http://motoron.com.tr/2094-honda-cbr...a-250r-mi.aspx
bu sayıyı nerden bulabilirim yada bu karşılaştırmayı okuyabilirim ??
http://motoron.com.tr/2094-honda-cbr...a-250r-mi.aspx
bu sayıyı nerden bulabilirim yada bu karşılaştırmayı okuyabilirim ??
interneten okuyabilirmiyiz diye bende bi araştırdım ama bulamadım bende 2si arasında kalmıştım ninjayı almaya karar verdim haftaya bende artık bir ninja kullanıcısı olucam inş:D
cbr 125 in bujileri 6000km de bir değişiyoduk,ninjanın 10000 km olduğundan eminmisiniz bana 10000 km çok gibi geldi ama tabi ben bilmediğim için söylüyorum
Her asker yeşil bereli olamaz
Yazdıklarım önceki sayfada kalmış; bana 250R'ın memnun kaldığınız ve kalmadığınız yönlerini, varsa bir de kronik sorunları yazarsanız sevinirim. Rodaj sonrası devirli ve sakin kullanımdaki yakıt tüketimini de merak ediyorum. Bir yerde yaklaşık 5 litrelik bir tüketim gördüm ama o kişi sanıyorum devamlı yüksek devirde kullanıyor ya da rodaj süresince o şekilde yakmıştır, belki de yanlış hesaplamıştır. Benim kullanacağım yerler düz, dik yokuş ve trafik yok. Ekonomi ve hız için yollar uygun.
Eksilere fiyat, ikinci el, yedek parça falan yazmayın; onları biliyorum. Satmak için almıyorum, en az 5 yıl kullanırım ya da motor ne kadar giderse.
1lt ile 30km gittiğimi biliyorum... bu tamamen kullanımla ilgili...
---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 17:22 ----------
Vallahi bunu o kadar çok yazdımki önceki sayfalarda, senin için bir kez daha yazayım
Ninja'nın yakıt tüketimi oldukça değişken. Yukarıdaki testte yazdığı gibi 1lt ile 19km'de gidebilir yada sakin kullanırsan 1lt ile 30km'de gidebilir. 90 - 120km hızlarda ani hızlanmalardan ve dip gaz yapmaktan kaçınarak kullandığında sehir dışında 100km'de 3.6lt tüketir.
Memnun olmadığım yanı ani hızlanmalar için vitesle çok oynamak gerekiyor. kalkışlarda sorun yok, son derece seri 160 - 170km gibi hızlara hiç zorlanmadan ulaşabiliyor ancak 90km hızla giderken çok ani şekilde hızlanmak istersen vitesi 6'dan 4'e atıp gazı açman gerekiyor.
Memnun olmadığım diğer bir şey ise ön camın çok kısa olması. Ön cam rüzgarı kaskın çene altına yani sürücünün göğüs kısmına yönlendirdiğinden uzun yolda yorucu oluyor.
1. 2. ve 3. viteste alt devirlerde motorun torku güzel ama 5 ve 6'da zayıf kalıyor. 5'nci ve 6'nci viteslerde 6bin devirin aşağısı ölü devir.
Kronik sorun olarak -uzun süre ninja kullanan bir başka abim ile saptadığımız bir şey- zincir takozu çok erken deforme oluyor ve arka dişlide boşluk meydana geliyor. Bu durum 1'nci ve 2'nci viteslerde ani gaz açıp gaz kestiğinde TAK diye bir ses gelmesine neden oluyor ama çözümü çok kolay. 2010 ve sonraki modellerde bu sorun var mı bilmiyorum.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Cevaplar için teşekkürler.
Yakıt tüketimi gaza bağlı olarak değişecektir tabi, ben de devamlı devirli kullanmam sanıyorum ama gaza gelip yüksek devir yapmam gerekecek tabi. Eğer araba kullanıyorsanız, özellikle atmosferik olanlarda ani hızlanma için vites küçültmek gerektiğini ed bilirsiniz. SOnuçta en yüksek güç yüksek devirlerde alınıyor. Uzun süre kullanacağım için ortada almamak için bir neden kalmıyor. Şimdi de şunu merak ettim, son yıllardaki 250R modelleri birbirine benziyor.Bir başka Kawasaki konusunda 2013'de kasa değişecek deniliyor. 250R'nin de değişir mi acaba? 250R alana kadar başka bir şeyle idare ederim, hatta araba binerim.
Arkadaşlar merhaba acaba sizede oluyormu ama ben motorla kalkış yapıyorum 30-40 km hızlara çıkıp gazı bırakıyorum motor halen gidiyor hızım 5-10 km hıza takılı kalıp motor gidiyor stop etmesi gerekirken etmiyor bunun sebebi nedir?
"
bir kaç alıntı
bu iki motorun ortak noktaları su soğutmalı oluşu,elektironik enjeksiyon sistemine ve yeterli aeridinamik korunaklılık sağlayan tipe sahip olmaları.cbr nin fiyatı daha ucuz ama bunun nedeni bazı parça geçişlerine bakınca anlaşılıyor.
nasıl nornal yaa:D motor vitesde devirden düşüyor
yokk?? ya ben durumu iyi anlatamadım galiba??
Cut off olsa bile belirli bir devrin altında motor durmaması için motora yakıt gönderilir. Motorun gücü, aracın toplam ağırlığına göre iyi ise düzde araç hareket edebilir. Örneğin 2500cc üzeri arabalarda bu oluyor. Gaz vermeden kalkış yaptığımı bilirim.
Motorun rolanti'de çalışması için otomatikman belli miktarda benzin ve hava akışı sağlanır. Rolanti deviri 1,500devir diyelim. Siz hiç gaz vermeden 1. viteste debriyajı çok yavaş bırakarak motoru kaldırıp o şekilde motoru sürebilirsiniz de. ECU deviri 1,500'de tutmak için otomatik olarak benzin akışı sağlar. Aynı mantıkla vites dahi büyültebilirsiniz. Dolayısıyla bu durum yüksek vites/süratte iken gazı tamamen bıraksanız da aynı mantıkla çalışır ve stop etmez. Stop etmesi için debriyajı aniden bırakıp ECU'ya vakit tanımamanız lazım. Arabalar için de aynı durum geçerli ve motor hacminin 2,500olmasına gerek yok. herhangi bir araçta yapabilirsiniz; debriyajı kontrollü olarak bırakın yeter.
motoru ilk çalıştırdığınızda otomatik jikle devreye girer ve devir 2000 lere çıkar,bu nedenle motoru çalıştırır çalıştırmaz üzerine binip gazlarsanız yola devam ederseniz bu dediğiniz olay 3-5 dakika devam eder,motoru çalıştırıp 2 dakika kadar bekleyip otomatik jikelnin devre dışı kalmasını beklerseniz böyle bir durum yaşamazsınız...
Her asker yeşil bereli olamaz
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)