Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Mart 2012, 03:40
#4461
rio_mavi adlı üyeden alıntı
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.
Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.
Hocam lastikte orjinal ebada sagdik kalmaniz en dogrusu. 150-160 da yapsaniz oyle fazla goze carpan bir fark olmuyor. O fark icin ya lastik yamulacak ki virazjda problem olur ya da jant, tasiyici, zincir v.s. bi dolu parca degistirilecek bu sefer de motor gitmiicek. O yuzden alabileceginiz en iyi lastigi alin orjinal ebadta alin.
Fren olayina gelince yukarda da yazdim daha once. Bahsettigim tum egitimlere IRC dandirik lastigiyle katildim ve kabahati lastige buldum ben de. Sonra hoca motoru alip zimbalanmis gibi frenaj yapinca olayin bol bol pratik yapmakta oldugunu anladim. Trafige dalmadan her firsatta bol bol panik fren calistim ve IRC'ler ile kaydirmadan etkili fren yapmaya alistim. Size de tavsiyem budur. Cunku motor kaymaya basladiginda her zaman onunuzdeki engelin sagindan solundan kacacaginiz yer olmayabilir. Allah korusun...
Reklamlar
-
29 Mart 2012, 13:14
#4462
rio_mavi adlı üyeden alıntı
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.
Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.
IRC'lerin ısınması zaman alıyor. ayrıca istanbul gibi bir şehirde asfalt kaliteside yer yer farklı. bence yumuşak hamurlu kaliteli lastikleri bir araştır. buz motorda bir çok model var. ben uygun fiyatlı olduğu için michelin pilot aktiv aldım. 17bin km oldu, dişlerde ve lastiklerin yol tutuğunda bir azalma yok. bütçene göre daha da yumuşak hamurlu lastikleri tercih edebiliirsin.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
29 Mart 2012, 18:17
#4463
lastiğe acımıycam.yeterki iyi olsun.metzeler nasıl,istanbula gideri varmı bu yoolllar ıçın?
-
29 Mart 2012, 22:58
#4464
rio_mavi adlı üyeden alıntı
lastiğe acımıycam.yeterki iyi olsun.metzeler nasıl,istanbula gideri varmı bu yoolllar ıçın?
Rio dostum aylarca roadwinner lara b.k attim durmuyo tutmuyo diye aldigimda lastik bitmek uzereydi ve netekim bitti.. Pirelli sport Demon orjinal ebat lastiklerle degistirdim ve sonuc.. Cok daha iyi yol tutus daha konforlu surus...vb?? Peki frenaj? Cok az farketti.. Egitim sart hocam en azindan panik freni, kontrayi...vb temel surus tekniklerini ogrenip bol bol pratik yapmak, Ejlover arkadasimizin dedigi gibi hayati onem arz ediyor demir atlarimizin uzerindeyken.
Belki hatirlarsin bende lastik alirken inanilmaz arastirmistim burda o markami bu markami diye.. Hocam Metzeller, Pirelli, Michelin, Avon..vb gibi markalar zaten bu ise milyonlarca euro arge parasi harcayan ustunlukleri tartisilmaz markalar.. Birde yumusak hamur tartismasi var piyasada.. Bir markanin x urunu diger markanin uruununden cok dahayumusakken gene ayni markanin z urunu daha sert olabiliyor.. Kisacasi bildigimiz bu markalardan sasma ve onlarin icinde butceni en az yoracak lastikleri satin al.. Ben sport demon i oneririm bir baskasi pilot activ der.. Evet malesef ulkemizde yol kalitesinin bir standarti yok malesef bu yuzden orta sertlikte hamura sahip bir urunu tavsiye ederim.. Ayrica aldigin lastiklerin islak zemin performansinin da iyi olup olmadigini arastirmalisin malum istanbul da yasiyoruz havanin ne zaman supriz yapacagi belli olmuyor.. Saygilar..
-
30 Mart 2012, 00:33
#4465
orcax adlı üyeden alıntı
benim motorda kn filtre ,iridyum bıji,leovince eksoz, power commander, arka dişlide 45 su an 150km ye kadar canavar gibi çıkıyorum 170 e doğru 12.5 devire geliyor
ninja'nın standart arka dişlisi 45 değil mi zaten?
acaba ben mi yanlış biliyorum?
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
30 Mart 2012, 01:11
#4466
dreamkiller ozaman bende pirelli aliyim senin gibi. kaça aldın çiftini sen? ve nereden aldın? montaj yapıyorlarmı fark ödüyormuyuz montaja?
-
30 Mart 2012, 02:00
#4467
rio_mavi adlı üyeden alıntı
dreamkiller ozaman bende pirelli aliyim senin gibi. kaça aldın çiftini sen? ve nereden aldın? montaj yapıyorlarmı fark ödüyormuyuz montaja?
Rio ben fuardan biraz kayseri pazarligi 480 liralik seti yanlis hatirlamiyorsam 400 e aldm.. Montaji kendi gittigim servisimde yaptirdim ekstra bir fiyat var tabi.. Yalniz benim usta lastik takip balans yapmayi eski usul makinasiz yapiyor onu da belirteyim :-) gerci arastirinca moto gp de bile hala daha duyarli oldugu icin eski usul balans yapiliyormus. O zaman killanip arastirmistim biraz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------
overcloud adlı üyeden alıntı
ninja'nın standart arka dişlisi 45 değil mi zaten?
acaba ben mi yanlış biliyorum?
Overcloud bende oyle biliyorum yanlismiymis??
-
30 Mart 2012, 08:41
#4468
ön 14 arka 43 bizim motorlarda
..uçuyoruzz DEDE
-
30 Mart 2012, 10:22
#4469
45 arka dişliyi bende düşüneyim
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
30 Mart 2012, 16:53
#4470
Şimdiye kadar izlediğim en tarafsız ve dürüst karşılaştırma videosu:
http://www.youtube.com/watch?v=sa3zE...eature=related
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
30 Mart 2012, 17:54
#4471
overcloud adlı üyeden alıntı
İnglizce derslerime giren hocaların hepsi adriana lima gibi olmasaydıda derse yoğunlaşa bilseydik.
Kısacası alt yazısız çekilmiyor malesef
-
30 Mart 2012, 18:29
#4472
Video gerçekten objektif ve tarafsız bir video. Çeken arkadaş iki motoru da sevmiş beğenmiş. Ben öğrenciyken adriana lima yoktu o nedenle biraz bişeyler anladım paylaşmak istedim
Aradaki farkları sayıyor videoda, özetle ninja daha sportif ama honda da daha az yakıyor ve pratikte biraz daha işlevsel. Yol tutuş, hızlanma ile ilgili ufak farklılıklar ninja'da üstün diyor.
Ama videoda esas vurguladığı ve esas anlaşılması gereken nokta farklılık değil benzerlik. Sürüş olarak arada neredeyse fark yok diyor.
Velhasıl iki motosikletin de sürüş keyfinin ve pratik hayatta kullanımının birbirine çok yakın oluşundan bahsederek, sanki ikisi aynı motosiklet demeye getiriyor.
-
30 Mart 2012, 19:09
#4473
[Turan] adlı üyeden alıntı
İnglizce derslerime giren hocaların hepsi adriana lima gibi olmasaydıda derse yoğunlaşa bilseydik.
Kısacası alt yazısız çekilmiyor malesef
tercüme yapmaya çalışayım, gerçi inanc arkadaşımız da yazmış
Önce iki modelin benzer yönlerini belirtmiş:
-ağırlık
-sürüş pozisyonu (oturma pozisyonu da diyebiliriz)
-sele yüksekliği
-düşük hızlardaki sürüş (ya da düşük hızlardaki hakimiyet diyebiliriz)
-vites kutusu (ikisi de 6 vites)
-rüzgardan korunma
Sonra önemli farklı yönlerinden bahsetmiş:
1) Motor:
Ninja'nın daha güçlü olduğunu ve daha hızlı olduğunu söylüyor.
Ninja'nın motorunun 5bin devire kadar fazla güç üretmediğini ve asıl gücünün 9bin devirden sonra ortaya söylüyor. Motor gücünü en son devirlere kadar koruyabildiğini ekliyor. Gücün ortaya çıkması için devirli kullanılması gerektiğini belirtiyor.
Honda'nın farklı olduğu nokta burası diyor, çünkü motoru tek silindirli diye ekliyor. Ninja'dan 7 bg daha güçsüz olmasına rağmen torku daha fazla diyor ve ninja'nın gücünü ortaya çıkarabilmesi için ilk 5bin deviri çevirmesi gerekirken honda düşük devirlerde daha torklu ve bu sayede boşa devir çevirmenin gerekmediğini belirtiyor. CBR'ın daha ekonomik olduğunu ekliyor.
2) Süspansiyon:
CBR'ın süspansiyonu Ninja'ya göre daha başarılı diyerek lafa giriyor. (CBR'i kullanmadım ama ninja'nın süspansiyonu hakkında yaptığı yorumlara imzamı atarım)
Ninja'nın süspansiyonu kötü değil ama yoldaki en ufak bir tümsek, yama vs olduğunda hemen zıplıyor. Bu kadar zıplayan bir süspansiyon ile seyahat etme fikrinden hoşlanmıyorum diyor. (kesinlikle haklı) ama beni yanlış anlamayın, ninja ile kaza yaparsınız vs. demiyorum, kesinlike böyle değil diye ekliyor. Uzun lafın kısası honda süspansiyon konusunda ninja'dan daha başarılı diyor.
3) Güveninirlik:
(Bu konuda yaptığı yoruma açıkçası şaşırdım, ve doğru bulmadığımı da video'ya eleştri olarak yazdım)
Güveninirlik konusunda 2 motorun da çok iyi olduğunu söylüyor ama kendi kişisel tercihi Honda'nın daha ağır bastığı yönünde. (Benim katılmadığım nokta ise ninja 20 yıldır piyasada ama cbr ise sadece 1 yıldır piyasada).
4) Frenler:
iki motorda iyi frenlere sahip ama honda ABS opsiyonu ile geldiğini ekliyor.
5) Fiyat:
Ninja, CBR'ın ABS'li ve ABS'siz modellerinden daha pahalı. (İngiltere'de ki fiyatlara göre)
6) Sonuç - tavsiye edilen model:
Eğer spor bir motor istiyorsanız bence ninja'yı almalısınız diyor ve ekliyor; çünkü ninja ile yuksek devir çevirmek çok eğlenceli, 13bin devir çevirebiliyor (bunu anlamadım benim ninja 15bin'in tamamını çeviriyor...), ve gerçek güç 9bin devirde ortaya çıkıyor, bu çok eğlenceli ayrıca cbr'a göre daha hızlı diyor.
Diğer yandan CBR ise "benim" (testi yapan kişinin) tercih edeceğim motor olurdu diyor. eğer kendi paramla tercih yapıyor olsaydım ve bu iki model arasında tercih yapmam gerekseydi CBR'ı tercih ederdim diyor. Muhtemelen daha yavaş olmasını kabullenebilirdim diyor.
Kawasaki: Daha sportif + en hızlısı
Honda: Daha iyi tasarlanmış + gündelik kullanım için ninja'ya göre biraz daha iyi.
Kesin bir olarak biri diğerinden daha iyi diyemiyorum çünkü ikisinide beğendim dedikten sonra benim favorimin hangisi olduğu önemli değil çünkü motoru alacak olan ben değil sizsiniz diyerek videoyu bitiriyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
30 Mart 2012, 23:22
#4474
-
31 Mart 2012, 01:33
#4475
arkadaşlar dün düz bi yola çıktım tek başıma bastım uzun süre 140a kadar seri şekilde çıktı sonra yavas yavas 160a kadar geldi 160da kaldı düz yolda 10 dk kadar bastım gaz kesmeden sizce bi problem varmı ?
---------- Post added at 00:33 ---------- Previous post was at 00:31 ----------
ayrıca yamaha ybr 125i olan arkadaşlarla km sayaçlarını karşılaştırdık arkadaş ybrle tam 120le giderken benim hızım 105ti
-
31 Mart 2012, 01:34
#4476
tolga1994199 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar dün düz bi yola çıktım tek başıma bastım uzun süre 140a kadar seri şekilde çıktı sonra yavas yavas 160a kadar geldi 160da kaldı düz yolda 10 dk kadar bastım gaz kesmeden sizce bi problem varmı ?
---------- Post added at 00:33 ---------- Previous post was at 00:31 ----------
ayrıca yamaha ybr 125i olan arkadaşlarla km sayaçlarını karşılaştırdık arkadaş ybrle tam 120le giderken benim hızım 105ti
bi an cbr125r için söliyosun sandım :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
31 Mart 2012, 01:36
#4477
hehe cbr eski motorumdu onunla 125i geçemiyodum tabi düz yolda
-
01 Nisan 2012, 20:15
#4478
Arkadaslar bugun hafif bir egim gorunce su topspeed olayini deniim dedim o kadar konusulduktan sonra. 170e cok seri ivmelendi motor
14,000 devirde 170-175km arasi bir hiza ulasti. 14,500 civari redline'a giriyor. TopSpeed'i deneyemedim ama mevcut devir kesici ve vites oranlari/disliler ile 2010 ve sonrasi Ninja'larin TopSpeed'i 180km civari olmasi lazim. Kesinlikle daha fazlasina mevcut dislilerle cikmaz devir kesicide kalir.
-
01 Nisan 2012, 22:17
#4479
bir gun ninjalardan birine artci bile olsa binmek isterim
14bin cevirdigini bilmiyordum
-
01 Nisan 2012, 23:06
#4480
herkese iyi akşamlar,bugün 3 kişi tekirdağa gittik, hyosung 250 cbr 250 ve ninja 250
şu 140 olayını denemek için bayağı bi bastık,arkadaşım hyosungla 168 ile giderken beni solladın dedi, beni tüm yol boyunca gördüğüm en son hız 150 km ya var yada yoktu,acaba göstergelerde bi problem olabilirmi ? çünkü bi 10 dakika kadar aralıksız dipgaz gittik benim kadranım 140-150 yi geçmedi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler