Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Temmuz 2012, 00:47
#6241
Reklamlar
-
26 Temmuz 2012, 01:22
#6242
ibopaşa adlı üyeden alıntı
Hoşgeldin Oktay Abi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
Arkadaşlar O değilde paraya kıydık gittik michelin pilot active lastiklerini taktırdık. Tamam lastik stok lastik gibi kaymıyor kat be kat iyi ama ıslak yada pürüzsüz alanlarda modern otopark zeminleri vs gibi yerlerde kayarsa da tutamıyorsun motoru bugün kasımpaşa karaköy yokuşunda virajda hafif su vardı görmedim ve gazı kesmedim arka teker 20 25 derecelik bir açı yaptı. Motorun başında motoru kullanırken çok düşünmüyorum ne olup ne bittiğini ama böle yatmaya yakın saatlerde aklıma geliyo
Ağa geberiyoduk az daha yaa
100-150km lastik rodaji var. O bitti mi ki?
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
26 Temmuz 2012, 01:41
#6243
-
26 Temmuz 2012, 01:43
#6244
-
26 Temmuz 2012, 01:51
#6245
@ccman
Abi super olmus valla. Gule gule kullan, nazar degmesin
Yamaha orjinal cami R1inki inanilmaz kaba ve cirkin. Onu alicaktim beyaz baska bi R1de gorunce direkt vazgectim :( Hala da arayistayim :( Nette falan gozune carparsa linkleri beklerim ;)
ibopaşa adlı üyeden alıntı
Ah be Uğur Abicim sen ve teknik yorumların
100-120km kadar oldu taktıralı,geçen otoparkta farkında olmadan drift show yaptım
bu sabah da arka kayınca drift puanımı yükselttim needforspedd hesabı
arkamdan gelen arabanın takip mesafesini kısalttığını farkettim,kendime seyircide edindim yani, yakında benden akrobasici olursa şaşırmayın
Hehehe iste yanlarin rodaji biraz daha uzun olur cok fazla yatilmadigi icin de bana normal gibi geldi durum ama 12km'ye ragmen motor dikken hala kayiyorsa bilemedim o kadar kotu olacagini dusunmezdim o lastigin :( Biraz daha kullan bence bi ama dikkatli ;)
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
26 Temmuz 2012, 11:22
#6246
sabah 9.25 gibi libadiyeden yeşil akrepli ninja bayagı bir yüksek devirli tam gaz gidiyordu
-
26 Temmuz 2012, 13:02
#6247
Selam arkadaşlar yakın zamanda aldığım küçük ninjamla (adı: siyahinci olacak) bende aranıza katılıyorum, acemisi olduğum bu dünyaya katılırken (aslen bisikletci sayılırım yarı-pro ve uzun mesafe) siz degerli motor kullanıcılarından tavsiye ve bilgi almak cok isime yarayacak eminim. Forumu motorumu seçerken de kullandım ve seçimimden hiç pişman olacağa da benzemiyorum yazılarınızı okudukça
Sizlerden önbilgi (forumda çeşitli yerlerde mutlaka vardır bunlar ama) rica ediyorum acemi bir sürücü olarak:
1. Ne tip yakıt kullanmalıyım? şehiriçi ve performans istemeyen bir sürücüyüm (şimdilik yani)
2. Aracımın bakım süreleri nelerdir? (800 km ilk bakım, 2000 rodaj dışında)
3. Yan koruma tamponları (umarım doğru tabir budur) düşünceleriniz nedir?
4. Koruma ekipmanı olarak kask, eldiven, ceket ve dizlik dışında, benim gibi bir acemi için olmazsa olmaz bir öneriniz varmıdır?
şimdiden teşekkürler
Semih
-
26 Temmuz 2012, 15:48
#6248
semihss adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar yakın zamanda aldığım küçük ninjamla (adı: siyahinci olacak) bende aranıza katılıyorum, acemisi olduğum bu dünyaya katılırken (aslen bisikletci sayılırım yarı-pro ve uzun mesafe) siz degerli motor kullanıcılarından tavsiye ve bilgi almak cok isime yarayacak eminim. Forumu motorumu seçerken de kullandım ve seçimimden hiç pişman olacağa da benzemiyorum yazılarınızı okudukça
Sizlerden önbilgi (forumda çeşitli yerlerde mutlaka vardır bunlar ama) rica ediyorum acemi bir sürücü olarak:
1. Ne tip yakıt kullanmalıyım? şehiriçi ve performans istemeyen bir sürücüyüm (şimdilik yani)
2. Aracımın bakım süreleri nelerdir? (800 km ilk bakım, 2000 rodaj dışında)
3. Yan koruma tamponları (umarım doğru tabir budur) düşünceleriniz nedir?
4. Koruma ekipmanı olarak kask, eldiven, ceket ve dizlik dışında, benim gibi bir acemi için olmazsa olmaz bir öneriniz varmıdır?
şimdiden teşekkürler
Semih
Öncelikle şimdiden hoşgeldiniz hemen yanıtlıyorum:
1. 95 oktan kurşunsuz. Shell'den memnundum ben Opetten alınca motor gitmiyodu. Daha ucuz yakıt olmaz 250cc için de yüksek oktana gerek yok.
2. Rodaj ortasında ilk 800 ya da 1,200de ilk bakım var. Sonraki 5,000de ama titizliğinize göre öne çekebilirsiniz size kalmış.
3. Yan koruma tamponu değil, grenaj takozları asıl adı ama önemli değil ;) Özellikle ilk motor için şart. İlla giderken düşmeniz gerekmiyor, genelde dururken ya da düşük sürette motorun ağırlığı nedeni ile yere bırakmanız gerekebilir başına bi iş gelmesin ;) Daha üstüne binmeden taktırın imkan varsa.
4.Ekipman motordan daha önemli, motoru değiştirseniz de kullanacaksınız çünkü. O yüzden benim felsefem önce en iyisinden ekipman kalan bütçe ile motor ;)
En kalitelisinden bir kask + Kaliteli deri ceket + Motor pantolonu (kotları falan geçin, kot üstüne dizliği de) + Deri tam eldiven (illa uzun şart değil bileği korusun yeter) + Deri çizme/bot.
Dediğim gibi dizlikler durduğunuz yerde düşme dışında hiç bir işe yaramaz fırlar gider. Bot şart ayak ilk yere temas eden motorla yol arasında kalan yer. Dizlik belli bi yere kadar koruyor çizme devamını getiriyor.
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
-
26 Temmuz 2012, 22:47
#6249
Ninjada koruma takozları takılırken şasiyi delmek gerek diyenler vardı doğruysa zararı varmıdır motora ?
-
26 Temmuz 2012, 22:53
#6250
İntik adlı üyeden alıntı
Ninjada koruma takozları takılırken şasiyi delmek gerek diyenler vardı doğruysa zararı varmıdır motora ?
Bazı ürünlerde kesme delme işlemi olmuyor onları seçmeni tavsiye ederim.
-
26 Temmuz 2012, 22:59
#6251
nerden bulabilirim peki o ürünleri özel bi adı filan varmı ?
-
26 Temmuz 2012, 23:52
#6252
semihss adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar yakın zamanda aldığım küçük ninjamla (adı: siyahinci olacak) bende aranıza katılıyorum, acemisi olduğum bu dünyaya katılırken (aslen bisikletci sayılırım yarı-pro ve uzun mesafe) siz degerli motor kullanıcılarından tavsiye ve bilgi almak cok isime yarayacak eminim. Forumu motorumu seçerken de kullandım ve seçimimden hiç pişman olacağa da benzemiyorum yazılarınızı okudukça
Sizlerden önbilgi (forumda çeşitli yerlerde mutlaka vardır bunlar ama) rica ediyorum acemi bir sürücü olarak:
1. Ne tip yakıt kullanmalıyım? şehiriçi ve performans istemeyen bir sürücüyüm (şimdilik yani)
2. Aracımın bakım süreleri nelerdir? (800 km ilk bakım, 2000 rodaj dışında)
3. Yan koruma tamponları (umarım doğru tabir budur) düşünceleriniz nedir?
4. Koruma ekipmanı olarak kask, eldiven, ceket ve dizlik dışında, benim gibi bir acemi için olmazsa olmaz bir öneriniz varmıdır?
şimdiden teşekkürler
Semih
Merhaba Semih.
Ben de yol bisikleti kullanıyorum. Gerçi şimdi motordan pek zaman kalmıyor.
Yol bisikletinde kollar üzerinde taşımaya alışıyoruz kendimizi. Biliyorsun motorda böyle yapmamak gerekiyor. Fren sırasında bile öncelikle bacaklarla motoru sıkarak kendini dengelemeye dikkat.
97 oktan diye satılan benzin zaten aslında 95 oktan. Bir zararı olmaz, daha çok para verirsin.
Rodaj (aşınma) logaritmik ilerleyen bir olaydır. Bu nedenle yarış motoru vs. hazırlayanlar genelde 50-100-1000 km lerde yağ degiştirirler. Ben 200 - 1100 kmlerde değiştirdim. 1000-5000 veya 1000-2000-5000 e göre daha iyi olur. Lineer olmadığı için.
Rodaj konusunda tartışma başlatmak istemiyorum fakat bildiklerim kısaca şunlar: Motorda belli noktalardaki pürüzler o noktalarda fazla sürtünme ve ısıya neden olur.
Motor yeniyken zorlanırsa "glazing" denen durum oluşur ve bu prürüzlülük kalıcı olabilir.
Bu nedenle motorun fazla yüksek ısılara çımadan rodajı yapılmalıdır. Böyle sıcak yaz günlerinde geceleri yapılması tavsiye edilir.
Ayrıca kullanma kılavuzunda önerilen rodaj devri (4000d/dk) bu motor için... Neyse...
Olay sadece devir değil. Düşük devirde gazı çok açmak da aşırı ısınmaya neden olur.
Hafif yokuş aşağı bir yerde motor freni ile yanma odasını soğutup sonra 3/4 gaz açıp hemen arkasından motor freni ile soğutarak da rodaja yardımcı olursun.
-
27 Temmuz 2012, 00:02
#6253
semihss adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar yakın zamanda aldığım küçük ninjamla (adı: siyahinci olacak) bende aranıza katılıyorum, acemisi olduğum bu dünyaya katılırken (aslen bisikletci sayılırım yarı-pro ve uzun mesafe) siz degerli motor kullanıcılarından tavsiye ve bilgi almak cok isime yarayacak eminim. Forumu motorumu seçerken de kullandım ve seçimimden hiç pişman olacağa da benzemiyorum yazılarınızı okudukça
Sizlerden önbilgi (forumda çeşitli yerlerde mutlaka vardır bunlar ama) rica ediyorum acemi bir sürücü olarak:
1. Ne tip yakıt kullanmalıyım? şehiriçi ve performans istemeyen bir sürücüyüm (şimdilik yani)
2. Aracımın bakım süreleri nelerdir? (800 km ilk bakım, 2000 rodaj dışında)
3. Yan koruma tamponları (umarım doğru tabir budur) düşünceleriniz nedir?
4. Koruma ekipmanı olarak kask, eldiven, ceket ve dizlik dışında, benim gibi bir acemi için olmazsa olmaz bir öneriniz varmıdır?
şimdiden teşekkürler
Semih
Hayırlı uğurlu olsun karaincin yan yatmayan, kaza yapmayan motorcu yoktur, henüz kaza yapmayan motorcu vardır;) bunu düşünerek topuzları kesinlikle taktır üstadım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
Yaz günleri mont giymek işkence gibi gelmeye başladı bana, çok bunaldım ama hastanede birkaç ay yatmanın daha çok bunaltıcı olduğunu düşünerek daha az terleten(öğlen sıcağında feriştahı olsa yine terletir)şöle bi seçim yaptım tavsiyede ederim..
http://www.feyizoglu.com/Zandona-Cor...t_43924.html#0
-
27 Temmuz 2012, 03:30
#6254
ibopaşa
"bence " gereksiz bir ekipman, dağıtıcı firma daytona motor a getirmişti, deneme fırsatım oldu.ürün karşıdan bakınca janjanlı sanki seni mermiden bile koruyacak gibi duruyor....da işin şekli başka.üründeki sıkıştırma bantlarını ne kadar sıkarsan sık parçalar fileye bağlı olduğundan dönüyorlar.bunu sırtınıza size 2 beden büyük bir motor montu giymiş gibi düşün.sadece üstüne sizi sıkan normal bir montun altına giyilebilir.o paraya zaten iyi bir mont alınır ;)
Not:şahsi fikrimdir.
saygılar
....;"ÖLÜM" Gaz ı basan El de,"HAYAT" Gidonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır..
-
27 Temmuz 2012, 04:47
#6255
İntik adlı üyeden alıntı
nerden bulabilirim peki o ürünleri özel bi adı filan varmı ?
Ebay.com da var ürünlerinizi seçin burada seçim hakkında size yardımcı olacak tecrübeli arkadaşlarımız var.
-
27 Temmuz 2012, 10:51
#6256
ccman adlı üyeden alıntı
ibopaşa
"bence " gereksiz bir ekipman, dağıtıcı firma daytona motor a getirmişti, deneme fırsatım oldu.ürün karşıdan bakınca janjanlı sanki seni mermiden bile koruyacak gibi duruyor....da işin şekli başka.üründeki sıkıştırma bantlarını ne kadar sıkarsan sık parçalar fileye bağlı olduğundan dönüyorlar.bunu sırtınıza size 2 beden büyük bir motor montu giymiş gibi düşün.sadece üstüne sizi sıkan normal bir montun altına giyilebilir.o paraya zaten iyi bir mont alınır ;)
Not:şahsi fikrimdir.
saygılar
Abi ben bir haftadır kullanıyorum gayet memnunum, cırtcırtlarını sıktıktan sonra dönme olmuyor, zaten montum vardı ama havalar malumun üzerine çöl sıcağı, bende dirseklik sırtlık felan alayım diye girdiğim dükkandan bunu alarak çıktım, işi toptan hallettim Abi sen ya bedenine uygun giymemişsindir, yada satıcı montun ayarlamasını(çünkü baya bir ayar gerektiriyo) yapamıştır..
-
27 Temmuz 2012, 11:54
#6257
ibopaşa adlı üyeden alıntı
Yaz günleri mont giymek işkence gibi gelmeye başladı bana, çok bunaldım ama hastanede birkaç ay yatmanın daha çok bunaltıcı olduğunu düşünerek daha az terleten(öğlen sıcağında feriştahı olsa yine terletir)şöle bi seçim yaptım tavsiyede ederim..
http://www.feyizoglu.com/Zandona-Cor...t_43924.html#0
Ben kendim yazlık ceket ve yazlık eldiven olarak;
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...N-pmu1765.html
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...ET-pmu566.html
kullanıyorum.
-
27 Temmuz 2012, 12:20
#6258
Ibopasa
Hayirli olsun gule gule kullan Allah kaza bela vermesin ;)
-
27 Temmuz 2012, 13:21
#6259
ccman adlı üyeden alıntı
Ibopasa
Hayirli olsun gule gule kullan Allah kaza bela vermesin ;)
Dankeşön Abicim
-
27 Temmuz 2012, 14:00
#6260
ibopaşa adlı üyeden alıntı
Dankeşön Abicim
Sen ne yaptin egzos isini ? Bu arada parkboy nerede ? Telefonuma bile bakmiyor !
Dreamkiller bak adami uzdun Allahin ujjjj bejjji seni
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler