim...
-
28 Temmuz 2012, 12:57
#6275
rio_mavi adlı üyeden alıntı
Ati eksoz olarak ne aldın =? Hayırlı uğurlu olsun. Bende değişiklik yapmamıştı eksoz yakıt konusunda. ışıklarda durdugunda tahrik olup vın vın vınnnn yapmıyorsan hiç bir fark görmezsin. Enazından ben görmedim...
Murat abi marka model yok. El yapımı. Burda bir egzozcu abimiz yardımcı oldu taktık. Hoş bi sesi var. Tünellerden geçerken çok gaza geliyorum
-
28 Temmuz 2012, 19:09
#6276
-
28 Temmuz 2012, 19:28
#6277
merhaba arkadaşlar bir sorum var; bilindiği gibi ninja'nın vites oranları yüksek devirde kullanmaya zorluyor motoru, daha sakin ve daha düşük devirde daha yüksek seyir hızı sağlamak için arka tekerin oradaki zincir dişlisini (sprocket) daha küçük boy-daha az dişi olan bir ürün ile değiştirmek sizce nasıl bir fikirdir? yabancı forumlarda bu modifiyeyi uygulayan çoğu kişi var ve memnunlar... stock 45 dişli sprocket ile 7500 devirde son viteste 95 km hız yapıyor motosiklet. bu konuda ülkemizden de deneyimli arkadaşlar varsa ve tecrübelerini paylaşırsa çok sevinicez
şurada da güzel bir uygulama var; lastik,dişli,vites,devir gibi parametrelere göre hangii hızda gittiğini görüyoruz motosikletin..
http://faq.ninja250.org/speed/#noredir
-
28 Temmuz 2012, 19:50
#6278
Usta ne yaptın sürüngen r6 olmuş
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
28 Temmuz 2012, 21:15
#6279
ccman adlı üyeden alıntı
bir R6 yı hiçbir zaman bu şekilde alçaltılmış göremezsiniz diye paylaşayım dedim.
http://img809.imageshack.us/img809/9...2072800589.jpg
alçaltma kiti 15 günden önce gelmediği için maslak sanayide tornada ayarlı kiti kendim yaptırdım.30 parçalar 50 tornacı 50 ustalık=130 papel.
sabit olan parçayı ayarlı şekle getirdim.bu şekilde sele yüksekliğini istediğim zaman istediğim yüksekliğe ayarlayabilirim.aradaki parça cıkınca makine yere oturdu aklıma yerde giden şahinler geldi
aslında bu şeklide çok hoşuma gitti belki yaparım....sele yüksekliği kafanıza takılmasın 250r dan sonra istediğiniz makineye binebilirsiniz.e-bay den sipariş etmeye de gerek yok iyi bir usta ve sanayide nereye gideceğinizi bildikten sonra servisler ve e-bay da yalan.sele orijinal yüksekliği 85cm şimdi 83 cm istersem 75 cm ye kadar indir.
arka stop ve ön farları en açık folyo ile kararttım fena oldu.kaldı sinyaller onlarıda r125 in orjinal sinyallerinden alıp (beyaz cam) yine şeffaf folyo ile karartıcam 1000rr ın orjinal arka sinyallerini gördüm hoşuma gitti.
bir de yakıt soran bir kaç arkadaş vardı rodaj bitince yazarım demiştim
210 km= 13.5 lt 57 tl
R6 da epey yakıyormuş!
-
28 Temmuz 2012, 22:29
#6280
elestirmen adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar bir sorum var; bilindiği gibi ninja'nın vites oranları yüksek devirde kullanmaya zorluyor motoru, daha sakin ve daha düşük devirde daha yüksek seyir hızı sağlamak için arka tekerin oradaki zincir dişlisini (sprocket) daha küçük boy-daha az dişi olan bir ürün ile değiştirmek sizce nasıl bir fikirdir? yabancı forumlarda bu modifiyeyi uygulayan çoğu kişi var ve memnunlar... stock 45 dişli sprocket ile 7500 devirde son viteste 95 km hız yapıyor motosiklet. bu konuda ülkemizden de deneyimli arkadaşlar varsa ve tecrübelerini paylaşırsa çok sevinicez
şurada da güzel bir uygulama var; lastik,dişli,vites,devir gibi parametrelere göre hangii hızda gittiğini görüyoruz motosikletin..
http://faq.ninja250.org/speed/#noredir
Ben kendi motosikletimde yapmış durumdayım, 48' den 43 e çektim ekonomi amaçlı. gayet memnunum, yalnız aynı oranda hızlanmandan kaybediyorsun. Bir de zincir değişimi gerekebiliyorÇok iyi düşünüp seçim yapmalısın. Bu site senin can damarın olacak, yapacağın değişimdeki vites oranlarını göreceksin. http://www.gearingcommander.com/
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler