Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6181
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    5,000 bakimini ulusan 120-130 gibi bir rakama yapiyordu burada. Istanbul da cok ucuk gibi geldi bana servis ucretleri :s


    Bu arada bi sureligine motora yapacagim son işlem de tamamdır Bir sureligine inzivaya cekiliyorum

    O kadar kablo baya terletti beni ama sorunsuz bi bicimde montaji yaptim:

    dreamkiller bunu beğendi.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6182
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Uzakta bi xenon mu var ne
    ejlover bunu beğendi.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #6183

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    bizim forumlarda dönen muhabbetler hep aynı gevurlara bakıyorum her gün ayrı birşey var biraz konuyu değiştirelim

    motorunuzu nasıl kullanıyorsunuz, en çok kulandığınız vites hangisi yamahacılar da destek versin belki r1,r6 alan falan çıkar

    eksozu çizilen arkadaş,benim eksozumun boyası dökülüyordu tamirci mat siyah bir sprey sıktı dökülen yeri anlayamıyorum şimdi eksozun rengiyle aynı boyayı sıktı,yani o eksoz için üzülmeye değmez,bende trafikte aralardan geçerken milletin tamponuna eksozu deydirmekten ona benzer bir hal aldırdım eksoza sprey boyanın markasını bulursam yazıcam buraya.

    bu arada yamaha diversion f modeli hakkında bilgisi olan varmı ?

    edit:ejlover hayırlı olsun çok güzel olmuş bende beyaz ampul aldım fakir işi beyaz motora beyaz ışık çok yakışıyor
    hayvan ve ejlover bunu beğendiler.

  4. #6184
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]ha bu arada bana kimse adımı sormadı ki bu güne kadar;merak edene ve sorana da söylerim zaten.
    senin adın hacı abi!!! sen trakyalımısın be yaa!!! bende herife neden kanım kaynadı diyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------

    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim forumlarda dönen muhabbetler hep aynı gevurlara bakıyorum her gün ayrı birşey var biraz konuyu değiştirelim

    motorunuzu nasıl kullanıyorsunuz, en çok kulandığınız vites hangisi yamahacılar da destek versin belki r1,r6 alan falan çıkar

    eksozu çizilen arkadaş,benim eksozumun boyası dökülüyordu tamirci mat siyah bir sprey sıktı dökülen yeri anlayamıyorum şimdi eksozun rengiyle aynı boyayı sıktı,yani o eksoz için üzülmeye değmez,bende trafikte aralardan geçerken milletin tamponuna eksozu deydirmekten ona benzer bir hal aldırdım eksoza sprey boyanın markasını bulursam yazıcam buraya.

    bu arada yamaha diversion f modeli hakkında bilgisi olan varmı ?

    edit:ejlover hayırlı olsun çok güzel olmuş bende beyaz ampul aldım fakir işi beyaz motora beyaz ışık çok yakışıyor
    dostum haklısın aslında onu taktım bunu cıkardım muhabbeti bir yerden sonra bitiyor cunku ejlover ve ccman saolsun takmadık birşey bırakmadılar herşey görüldü herşey konuşuldu..

    şimdi benim anlamadıgım bir konu var beni aydınlatın bakalım.. Bazı kimseler derki motorun kompresör frenini kullanmamak lazım frenlemede mutlaka ön ve arka frenler kullanılmalı derler ve gene bazı kimselerde ön arka frene ek vites küçülterek motor frenide yapılmalı derler.. hangisi doğrudur? belki iki ayrı stili de kullanmak gerekir ama nerede ve ne zaman? Yani süratli bir düzlüğün ardından (örneğin şile yolunu bilenler bilir) gelecek keskin bir viraja hazırlanırken motor frenini de normal frenler ile birlikte kullanmak bize ne kazandırır ne kaybettirir? aklıma hemen şu geliyor vites küçülterek viraja girmek agresif sürüşlerde virajdan çıkarken daha seri hızlanmamıza yardımcı oluyor mesela.. Tavsiyeleri dinleyelim lütfen..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  5. #6185
    ccman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Ujjj bejjj im ;)
    dreamkiller bunu beğendi.

  6. #6186
    hayvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim forumlarda dönen muhabbetler hep aynı gevurlara bakıyorum her gün ayrı birşey var biraz konuyu değiştirelim

    motorunuzu nasıl kullanıyorsunuz, en çok kulandığınız vites hangisi yamahacılar da destek versin belki r1,r6 alan falan çıkar

    eksozu çizilen arkadaş,benim eksozumun boyası dökülüyordu tamirci mat siyah bir sprey sıktı dökülen yeri anlayamıyorum şimdi eksozun rengiyle aynı boyayı sıktı,yani o eksoz için üzülmeye değmez,bende trafikte aralardan geçerken milletin tamponuna eksozu deydirmekten ona benzer bir hal aldırdım eksoza sprey boyanın markasını bulursam yazıcam buraya.

    bu arada yamaha diversion f modeli hakkında bilgisi olan varmı ?

    edit:ejlover hayırlı olsun çok güzel olmuş bende beyaz ampul aldım fakir işi beyaz motora beyaz ışık çok yakışıyor
    Hangi tamirci? Bende de küçük çizikler var. Aynı rengi tutturması ilgimi çekti.


    Motoru nasıl kullanıyorsunuz derken hangi devir aralığında mı? Bu motor 3000 devirin altını sevmiyor.
    Bilirsiniz lugging (Türkçesi var mı? / düşük devirde motoru ambele etmek) motor için çok zararlı.
    Bu nedenle şehir içinde 3000 - 8000, performans kullanımda da 7000 - 10000 arasında kalmak sağlıklı olur.
    Dinamometre greafikleri, 12000 üzerine çıkmanın hiç bir performans getirisi olmadığını gösteriyor.
    Biraz daha uzun dişli oranı kullanılabilir.
    Lastikler değiştirilirken tekerlek söküldüğünda arka dişliyi 41 e düşürmeyi planlıyorum. Üzerindeki ile aynı marka alsam garantide bi sakatlık çıkar mı, ona göre kara vericem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin adın hacı abi!!! sen trakyalımısın be yaa!!! bende herife neden kanım kaynadı diyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------



    dostum haklısın aslında onu taktım bunu cıkardım muhabbeti bir yerden sonra bitiyor cunku ejlover ve ccman saolsun takmadık birşey bırakmadılar herşey görüldü herşey konuşuldu..

    şimdi benim anlamadıgım bir konu var beni aydınlatın bakalım.. Bazı kimseler derki motorun kompresör frenini kullanmamak lazım frenlemede mutlaka ön ve arka frenler kullanılmalı derler ve gene bazı kimselerde ön arka frene ek vites küçülterek motor frenide yapılmalı derler.. hangisi doğrudur? belki iki ayrı stili de kullanmak gerekir ama nerede ve ne zaman? Yani süratli bir düzlüğün ardından (örneğin şile yolunu bilenler bilir) gelecek keskin bir viraja hazırlanırken motor frenini de normal frenler ile birlikte kullanmak bize ne kazandırır ne kaybettirir? aklıma hemen şu geliyor vites küçülterek viraja girmek agresif sürüşlerde virajdan çıkarken daha seri hızlanmamıza yardımcı oluyor mesela.. Tavsiyeleri dinleyelim lütfen..
    Viraj boyunca hafif gazda kalacaksın. Viraj çıkışına doğru gazı açarak motorun dikleşmesini sağlarsın.
    Vites düşürmek, viraj içinde yavaşlamak yol tutuş ve dengeni bozar.

    Panik frende motor freni kullanma konusu tartışmalı. Japonlara göre kullanılmamalıymış. Bu şekilde arka freni potansiyel olarak daha etkili kullanmak mümkünmüş.
    Avrupalılar ise kullanılmasını tavsiye ediyorlar(mış). Bu durumda motoro fren boyunca stabilitesini koruyor.
    Debriyajın hemen kullanılması ise ancak çok ustaca bir sürüş ve temiz bir yolda fren mesafesini biraz azaltıyor... Muş...

    Kısaca: Motor frenini kullanın.

  7. #6187
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ujjj bejjj im ;)
    abe kaynana naptın bizee!!!!
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  8. #6188

    Üyelik
    27 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Merhaba arkadaşlar size bir fikir danışıcam..6-7 aylık dışında görsel kusuru olmayan full carbon akrapovic e 2. el 750 tl ödermiydiniz ? aslında two bros veya yoshimura istiyodum ancak 750 gibi uygun bi fiyata bulunca almayı düşünüyorum gibi..ne dersiniz ?

    Ve ejlover hocam ayıptır söylemesi yoshimura trc yi sipariş kargo gümrük vergisi vs toplam kaça mal ettiğini sorabilirmiyim ? sakıncası yoksa eğer tabi

    Daha motorumu almadım ama şimdiden aksesuar toplamaya başladım tersten gidiyorum sanırım
    "The only limitations one has are the ones they place on themselves"

    Muhammad Ali

  9. #6189
    KeaSH-07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    yamaha bw's 100-honda cbr 250 r-(sym joyride 200i)
    ninja almaya istekliyken bi anda arabamdan sıkıldım ford fiestaydı araba ve sattım.şuan içim hyundai fx coupe 1.6 aşkı başladı.eğer o arabayı alırsam bu yaz ninja almak yalan olcak.motor konusunda en fazla yapabilceğim arabanadan sonra bws 100 scooterimi satıp üstüne koyup honda pcx scooter alabilirim gibi.kafam çok allak bulllak olduya arabamı sattıktan sonra :D
    Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...

  10. #6190
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim forumlarda dönen muhabbetler hep aynı gevurlara bakıyorum her gün ayrı birşey var biraz konuyu değiştirelim

    motorunuzu nasıl kullanıyorsunuz, en çok kulandığınız vites hangisi yamahacılar da destek versin belki r1,r6 alan falan çıkar

    eksozu çizilen arkadaş,benim eksozumun boyası dökülüyordu tamirci mat siyah bir sprey sıktı dökülen yeri anlayamıyorum şimdi eksozun rengiyle aynı boyayı sıktı,yani o eksoz için üzülmeye değmez,bende trafikte aralardan geçerken milletin tamponuna eksozu deydirmekten ona benzer bir hal aldırdım eksoza sprey boyanın markasını bulursam yazıcam buraya.

    bu arada yamaha diversion f modeli hakkında bilgisi olan varmı ?

    edit:ejlover hayırlı olsun çok güzel olmuş bende beyaz ampul aldım fakir işi beyaz motora beyaz ışık çok yakışıyor
    Yurtdisi forumlarda cok bilgi var, ama bunun bir nedeni var. O forumlar genelde Amerika'da. Oralarda is gucu cok pahali. Kimse aracini cok cok ciddi bir sorun olmadikca ustaya goturmez. Herkes kendi garajinda kendi isini kendi gorur. Hatta motor blogu indirip kaldirmak icin garajinda vinci olanlara bile kolaylikla ratlanir. O nedenle adamlar olayin cok daha icinde teknik olarak bunu unutmamak lazim

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin adın hacı abi!!! sen trakyalımısın be yaa!!! bende herife neden kanım kaynadı diyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------



    dostum haklısın aslında onu taktım bunu cıkardım muhabbeti bir yerden sonra bitiyor cunku ejlover ve ccman saolsun takmadık birşey bırakmadılar herşey görüldü herşey konuşuldu..

    şimdi benim anlamadıgım bir konu var beni aydınlatın bakalım.. Bazı kimseler derki motorun kompresör frenini kullanmamak lazım frenlemede mutlaka ön ve arka frenler kullanılmalı derler ve gene bazı kimselerde ön arka frene ek vites küçülterek motor frenide yapılmalı derler.. hangisi doğrudur? belki iki ayrı stili de kullanmak gerekir ama nerede ve ne zaman? Yani süratli bir düzlüğün ardından (örneğin şile yolunu bilenler bilir) gelecek keskin bir viraja hazırlanırken motor frenini de normal frenler ile birlikte kullanmak bize ne kazandırır ne kaybettirir? aklıma hemen şu geliyor vites küçülterek viraja girmek agresif sürüşlerde virajdan çıkarken daha seri hızlanmamıza yardımcı oluyor mesela.. Tavsiyeleri dinleyelim lütfen..
    Alıntı hayvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi tamirci? Bende de küçük çizikler var. Aynı rengi tutturması ilgimi çekti.


    Motoru nasıl kullanıyorsunuz derken hangi devir aralığında mı? Bu motor 3000 devirin altını sevmiyor.
    Bilirsiniz lugging (Türkçesi var mı? / düşük devirde motoru ambele etmek) motor için çok zararlı.
    Bu nedenle şehir içinde 3000 - 8000, performans kullanımda da 7000 - 10000 arasında kalmak sağlıklı olur.
    Dinamometre greafikleri, 12000 üzerine çıkmanın hiç bir performans getirisi olmadığını gösteriyor.
    Biraz daha uzun dişli oranı kullanılabilir.
    Lastikler değiştirilirken tekerlek söküldüğünda arka dişliyi 41 e düşürmeyi planlıyorum. Üzerindeki ile aynı marka alsam garantide bi sakatlık çıkar mı, ona göre kara vericem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------



    Viraj boyunca hafif gazda kalacaksın. Viraj çıkışına doğru gazı açarak motorun dikleşmesini sağlarsın.
    Vites düşürmek, viraj içinde yavaşlamak yol tutuş ve dengeni bozar.

    Panik frende motor freni kullanma konusu tartışmalı. Japonlara göre kullanılmamalıymış. Bu şekilde arka freni potansiyel olarak daha etkili kullanmak mümkünmüş.
    Avrupalılar ise kullanılmasını tavsiye ediyorlar(mış). Bu durumda motor fren boyunca stabilitesini koruyor.
    Debriyajın hemen kullanılması ise ancak çok ustaca bir sürüş ve temiz bir yolda fren mesafesini biraz azaltıyor... Muş...

    Kısaca: Motor frenini kullanın.
    Aldigim egitimlerdeki bilgileri yeri gelmisken hemen aktarayim ;) Bunlar kulaktan dolma ya da netten bulunmus yalan yanlis bilgiler degil arkadaslar o nedenle gonul rahatligiyla bu konulardaki kafanizdaki soru isaretlerine noktayi koyabilirsiniz. Motorlarla arabalari karistirmamak lazim cunku aktarma sistemleri cok farkli. Motor viteste oldugu muddetce arka tekere guc aktarmaya devam eder. Panik fren egitiminde mesela debriyaj sıkılır! Bunun da nedeni durma mesafesinde motor freninin faydasindan cok aktarmanin zarari olmasi yani mesafeyi uzatmasi. Ben de basta cok yadirgamistim hatta Ninja'da pek bir fark olmuyor gibi gelmisti taa ki R1'de bunu deneyene kadar. Frenleme durumunda debriyaji sikmadikca motor resmen durmaya direniyormus. Daha sonra sehpaya aldigimda farkettim ki bos viteste motoru calistirinca bile arka teker motor vitesteymoscesine donuyor. Aktarma cidden farkli ;) O nedenle frenlemede kesinliklikle motor frenini unutmak lazim. Ha sehir ici takip mesafesi koruma gibi amaclarla kullanilabilir onda bi sorun yok. Ben guvenlik acisindan yaklastim olaya Yani kisacasi mış'ları miş'leri boşverin arkadaşlar. Etkili fren için debriyajı da kullanmaya alışın.

    Kucuk bir not daha viraja motoru yatirdiktan sonra gazi sabit tutmazsiniz yavas bir sekilde acmaya devam edersiniz stabilizasyon icin. Cikista daha agresif bir bicimde acabilirsiniz.
    hayvan bunu beğendi.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  11. #6191

    Üyelik
    03 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha
    Alıntı ccman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilgilenmedikleri konusunda sana kesinlikle katılıyorum
    zaten ne ninja yı ne de r6 yı onlar bana değil ben onlardan satın aldım.
    yukarda mustafa ustanın numarası var ara ve git yapamazsa bana haber ver gidip paranı geri alıcam söz.bilmiyorum orada bir eksiklik var tam çözemedim ama oradaki ustalar olsun aksi bülent abi olsun hepsi aslında iyi ama bi pokluk var çözemedim.servis kısmında ilgi alakada sorun yok işleri başından aşkın,ben ninja yı alırken dedim ki ben michelin power pure 2ct istiyorum almadan üzerindekileri sökün öyle teslim alıcam,bana dediler ki 160 lık lastik olmaz falan filan . ya dedim alın kardeşim parası ile değilmi olmazsada mal benim.yok abi almadılar.bende gittim buz motordan bastım canlıyı taktırdım.ama orada şu yok giydirmece.geçen bizim sitede bi kardeşim siyah ninja yı düşürmüş geldi abi bunu ne yapayim diye.dedi kılıçlı ya gittim 150 lira para istedi.karenaj a baktım tamam sürtmüş izi var plastik cıkmış ama 150 papellik te cezası yoktu.ya arkadaşlar sonuç olarak her motor sevis ve yedek parçacı diyor ki ;motor keyif işi kime ne kadar giydirebilrsem kar dır.değil işte.bana 1 kere giydirebilirsiniz ama bi daha asla.

    onur ile ara konuş ben bu gece Mustafa usta ile görüştüm servis te onur duruyormuş artık.Bülent abinin oğlu. üjjj bejj.hemşerim. yeşil ninja gri r6 de o bilir beni Güran orada helen.kafası çalışıyor.dönünce plakayı kesecek bana.ilgi alaka biraz eksik ama gördüğüm giydirme yok,izmir de olsam on numara ustam vardı o da bırakmış.yok abi usta yok servislerin hepsi pok.al geçen ejlover diyordi ki servise gittim motoru bile yıkamadılar.bu ne ilgisizliktir ki .sezon ya hepsi aynı telden çalıyorlar.elinden geliyorsa kendin yap derim kimseye minnet etme.sök tak parçala ha takıldın mı burdan sor olmadı ara gelir motor indiririm sana :D
    Onur la konuş benim tavsiye ettiğimi söyle bin liradan bi krş fazla verme akrapovic için.ben o paraya aldım 1200 dü listesi hatta küsüratı da vardı.canlı masaya koydum aldım malı.
    ama bak şunu da unutma;eğer motoruna uzun zaman binmeyi düşünüyorsan al,yoksa benim gibi bi ton masraf edersin motor ile gider.ama o paraya değer.keşke yoshimura olsa da alsanız.sadece o muhafaza için alın derim.ama TR de yok o lanet egzos.

    maslak sanayide boşuna tırmalama ben çok aradım,ha var 2 kısımda Gülüm kebap var subaru nun karşısında arada suzuki servisi diye,hepsi aynı.ben gecen yıl gilerayı götürdüm inan kendim topladım motoru onun yaptıklarını sökerek.bahçelievler civarındaki pire yavrusuna zaten uğramayın.tıklar.neyse kapattık o konuyu açmayalım.halen sinirim geçmedi o kamil e.

    sonuç olarak motor yedek parça işi yapan herkez biliyorki motor keyif işi.onlarda keyfine göre fiyat veriyorlar.iyi araştırıp bulmak gerek.ben feyizoğlundan rizoma elcik ve barends leri alıp daytona da taktırdım.kim işine geliyorsa oraya git.para senin keyif te .parası ile değilmi bu iş.salla gitsin.çarşamba TR olurum varsa benim yardımcı olacağım bir durum haber et ...metroda adamlarımız var hallllederiz ;)
    ccman bende üj bej'im Sen neresindensin

    ---------- Post added at 13:37 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

    Bende Üj bej'im bende bea'lardanım :D

  12. #6192
    KeaSH-07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    yamaha bw's 100-honda cbr 250 r-(sym joyride 200i)
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    Aldigim egitimlerdeki bilgileri yeri gelmisken hemen aktarayim ;) Bunlar kulaktan dolma ya da netten bulunmus yalan yanlis bilgiler degil arkadaslar o nedenle gonul rahatligiyla bu konulardaki kafanizdaki soru isaretlerine noktayi koyabilirsiniz. Motorlarla arabalari karistirmamak lazim cunku aktarma sistemleri cok farkli. Motor viteste oldugu muddetce arka tekere guc aktarmaya devam eder. Panik fren egitiminde mesela debriyaj sıkılır! Bunun da nedeni durma mesafesinde motor freninin faydasindan cok aktarmanin zarari olmasi yani mesafeyi uzatmasi. Ben de basta cok yadirgamistim hatta Ninja'da pek bir fark olmuyor gibi gelmisti taa ki R1'de bunu deneyene kadar. Frenleme durumunda debriyaji sikmadikca motor resmen durmaya direniyormus. Daha sonra sehpaya aldigimda farkettim ki bos viteste motoru calistirinca bile arka teker motor vitesteymoscesine donuyor. Aktarma cidden farkli ;) O nedenle frenlemede kesinliklikle motor frenini unutmak lazim. Ha sehir ici takip mesafesi koruma gibi amaclarla kullanilabilir onda bi sorun yok. Ben guvenlik acisindan yaklastim olaya Yani kisacasi mış'ları miş'leri boşverin arkadaşlar. Etkili fren için debriyajı da kullanmaya alışın.

    Kucuk bir not daha viraja motoru yatirdiktan sonra gazi sabit tutmazsiniz yavas bir sekilde acmaya devam edersiniz stabilizasyon icin. Cikista daha agresif bir bicimde acabilirsiniz.
    ben asla debriyajsız ne arabada ne motorda fren yapamam.scooterdi bile bazen kafam dalgınken elim debriyaj kolu arıor
    ejlover bunu beğendi.
    Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...

  13. #6193

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    florya civarında benim grenajları yaptırdığım bir yer var adamla,ne yapıcaz eksozu derken eksozu anca böyle yaparsın dedi kutu sprey boyalardan az bişey sıktı eksoz rengiyle boyanın farkı yok,

    düz yolda giderken,sadece gazla yavaşlasak bunun motorra zararı olurmu yani anlatmak istediğim,düz yolda giderken debriyajı sıkmadan gaz kapattık sonra gazı açtık yola devam ettik,bunu yaparken motor öne yığılıyor sonra tak diye gaz yiyerek yola devam ediyor.

  14. #6194
    hayvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdisi forumlarda cok bilgi var, ama bunun bir nedeni var. O forumlar genelde Amerika'da. Oralarda is gucu cok pahali. Kimse aracini cok cok ciddi bir sorun olmadikca ustaya goturmez. Herkes kendi garajinda kendi isini kendi gorur. Hatta motor blogu indirip kaldirmak icin garajinda vinci olanlara bile kolaylikla ratlanir. O nedenle adamlar olayin cok daha icinde teknik olarak bunu unutmamak lazim





    Aldigim egitimlerdeki bilgileri yeri gelmisken hemen aktarayim ;) Bunlar kulaktan dolma ya da netten bulunmus yalan yanlis bilgiler degil arkadaslar o nedenle gonul rahatligiyla bu konulardaki kafanizdaki soru isaretlerine noktayi koyabilirsiniz. Motorlarla arabalari karistirmamak lazim cunku aktarma sistemleri cok farkli. Motor viteste oldugu muddetce arka tekere guc aktarmaya devam eder. Panik fren egitiminde mesela debriyaj sıkılır! Bunun da nedeni durma mesafesinde motor freninin faydasindan cok aktarmanin zarari olmasi yani mesafeyi uzatmasi. Ben de basta cok yadirgamistim hatta Ninja'da pek bir fark olmuyor gibi gelmisti taa ki R1'de bunu deneyene kadar. Frenleme durumunda debriyaji sikmadikca motor resmen durmaya direniyormus. Daha sonra sehpaya aldigimda farkettim ki bos viteste motoru calistirinca bile arka teker motor vitesteymoscesine donuyor. Aktarma cidden farkli ;) O nedenle frenlemede kesinliklikle motor frenini unutmak lazim. Ha sehir ici takip mesafesi koruma gibi amaclarla kullanilabilir onda bi sorun yok. Ben guvenlik acisindan yaklastim olaya Yani kisacasi mış'ları miş'leri boşverin arkadaşlar. Etkili fren için debriyajı da kullanmaya alışın.

    Kucuk bir not daha viraja motoru yatirdiktan sonra gazi sabit tutmazsiniz yavas bir sekilde acmaya devam edersiniz stabilizasyon icin. Cikista daha agresif bir bicimde acabilirsiniz.
    Benim de okuduğum kitaplar (Keith Code) ve izlediğim eğitim videoları bu şekilde anlatıyordu. Honda eğitiminde ise "miş" li cümlelerimdeki şekilde anlattılar.
    İtiraz etmiş, hatta kulaklarımı tıkayarak "lalalalaa" falan yapmıştım
    İkna olmayınca oradaki sıkı bir eğitimci (adını hatırlamıyorum ama sonradan geçmişini araştırmıştım) CBF 1000 ile demo yaptı.
    Yaklaşık 60km/h hızda 1m den daha az bir fark oldu.
    Tartışma biraz uzamıştı...Özetle:
    - Eğer motor dengeli ve dik duruyorsa ve ağırlık öne transfer oldukça ön freni arttırıyorsak, zaten %80 olan ön fren gücünü kullanıyoruz.
    - Kalan % 20 nin (arka fren) tamamını kullanmak için ise ağırlık öne transfer oldukça arka fren gücünü azaltmamız gerekiyor.
    - Fren sırasında kollara yük binmemesi için bacaklarımızla motoru daha da güçlü kavrıyoruz. Panik sırasında bir çok sürücü bu kavrama kasılmasıyla arka freni limitinde ayarlayamıyor ve kaydırıyor. Bu durumda önü de kaymaya başlayabiliyor. Veya arkanın kayması ile ön freni limitinin altında kullanarak duruyor ki bu, fren mesafesini uzatıyor.
    - Eğer debriyaja geç basılırsa , motorun dönüş eylemsizliği sert basılmş arka frene rağmen arka tekerleği küçük adımlar halinde döndürüyor. Bu durumda %20 nin bir kısmı feda ediliyor. Karşılığında kontrolü kaybetmemiş oluyoruz.
    - Yine bir çok sürücü hem ön hem arkayı aynı anda ayarlayamıyor (önü gittikçe arttırırken arkayı gittikçe azaltmayı panik durumunda yapamıyor). Motor frenini kullanmak arka freni sert kullanmanın yaratacağı sorunları azaltıyor.


    Tartışma bu şekilde kapanmıştı. Motoru aldıktan sonra geceleri çıkıp panik fren ve swerve (engel aşma) çalışmaları yapmıştım. Geç debriyajın büyük bir farkını hissetmedim.

    Yaklaşık 200 bg gücündeki bir motorda (senin R1 gibi), ileri sürüş tekniklerini uygulayabilmek çok daha önemli olabilir. Gazı kesmek arka frene kontrolsüz basmak gibi bir etki yapabilir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    florya civarında benim grenajları yaptırdığım bir yer var adamla,ne yapıcaz eksozu derken eksozu anca böyle yaparsın dedi kutu sprey boyalardan az bişey sıktı eksoz rengiyle boyanın farkı yok,

    düz yolda giderken,sadece gazla yavaşlasak bunun motorra zararı olurmu yani anlatmak istediğim,düz yolda giderken debriyajı sıkmadan gaz kapattık sonra gazı açtık yola devam ettik,bunu yaparken motor öne yığılıyor sonra tak diye gaz yiyerek yola devam ediyor.
    Eğer motor freninin yavaşlatması senin için yeterli ise, bunu yapmanda hiç bir sakınca yok. Yakıt tasarrufu olur (motor freni sırasında tüketim sıfır) ve motor hava alıp attığı için soğur.

    Uzun bir inişin tamamını (mesela dağ inişi) motor freni ile yaparsan ve motor ısınmamış ise, iniş boyunca da soğuk çalışacak, aşınma olacak...
    ejlover bunu beğendi.

  15. #6195

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdisi forumlarda cok bilgi var, ama bunun bir nedeni var. O forumlar genelde Amerika'da. Oralarda is gucu cok pahali. Kimse aracini cok cok ciddi bir sorun olmadikca ustaya goturmez. Herkes kendi garajinda kendi isini kendi gorur. Hatta motor blogu indirip kaldirmak icin garajinda vinci olanlara bile kolaylikla ratlanir. O nedenle adamlar olayin cok daha icinde teknik olarak bunu unutmamak lazim





    Aldigim egitimlerdeki bilgileri yeri gelmisken hemen aktarayim ;) Bunlar kulaktan dolma ya da netten bulunmus yalan yanlis bilgiler degil arkadaslar o nedenle gonul rahatligiyla bu konulardaki kafanizdaki soru isaretlerine noktayi koyabilirsiniz. Motorlarla arabalari karistirmamak lazim cunku aktarma sistemleri cok farkli. Motor viteste oldugu muddetce arka tekere guc aktarmaya devam eder. Panik fren egitiminde mesela debriyaj sıkılır! Bunun da nedeni durma mesafesinde motor freninin faydasindan cok aktarmanin zarari olmasi yani mesafeyi uzatmasi. Ben de basta cok yadirgamistim hatta Ninja'da pek bir fark olmuyor gibi gelmisti taa ki R1'de bunu deneyene kadar. Frenleme durumunda debriyaji sikmadikca motor resmen durmaya direniyormus. Daha sonra sehpaya aldigimda farkettim ki bos viteste motoru calistirinca bile arka teker motor vitesteymoscesine donuyor. Aktarma cidden farkli ;) O nedenle frenlemede kesinliklikle motor frenini unutmak lazim. Ha sehir ici takip mesafesi koruma gibi amaclarla kullanilabilir onda bi sorun yok. Ben guvenlik acisindan yaklastim olaya Yani kisacasi mış'ları miş'leri boşverin arkadaşlar. Etkili fren için debriyajı da kullanmaya alışın.

    Kucuk bir not daha viraja motoru yatirdiktan sonra gazi sabit tutmazsiniz yavas bir sekilde acmaya devam edersiniz stabilizasyon icin. Cikista daha agresif bir bicimde acabilirsiniz.
    Aynısı arabada da oluyor, arabayı da sehpaya alıp denediniz mi peki ? Çünkü tekerleğin altında yük yok ve vites boşta olsa bile tekerlekteki tork sıfır değil ve döndürmeye yetiyor.

    Frenleme konusu çok doğru, panik frende adı üstünde tüm dikkati ön freni kilitlememek için harcıyoruz. Debriyaj sıkılı, önce arka fren sonra ön fren şeklinde, arka fren sonuna kadar basılı, kilitlenmesi problem değil, ön freni yanlış sıkıp ikisini birden kilitlemediğimiz sürece. Yamaha'nın eğitiminde göstermişlerdi.

    Ama Honda eğitimlerinde panik fren eğitimi zaten yok. Orada söylenen durum frenlemenin olabildiğince basit olması gerektiği, o yüzden arka ve ön aynı anda artan kuvvetle yapılıyor ve bir noktada arka frene daha fazla basmıyoruz. Sonuçta Honda'nın verdiği Güvenli Sürüş eğitimi, İleri Sürüş eğitimi değil. Elbette ki daha etkili teknikler vardır ama yeni öğrenen sürücüye karmaşık bir frenleme öğretmek yanlış. Eli ayağı birbirine dolaşır.
    hayvan, ejlover ve semihss bunu beğendiler.

  16. #6196
    atilla_hakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    DARICA / KOCAELİ
    Motosikleti
    2009 honda cbr 600rr limidet edition
    Ben 5000 bakımını z-moto kartalda 140 tl yaptirdim.
    CBP bunu beğendi.
    Hondaaaaaaaa

  17. #6197
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı Frank Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    florya civarında benim grenajları yaptırdığım bir yer var adamla,ne yapıcaz eksozu derken eksozu anca böyle yaparsın dedi kutu sprey boyalardan az bişey sıktı eksoz rengiyle boyanın farkı yok,

    düz yolda giderken,sadece gazla yavaşlasak bunun motorra zararı olurmu yani anlatmak istediğim,düz yolda giderken debriyajı sıkmadan gaz kapattık sonra gazı açtık yola devam ettik,bunu yaparken motor öne yığılıyor sonra tak diye gaz yiyerek yola devam ediyor.
    Cok sert yaparsan zincire zarari var onuun disinda cok cok da onemli degil ;)

    Alıntı hayvan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de okuduğum kitaplar (Keith Code) ve izlediğim eğitim videoları bu şekilde anlatıyordu. Honda eğitiminde ise "miş" li cümlelerimdeki şekilde anlattılar.
    İtiraz etmiş, hatta kulaklarımı tıkayarak "lalalalaa" falan yapmıştım
    İkna olmayınca oradaki sıkı bir eğitimci (adını hatırlamıyorum ama sonradan geçmişini araştırmıştım) CBF 1000 ile demo yaptı.
    Yaklaşık 60km/h hızda 1m den daha az bir fark oldu.
    Tartışma biraz uzamıştı...Özetle:
    - Eğer motor dengeli ve dik duruyorsa ve ağırlık öne transfer oldukça ön freni arttırıyorsak, zaten %80 olan ön fren gücünü kullanıyoruz.
    - Kalan % 20 nin (arka fren) tamamını kullanmak için ise ağırlık öne transfer oldukça arka fren gücünü azaltmamız gerekiyor.
    - Fren sırasında kollara yük binmemesi için bacaklarımızla motoru daha da güçlü kavrıyoruz. Panik sırasında bir çok sürücü bu kavrama kasılmasıyla arka freni limitinde ayarlayamıyor ve kaydırıyor. Bu durumda önü de kaymaya başlayabiliyor. Veya arkanın kayması ile ön freni limitinin altında kullanarak duruyor ki bu, fren mesafesini uzatıyor.
    - Eğer debriyaja geç basılırsa , motorun dönüş eylemsizliği sert basılmş arka frene rağmen arka tekerleği küçük adımlar halinde döndürüyor. Bu durumda %20 nin bir kısmı feda ediliyor. Karşılığında kontrolü kaybetmemiş oluyoruz.
    - Yine bir çok sürücü hem ön hem arkayı aynı anda ayarlayamıyor (önü gittikçe arttırırken arkayı gittikçe azaltmayı panik durumunda yapamıyor). Motor frenini kullanmak arka freni sert kullanmanın yaratacağı sorunları azaltıyor.


    Tartışma bu şekilde kapanmıştı. Motoru aldıktan sonra geceleri çıkıp panik fren ve swerve (engel aşma) çalışmaları yapmıştım. Geç debriyajın büyük bir farkını hissetmedim.

    Yaklaşık 200 bg gücündeki bir motorda (senin R1 gibi), ileri sürüş tekniklerini uygulayabilmek çok daha önemli olabilir. Gazı kesmek arka frene kontrolsüz basmak gibi bir etki yapabilir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------



    Eğer motor freninin yavaşlatması senin için yeterli ise, bunu yapmanda hiç bir sakınca yok. Yakıt tasarrufu olur (motor freni sırasında tüketim sıfır) ve motor hava alıp attığı için soğur.

    Uzun bir inişin tamamını (mesela dağ inişi) motor freni ile yaparsan ve motor ısınmamış ise, iniş boyunca da soğuk çalışacak, aşınma olacak...
    Yazilanlar dogru ama atlana bi durum var. gazi kesmek arka fren etkisi yapar ama gazi keserken debriyaz sikmak arkanin dengesini bozmaktan bagimsiz bir eylemdir.

    Keith Code'un hem kitaplarini okudum, hem DVD'sini izledim HEM DE adamin kurdugu okulda ders aldim (Claifornia SuperBike School).

    Guvenli suruste verilen fren tekniginde Arka fren on fren debriyaj seklinde gider. Onu devreye soktuktan sonra arkaya uyguladiginiz basinci azaltmaniz lazim yoksa arka kayar. Arka fren yapmanizin nedeni de motoru durdurmak degil agirligi one aktarmaya yardimci olmasi icindir.

    Ileri surus egitiminde ise debriyaj en bastan devreye girer, arka frenin uzerinde fazla durulmaz. Ayrica manevra kabiliyeti aktarma ortadan kaldirildiginda artar (engel kacista oldugu gibi).

    Motorla nerdeyse her cikisimda panik fren ve engel kacis calisirim. Herkese tavsiyem on freninizi dogru kullanmayi ogrenin arkadaslar. Etkin bir bicimde kullandiktan sonra zaten arkanin ne kadar da gereksiz oldugunu goreceksiniz.
    hayvan ve atilla_hakan bunu beğendiler.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  18. #6198
    CBP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Bende ulusanda eski motorun 5000 bakimini 130 a yaptirdigimi hatirliyorum. İstanbul fiyat bakimindan farkli demekki. Ama arkadaslarin soylediklerine gore o fiyatlarada bulnak mumkun bakalim arastirayim saolun arkadaslar.

    Keith Code dvd sini nerden buldun ugur ben netten arasrirmiatimda duzgun bi torrent bulamadim.

  19. #6199
    hayvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı CBP adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ulusanda eski motorun 5000 bakimini 130 a yaptirdigimi hatirliyorum. İstanbul fiyat bakimindan farkli demekki. Ama arkadaslarin soylediklerine gore o fiyatlarada bulnak mumkun bakalim arastirayim saolun arkadaslar.

    Keith Code dvd sini nerden buldun ugur ben netten arasrirmiatimda duzgun bi torrent bulamadim.
    http://isohunt.com/torrent_details/1...st?tab=summary
    ejlover bunu beğendi.

  20. #6200
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı CBP adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ulusanda eski motorun 5000 bakimini 130 a yaptirdigimi hatirliyorum. İstanbul fiyat bakimindan farkli demekki. Ama arkadaslarin soylediklerine gore o fiyatlarada bulnak mumkun bakalim arastirayim saolun arkadaslar.

    Keith Code dvd sini nerden buldun ugur ben netten arasrirmiatimda duzgun bi torrent bulamadim.
    Cok aradim onur ben de zamaninda ama bi yerden Torrent'i cikti. Sonra ona altyazi bile buldum ama nerden cidden hatirlamiyorum. kat.ph'a bi baksana kuvvetle muhtemelen oradandir ;) Simdi daha da rahat bulunur sanirsam. Olmadi Ankara'ya geldiginde ben sana bi kopya veririm ;)

    ---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:35 ----------

    Sorun çözülmüştür teşekkürler
    CBP bunu beğendi.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler