valla hocam burda kor tuttugunu topal yakaladigini hesabi gidiyor.yasal bir problem yasamayiz hangi markayi alsak acaba birde bizde farin biri uzun icin yapilmis digeri ise kisa icin . sellektor yapmak gerektigi durumlarda uzun far isinana kadar 5 saniye gibi bir zaman geciyor onu nasil ayarladiniz aslini sorarsan calisma prensibinide cok iyi bildigim soylenemez soyle biraz detaylara insek kaparim ben bu isi.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
@sapo:
iki ayrı ampul var. kısa sol, uzun sağ olarak yanıyor.
tek çıkışlı tek ampullu xenonu alıp kısa hüzmeye taktırdım (sola).
uzun için yanan sağ ampul yine halojen olarak kaldı (orjinal sarı renk olarak).
burda dikkat edilmesi gereken şey; kısa far, marşa bastığımız anda devreye giriyor.
motoru çalıştırmak için marşa bastığımız anda xenon devreye girerken kısa bir süre 100watt gibi bir güç çekiyor, ardından aydınlatmayı tam olarak yapmaya başladığında 35watt'a düşüyor. (dediğin gibi ışıma tam olarak gerçekleşene kadar 5 saniye kadar bir süre geçiyor ve bu süre boyunca xenon fazla güç tüketiyor)
marş motoruyla birlikte xenon aynı anda devreye girdiğinde aküyü zorlayarak ömrünü kısaltabileceğinden çekindim ve xenon tesisatına bir açma kapama düğmesi eklettim, bunuda gidonda uygun bir yere yerleştirdik (bir ara fotoğrafını koyarım).
şimdi istediğim zaman xenonu, istediğim zaman uzun hüsmeyi ayrı ayrı yada aynı anda açabiliyorum. parkedip motoru stop etmeden önce xenonu kapatıyorum. motoru çalıştırmadan önce xenonun devrede olmadığından emin olduktan sonra marşa basıyorum.
xenon car power marka. almanya'da üretiliyor. türkiye'ye motoplus getirtiyor.
http://www.motoplus.com.tr/urun/7936...Tekli-Xenon-H7
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------
vallahi, hiç zorlanmadan 160'a çıkabiliyor bu haliyle.
birlikte seyahat ettiğimiz arkadaşlar virajlarda motoru çok yatırdığımı söylüyor ama bana sanki limitlerine ulaşmamışım gibi geliyor. gerçi bunu deneme yanılma yöntemiyle bulmak istemem tabiki
bence lastiklerini henüz değiştirme. daha motorun tam olarak açılmışta sayılmaz, özellikle henüz uzun yol yapmadıysan. bence bu lastiklerle en az 10 - 12bin km yol yap, ondan sonra değiştir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:48 ----------
150 / 70 - 17'i takmani tavsiye etmem. bu lastik çok kalın ve geniş. ekstra bir getirsi olmayacaktır ama kalın yanaklı olduğundan sürüşünü olumsuz etkileyecektir. 150 / 60 olabilir ama bu boyuttaki lastikte zincir korumasını teğet geçiyor.
140'lık arka lastik:
bu fotoğrafta fazla anlaşılmıyor ama yakından bakınca 130'luk lastiğe göre azda olsa fark var.
bence bu kadar takılmayın lastiğin 130'luk olmasına sonuçta hiçbir zaman 130'luk lastiğin limitini zorlamıyoruz.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
overcloud aydinlatici bilgi icin cok tesekkur ederim mesele tamamiyle anlasilmistir artik bana xenon ampulu alip montajini yapmak dusuyor zaten bu ara zamanim da bol yavas yavas takilirim.aslinda bu kawasaki farlari birbirinden ayirip icinede hem uzunlu hem kisali ampul koysaymis bizde cift xenon takip sellektor problemi yasamadan kullanabilirmisiz ama bu sefer de modifiyeciler ac kalacagi icin yapmamislar ..aslinda far reflektoru icine hem uzun hem kisa tarafina projektor de takilabilir her iki farida hem uzun hem de kisa olarak kullanmak icin.cunki projektor far tasinin icine isik vermiyor kendi reflektoru icinde oldugu icin ama bu seferde orijinalligi bozulacak hem karnim doysun hem pastam dursun olmuyor ikisinden birini tercih edecegiz.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
aslında ampulerin çift flamanlı (uzun kısa aynı ampulde) olmaması daha iyi sonuç veriyor.
Şöyle düşün: 55/55watt çift flamanlı tek ampul atıyorum 1200lumen aydınlatma yapıyor. (uzunda yansa kısada yansa sürekli 1200lumen)
Bizde ise 55watt tek ampul atıyorum 1200 lümen aydınlatma yapıyor + uzun hüzmeyi devreye soktuğunda ikinci ampulden ekstradan 1200lümen takviye alıyorsun.
Soketler h4 olsaydı dediğin gibi motorlu xenon alınarak uzun kısa selektör için kullanılaiblirdi ama bu şekilde de yeterli oluyor
alacağın xenonun rengine karar verebildin mi?
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
valla simdi bi-xenon diye bir sistem cikarmislar ayni ampulun icinde metal bir parca vasitasiyla tek flaman kullanilarak iki islevi birden yerine getiriyorlarmis tek flaman hem uzun hem kisa ..uzun kisa gecisleri arasinda metal parca pozisyon degistirerek isigin yonunu degistiriyormus.ben fari komple sokup reflektorun icine melek gozlu projector takmayi dusunuyorum boylece reflektorun icine hic isik vermeden sadece projektorlerden faydalanarak cift fari ayni anda calistirip kisa olarak kullanmak istiyorum uzuna gececegim zaman ise yine cift far uzun olarak calisacak bu bi-xenon sistemi sayesinde amerikada bir kuzen var hanim tarafindan nunla irtibata gecip daha detayli bilgi adiktan sonra kar zarar hesabini yapip islemlere baslicaz insallah son olarakta size detayli fotolu ve videolu bir aciklama yapacagim..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
bulut tam sana göre bir site buldum belki daha öncedende bakmış olabilirsin ama sport touring camla ilgili yabancı bir sitede GPS cihazıyla beraber montajını yapmışlar. mutlak bak istedim hiç yoktan bir fikrin olur motorda nasıl durduğuyla ilgili http://www.sport-touring.net/forums/...?topic=37060.0
..uçuyoruzz DEDE
biliyorum bunu ya.. o ön camı almak istiyorum ama türkiye'ye getirmiyor hiçbir firma :(
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Ninja - İstanbul Haftalık Perşembe Toplantısı
Ninjalar,
Haftalık perşembe toplantımız, Maltepe Süreyya plajındaki ''Şato Cafe''
23.06.2011 Perşembe Saat 20:00
ŞATO CAFE RESTAURANT - YALI MAH. SÜREYYA PLAJI SAHİLYOLU NO:187 MALTEPE İSTANBUL
http://satocafe.com/
NOT:
1- Haftalık toplantılarımız perşembe günlerine alınmıştır!
2 - Haftalık Perşembe buluşmaları iş çıkışı toplantı olduğundan buluşma noktaları düzenlenmemektedir. Güzergah konusunda sıkıntı çekebilecek arkadaşlar varsa bizimle iletişime geçebilirler...
Tekeriniz düz bassın Ninjalar... Görüşmek üzere...
Ninja 250 R - İstanbul
günaydın arkadaşlar, İlgi Görmek İnsanın Hoşuna Gidiyor :
Uzun zamandır binmediğim motorumla dün şehir içinde 100 km yol yapmışım ve durup soluklandığım heryerde motoru görenler yanıma gelip abi motor 600 lükmü ,abi motor 1000 likmi ,yada küçük çocuklar bağırarak : ooooooo kawasaaaaakkkkiiiiiiii demeleri,ve hanımda arkamdaydı ve beklenen en son ve can alıcı tepkide hanımdan geldi :
Sen bu motoru sat,baksana herkes sana bakıyo kızlarda bakıyo,beni deli etme adam,asarım keserim vs...
Her asker yeşil bereli olamaz
Orada olacağız Her zaman olduğu gibi tüm arkadaşlarımızın gelebilmesini ve katılımın yüksek olduğu bir toplantı olmasını diliyoruz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:59 ----------
Pazartesi neşesi oldu valla, yenge tehdidi sezmiş, yılanın başını küçükken ezeyim demiş
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=199474079468
Facebook Sayfamıza bütün Ninja ZX250R kullanıcılarını bekleriz...
Perşembe görüşmek üzere diyelim.
Dün de güzel bir gün oldu Tuğhan abi köprüden sonra ben hızlı kaçtım kusura bakma bir an önce eve gidesim geldi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:08 ----------
Aynısı dün bizim başımıza geldi fenerbahçe de kafeden çıkarken iki bayan arkadaş baya bir kestiler bizi hanımlar yanımızdaydı bizde bir fırça yedik
Beni alan adamın hepten başı yanmış desenize , trafikte aldığım tepkileri görünce ya motora bindirtmez yada boşar
Ben de biraz tatsız bi olayla haftaya başladım :( dün yaklaşık 20 motorluk bi arkadaş grubumla kızılcahamama gittim, yaklaşık 350 km yol yaptım.. Gittik döndük Ankara'ya girince bi mola verdik.. Bi arkadaşımız da bizim yanımıza yanaşırken aynasını kontrol etmeden bize doğru dönüş yapınca arkadan gelen araba sert bi şekilde çarptı Arkadaş motorun üstünden uçtu önüme kadar yuvarlandı, motor yavaşlayana kadar kendi kendine gitti ilerde devrildi.. Ben dondum kaldım Neyseki araba altına almadı.. Allahım beterinden saklasın sadece bacağında küçük bi şişlikle atlattı.. Dizliği olsa oda olmayacaktı!
Arkadaşlar lütfen hepimiz çok dikkatli olalım bi aynaya bakmadan dönmek canımıza malolabilir :(
[B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]
Senin ancak bir pilotla evlenmen gerekiyor zaten, beraber tura çıkmanız lazım, o zaman sorun olmaz Gerçi sinirli bir arkadaşsa hızlı yol alırsınız, laf atanları takip etmekten Geçmiş olsun bu arada arkadaşına, 1 sn'lik ihmal bile bize çok pahalıya patlayabiliyor. Güzel yol yapmışsınız, tebrikler Resimleri bekleriz
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=199474079468
Facebook Sayfamıza bütün Ninja ZX250R kullanıcılarını bekleriz...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)