bugün ninjamla ilk düşüşümü gerçekleştirdim, aslında tam düşme sayılmaz, yan yattım diyelim.
sıkışık trafikte e5 te sağ şeritten sol şerit,banket tarafına geçerken önümdeki minibüs aniden durdu, onun önünü göremediğim için anlıyamadım ani duracağını ve tam sola geçişteyken panikle ön freni sıkınca hafif kaymayla sola,ayağımın üstüne yatırdım motoru =)
neyseki çok önemli birşey yok,biraz ayağım soyuldu ve biraz ağrı var.
düşüşte vites basamağı ( pedalı ) içe doğru yamuldu ,onun üstüne düştü sanırım gidonla beraber. biraz topuz soyuldu vs. ama vites pedalına birşey yapmam lazım. elle düzelttirsem sağlam olmaz gibi. bunun yedeği kolay bulunur mu maliyeti vs. nedir bileniniz varsa ve bilgi verebilirse sevinirim..
iyi ,güvenli sürüşler =)
bu arada @gurcano dün dikkat ettim tam dediğin yerden bendende ses geliyor.
benimkide şu an 13.000 km de 10 bin bakımı mayısta yapılmıştı. hangi aralıkta değişiyor balata ?
şimdi baktımda 110 tl ye sahibinden de varmış pedal.
öncelikle geçmiş olsun
pedala bence okadar para verme,elinle düzelt elinle düzeltemezsende herhangi bir tamirci onu 1 dakikada halleder
Her asker yeşil bereli olamaz
pedal boru anahtarı ile bükülerek düzeltilebilir. kolay kolay kırılacak bir parça değil. bence yenisini almadan önce düzeltmeyi dene, düzeltirken kırılırsa yenisini ısmarlarsın.
fren balatalarını kullanıma bağlı olarak 10bin km'de değiştirin. ben motorumu 7binde aldım ve 7500'de balatalar neredeyse bitmek üzereydi.
z motorda balataların çifti 260TL' diye hatırlıyorum. piyasada çiftini 60 ile 130tl arasında bulmak mümkün.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Çanta kappa marka. Aşağıdaki internet sitesinden ısmarlamıştım. montajı çok basit. çantada kendiliğinden bagaj lastikleri var bunları plakalık ile artçı tutamaklarına takıyorsun. ayrıca çantayı istediğin zaman sırt çantası olarakta kullanabilme imkanın var.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/...stu-canta.aspx
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
motorun garantideyse balataları yetkili servisten alıp onlara taktırmanda fayda var.
balata kontrolu nasıl yapılıyor aşağıdaki videodan görebilirsin.
http://www.youtube.com/watch?v=s5p2koDq4Ls
videoda arkadaki balatanın bitmesine dhaa çok var ama öndeki balata tamamen bitmiş. sendeki balatalarla kıyaslayarak değiştirip değiştirmemen gerektiğine karar verebilirsin.
balata kalınlığı 2mm'nin altındaysa değiştirme vakti gelmiştir.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
ikimizde aynı şeyi söylüyoruz balata kalınlığı 4.5mm eğer 1mm'e inmişse değiştirin diyor videoda
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Bu akşam baktım, benimki de aynı videodaki gibi olmuş. Ön bitik, arka iyi. Sanırım acemilik fren kullanımını artırıyor, o da balataları daha hızlı tüketiyor.
zaten 2 teker kullanıyoruz balatalar en önemli şey arkadaşlar dikkat edin...
Her asker yeşil bereli olamaz
arkadaşlar günaydın.
balataları ihmal etmeyin. bittikten sonra balataları tutan demirler disklere zarar vermeye başlıyor, diski ele almayın sonra
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
1000 bakımını 1300km de yaptırdım haftasonu biraz gezi işini abartınca. Ninjamın depodan gelen kedi miyavlaması tarzı sesi haricinde sorunu yok zannedersem. Bide alt devirlerde torku daha iyi olsa , vitesi durmadan küçültüp büyültmek derdi olmasa harika bir makina olucakmış.
Arada yanından geçtiğim cbr250r hondalara da selam vermeden geçmiyorum. Hepinize iyi sürüşler.
En uzak mesafe Ne Afrika’dır,Ne Çin, Ne Hindistan,
Ne de yıldızlar geceleri ışıldayan...En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedirBirbirini anlamayan...
bizim motora uyan gomme sinyal nerden bulurum ledli istanbulda cok acil biri adres verebilir mi yaklasik fiyatla? bizim motorun sinyal deligi ufak baya cogu gomme sinyal uymuyor oraya, bu yuzden ninja 250 ye uygun olmasi lazim, tesekkurler simdiden. ha bir de sormusken artci ayakligi ariyorum siyah gene bizim motora uyan vida yeri bi garp bizimkinin biliyorsunuz, ya da stocklari siyaha mi boyatsam?
zmoto yla görüştüm,
ön arka fren balatası na ayrı ayrı 135+135 lira fiyat verdiler
ben temin edersem parçaları montaj için 50 lira işçilik ücreti söylediler.
birde balataları kontrol ederken dikkat ettimde onları tutan büyük gri aksam oynuyor biraz,arkadaki öndekine göre daha fazla oynuyordu. bu normal midir ?
Arkadaşlar dün motorumu ilk kez yıkayıp zinciri yağladım
Yalnız yıkarken motorun altında ucu açıkta iki adet hortum farkettim. Bunların işlevi nedir acaba?
(Tam orta altta uçları açık ve yere bakıyor, birinin ucundan mavimsi yeşil renkte koyu bir sıvı damladı damlayacak durumda; normal mi bu?)
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)