Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
15 Aralık 2010, 03:20
#1621
crypto adlı üyeden alıntı
Yağ değişimi için 12.000 km lik periyodlar çok uzun, devri yüksek racing bir motosiklet için.
Bir yanlışlık var ama nerede bilemiyorum.
Ninja kullanan arkadaşlar daha net bilgi vereceklerdir, onlar gelene kadar nöbet bende.
crypto arkadasim valla servis kitabi yetmedi birde kullanici kitabini gozden gecirdim cunki servis kitabi 2008 modelller icin belki bir degisiklik olabilir diye kullanici kitabina da baktim ayni seylerden bahsediyor bu motoru ureten bu kitabi yazan mi yanlis yoksa yillardir bize sen her 2500 km de getir yagini degistirelim bakimlarini yapalim diyen adamlar mi yanlis ben karar veremedim.. aynen bir onceki sayfada dedigim gibi 12000 kilometrede bir diyor yani..valla motorda yag lambamiz var 12000 kilometre dolana kadar yanmazsa eger bu lamba kitap ne diyorsa onu yapcaz demektir.....
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
Reklamlar
-
15 Aralık 2010, 06:26
#1622
sapo adlı üyeden alıntı
crypto arkadasim valla servis kitabi yetmedi birde kullanici kitabini gozden gecirdim cunki servis kitabi 2008 modelller icin belki bir degisiklik olabilir diye kullanici kitabina da baktim ayni seylerden bahsediyor bu motoru ureten bu kitabi yazan mi yanlis yoksa yillardir bize sen her 2500 km de getir yagini degistirelim bakimlarini yapalim diyen adamlar mi yanlis ben karar veremedim.. aynen bir onceki sayfada dedigim gibi 12000 kilometrede bir diyor yani..valla motorda yag lambamiz var 12000 kilometre dolana kadar yanmazsa eger bu lamba kitap ne diyorsa onu yapcaz demektir.....
Şimdi zaten sadece yağ değişimi ile ilgili konuşacak olursak 12.000 (onikibin) km de bir yağ değişimi yapmak imkansız. Bu süreç çok uzun ve yağın özelliğini ve işlevini hiçbir şekilde yerine getiremeyecek hale getirecektir.
Yüksek devirli motosikletlerde hassas bir kullanıcıysan 2.000-2500 km de bir yağ değişimi yapman gerekir.
Sanırım o 1.000-5.000-10.000-15.000 diye giden süreç motosikletin genel bakımlarının oldugu süreçtir ve her servis aralıgında yağ değişimi yapmalısındır
bu yağ değişimini serviste veya kendin yapabilirsin.
Honda kitapçığında zorunlu bakımlar şu km aralıklarındaydı:
1000 / 4.000 / 8.000 / 12.000 diye devam eden 4.000 km lik aralıklarla süregelen bakımlar.
Ve tahmin ediyorum ki ninja için de bu süreç 5.000'er km lik periyotlarla belirlenmiş.
Ps: Motosikletlerin kullanım&bakım kılavuzunda yazan kilometre ve zaman aşımlarını servisler kendi kafasına göre yorumlayabiliyorlar mesela benim 4.000 bakımında hava filtresinin temizlenmesi (değişmesi değil) gerektiğini gösteren bir ibare olması rağmen ısrarla sorduğumda 8.000 bakımında gel ozman bakıcaz onlara demişlerdi.
ve bugüne kadar 3 defa servise gittim
1000 km zorunlu bakımı (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, balatalar temizlendi)
2500 km yağ değişimi (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)
4500 km yağ değişimi zorunlu bakım (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)
şu an 5.500 km de 6.250 km de servise gitmeyi planlıyorum yağ değişimi için.
-
15 Aralık 2010, 21:10
#1623
evet arkadaslar simdi kullanma kilavuzundan cektigim fotograflari eklemeye calisacagim kawasaki yagi 12000 kilometrede bir degistirin diyor vede ayriyeten yagin cok fazla kirlenmesi ve icinde metal parcalari olmasi sart degil yag cok uzun zaman kullanildiginda yaglama ozelligini kaybeder diyor bu sebepten dolayida ya 12000 kilometreyi bitirdikten sonra yada son yag degisimini takip eden bir yil icerisinde 12000 kilometre yapilmamissa degistirin diyor.daha once resim eklemedigim icin bazi sorunlar olabilir simdiden ozur olabilecek kusurlar icin .
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
15 Aralık 2010, 21:19
#1624
85. sayfayı göndersene bir de, asıl yağ ile ilgili açıklama orada.
-
15 Aralık 2010, 21:41
#1625
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
16 Aralık 2010, 01:10
#1626
sen yine de 2.500 km yi geçme, ya da geç bakalım birşey olmuyorsa hepimiz 12.000 de degistirelim yagları bosuna para harcamayalım. Kitapçıkta yazıyorsa vardır bi dogrulugu sonuçta.
ama o 81. sayfadaki engine oil yazan kısmın sonundaki "#" işaretine takıldım, + bir açıklaması mı var acaba?
-
16 Aralık 2010, 03:26
#1627
DaBEL adlı üyeden alıntı
nedeni ise SS tarzı motorların rodajını pek umursamaz sahibi diye ekledi.. eger temizi 9.5 cıvarı ise 0 daha mantıklı diyor.. ona göre bu tarz motorlarda temizinde bile 1 kagıtlık masraf olduğudur.. ve ne kadar dogru onu bilemiyorum.....
Şu kadar söyleyebilirim ben motorumu 1600 kmde aldım. Şu ana kadar hiçbir masraf çıkartmadı biniyorum hala. Motorumdan çok ama çok memnunum. Sadece 4200 kmde yağını değiştirdim. Şu anda 5000 km ye yaklaştı o kadar her motor masraf çıkartacak diye düşünürsen yanlış olur.
DaBEL adlı üyeden alıntı
ama olsun.. keyfim yerine geldi.. mesajıma yorum yazan kckr, acun0, overcloud, tutku1982 üstadlara teşekkürler...
Rica ederim kendi adıma Ortada yanlış bir düşünce varsa tabiki bende fikirlerimi söylerim.
Genel olarak yağ değişimi konusunda fikirlerim ise yüksek devir çeviren motorların bu kadar uzun süre yağını değiştirmeden kullanılmaması. Şahsen ben her 4000 km de bir yağımı değiştiririm 2500 km çok erken geliyor bana çünkü yağın tam olarak performans göstermesi zaten 1000 kmden sonra başlıyor motorumu seviyorum yağımıda en iyisinden alıyorum ve zamanından önce değiştiriyorum. Hee birisi gelir yaptığın yanlış der açıklamasını da yapar o ayrı ama şimdilik benim doğrum bu.
Saygılar
-
16 Aralık 2010, 04:27
#1628
crypto adlı üyeden alıntı
sen yine de 2.500 km yi geçme, ya da geç bakalım birşey olmuyorsa hepimiz 12.000 de degistirelim yagları bosuna para harcamayalım. Kitapçıkta yazıyorsa vardır bi dogrulugu sonuçta.
ama o 81. sayfadaki engine oil yazan kısmın sonundaki "#" işaretine takıldım, + bir açıklaması mı var acaba?
evet crypto arkadasim 81. sayfadaki oil yazan kismin sonundaki " # " isaretinin anlami eger motoru sik sik agir kosullarda cok tozlu islak camurlu yollarda yada cok yuksek devirlerde kullaniyorsak ...yada cok fazla start stop yapiyorsak ( ki bu motor yaginin icinde daha fazla metal partikulleri olabilecegi anlamina gelir ) biraz daha erken yag degisimi gerekebilecegi anlamina geliyor.yani bu normal ustu bir durum cunki ben koyde tarlada racing motor kullanan birine rastlamadim ve hicbirimiz motorumuzu boyle hor kullanmayiz.
bu motoru ureten kisiler kac tane testden geciriyor satisa sunmadan once en agir kosullarda en yuksek devirlerde motorun dayanikliligini olcuyorlar o olcumlerin sonucuna gorede bakim karti hazirliyorlar bu kilometrajlar oylesine yazilmis olamaz simdi ben bir kullanici olarak hem sana hem butun motorsiklet sevdalisi arkadaslara soruyorum simdi biz ureticinin dedigi kosullarda kullanip ureticinin dedigi kosullarda bakim yapsak bize bunun ne zarari olur..
ilk cevap benden hicbir zarar gorecegimi dusunmuyorum cunki bu motorun tamiratini yapan adamlar bu isi rant haline donusturduler 6-7 sene oncesine kadar bir semt te kac tane servis yada motor tamircisi vardi simdi ne kadar var durust calisan arkadaslara sozum yok ama cakallarin sayisida azimsanacak kadar degil.ben turkiyede iken bir arkadasimin her bin kilometrede yag degisimi icin servise gittigini biliyorum.motorunun garantisi dolduktan sonra ver bi bakalim bakim kartina dedim o her bin kilometrede bakim yapan servis bozuntusu kayitlari 1000 kilometre bakimi 4000 kilometre bakimi 7000 kilometre bakimi 10000 km vs. diye kayit altina almis o aradaki 2,3,5,6,8,9 bin kilometrelere ait herhangi bir kayit yok bu da demek oluyorki bu motorun periyodik bakim kilometreleri her 3000 de bir zaten servisler fabrikanin dedigini tam olarak yapsalar istedikleri parayi kazanamazlar. burdan pay biciniz daha bisey demicem allaha emanet olun..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
16 Aralık 2010, 11:33
#1629
bu kitapıklar her ülke için ayrı ayrı basılmış elimde motorsikletle verilen 3 tane büyük 1 tane türkce küçük garanti belgesi var.
her ülke için ayrı dilde çevrili bu kitapcıklarda yag degiştirme aralıgı
türkiye için her yıl yada ilk 800 km daha sonrada 5 er bin km sonra diye işaretlendirmiş
yabancı dildeki çevirilerde,İTALİANO 1,6bin 12bin diye gidiyor.
ESPANOL dilde çevrilende yine her 6 binde bir bakım önermiş.
oyüzden bu işi zevki olarak 3 bin kmde bir degiştirmek şahsen kendimi daha iyi hissettirmemi saglıyor.
-
16 Aralık 2010, 17:42
#1630
acun0 adlı üyeden alıntı
bu kitapıklar her ülke için ayrı ayrı basılmış elimde motorsikletle verilen 3 tane büyük 1 tane türkce küçük garanti belgesi var.
her ülke için ayrı dilde çevrili bu kitapcıklarda yag degiştirme aralıgı
türkiye için her yıl yada ilk 800 km daha sonrada 5 er bin km sonra diye işaretlendirmiş
yabancı dildeki çevirilerde,İTALİANO 1,6bin 12bin diye gidiyor.
ESPANOL dilde çevrilende yine her 6 binde bir bakım önermiş.
oyüzden bu işi zevki olarak 3 bin kmde bir degiştirmek şahsen kendimi daha iyi hissettirmemi saglıyor.
ben sili cumhuriyetinde yasiyorum ama motor japonyada amerika birlesik devletleri icin uretilmis o sebepten dolayi kilometre sayaci degil mil sayaci var bende bir satinalma yada urettirme politikasida olabilir ama isin ozu su her zaman ureticinin dedigi kosullarda kullanip bakimlarini da ureticinin belirttigi sekilde yapmak kullanicinin herzaman yuzunu guldurur uzun zaman problemsiz bir sekilde keyifli olarak motor kullanmamizi saglar ben kitabin dedigini yapacagim ha olduki yag lambasi kitapcigin dedigi kilometrelerden cok erken bir zamanda yanarsa bunu da ayriyeten burada duyuracagim herkese ...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
16 Aralık 2010, 20:09
#1631
sapo adlı üyeden alıntı
ben sili cumhuriyetinde yasiyorum ama motor japonyada amerika birlesik devletleri icin uretilmis o sebepten dolayi kilometre sayaci degil mil sayaci var bende bir satinalma yada urettirme politikasida olabilir ama isin ozu su her zaman ureticinin dedigi kosullarda kullanip bakimlarini da ureticinin belirttigi sekilde yapmak kullanicinin herzaman yuzunu guldurur uzun zaman problemsiz bir sekilde keyifli olarak motor kullanmamizi saglar ben kitabin dedigini yapacagim ha olduki yag lambasi kitapcigin dedigi kilometrelerden cok erken bir zamanda yanarsa bunu da ayriyeten burada duyuracagim herkese ...
1 yılda 12000 km yapabilir misin? Motosikletine bişey olmayabilir ama segman gibi parçaların ömrü azalabilir. Yani ne olacağı uzun vadede belli olur sanırım, ben de merak ediyorum ne olacak. Atıyorum çoğu ninjanın motoru 150.000 km dayanırken senin ki 100.000 de bitebilir. Başka da bişey olcağını sanmam şahsen.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
16 Aralık 2010, 20:32
#1632
forewer adlı üyeden alıntı
1 yılda 12000 km yapabilir misin? Motosikletine bişey olmayabilir ama segman gibi parçaların ömrü azalabilir. Yani ne olacağı uzun vadede belli olur sanırım, ben de merak ediyorum ne olacak. Atıyorum çoğu ninjanın motoru 150.000 km dayanırken senin ki 100.000 de bitebilir. Başka da bişey olcağını sanmam şahsen.
ya zaten .o bakim kitabinda wichever comes first diye bir yazi var ustte onun saginda ve altinda ok isaretleri var yani eger 12000 kilometre dolduysa yagi degistir diyor eger 12000 kilometre dolmamis fakat son yag degisiminden sonra bir yil gecmisse kilometrenin bir onemi kalmiyor yine de yagi degistirmek gerektigi anlamina geliyor yani ya 12000 kilometre yada 1 yil hangisi once denk gelirse o..bu kadar aciklamali bir bakim kartinida es gecmemek lazim...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
17 Aralık 2010, 17:08
#1633
yag lambası yanar ise motorun işi bitmiş demektir zaten
erken yag degiştirmenin kimseye zararı bulunmaz artı motorun içinde biriken kurum eksoz gazı artıklarınında temizlenmesini saglar. bu parçalar sonuçta dişli silindir duvarlarına uzun yag degişimlerinde yapışma yapar ve malzemeleri karartır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:26 ----------
birde senin motorsiklet amerika versiyonu ise enjeksiyon yerine kalbiratör olmalı
bunun farkındamısın
-
17 Aralık 2010, 17:55
#1634
tabi karburator mevcut motorda yag lambasinin yanmasi demek motorun isinin bitmesi demek degildir yagin artik katilasmaya basladigi ve yaglama icin gereken basincin artik olmadigi yag degistirme zamaninin artik geldigi ve kullanmaya devam edilirse gecmekte oldugu demektir yani yag lambasi yaninca motor hemen iflas etmez.sonuc itibari ile bunu soyleyen kawasaki ben degilim adamlar olcmusler bicmisler ve bu sonuca varmislar o sonuca bagli olarakta bu sekilde bir bakim periyodu hazirlamislar.bizede boyle yapmamizi soyluyorlar.ayrintilarina kadar aciklamislar bir problem olursa 2 sene garantisi var pasa pasa hasari giderirler.bakimlar serviste yapilacak 2 sene boyunca zaten burda teknik servisler kitapta ne yaziyorsa harfien yerine getiriyorlar.burda falanca usta fismanca usta bu adam motorun doktoru olmus profu olmus diye bir olay yok kisacasi fabrika ne diyorsa o ne eksik ne fazla sistem boyle isliyor...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
18 Aralık 2010, 01:20
#1635
acun0 adlı üyeden alıntı
yag lambası yanar ise motorun işi bitmiş demektir zaten
erken yag degiştirmenin kimseye zararı bulunmaz artı motorun içinde biriken kurum eksoz gazı artıklarınında temizlenmesini saglar. bu parçalar sonuçta dişli silindir duvarlarına uzun yag degişimlerinde yapışma yapar ve malzemeleri karartır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:26 ----------
birde senin motorsiklet amerika versiyonu ise enjeksiyon yerine kalbiratör olmalı
bunun farkındamısın
bu arada motorda yag lambası nerde???
-
18 Aralık 2010, 01:28
#1636
Ya abi öyle diyorsunda 12000 km yağ değiştirmek için çok uzun bir süre bence en fazla oda bana göre en fazla 4500 km de bir yağ değiştirmekte yarar var şahsen ben 1500-2000 km aralığında değiştiriyorum yağ motoru temizler içindeki pislikleri temizler uzun süre kullanılırsa bir yağ eskir gerektiğinden fazla incelir ama sık değiştirmenin hiçbir zararı olamaz..
Motosiklet sadece ulaşım aracı değildir,Özgürlüktür!!İsyandır!!:wiinkk:
-
18 Aralık 2010, 05:20
#1637
tutku1982 adlı üyeden alıntı
bu arada motorda yag lambası nerde???
km gostergesinin sol ust kosesinde kontak acikken ( motor calismazken ) yanan kirmizi bir isik var marsa basip motoru calistirinca 1 yada 2 saniye icinde sonuyor iste o lamba yag lambasi oluyor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------
aras1925 adlı üyeden alıntı
Ya abi öyle diyorsunda 12000 km yağ değiştirmek için çok uzun bir süre bence en fazla oda bana göre en fazla 4500 km de bir yağ değiştirmekte yarar var şahsen ben 1500-2000 km aralığında değiştiriyorum yağ motoru temizler içindeki pislikleri temizler uzun süre kullanılırsa bir yağ eskir gerektiğinden fazla incelir ama sık değiştirmenin hiçbir zararı olamaz..
yahu aslini sorarsaniz banada oyle geldi ilk okudugum zaman..aslinda pinti bir yapim yoktur surda 2 ayda bir 30-40 lira yag parasi vermek kimseyi fakir etmez benim maksadim kimseye zararli olmak degil kitabi okudum ve ureticinin bize onerdigi seyi bende burda diger kullanicilarla paylasmak istedim herkese uzun geliyor bu sure cunki bizi boyle alistirdilar cogumuz motoru alinca garanti ve kullanim sartlarini okumayiz servis ne diyorsa onu yapariz.
size turkiyede iken basimdan gecen bir olayi anlatayim.bir kanuni seyhan 150 motorum vardi ben ikinci el almistim aldigimda garantisi dolmamisti ve kilometresi cok azdi sifir gibi biseydi yani.motoru aldim sagina soluna baktim iyi durumda.sonra garanti kitabini bastan sona okudum motorda yag degisimi 2500 km de bir oldugunu soyluyor kitap.bende motorun onceki sahibinin yagi degistirdigi km nin ustune 2500 km dolunca gittim servise bakimini ve yag degisimini yapmak icin adam bana dedi sen naptin bilader bunun yag degisim km si gecmis bi problem cikarsa garanti islemez sen bu motoru yakinda kucagina alirsin dedi.bunun yag degisimi 1500 km de bir sen 1000 km fazladan yapmissin dedi.Bende kullanma kilavuzundaki yag degisimi ile ilgili olan yeri gosterdim agzi acik kaldi sonra seyhan 125 ile karistirdik falan gibisinden sacmalamaya basladi.ben ayni kanuninin onerilerine uyaraktan 2 senede 35000 km den fazla yol yaptim tik demedi ayriyeten kanunide yag lambasi da yoktu.bunu yapan fabrikasindan daha iyi bilen kimse olamaz cunki ninja 250 cok uzun zaman once yokmus kawasaki uretmis adin ninja 250 olsun demis musterilerine de kullanma kilavuzu bastirmis matbaadan servislerinede servis kitabi yollamis .musteriler okumamis servislerde biz bu fabrikanin dedigi gibi bakim yaparsak ogle yemegimiz anca cikar bu isten demisler musterilerinde okumadigini bildikleri icinde kafalarina gore yag degistirip hava filtresinin kapagini bile acmadan temizlemisler en dandik mineral yag atmislar icine sonrada her 1500 km de bir bakima cagirip ceplerini doldurmuslar...biraz uzun oldu ama herkesi okumaya ve rantcilarin taklasina gelmemeye davet ediyorum...
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
18 Aralık 2010, 09:25
#1638
sapo adlı üyeden alıntı
bir problem olursa 2 sene garantisi var pasa pasa hasari giderirler.
Keşke işler o şekilde yürüse... Motorsikletteki herhangi bir problemi, bu problem ne olursa olsun kullanıcı hatası diye yutturuyorlar resmen. Çok çok ekstra durumlar hariç tabi. Yok öyle kullanmamanız gerekiyordu. Ama öyle yaparsanız olmaz. Şudur budur.
Örnek olarak mesela benim yağımı kendim değiştirmem demek motorun garantisiz durumda kalması demek bunu hepimiz biliyoruz heralde. Ama ben onların koyduğu yağı kullanmak zorundamıyım bu nasıl bir zorlamadır ? İlla geleceksin bana paranı vereceksin mantığı... Misal ben daha kaliteli bir yağ koyuyorum motoruma hemde onların söylediği km'de ama onların cebine para girmediği için benim motorum garanti dışı kalıyor mantığa bakarmısınız ya ?
Bunları sadece kawasaki için yada sadece motorsikletler olarak düşünmemek gerek aslında. Diğer araçlarda da benzer mantık her zaman işliyor. Benim arkadaşım 2 sene önce bir araba aldı. Radyo - Teyp vardı üzerinde bildiğiniz kaset çalar yani. Değiştirip CD çalar taktırdı. Bakım zamanı servis elemanı görmüş CD çaları ve sizin elektrik donanımınız garanti dışı kalmış vs. diye söylemiş...
Yani araba motorsiklet otobüs uçak vs. yetkili servislerde mantık hep aynı şekilde işledikten sonra olayların sorumlusu hep kullanıcılar olacaktır. İzlenimlerim bu şekilde yani bir problem olduğunda bunu kullanıcı hatası olarak görüyorlar.
Saygılar.
-
18 Aralık 2010, 10:47
#1639
bu kitapcıklardaki periyodik bakımları harfiyen yerine getirmeye çalışsak motor binmekten zevk alamayız dogrusu.
_ ön çatal yag degişimi
_sogutma suyu degişimi
_kabiratör ayarı ve senkronize
_sübop ayarı
-hey ay yakıt sistemi kontrolü
-akü elektrot kontol sistemi
-firen hidroligi degişimi
gibi gereksiz şeyleride degiştirmek zorunda kalacagız
ama şu anda motorum 10 bin km de
ne sibop ayarı ne amartüsör yaglarının degişimi nede senronize gibi gereksiz şeyleri yaptırmayacagım yaptıranda yok zaten
-
18 Aralık 2010, 11:00
#1640
bu yağ değişimi konusunda kckr'nin söylediklerine katılıyorum.
bizim binek aracımız olan i30'da 15bin'de bir periyodik bakıma gelin diyor servis.
yahu akıl var mantık var türkiyedeki yol şartlarında bir otomobilin yağı 15bin km yol yapar mı? o yağ temiz kalır mı..?
eski aracımızda olduğu gibi her 10bin'de bir yağ değişimi yaptırmaya karar verdik. tabi garanti gitmesin diye serviste yağ değişimi yaptıracağız. bakalım erken yağ değişimi yuzunden garantiden çıkar diye bir şey diyecekler mi çok merak ediyorum doğrusu..
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler