bakım olayının motor ömrünü etkilediği kesin ama..
abi yağ soğutmalı 15bin devirli racing motor olabilir mi yahu...
lastik ölçüleri ve kalıp ile ilgili olarakta japon markaları motorun sınıfını daha belirgin hale getiriyor. yani 250cc'lik motoru 600cc yada 1000cc kalıbıyla üretiersen, 250cc'ye binmek isteyen adam o motoru almaz. sadece 600cc'e parası yetmeyen adam gösterişli olduğu için alır o 250cc'yi.
şehir içindeki kıvraklık ve rahat sürüşü o kadar kalıplı bir motorda rahat bulamazsın bence. kaldıki 250cc sınıfındaki tam anlamıyla racing tasarımına sahip tek motor hyosung.
demek istediğim adamlar 250cc'lik spor motorları aynı zamanda rahat olması için bu şekilde tasarlıyorlar. hoş ninja'dan önceki 1992'de tasarlanan zzr250'i de ninja ile aynı oturma pozisyonuna sahip. aynı yıllarda üretilen 4 silindirli 250'liklerde tam ss tasarımında.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
lastik kalınlığı seriliği azaltır. ayrıca ninja 250 ucuz olsun diye üzerinde uyduruk lastiklerle satılıyor. aynı ebatları olan pirelli sport demon bence bu motorda yapılacak en iyi seçim. lastiği kalınlaştırdığınız an anlarsınız ne kadar serilik kaybı yaptığını. (kaliteli ve kalın lastik alırsanız tabi) çin malı kalın bi lastik sıkıntı yaratmaz zaten yola yapışmıyo onlar
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Çok teşekkürler arkadaşlar Hepimize kazasız belasız sürüşler nasip olur inşallah
İnternetten videolara baktım ben de yoshi'nin sesi beğendim Ama videodaki sesle gerçek birbirini tutmaz orası da ayrı tabii :(
Peki son susturucuların yine motora göre modeli değişiyor mu yoksa sadece bağlantı borusunun boyu mu değişiyor?
Bi de LED sinyallerde sürekli yanık kalma gibi sorunlar oluyormuş, direkt tüm devreleri üzerinde tak çalıştır model yok mu acaba?
ya ledde flasor taktiricaksin, ben oyle yaptim normal calisiyor sinyaller su anda. 2 li flasor bulman lazim.
egzozda farkediyor tabi ki ama ara boru yaptirirsin ninjaya ozel, son susturucu da ninjaya gore olsa daha iyi tabi ama atiyorum baska bi motorun egzozunu da biraz modifikasyonla iscilikle ninjaya uydurursun, cikma bisi bulursan mesela uygun fiyata bu sekilde degerlendirebilirsin.
merhabalar arkadaslar bu motorun ( gercek ) pıyasası nedır yardımcı olursanız sevınırım bırde 600 e gecıs ıcın tavsıye edermısınız bu ayarda hyosun var sanırım tam bır bılgım yok kıyas yaparsanız sevınırım
Bence de sesi ve ve görüntüsü en güzeli YASHIMURA TRC
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YOSHI...Q5fAccessories
Malesef katılmıyorum twin motor aslında kendini ispatlamış bi motor çift silindir 250cc için performansı tutarını fazlasıyla hakediyor.
250cc de tek racing görünümüne sahip olan motor hyosung değildir.Türkiyeye giriş yapan tek 250cc tam race havasında bi motordur.Racing motosiklet sever bi insan parası var diye 600cc ilemi başlasın yani bu nasıl bi mantıktır.parası olmayan hyosung alır diye?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
sevgili felon,
ben racing görünümüne sahip tek motor hyosung demedim, "250cc sınıfındaki tam anlamıyla racing tasarımına sahip tek motor hyosung" dedim. bunu belirtmemdeki neden cbr 125 / 250 ve ninja 250'nin spor touring oturuş pozisyonuna sahip olması. cbr250'e dikkatli bakarsan büyük ağabeylerinden vfr1200'e ne kadar benzediğini farkedebilirsin (honda'nın spor touring'deki amiral gemisi).
v twin kendisini ispatlamış bir motor tabiki ama yüksek performans üreten bir motorun soğutma sisteminin iyi olması gerekir. benim firmaya eleştrim bu yüzden, su soğutması değil - yağ soğutması kullandığı için.
ayrıca yeni kullanıcılar 600cc ile başlasın demedim, japonların ürettiği motorların sınıflarının daha belirgin olduğundan bahsettim. yani bir japon motosikletin etiketlerini söküp 250 ile 600'lüğü yan yana koyduğunda aralarındaki fark kolayca anlaşılıyor ama bir hyosung gt250r ile 650r'in boyutları aynı. bir ninja 250r ile zx6r'ın boyutları aynı değil.
aradaki bu boyut farkıda kullanıcıya sürüş kolaylığı olarak geri dönüyor haliyle. bence bu yüzden 250cc'lik bir motorda 600cc kalıbı olması kullanıcı için olumsuz bir faktör olabilir. çünki kullanım kolaylığı isteyen bir sürücü bu kalıptaki, gidon turu az olan ve yatık oturma pozisyonun sahip 250cc yakışıklı bir motoru kullanmak istemeyebilir.
600cc 4 silindirli motorun bütçesini kaldıramayan, racing tasarımına sahip bir motosiklet kullanmak isteyen kullanıcıda gt250r alabilir, bu gayet normal bir şey. bugün bende düşünüyorum kendi motorumu satıp üzerine 2000 - 2500tl ekleyip ikinci el bir fazer almayı ama 4 silindirin benzin - bakım ve lastik masrafını karşılamaya bütçem yetmeyeceği için 250cc ile takılıyorum. bunda gücenecek bir şey yok.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
işin asılı her ne kadar motorumu sevsemde diyorumki ne ninja nede hyo uzuuuun seneler binilecek makinalar değil çünkü hepsi geçiş motorları ve hepsinin eksik olduğu noktalar var cunku bunun için yapılmışlar adamların yapmak istediği de bu zaten bir üstüne bir kuvvetlisine imrendirmek cbr ninja ve hyo yu birleştirsen ancak istediğin gibi 4 - 4lük makinayı çıkarırsın adam salakmı sana 600 lük motoru aratmayacak 250 lik makina yapsın ne satacak sonra boşu boşuna gerilmeyin bence keyfine bakın ben gerçi ankara trafiğinden keyif alamıyorum maşallah her saat sıkışık hararet tavanda gidiyoruz sonunda eriyecek makina ışıklarda kontak kapıyorum artık hararet çıkmasın diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
ben z750s e de deneme amaçlı bindim ama gerçeğini söylemek gerekirse korkuttu 10 dk titredim inince dedimki kendime olum sana 250 lik makina yeter baktım hyo ya güzel makina ama gidon şekli bana zor geldi sonra cbr250r alayım dedim oda karaborsa oldu biliyorsunuz sonunda ninja aldım, yoksa parası olmayan hyo alır diye birşey yok insanın motoru alırken ne istediğine bağlı ama bizim insanımızın bir olayı varki japon firmalarının dışındakilere pek sıcak bakmıyorlar. Zaten firmalarda 250cc ara bir durumda olduğu için pek üzerinde durduklarını sanmıyorum ninjayı da sport görünümlü touring havasında satıyolarki gidon bunun ispatı gibi hem performans hem şehir ama alakası yok bence süspansiyon çok sert sehir için değil aha patladı aha patladı diye dolasıyorum yollar malum
600 cc' lik bi makinayı 250 cc performansında kullanırsan aynı benzini yakyorsun hatta daha az. Bakım masrafında da abartılacak bişey yok, sonuçta 5000 km de bi yaptırıyorsun rahatlıkla tolere edilebilinir. Ancak lastik fiyatı artıyor ciddi oranda. Lakin çok daha iyi frenlere, yol tutuşa ve gerektiğinde ivmelenmeye sahip oluyorsunuz.Bu yüzden sana tavsiyem 2-3 senede bir lastiğe 500 tl yerine 800-900 tl verebilirim diyebiliyorsan fazeri veya aklından geçeni alman daha mantıklı olur.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
aynen bende gidon şekli yüzünden vazgeçtim hyo'dan. aldığımda comet gidonu taktırıp touring'e çevirmeyi planlıyordum. hatta Ramço ile konuşuyorduk. sonra bu motoru kelepir fiyata aldım. kısmet böyleymiş.
---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:49 ----------
yakıt konusunda sana katılıyorum ama bakım konusunda aynı fikirde değilim
ortalama yapacak olursak 600cc 4 silindir bir makina kaç litre yağ alıyor? 3.5lt diyelim (bilmiyorum çok mu abartı oldu) kaliteli bir yağın litresi 35tl. ngk buji tane 17tl. sadece bakım malzemeleri 208tl tuttu şimdiden. birde filtre ekledik mi 20tl diyelim 228tl
ben motoru aldığımdan beri 9 ayda 9500km yol yaptım ve önümüzdeki hafta yağ, buji değiştiricem ve bakım masrafım bunun yarısı tutacak. aylık benzin parası 120tl verdiğimi düşünürsen aradaki fiyat farkı fena değil. birde bunun kaskosu ile vergisini dülününce çık işin içinden çıkabilirsen =))
ama o 4 silindirin sesi yok mu... =))
bu arada yeni motorun hayırlı olsun. fotoğraflarını bekliyoruz =))
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
[QUOTE=orcax;2405317]işin asılı her ne kadar motorumu sevsemde diyorumki ne ninja nede hyo uzuuuun seneler binilecek makinalar değil çünkü hepsi geçiş motorları ve hepsinin eksik olduğu noktalar var cunku bunun için yapılmışlar adamların yapmak istediği de bu zaten bir üstüne bir kuvvetlisine imrendirmek cbr ninja ve hyo yu birleştirsen ancak istediğin gibi 4 - 4lük makinayı çıkarırsın adam salakmı sana 600 lük motoru aratmayacak 250 lik makina yapsın ne satacak sonra boşu boşuna gerilmeyin bence keyfine bakın ben gerçi ankara trafiğinden keyif alamıyorum maşallah her saat sıkışık hararet tavanda gidiyoruz sonunda eriyecek makina ışıklarda kontak kapıyorum artık hararet çıkmasın diye[COLOR="Silver"]
hararet çıkmasın diye kontakmı kapıyosun dostum motorumu yakacan,motor sıcakken motor stop edilmez,rölantide hararet normale dönene kadar çalışsın ışıklarda sakın stop etme
Her asker yeşil bereli olamaz
S.a
Birşey sorucam arkadaşlar. Youtube'de gezinirken ZZR250 olsun ZXR250 olsun videolarına bakıyorum hız denemeleri, top speed gibi videolara ama motorlar 140-160 dedimi kalıyor öylece. Ben uzun zamandır bu forumdayım ama sadece takip ediyorum. Sizlerin 180-185 km/h' yaptım dediğiniz yorumlarınızı okuyorum. Ama videolarda neden öyle değil anlam veremedim. Hele ZZR250'yi hiç anlamıyorum. Neden derseniz 35 hp. ZXR250'den 2 hp daha güçlü ama bakıyorum youtube'de 140 dedimi tık diyor kalıyor sanki. Devir ibresine bakıyorum 12/13/14.000 devir hala yükseliyor ama hız aynı. Sahibinden.com'da bazı ZZR250 ilanlarında deneme amaçlı 190 km/h'ye kadar çıktım diye yazıyor. Nasıl oluyor bu ben anlam veremedim. Biri açıklayabilirmi bu durumu?
Erdem abime selamlar.
ninja 250 benim eski motorumdu. sana şöyle söyleyeyim. düz bir yolda atatürk gibi gidersen motorun üztüne yatmadan hemen görebileceğin hız 160 km dir.
fakat yarış tarzı kullanır biraz motorun üstüne yatar ve rüzgarda önden esmez se 170 görürsün
biraz iniş aşagı ve rüzgarda arkadan eserse 180 bu işin sonudur.
surat denemesı yapmadan önce motorun iyi bir şekilde ısınmasıda önemli. ben şimdiye kadar ulaştığım en yuksek süratlere 45dk - 1 saatlik sürüşten sonra ulastim. motor uzerine yattiginda bir nefeste rahatca 160km'e ulasiyor. 160'da 5'ten 6'a attiginda momentum dusuyor. 170 - 175'den sonrasi acun'un belirttiği gibi şans işi.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)