ninja yeşil renk çok güneşlik şehirlerde solma yapar mı? ve yzf den boyut olarak ne kadar farkı var?
ninja yeşil renk çok güneşlik şehirlerde solma yapar mı? ve yzf den boyut olarak ne kadar farkı var?
kardeşim ben MOBİL madeni yağ distribütör satış temsilcisiyim. tabiki mobil marka olcak cinsi 15w - 50 koycam
yanlışın var bence yada motorunda bir problem var.
5'nci viteste redline'a girerken 155-160 yapar bu motor.
6'nci viteste ise dünya yerinden oynasa redline'a girmiyor.
Ancak dişlilerle oynaman lazım ama bunu yaparsan farklı devilerde farklı hızlar elde edersin.
---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:49 ----------
0 - 160 çok zorlanmaması lazım. benim motor rahat çıkıyor ama 27bin'de artık.
motor şehir içinde kullanımda sürekli sağırlaşıyor, 27binde olmasına rağmen benimkinde bile aynı durum söz konusu. arada bir uzun yolda sürekli kullanmak lazım.
45dk yada 1 saatlik kullanımdan sonra hızlanma testlerini yaparsan en iyi sonuçları elde edersin.
geçen yaz üçlü çanta seti ile (soft çantaları bilirsim, paraşüt gibi rüzgarı tutar) 160km hıza ulaşabildim benim motor ile 3 kere.
motor yüksüz iken düzde görebildiğimiz hız 185km, tutku1982 ile birlikte iki ninja. daha fazlası için ya dişlilerle oynayıp 6'nci viteste redline'da dolanmak lazım yada dediğin gibi power commander ama şunu belirtmem gerek 160km hıza nefes alır gibi rahat çıkıyor ninja.
bu arada yeni modellerde nasıl bilmiyorum ama benim 2008 model ninja'da devir kesici 14500lerde devreye giriyor.
aynen bu şekilde çıktım bende 185'lere. 2 ninja 2 hyosung... fakat hyosung'ların son sürati ninja kadar fazla değil, 160'lardan sonra geride kalmaya başlıyorlar. bana göre hyosung'ta 6'ncı vites olsa o motoru hiçbir şey durduramaz
---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 19:55 ----------
bu video'yu youtube üzerinden de eleştirmiştim, şu anda eleştiriyorum. vites geçişleri yanlış.
ninja'nın gücünü en iyi gösteren video için şunu izlemeni öneririm. 0 - 170km 22 yada 23 saniye kadar sürüyor... 5'nci viteste ulaştığı hıza dikkat..
http://www.youtube.com/watch?v=sN6FGVDIZZU
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
adam
1.vitesde 60
2.vitesde 90
3.vitesde 115 civarı
4.vitesde 140
5.vitesde 150
6.vitesde 160 +
enteresan vites şekli ama anlaşıldığı üzere etkili ki adam takır takır 170 e kadar çıktı şimdi benim vites geçişlerimi yazıyım ama gülmeyin
1.vites 35-40 ,
2.vites 60
3.vites 75-80
4.vites 100
5.vites 120-125
6.vites biraz bekledikten sonra 140
evet ben vasat kullanıyormuşum, 6. vitesde 140 a geldikten sonra bekle allah bekle bu motor gitmiyor demeye başlıyorum
ama olsun artık öğrendim
ttp://www.youtube.com/watch?v=sN6FGVDIZZU bu videodaki sesi elde etmek için egzoz mu değiştirmek gerekiyor yoksa orjinal hali bu mu?
altı üstü 250cc değil işte senin vites geçişlerin pozisyon alışın berbat aşalama aleti
---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:11 ----------
aynen beni bi tek siz anladınız ninja topcine bi giriyorum 140geçmiyor falan gülüyorum resmen böle bişey mümkünmü bu alet180km orjinal hali ile yapar redlineyede girmez 6.viteste
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
6.viteste redlineye girmeyi basaran arkadaslari tebrik ederim.bugun yine boğaziçi kopru yolunda denedim. kadıköyden altunizadeye doğru camlica tirmanisinda(bilen bilir) azonce, 6 da redlineye girmiyor. tirmanis olduğu için tek kisi 145 civarındayım, kilom 90 ama. dönerkende sabahları yolun yettiği kadarıyla 170 görüyorum ama daha gideri var yol bittiği için hız kesiyorum. yukarda yazdığınız gibi 6 vitese hatalı geçişten ötürü de hızda düşme olabilir. 6.vitese genelde 100 -110 arasıyken motoru zorlamamak adına 6ya geçiş yapıyorum.motoru bağırtmamak için. o da erken geçişten ötürü 160cıkarken ve sonrası için devri aşağdan aldığından ağır tırmanışta bulunuyor.
Ustat hepsine aynen katiliyorum. Ben de sehir ici kullanmiyorum motoru neredeyse hic. Dur kalk neredeyse yapmiyor hic. Ama daha motor 4,500de o yuzden daha top speed icin vakti var dediginiz gibi. Ama yine 185 falan gorecek noktaya gelemeyecek. Yine dediginiz gibi onceki modellerle sanirim 2010 ve sonrasi fakli disli oranlarina sabit. Dislileri arastirirken motor modeline gore standart oranlarin farkli oldugunu gormustum. Ama yili tam net hatirlamiyorum. Buyuk ihtimalle yeni ninjaci arkadaslarin nasil 180 v.s. hizlari goruyorsunuz deme nedenini anliyorum. En az 160i gormeleri lazim yoksa kullanimda sorun var demektir. Ama zamanla artma sansi olsa da 180i gececegini dusunmuyorum.
Ama ne olursa olsun bu motor icin bence 160 ideal bir hiz. Yuksek hiz beklentim yok benim Mutluyum ben boyle hizlanma daha onemli benim icin
zaten fazla yormama taraftarıyım motoru arkadaslar.180 için direnmeye gerek yok.bizim fren sistemlerimiz çok iyi değil.abs de yok. 600lükler gibi kuvvetli bir frenleme yok.motorda kilo olarak hafif. durmak problem. ben birkaç kez ani frenleme yaptım. fren mesafesinin nekadar uzun olduğunu anladım. araba gibi zınk diye asfalta yapışmıyor. biraz daha havada kalıyor hafiflikten ötürü. 180 - 190 gibi süratlerde aleti durduramayız.
arkadaşım burada diğer bir kaç resim daha var.teker i tam karşına alıp bakarsan 140mm oluyor.satıcıların dediği gibi sürtme falan da yok.hatta jant uysa michelin in 180 lik lastik bile girer,
[img=http://img638.imageshack.us/img638/3868/img2012032200430.th.jpg]
Nasil araba gibi zink durmuyor?!?!?!?
Siz motoru almadan once gerhangi bir egitim aldiniz mi?
Motorlar bizimki de dahil arabalardan cok daha kisa mesafede durur kilo avantaji nedeni ile. Kaldi ki ninjanin frenleri tum degerlendirmelerde olumlu not almistir. Bu da demek oluyor ki frenajda ciddi bir hata yapiyorsunuz.
Yazdiginiz cogu seyden yola cikarak motorun uzerinde daha fazla vakit gecirmeden iyi bir egitime baslamaniz gerektigini dusunuyorum. Motorun sakasi olmaz..
Valla ben frenajdan memnunum, çoğu zaman 140 - 150'lerden 100km'li hızara düşmek için fren kullanmıyorum. tabi makul bir mesafede takip ediyorum araçları ya da trafiğin durumuna göre gaz kesip motorun üzerinde dik pozisyona geçiyorum.
Eğer stok IRC lastikleri kullanıyorsan dediğin gibi alet durmuyor ama kaliteli lastik aldıysan frenajda çok bariz bir fark oluyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
yorumlarda @overcloud a katılıyorum.. lastık farkıda çok önemli.. 180-185 km yapmaz diyenlere sesleniyorum buradan.. '09 model stock ninjayla edirne yolunda 180 ve bursa yolunda 185 km hızı gördüm ister inanın ister inanmayın. bacaklarım full kapalı çene depoya yapışmış 76kg civarıyım. ama bu hızları yol boyunca 1kere gördüm zaten motor,lastık iyice ısındıktan sonra yapılabiliyor. inşallah bu yaz hedef 190km. gopro yuda aldık çok şükür çekip burda yayınlarız yeşil fıstığımın farkı olsun
..uçuyoruzz DEDE
frenaj konusunda eljover haklı,
ben şahsım adına konuşayım yeni lastikler ile "ısındıktan sonra" limitler dahilinde blokaj etmeden ön arka yani ikisininde klitlemeden aynı anda bastım mı resmen yapışıyor.
bu konu ile ilgili ileri sürüş eğitimleri var youtube da.hatta film yabancı ama Türkçe seslendirmeli bir program vardı.faydalı.
küçük bir konu paylaşayım sizlerle;mademki konu hız ve motor ki konuyu ben açmışım;
sürat konusunda istanbul dışındaki arkadaşlarımız trafikten dolayı daha avantajlı,istanbul için 250r ideal bir motor.gecen sezon gilera fuocco 500i kullandım ondan öncesi 3 sezon r6.tabiki sürat konusunda r6 ile ölçüşemeyiz.
benim ninja 250 seçmemdeki en önemli etken 2003 te ki motor kazasından sonra boyun fıtığımın olması ve r6 nın ya da yamahanın sürüş,oturma pozisyonundan dolayı cektiğim ağrılardır.kawasakinin oturuş pozisyonu daha dik ve rahat.r6 ile çeşme ye gidip geldikten sonra 2 gün boyun ağrısından yatardım.ninjayı 6 gün kullanabiliyorum ağrısız sızısız.
istanbul içinde sadece keyif için sürülebilecek tek motorun ninja 250 olduğuna karar verdiğimden aldım.istanbulda motor sürmek gerçekten zor ve diğer illere göre tehlikeli.bununda sebebi istanbuldaki araç sürücülerinin motosiklet kullanım oranının az olması.örnek ;izmir deki sürücülerin çoğu motor da sürdüğünden trafikte motora daha saygılılar,yol verirler motosiklete dikkat ederler.istanbuldaki gibi arkadan gelen motoru görünce geçilmenin verdiği hazımsızlık yüzünden sizi sıkıştırıp ya da yolunuzu kesmesler.çünki motor sürmemiş araç sürücüleri istanbulda daha çok ve motora saygısızlar. "çünkü kendisi trafikte beklerken yanından süzülen bir motorun arkasından gıpta ve kıskançlıkla bakıyorlar"
bu sebepler yüzünden ben 600 lük bir motor yerine 250 cc nin yetip yetmeyeceğini çok düşündüm.5 ocak ta daha siyah r6 için kapora vermiştim ama fuar a kadar bir çok forum site gezdim görüş ve önerileri okudum,fuar sonrası da r6 siyah olmadığından ve istanbul trafiği vb sebelerden dolayı 250r a karar verdim.iyi de ettiğimi motoru ilk sürdüğümde anladım.
kendi aracım ve şirket aracım var zaten,uzun bir yola gideceksem ne diye benim icin eziyet olan boyun ağrısı çekeyim ki biner aracıma giderim.şimdi de değişiklik istediğimden orasını burasını yok karbon folyo yok lastik,karbon egzost vs vs uğraşıyorum.evimde müsait giriş kat kapısı düz giriş kapıdan girip balkona kadar girer motor,evi de motor yüzünden bu şekilde özellikle tuttum.şu an yurt dışındayim ve benim motor evin salonunun ortasında grenajlar kafa her şey sökük geldiğimde carbon fiber folyo kaplamaya devam için beni bekliyor.haftaya devam edeceğim.
saygılar.
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
eljover sendeki bu mu ?
http://www.youtube.com/watch?v=1IoFt...layer_embedded
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
bu da yakışmış...
http://www.youtube.com/watch?v=PkRNP...eature=related
Lastik illaki etkiler onemli derecede frenaji. Ama stok IRC lastiklerle de egitimlerde zink diye durabilecek hale geliyorsunuz. Hem guvenli surus hem ileri surus teknikleri egitimi aldim. Lastiginiz ne olursa olsun Ozellikle on freni etkin kullanip lastiginize gore kaydirmadan durmaya alisabilirsiniz, alismalisiniz. Her halukarda 1tonun uzerindeki bir arabadan daha kisa mesafede durabilmaniz lazim. O acidan @ccman'in bahsettigi video'yu en azindan izlemenizde ve bos bir yolda bol bol antreman yapmanizda fayda var.
Evet hocam bendeki bu egsoz. Hatta bu videoya tav olup aldim ) Ikincisini ilk defa goruyorum. Ancak orjinal bir sey oldugunu sanmiyorum. Yani kaynakla monte etmek lazim + gercekten 600cc'lik egsozu ise performansa negatif etkisi olur geri basinc dusmesi nedeni ile alt devirleri kaybedersiniz. Ben orjinallikten yanayim modifiyede
@ejlover siz hangi eğitimleri aldınız ? çünkü bende karpuz gibi kullanıyorum,şu ana kadar aman aman sıkıntım olmadı ama 140 dan 100 kmye motorun hızını düşüremiyorum,anca açıyorum bedenimi rüzgara doğru o şekilde yavaşlıyorum yazın eğitime gidicem de hangisine gitsem bilmiyorum
Hocam hangi sehirdesiniz? Istanbul'da bildigim kadariyla Honda'nin egitimleri en kapsamli olan. Ileri surus icin de OMM'yi oneririm. Onlardan sonra da CSS var viraj icin.
Ben Ankara'dayim temel ve guvenli surus egitimlerini Ulusan Motor'dan aldim. 4 gun teorik egitim var Alman standartlarinda onayli slaytlar ve videolar esliginde veriliyor. Ondan sonra da yaklasik 21 saat pratik egitim vardi. Sccoter'dan baslayip ninja 250 dogru gidiyor. Ordan da kendi motorunuzla adaptasyon aliyorsunz. Son olarak da ileri surus egitimi aldim. Mayista da CSS'e gidiyorum.
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.
Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)