Hocam motor isinde yeni de olsam araba modifiyesiyle uzun yillar ugrastim; mantik ve teknoloji ayni. Soyle ozetleyeyim:
Egsoz son susturucudan ibaret modifiye edilirse beyinle ilgili bir sorun yasatip ciddi arizaya neden olmaz. Egsoz gaziyla ilgili olcumleri yapan lambda sensoru headerstan sonraki (egsoz manifoldu) duz boruya geciste yer aliyor. Eger full egsoz sistemini modifiye etmezseniz bu sensor oldugu yerde kaliyor ve oncesinde bir degisim olmadigi icin beyne giden sinyallerdeki degisim bir ariza oldugunu gosterecek araliklarda degisim gostermiyor.
Chip (power commander, v.s.) ihtiyaci ise soyle: egsoz sistemini degistirip gaz cikisini rahatlattik diyelim, bununla beraber hava filtresi alip hava akisini da rahatlattik iyi guzel; ama beyin hala benzin/hava karisimini orjinal parcalara gore yapmakta bu da taktirdigimiz parcalarin vaadettigi performans artimini alamamamiza neden olur. Chip bu noktoda devreye girip karisim basta olmak uzere motorun temel calisma duzenini uzerindeki parcalara gore ayarlar, guvenlik ve motor omru icin birakilan tolerans sinirlarini belirlenen olculerde daraltir. Yani sadece son susturucuyu degistirdiyseniz ve performan kayginiz yoksa chip'e hayati ihtiyaciniz yok demektir. Kaldi ki sonucta 250lik motorlara biniyoruz. Power commander asamasindaki modifiyeler bana gore bu motorlar icin biraz fazla luks.
Umarim kisaca anlatabilmisimdir olayin mantigini
tamda bana anlatılanı anlattın eksozu gırtlaktan değiştirirsek daha mı iyi olur beyine giden sinyal için ? bence 250lik bir makina için bukadar teferruata girmeye değmez.orjinalliğini koruyarak binmek daha iyi olur kanaatindeyim.
Yani sadece muffler tup taktigimizda herhangibir sorun olmayacagi anlamina geliyor.. Benim motorumla demir oglanla ilgili en buyuk eksigim ses!! Gidisi yeterli durusu yeterli zenon da taktik birde sikisik (yanlis anlasilmasin hemen :-) ) trafikte duyulma problemini ortadan kaldirirsak problem kalmaz..
Bu arada Atox firmasinin bizim motorlar icin uretmis oldugu gosterge tablosuda vr aklimda ama gerek yok diyorum zira ben analog kadrani seviyorum.. Takan deneyen varmihic bizim forumda??
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------
Yesil almayi dusunuyorum.. Demir oglanin ustundeki monster cikartmalarina uyumlu olsundiye bakalim :-) kaskida siparis verdim almanyadan bir arkadasim shoei nin turkiyede 1200 ytl ye satilan kaskini 600 lira daha ucuza aldi bekliyorum bu tarafa tir bulunca yollayacak bakalim hayirlisi..
zenonlar aküyü bitiyor çok kısa bir sürede diye duydum. o yüzden philips h4 kullanıyorum. memnunmusun zenondan nekadar sürefir takılı sende ve hangi modeli?
valla hocam bende senin gibi dusunuyordum lakin hakan usta kendindeki tum motorlarda kullandigini akuye normal bir ampul kadar.yuk verdigini soylediginden bende taktirdim.. bu arada bizim ampuller H7 degilmi H4 nasil kullaniyorsun anlayamadim.. Rio Mavi bu arada ikamet nere? bugun musaitsen goruselim konu ile ilgili ustamla gorusturim seni..
Nasıl bir usta o? Xenon'lar ilk yanma anında normal bir ampulden tahmin edemeyeceğiniz kadar yüksek bir oranda akım ceker reaksiyonu baslatmak icin. İçindeki gaz normal ısısına ulastıktan sonra ise normal bir ampulden daha az tüketim yapar. Xenon'u motor calismazken cok sık ac kapa yapmazsanız akü açısından sorun olmaz. Ama Xenonun ilk çalışmaya basladıgı anda çektigi elektrik aracın elektrik sisteminde zamanla sorunlara neden olabilir. Ornegin en zararsızına bir ornek arıza lambası nedenini anlamadıgınız bir nedender yanabilir ki yasanmıs bir durumdur. Gerisi ise biraz sans isi. Hic bir sorun yasamaya da bilirsiniz, ciddi sorunlara da neden olabilir düsük bir ihtimal bile olsa.
hatırladığım kadarıyla kısalara mavi h4 taktırmıştım.dreamkiller kadıköyde oturuyorum. yakın bir zamanda toplaşır görüşürüz. buarada arkadasım zenon kullanıyordu.hondamoviestara biniyordu.zenon yüzünden 15-20 günde bir aküsü sıfırlanıyordu.
İste bende tam olarak bunu anlatmaya calisiyorrdum.. Yillarca aku sektorunde calismis biri olarak sunu sizlerle paylasmak isterim.. Otomobillerde oldugu gibi motorlarda da mars bastiktan sonra en az 10 km yol yapiyorsaniz aku omrunuz o kadar uzun olur bunun espriside su dur, o 10 kilometre boyunca sarj dinamosu akuyu mars basmadan onceki haline getirebilmekte yani akuden cektigi enerjiyi geri koyabilmektedir... Dolayisi ile xenon farla birlikte cekilen enerjiyi geri koyabilmesi icin her seferinde biraz daha fazla uzun km yapilirsa herhangi bir sorun ile karsilasilmayacaktir..
benim ninja'nın kısa hüzmesinde h7 xenon takılı.
taktırdıktan 1 ay kadar sonra sabahları ilk marşta motosikletin çalışması normalinden daha zor olmaya başlamıştı.
üzerinde biraz düşündük, xenon'un ilk açılış anında yaklaşık 100w kadar bir güç tükettiğini, motoru ilk çalıştırma anında marş motoruyla birlikte aküye aşırı yükleme yapmaya başladığı için aküyü yorduğunu tahmin ettik. kaldı ki bendeki akü 9.6amperlik yuasa akü ve alalı henüz 1 yıl olmadı.
sonuçta xenon için sağ elciğin oraya açma kapama düğmesi koyduk. motor çalıştıktan sonra otomatik jikle kendini kapatana kadar xenonu çalıştırmıyorum ama sürüş sırasında sürekli açık. 800 - 900km yol yaptığım zamanlarda da sürekli açık halde aküye bir problem yaratmıyor. aynı şekilde işe gidiş mesafem 13km, yine sorun yaratmıyor.
bendeki almanya'da üretilen carpower marka h7 xenon, kaliteli bir marka. çin malı xenonlarda durum ne olur bilemem
bunun dışında motorda elcik ısıtma, xenon ve navigasyon gibi aparatların hepsinin aynı anda çalıştığı durumlarda da herhangi bir sıkıntı yaşamadım. aşağı yukarı 10 aydır bu şekilde kullanıyorum.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Selam,
2009 model motorunu muayeneye götüren oldumu içinizde? muayene deneyimi konusunda yardımcı olacak var mı?
Try not.Do or do not.There is no try. (Yoda)
Slm.Arkadaşlar,
Benim Ninja'ya özel anahtarlık yaptırdım.
İlk defa resim yüklüyorum sitede. İnşallah başarılı olmuşumdur.
[IMG]IMG_0306.JPG[/IMG]
[IMG]IMG_0307.JPG[/IMG]
[IMG]IMG_0310.JPG[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
Neden ekleyemedim olmadı. Rezil oldum
bende nisan mayıs gibi götürcem.. ama motorunda herhangi bir arıza sinyallerde kısa uzun farlarda stoplarda frenlerde vs. bir sorunun yoksa hiç tereddütsüz geçicektir zaten. tabi ilk baş parayı yatırdıktan sonra
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
resimler yok merak ettim açıkcası nasıl bişey olmuş
..uçuyoruzz DEDE
Yaww yok mu bana resim nasıl yüklenir diye öğretecek biri ?
Deniyorum olmuyor. Büyük bir ihtimal doğru yapıyorum ama. Anlamadım gitti.
Resim Ekle butonuna basıyorum. Insert image çıkıyor.
URL yazıyor falan filan .....
Beyler birşey sormak istiyorum. Bundan 1 ay kadar önce şile tarafına giderken bozuk ve çamurlu bir yola girmiştim. Arka amortisör çamur olmuştu. Daha sonrasında ise arkama yolcu bindiğinde çukura girerken arka amortisörden ince cukurlarda yaydan ses geldiğini keşfettim. Amortisörü güzelce yıkadım ses azaldı ama artcı olduğunda ve cukurda inceden de olsa ses geliyor. Normalmidir? Ya da yapmam gereken özel birşey varmı acaba? Bilen varsa lütfen yardımcı olsun. Biraz takıntılı bir sürücüyüm,beni rahatsız ediyor bu durum. Teşekkürler...
aynı şey benim motorda da olmuştu.
arka amortisorun alt bağlantı noktasında bir rulman var. oradaki civatayı biraz gevşetip rulmanı sökmeden pas sökücü ile iyice temizleyip güzelce yağlamak gerekiyor.
biraz daha detaylı anlatacak olursam, geçen yıl dağ taş, yağmur çamur demeden motor ile her yere girdim. zaman zaman çamur içinde kaldığı oldu (özellikle emok festivalinde). yıkama işini hep kendim yapıyodum.
ustama bu sesten bahsettiğimde direk olarak motoru git adam gibi bir yerde yıkat öyle gel bakalım dedi
yıkamacıda motorun her tarafına pas sökücü sprey sıktırdım, özellikle arka maşanın ve arka amortisörün oraya.
yıkandıktan sonra rulmanı gresle yağladık. biz yağladıkça içinden kıp kırmızı pas fışkırdı. yağlama işlemi bittikten sonra ses 1 gün kadar daha devam etti, sonra zamanla kendiliğiinden kesildi.
bendeki ses motora binip, inerken oluyordu sadece.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
bende kendim yıkıyordum.Dediğin gibi olabilir. Bu hafta müsait bi vakit yıkamacıya götüreyim. Birde dediğin gibi pas sökücü kullanıyım. rulman denen zımbırtıyıda bir gözden geçireyim. Bakalım ses kesilecekmi... Teşekkürler.
o somunu kendin gevşetmeye kalkma. çok sıkarsın ses devam eder, az sıkarsın civata düşer kazaya neden olur fln. işini iyi bile bir ustaya durumu anlat. rulmanı güzelce yağlasın zaten bir süre sonra ses kesilecektir
yarın aklıma gelirse fotoğrafını çeker burada paylaşırım hangi rulmandan bahsettiğimi.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)