merhaba arkadaslar. Kawasaki ninnja 250 ıle cbr250r arasında cok kaldım sızce hangısını tercıh etmelıyım aklım bıraz daha nınjadan yana sızınde fıkır ve tucrubelerınızden faydalanmak ısterım . sımdıden tesekkurler.
merhaba arkadaslar. Kawasaki ninnja 250 ıle cbr250r arasında cok kaldım sızce hangısını tercıh etmelıyım aklım bıraz daha nınjadan yana sızınde fıkır ve tucrubelerınızden faydalanmak ısterım . sımdıden tesekkurler.
Beyler benin ninja 100 km hız ile giderken devir göstergesi 8.5 devir hatta 9 devirlere kadar yaklaşıyor,yabancı forumlardan baktığımda adamlar aynı hızda 7.5 devir en fazla 8 devir gördüklerini söylüyorlar.acaba devir göstergemde bir sıkıntı olabilirmi ? siz 100 km hızda giderken kaç devir görüyorsunuz, motorun orjinal haliyle.
100 km hıza hangi vites aralıklarıyla çıktığını belirtmen gerekirdi.agresif sürüş ve normal sürüş arasında motor devir farklılıkları vardır.100 km hıza 3.viteste çıkanda vardır devir aralığını 8-9 bin devir aralığında kullanırsan.birde normal sürüş daha alt devirlerde 5-6bin devirde vites değiştirirsen 4veya5. Viteste hıza ulaşırsın bu tamamen senln sürüş planına kalmıştır.
ozaman devir araligini 11-12 de tutarsak 2. viteste 100km hiza ulasabilirmiyiz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
soyle bir site buldum belki yardimci olur http://www.gearingcommander.com/
2 defa da okumuştum yanlış birşey varmı diye 100 km ile giderken 6. vitesde bu devirlerde gidiyorum
7500-8000 d/d (100 km) dir.ihtimaller ;baskı balata eskimiş ve ya debriyaj ayarından olabilir.debriyaj telinden olabilir tel bırakmıyor olabilir,lastik yanak yüksekliği farklı olabilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------
arkadaşlar belirtmiş sıfır ihtimal.sebebini kısaca acıklayayım;Türkiye ye avrupa ya satılan modeller geliyor ve avrupa da 250cc motorların otobanlara cıkması yasaklanıyor,aynı şekilde 600cc motorlar için de 78bg kısıtlaması var.kısacası benim R6 da ve 600rr vb makineler de cc değiştirmek zorunda kalacaklar.malezya da bu yeni kasa satışa devam ediyor ama TR gelmez.300R ın fiyatı da ötv den dolayı uçuk,gereksiz bir motor.onun yerine 400R daha mantıklı ki o da TR gelmiyor.vs vs
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------
R6 da istersen adam gibi bir egzos un fiyatı 3.880 tl.(exup motorlusu ve full) ama buna Tr de kimse para vermiyor o da başka konu bir ben numunelik im bu konu da.istersen katalizör iptali ara boru yap salyangoz şeklinde ucuna 1500 e bi tüp tak al sana 2bin tl ama bunları yapan bizim sanayideki ustalarımız.ben 9 lt/100km yakarken o egzos un sahibi 13 lt görüyor R6 da.Akrapovic ten daha bilgililer di mi ! piyasada Tiger denen egzos un teknik verileri var mı bilmiyorum ve hiç araştırma bile gereği görmedim şahsen,varsa da ilgilenmiyorum (şahsi fikrim)
kısacası;Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok Adamlar yapmış akrep yoşhi vb firmalar bu işe ar-ge yatırımı yapmışlar.önünüze bir data sheet veriyorlar teknik olarak tork ve bg farkını hatta ağırlık farkını anlatan.alıp almamak size kalmış.
bir arkadaşım demiş zaten sivas işi diye yeterli bu söz .gerisi sizin içinize sinen kadardır.ama hep bir akrapovic yoshimura da gözünüz kalacaktır bunu da unutmayın.
her şeyin en iyisi sizin olsun
saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
o parçayı da grenaj.net adresinden temin edebilirsiniz.ben ücret ödememiştim,arka ve ön çamurluk yaptırmıştım hediye etti Yusuf usta...
....;"ÖLÜM" Gaz ı basan El de,"HAYAT" Gidonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır..
[QUOTE=ccman;3048064]
o parçayı da grenaj.net adresinden temin edebilirsiniz.ben ücret ödememiştim,arka ve ön çamurluk yaptırmıştım hediye etti Yusuf usta..tesekkur ederım arayıp bı sorucam bakalm ölculerı elınde vardır herlde bırde resmı varsa buraya koyabılırmısınız bı görelım
Cadde34 Motosiklet Tutkunları
Cadde34MT
Beyler 2011 2012 max 7000km siyah veya beyaz olmak şartı ile satılık ninja arıyorum aranızda ninjasını satan varmı ? fiyat max 10.500 tl
yeşil sevmiyorum kardeşim saol ginede
Ya r6 daha yüksek fiyatlıda ekzoz bulursun o ayrı konu ona lafm yok zaten r6 olupta binliralık bişey yakışmaz bana kim ne derse desin sana hak veriyorum ama 250liliğede 2 binlik bişey takmanın getrisi olmicak ve bu motor için çok geliyo bana r6 olsun 5bin desinler taktırım yani senin dediğin mantıklı numunelik değilsin
İmza yok barnak olmamı ?
Cümleten Selamın Aleyküm.
Ninja 1 lt benzin ile kaç km gidiyor?
100 km'deki ortalama yakıt değeri nedir?
Tahmini değil de, kendi ölçtüğünüz değerleri yazarsanız çok sevinirim.
Nasip kısmetse kışa doğru 250cc'ye geçerim diye düşünüyorum. Ninja ve Cbr arasında kararsızım. Hız olarak öyle aralarında ahım şahım bir fark yok ama şekil olarak Ninja daha çok hoşuma gidiyor. Hele yeşil rengi büyüleyici Parça konusunda Ninja'nın parçaları daha kaliteli gibi ama yedek parçası pahalı. Kışa doğru bir seçim yapıcak imkanımız olursa sizin verdiğiniz değer ve söylediklerinize göre bir seçim yapacağım.
kardeşim merhaba , yakıt konusu kullanıcıdan kullanıcıya kesinlikle değişiyor. ben geçen yıl 2011 model 4bin km de beyaz ninja aldım . 4 ay önce 19bin km de sattım.
ilk başlarda yakıt tüketimi km de 22 kuruş civarında idi. bu 10 - 15günlük bi süreçte kaldı. motora tamamen hakim olup alışmamla birlikte kmde 30 kuruş olarak sabit kaldı. 85 tl ile depo doldurup 295 - 305 km arası yol yapabiliyordum.
cbr 250 ile arasında ciddi bir hız farkı var. ninja çift silindir olması ve son devirde gitmesi sebebiyle cbr a göre farklı. cbr ise devir olmadığından tork ile gidiyor. cbr 250 de motorun en verimli gittiği devirler 9 - 10 bin devir. 12ye kadar bekleterek vites atmak son hız süresini bile uzatıyor.
geçen yıl cbr 250 ve ninja 250 ile fethiye - istanbul - fethiye yaptık. toplamda 420 ben 400 cbr 250 benzin harcadı. 1800 km yol katettik. km de 22 kuruş gibi bir değer oldu . bu uzun yolda gitmekten az yaktığını değil de cbr 250yi beklediğim için az yakmasindan kaynaklanıyor. yol boyunca yanımızda bir de arabalı arkadaş vardı. gps de dahil olmak üzere 2 kişi 180 - 185 km hızlara çıkarken cbr 170leri geçmedi. ve özellikle cbr düzde 150 ile anca kapanarak sabit giderken 165 / 170'lere kolaylıkla erişebildim .
ama şu konuda var ki burada yine bi ninja sahibi arkadaşım 9 - 10 bin devirde vitesde atarak asla kesici yapmadan 1 - 2 -3 viteslerini 6bin devirde atarak km de 18 - 20 kurus tüketiyor.
ama ben o şekilde kullanacak olsam schooter alırdım. sana önerim devirli ve abanarak kullanacaksan bu motor cbr a göre iyi yakıyor. ama her şartlarda hakkını veriyor.
aşağıdaki videoda istanbul'a giderken çekmiştik. cbr 250 tam gaz giderken ben hiç kapanmadan sürekli olarak ona rüzgar sağlamaya çalışıyorum ve benım devilerim daha 11bin civarı .
http://www.youtube.com/watch?v=n4uhXMXoI2g
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
Merhaba abi. Öncelikle bu denli ayrıntılı ve güzel yorumun için teşekkür ederim. Ninja'da canımı sıkan 2 olay var. 1.si göstergeler, 2.si arka lastiğin ince oluşu.
Birde abi bu motorla uzun yolda sabit 100-120 arası yakıtı ne olur bu motorun? İstanbul-Edirne arası 280 km bir yolum var. Bu yolda hep 100-120 olmicak ama bir bunu en güzeli 110 km hız olarak düşünelim. Abi kısaca 6-8.000 devir arasında 6. viteste kaç km hız yapıyor? Ortalama yakıtı ne olur?
Abi 85 liraya full depo ile 300 km biraz az gibi geldi sanki bana. Gerçi şuanda 2012 ybr kullanıyorum ondan olucak herhalde. Full depo (13 lt) 650 km yapıyorum. Ninja'da durum böyle olunca tedirgin oldum biraz. Öğrenci olduğum için benzin sarfiyatı önemli
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
ninjanın g,stergeleri analog bu göstergeler bütün motorlarda var şöyle %90 m0torların devir saati analogdur hangi motora bakarsan bak devir saatlerinin hepsi analogdur peki madem enson çıkan otobillerde bile göstergelerin %98 analogdur.demekki dljital göstergenin bir faydası olsa bu üreticiler neden bu göstergeleri n hepsini dijital yapmadılar.demek bir bir bildikleri var.ninjanın orjinal fabrika çıkışı lastikleri 130-70-17 dir japon üretici bu lastiği motora koyarken motorun normal veya keskin vlrajlara rahatça girebilmesi ve devrilme sorununu asgari düzeye indirmek için bu lastiği kullanmıştır.gösteriş amaçlı daha kalın 140veya 150 lastikte koyabilirdi ama 250 cc olduğu için kawasaki bu motora 130-70-17 i uygun görmüş
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
kawasaki yapana kadar en iyisi bu ninja 33 bg 6vites hyosung 29 bg 5vites cbr 26 bg 6 vites şimdi beygir güçlerine bakarak sen kararını ver tekrar söylüyorum kawasaki yapana kadar en lyisi bu ninja 250r takitlerinden sakınınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
ninjanın g,stergeleri analog bu göstergeler bütün motorlarda var şöyle %90 m0torların devir saati analogdur hangi motora bakarsan bak devir saatlerinin hepsi analogdur peki madem enson çıkan otobillerde bile göstergelerin %98 analogdur.demekki dljital göstergenin bir faydası olsa bu üreticiler neden bu göstergeleri n hepsini dijital yapmadılar.demek bir bir bildikleri var.ninjanın orjinal fabrika çıkışı lastikleri 130-70-17 dir japon üretici bu lastiği motora koyarken motorun normal veya keskin vlrajlara rahatça girebilmesi ve devrilme sorununu asgari düzeye indirmek için bu lastiği kullanmıştır.gösteriş amaçlı daha kalın 140veya 150 lastikte koyabilirdi ama 250 cc olduğu için kawasaki bu motora 130-70-17 i uygun görmüş
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
benzin olayına gelirsek sonuçta 250 cc sınıfının tek lideri olan bu tork canavarı blraz beslensin doğal olarak.
ben kullandığım süre boyunca 30 kurus yaktı :D 85 tl ye 300 km oldukça az çünkü km de 27 kuruşa geliyor :D Ama tekrardan söylüyorum bu tamamen benım kullanımım ile ilgili.
Eğer 280 km boyunca 100 - 120 arası gidebilecek cesaretin varsa 55 - 60 lira anca yakabilir. Ama sen 1 ile 60 2 ile 90 3 ile 120 yapar öyle gidersen o başka :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------
Sattığım ninjanın son hali ise şu anda böyle
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
yukarıda 1 arkadaş ybr ile 13 litreyle 650 km yol yapıyorum demiş,melekler mi götürüyor motoru acaba ?
Su gosterge konusuna bir aciklik getireyim. Ninja icin ozel uretilen koso rx7 olmasi lazimdi o gostergeden alirsaniz (tahmini fiyat 50o dolar) dunyadaki en sportif gosterge panelinden birine sahip olabilirsiniz ve bu sorun ortadan kalkar.
aynen katiliyorum, gostergelere cok takilan varsa koso rx2 yada rx2n taktirabilir. gostergelere bu kadar takilmanin bir anlami yok bence. bende ninja varken millet habire yanima gelip kac basiyo abi bu deyip gostergelere bakarlardi aa 200 mu bisey degilmis derlerdi hep.. laf anlatmaya biktigimdan gulerdim sadece..
Twin kardes lastikler ince demissin ama yani 250cc lik bir motor ile ilgilendigini sana tekrar hatirlatirim bu motorun hakki bu lastiktirdir, eger daha buyugu uygun gorulseydi zaten kawasaki tarafindan takilirdi. kalin lastik istiyorsan eger en az 600cc ve 90 beygir civarinda bir motor bakman lazim. 600cc 70 beygirliklere bile 160 lastik takiliyor.
Gunesi gören formu unuttu geziye mi cikti arkadaslar formu yetim birakmayalim
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)