Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Ağustos 2013, 23:01
#8441
GokhanOzel adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
İsmim Gökhan,22 yaşındayım İstanbul / Altunizade'de yaşıyorum.Aranıza yeni katıldım.Uzun zamandır almayı planladığım ninjamı sonunda alabildim.Motorum 2011 model siyah 18,500km de.Şu an için çok memnunum ancak sormak istedigim bir kaç sorum var ,
1-Kaç bin devirde bir vites attırmam ninjamı yormaz
2-Hararet ibresi genelde tam orta hızada oluyo 15 dakka yol yaptımı , havalarda sıcak ancak bu normalmidir?
3-Lastiklerini değiştirmek istiyorum ikisinide , arkayı 150lik yapmak istiyorum önerileriniz nedir? Çok abartı fiyatlı seçenekler olmazsa iyi olur
Motosikletin hayırlı olsun kardeş güle güle kazasız belasız kullanırsın umarım. Soruların için:
1- Bu motor her ne kadar 250 cc lik de olsa supersport olarak tasarlanmıştır, dolayısıyla bakımlarını zamananında ve doğru şekilde yaptırdığın sürece yüksek devirde çalışmaya uygundur. Tabi sürekli 13bin devirde kullanmak bir süre sonra hem parçaların hem de cebinin aşınmasını neden olacaktır. Nacizane benim tavsiyem motorun maksimum torku ürettiği 7000 - 9000 devir aralığında vites değiştirmendir. Bu şekilde hem daha iyi bir çekiş, hem de daha verimli yakıt tüketimi sağlarsın. Uzun kullanımlarda daha düşük devirlerde sabit hızlarda gitmen de yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Şuna dikkat; motor 3000 devirdeyken gazı açıp hızlanmaya çalışman 1 ya da 2 vites küçültüp hızlanmandan hem daha fazla yakıt tüketecek hem de motoru daha fazla yoracaktır. Yani yüksek devir her zaman daha fazla zorlanma gibi düşünmemek lazım...
2- Sıcak havalarda 15 dakikalık kullanım sonucunda hararetin orta seviyelerde olması gayet normaldir. Yine tavsiyem yaz/kış motorla harekete geçip yüksek devir çevirmeden önce 2-3 dakika olduğu yerde çalıştırıp en azından hararet ibresinin en alt seviyeye gelmesini beklemen.
3- Bu soruyu forumda bu tür değişimler yapan arkadaşlar daha iyi cevaplayacaktır fakat Kawasaki kendi ürettiği 250 cc lik motor için bu lastik ebatlarını uygun görmüş. Yani bu boyutlarda yapacağın bir değişiklik eğer çok tecrübeli ve konuya hakim bir sürücü değilsen, yol tutuş, yakıt sarfiyatı, fren mesafesi gibi konularda değişiklik yaratabilir. Senin de yeni bir kullanıcı olman dolayısıyla tavsiyem orjinal ebatlarında lastik kullanman ama illla böyle bir değişikliğe gitmek istiyorsan da demin bahsettiğim konulardaki hassas ayarları serviste kontrol ettirmen...
Keyifli sürüşler...
Reklamlar
-
29 Ağustos 2013, 11:02
#8442
ben vejihinin 3. sorusuna cevap verebilirim,
ninjada 150-60-17 lastik kullanıyorum uzun zamandır ve hiç bir sorun yaşatmadı bana bugüne kadar.artı olarak daha iyi yol tutuşu ve virajlarda daha güvende hissetmek diyebilirim.
-
29 Ağustos 2013, 11:22
#8443
-Yardımlarınız ve önerileriniz için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
-Bu benim 3. motorum scooter alıp sattım , chopper alıp sattım öyle öyle para biriktirerek 2 yıl sonra sonunda kavustum yani tecrübe çok yıllarca bi tecrübem olmasada işin ciddiyetinin ve kullanım şeklinin farkındayım
-Merak ettigim ve aklıma takılan bir soru daha var dün akşam farkettim , Motoruda kontagı actıgımda yag lambası yanıyo ( kırmızı ) çalıstırdıkdan sonra sönüyö , bunun anlamı varmıdır yoksa sürekli bu sekılde yanar sonra söner mi ?
-Ve şanzıman , vites geçişleri bana sert geldi kat küt geçiyo yani 2. vitese geçirirken ayagımla güç uygulamak zorunda kalıyorum ( çok fazlada abartı bir güç degıl ama hissedilir şekilde zor geçiyo ) tüm vitesler için geçerli bu durum , sizinde öyle mi yoksa debriyaj ve diğer aksamları kontrol ettirmem mi gerekir mi? Debriyaj bitik oldugunda bırakmıyo olabilir gibi yorumlarda duydum da arkdslarımdan.
-
29 Ağustos 2013, 11:42
#8444
Slm kardesim motorun hayirli olsun kontagi actiginda yaglambasinin yanmasi normal hepsin de boyle vites gecislerinin bi kac sebebi olabilir 1.si vites gecisini yanlis devirde atiyorsun bence dusuk devirde 2. Si debriyaji tam sikmiyorsun yani yarim debriyajla. Vites degistiryorsun yada debriajin tam ayirmiyor debriyaj kolunun onunde ayar vidasi var ordan sertlestir biraz yukardaki yazdigim dagru devir ve dabriyaj ayirma olayinida dikate alirsan bi sorun olmadigini goruceksin bi de son bakimi ne zaman yapilmis bakim zamani asan yagi eskiyen makinelerde de bu yasanabilir lastikleri bende arastiriom su an ilk secenek michelin pilot active 140/70/17 bence yeterli daha fazlasi motoru yorar kanimca
-
29 Ağustos 2013, 12:00
#8445
teşekkürler , debriyaj kolunu kontrol etmiştim , devir aralıgınada hep dikkat ederek vites attırıyorum , ama motoru alalı 4 gun oldu calıstıgım ıcın henuz goturemedim bakıma benden öncede 2 aydır yatıyomus zaten lastık basıncları ön 15 arka 17 idi aldıgımda ön 28psi , arka 31 psi yaptım , bu aksam iş çıkışı goturmem gerek sanırım artık , yag degisimi , balata + disc kontrolu , sogutma suları , debriyaj bunlara baktırıcam.
-
30 Ağustos 2013, 02:32
#8446
GokhanOzel adlı üyeden alıntı
teşekkürler , debriyaj kolunu kontrol etmiştim , devir aralıgınada hep dikkat ederek vites attırıyorum , ama motoru alalı 4 gun oldu calıstıgım ıcın henuz goturemedim bakıma benden öncede 2 aydır yatıyomus zaten lastık basıncları ön 15 arka 17 idi aldıgımda
ön 28psi , arka 31 psi yaptım , bu aksam iş çıkışı goturmem gerek sanırım artık , yag degisimi , balata + disc kontrolu , sogutma suları , debriyaj bunlara baktırıcam.
oncelikle hayirli olsun, kazasiz belasiz kullanirsin insallah. yerinde olsam aldigim ikinci el motosikletin ilk olarak yagini degistirirdim. motosikletlerde motor yagi ayni zamanda viteside yagladigindan vites gecislerini iyilestirebilir. tam sentetik guzel bir motor yagi kullanirsan pisman olmazsin. balatalari kendin kontrol edebilirsin. radyator suyunun ve motor yaginin seviyesini siklikla zaten kendin kontrol etmelisin,bunlar en onemli seylerdir.
-
30 Ağustos 2013, 22:37
#8447
birde motoru ilk çalıştırdığında 4-5 dakika ısınmasını bekle devir saatindeki 2den1e düşene kadar motor rölantide ısınsın motoru ısıtmadan yola çıkma
-
31 Ağustos 2013, 02:22
#8448
Arkdasaları bugun motorcuya goturdum gosterdım debriyaj baya sıkıntılıymıs ve buldugu eksıklıkler benden almamı ıstedıgı parçalar şunlar ,
-Debriyaj balatası ve saçları
-Debriyaj teli ve debriyaj kapak contası
-Zincir dişli seti
-Yağ filtresi
Bu parçaların orjinalleri ortalama ne kadar bi bütçe ister fikriniz varmıdır? Bende arayıp ogrenıcem tabiki yetkili servisi ama sizlerede danısmak istedim
-
02 Eylül 2013, 04:13
#8449
GokhanOzel adlı üyeden alıntı
Arkdasaları bugun motorcuya goturdum gosterdım debriyaj baya sıkıntılıymıs ve buldugu eksıklıkler benden almamı ıstedıgı parçalar şunlar ,
-Debriyaj balatası ve saçları
-Debriyaj teli ve debriyaj kapak contası
-Zincir dişli seti
-Yağ filtresi
Bu parçaların orjinalleri ortalama ne kadar bi bütçe ister fikriniz varmıdır? Bende arayıp ogrenıcem tabiki yetkili servisi ama sizlerede danısmak istedim
google kullanarak bir kac birsey buldum. yalniz yag filtresi degisecekse, yagda degisecek demektir yani 2 litre yaga ihtiyac var oda kaliteli olursa litresi 25-30 liradan en az 50 lira yapar onuda maliyete eklemeyi unutma.
buldugum bir kac parcanin linklerini atiyorum.
http://www.motobakkal.com/?urun-3658.html
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...2017258/detay/
http://www.motosikletparcalari.net/U...I-pmu8914.html
http://www.sahibinden.com/listing/ye...595795/detail/
-
03 Eylül 2013, 02:47
#8450
arkadaşlar ömründe doğru dürüst motora binmemiş bir kişinin başlangıç motoru olarak ninja 250r yi tercih etmesi intihara teşebbüs gibi olur mu yoksa bi sıkıntı çıkarmaz mı..?
bir de meraktan soruyorum; 2013 ninja 250r lerde hız dijital gösterge değil mi, sahibinden de ki ilânlarda anolog.??
-
03 Eylül 2013, 11:26
#8451
arkadaşlar sizinle kawasali yetkili servisinden gelen sordugum ve yanıtladıkları parça ve fiyatları paylaşacagım ancak debriyaj saçlarının toplam malıyetı cok pahalı geldı bana sizde dogru mu yazzdılar yoksa yanlıslık olabılır mı ?
Merhaba,
aşağıda sormuş olduğunuz parçaların fiyat ve stok durumunu göreceksiniz.
saygılarımızla
DEBRİYAJ BALATASI: 13088-0038: 3x40= 120TL VAR
-DEBRİYAJ BALATASI:13088-0039:2x40 = 80 TL VAR
-DEBRİYAJ SACLARI: 13089-0021: 5x25=1258TL VAR
-DEBRİYAJ TELİ: 54011-0073:85 TL VAR
-DEBRİYAJ KAPAK CONTASI: 11009-1872= 60 TL VAR
-ZİNCİR :92057-0019:555 TL VAR
-ÖN DİŞLİ:13144-0054:160 TL VAR
-ARKA DİŞLİ:42041-0088:275 TL YOK
-ÖN TAKIM BİLYASI: 150 TL
-SAĞ GİDON:
39058-0008-18R:355TL VAR
YAĞ FİLTRE : 35 TL VAR
-
03 Eylül 2013, 11:38
#8452
Sacmaliga bak, zincir disli setine istedikleri para ile komple arabaya motor yaptiriyorum. Cok insafsizlar cok..Allah kimseyi ellerine (kucaklarına) dusurmesin..
-
03 Eylül 2013, 12:26
#8453
Ninja 250 ci dostlar...
hafta sonu İstanbulpark track day de 1000cc- 600cc canavarların arasında Ninja 250 ile hemde bayan sürücü gazladı. Gerçekten iyi cesaret. Sorunsa şu tulum ve cizme lazım ki kendiside ödünç almış gibi duruyordu.
Düzlük ortası SS ler 180-250arası geçerken FZ8 vardı 170 civarı(tam basamıyordu temkinliydi) barkının bayana eşlik eden 96 fireblade si 140-150 km hız ile geçiyordu...
Ninjalı kızda 130-140 km geçiş yaptı,
Asıl olay virajlarda bittiğinden ve herkez yarış pilotu olmadığından CBR250 ninja 250 gibi motorlarla 600 cc makinalara ufak kabuslar eğlenceli anlar yaşatmak mümkün düzlük harici...
Yani 250 cc bu deyip gazlamayan veya gazlamayı aklından geçirmeyen hata yaptı...
-
03 Eylül 2013, 15:04
#8454
GokhanOzel adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sizinle kawasali yetkili servisinden gelen sordugum ve yanıtladıkları parça ve fiyatları paylaşacagım ancak debriyaj saçlarının toplam malıyetı cok pahalı geldı bana sizde dogru mu yazzdılar yoksa yanlıslık olabılır mı ?
Merhaba,
aşağıda sormuş olduğunuz parçaların fiyat ve stok durumunu göreceksiniz.
saygılarımızla
DEBRİYAJ BALATASI: 13088-0038: 3x40= 120TL VAR
-DEBRİYAJ BALATASI:13088-0039:2x40 = 80 TL VAR
-DEBRİYAJ SACLARI: 13089-0021: 5x25=1258TL VAR
-DEBRİYAJ TELİ: 54011-0073:85 TL VAR
-DEBRİYAJ KAPAK CONTASI: 11009-1872= 60 TL VAR
-ZİNCİR :92057-0019:555 TL VAR
-ÖN DİŞLİ:13144-0054:160 TL VAR
-ARKA DİŞLİ:42041-0088:275 TL YOK
-ÖN TAKIM BİLYASI: 150 TL
-SAĞ GİDON:
39058-0008-18R:355TL VAR
YAĞ FİLTRE : 35 TL VAR
Debriyaj sacları 125 TL olabilir. Sete 200TL biraz yuksek bir fiyat.
Balatalari ve saclari EBC veya Barnett marka alabilirsin. Maslak sanayide de yeri var.
Disli zincir de yan sanayi alabilirsin. Orijinal disliler Sunstar markadir. Zincir de DID nin ucuz bir serisi. Ayni paraya DID nin daha guzel bir zincirini ve daha hafif bir disli bulabilirsin. JT, Afam veya baska bir marka da alabilirsin. On disliyi 15 lik ile degistirmeyi de dusun.
Sag gidon fiyati da yuksek. Ebay den baktim 20 $.
Yag filtresinin fiyati uygun.
-
03 Eylül 2013, 15:43
#8455
arkadaşlar ömründe doğru dürüst motora binmemiş bir kişinin başlangıç motoru olarak ninja 250r yi tercih etmesi intihara teşebbüs gibi olur mu yoksa bi sıkıntı çıkarmaz mı..?
bir de meraktan soruyorum; 2013 ninja 250r lerde hız dijital gösterge değil mi, sahibinden de ki ilânlarda anolog.??
-
03 Eylül 2013, 16:00
#8456
Ninja 250ciler haftasonu buluşalım mı?
-
05 Eylül 2013, 02:53
#8457
dr.psychopat adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ömründe doğru dürüst motora binmemiş bir kişinin başlangıç motoru olarak ninja 250r yi tercih etmesi intihara teşebbüs gibi olur mu yoksa bi sıkıntı çıkarmaz mı..?
bir de meraktan soruyorum; 2013 ninja 250r lerde hız dijital gösterge değil mi, sahibinden de ki ilânlarda anolog.??
ninjanin malesef sadece 2013 model 300 cc olanlarinda digital gosterge var. onun haricinde Turkiye'deki butun 250 cc ninjalarin gostergeleri analogtur. cok rahatsiz ederse koso rx2n gostergesi taktirilabilir cok buyuk bir sorun degil.
kisiye ve beceriye gore degisen bir cevabi var bu sorunun. dogru durust binilmemis olunsada eger denge problem olmayacaksa baslangic motoru bence olabilir. sahsen ninjami almadan once vitesli motora birakin tecrubeyi, oturmamistim bile. 1-2 hafta sokak arasinda kullandigim mondial 125 lik scooter tecrubem vardi okadar. ninjam geldi 15-20 dakika vitesin ve frenlerin nasil calistigini bos bir alanda kavradiktan sonra direk olarak trafige cikabilmistim. ilk 800kmlik bakimdan sonra antalya dan ist a gezine gezine geldim. cok rahat bir motor, alismasi cok kolay bence biraz beceriniz varsa sorun olmaz. trafige cikilacaksa trafik tecrubeside cok onemli, belki motor tecrubesi olmayabilir ama araba ile edinilmis trafik tercrubesinin ben sahsen cok yararini gordum, insanin on sezilerini gelistiriyor.
-
06 Eylül 2013, 20:46
#8458
merhaba arkadaşlar
tam 2 ay önce almış olduğum ninjamı satıyorum...
birkaç gün önce servis yaptırdım 800km...
çiziği bile yok, çok iyi bakıyorum yağmur güneş bile görmedi daha
ilgilenen olursa:
ilan no:136662778
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kawasaki-ninja-250r-siyah-1000-km-de-136662778/detay/
-
06 Eylül 2013, 22:59
#8459
hayırdır turnus çok özel değilse neden satıyorsun hemen?
-
09 Eylül 2013, 12:28
#8460
Avro daki yukselis sifir ninja fiyatlarini artirdi bunu gören uyanik ninja sahipleri de bir kac sene bindigi motora bide kar payi koyup ilan veriyor hem zevkini al hem para kazan iyi fikir aslin da ama yerse :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler