Tüm bu vida sıkıntıları firmaların vidaları monte etmeden önce vidalara sabitleyici sıvı(loctite, aslında bir marka ama genelleşmiş durumda, selpak sanayağ gibi düşünün) kullanMAmasından kaynaklanıyor. Maliyetten ve işgücünden kazanıyorlar ancak kazandıklarının çok daha fazlasını böyle durumlarda prestijden kaybediyorlar.
arkadaşlar merhaba motoruma bugün tam bakım yaptım komple bütün vida somun civata ne varsa hepsini tek tek sıktım gevşeyenler olmuştu denk geldim...şuan kafam rahat......
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
[IMG][/IMG]
X versiyonu çıkmış arjantin' de
https://i.hizliresim.com/7DV3jY.jpg
ahmet kardeş hayırlı olsun,kazasız,cezasız kullanmanız dileklerimle.
birşey sormak istiyorum;ahmet kardeş boy kaç ? kendimle bir kıyaslama için.
Görüntüsüne bayılıyor ve çok heves ediyor olmama rağmen kontak düşmesi, vidası sıkılmamış olmasından dolayı amortisör patlatması gibi sorunları nedeniyle almayacağım motor. Daha önce NC750 ile dünya kadar bozuk yoldan gitmeme rağmen 6bin km.lik avrupa turunda hiçbir sorun yaşamadan geri döndüm. Böyle bir tura vs gittiğimde kesinlikle en son karşılaşmak isteyeceğim konudur bu tür sorunlar, üstüne hiçbir destek görmemek de cabası. İnsanlar işte bu sebeplerden dolayı Honda vs tercih ediyor, siz bir honda vs değilseniz böyle saçma sapan montaj hatalarına, üstüne kullanıcının yanında olmama hakkına sahip değilsiniz buradan ilgililere mesaj olsun.
Arıza her araçta olabilir. Ha, bazı kaliteli markalarda daha az olurken(NC'lerde arka amortisör sıklıkla patlıyor) fiyat/performans oranı iyi biraz daha ucuz markalarda daha fazla olabilir, zaten fiyatı diğerlerine nazaran daha uygun olduğu için kişi kendi kendine bu sorunları bir miktar tolare edebilir. .
Burada asıl sorun sizin de dediğiniz gibi "destek görmemek", söylenen sözün arkasında durulmaması.
Burdan da ister istemez şu sonuç çıkıyor: Bu motorda sorun olduğunda satıcısına/servisine/garantisine güvenip değil de kendinizin yapabileceğinize, maddi olarak da(büyük motorların sorun çözümleri de pahalı oluyor) altından kalkabileceğinize inanıyorsanız alın. Tabii böyle bir çıkarım müşteri portföyünü önemli oranda küçültüyor. Buna da razılar sanırım.
Arıza tabii ki her araçta olabilir, fakat yolda kontağı düşen, vidası sıkılıp mühürlenmediği için amortisörü patlayan araç olmaz. Bunlar en temel üretim konularıdır, parçalar, araç yola çıkmadan önce kalite kontrolleri yapılır, aykırı durumlara anında müdahale edilir, böyle araçlar satışa çıkamaz. Bugün kontağı düşen motorun yarın maşadan ayrılmayacağının garantisini kim verecek bana? Arızayı vs geçtim yolda giderken saçma sapan bi sebepten dolayı kaza geçirip ölmek istemiyorum.
Değerli arkadaşlar merhaba. Sakarya'ya Ersin ustanın dükkanına gittim. Benim motosikleti inceledikten sonra, TRK 502 için üst kapak üretilmesi gerekmediğinden, sadece yükseltme ve geri getirme aparatının üretilmesinin yeterli olacağını tespit ettik. Örneğin 5 kişi grup halinde talep ederse de tanesini 120 TL yerine 100 TL'ye yapabileceğini söyledi. Ne dersiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
Yeni yakışıklılarınız hayırlı olsun ağalar, maşaallah, Allah güle güle binmeyi nasib etsin.
http://www.izpesinde.net/
Merhabalar..Bende chopper dan alışkanlık biraz geriye yaslanarak motosiklet kullanmayı seviyorum onun için tura çıkmadan evvel aliexpress ten almıştım..çok rahat ettim..aynı zamanda anahtarlar rahatladı..sıkışıyordu bazen..fikir vermesi için bir kaç resim:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------
Merhaba uzun zamandır siteye girmiyordum yazınızı yeni gördüm..sorunuzla ilgili facebook gurubunda paylaştığım yazıyı burada da paylaşayım..
''Motosikletin sürüşü virajı frenajı gayet keyif verici..artçım ve 3 dolu çantamla.normal bölünmüş yollarda Türkiye dahil 6.vites 5000 devir civarı otobanlarda 6.vites ortalama 6000 devir bence güvenli ve keyifli bir sürüş sağlıyor..yaklaşık 115-120 km ler civarı..1000 km bakımını yaptırıp yola çıktım..döndüğümde 5530 km de idim..aralıksız 200 km civarı mola vermeden gayet rahat seyir yapabildim..Eşim açıçası ilk defa şikayet etmedi gayet memnundu. .daha çok yolun keyfini biraz dumanla çıkarmak için mola verdik..motosiklet 3000 km civarlarında daha açıldığını hissettim ve yakıt sarfiyatı ortalama 4 lt/100km civarında hesapladım..ancak 7000 devirlerde yakıt 5 lt/100km civarlarında seyrediyor..otoban sürüşlerinde her aldığım depoda km yi sıfırlayıp lt hesabı yapmaya çalıştım..bugün yaptığım hesapla 4500 kmde 1200 tl lık benzin yakmışım..Yunanistanda benzin yaklaşık 8 lira olduğunu unutmayın..(1.6€)..yağmurlu havada aralıksız sürüş yaptık ve lastiklerin performansı bence çok güzel..(4 gün önce selanikte sel olduğu gün belki tv de görmüşsünüzdür..) epey video çektim fakat hepsi ham vaziyette fırsat buldukça onları filmler haline getirmeye çalışacağım..Sözün özü fazla hız peşinde olmayanlar gezmek yolun keyfini çıkarmak isteyenler ve çok iri cüsseli olayanlar için tatmin edici bir motosiklet..arıza yapmasına rağmen herşeyde bir hayır vardır diyorum..ve ben çok mutlu olarak döndüm..''
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------
Evet sıkıntı aynı!! benim yaşadığım sorununda sebebi aynı.Amortisörün merkezindeki somunun ilaç kullanmadan değerinde sıkılmaması ve mühürlenmemesi..işçilikte sanırım dikkatsizlik veya ehil olmama var..döndüğümde motoru temizlerken gördüğüm manzaralardan biri de buydu..düşmüş bir civata..Loctite ve benzeri ilaçların kullanılmaması ve tork değerinde sıkılmaması bu tür sorunlara vibrasyon sonucu rastlanıyor..sık sık kontrol yapmak lazım..
Umarım bu düşen civatalar arkadan gelen araçlarda cama sıçraması ve lastik patlaması gibi sıkıntılara yol açmaz :(
Off, maşanın ayrılmayacağını nereden bileceğim demiştim, düşen civata resimleri gelmeye başlamış. Aman arkadaşlar dikkatli olun, bütün vidaları, civataları gerekirse tek tek kontrol ettirin, isterse görüntüsü uzay mekiği olsun, yine de böyle sorunlar olacaksa değmez. 2 teker üzerinde zaten cambazlık yapıyoruz, bir de altımdaki makineye güvenemeyeceksek tehlike çok yakın demektir.
Türkiye'de montaj sıkıntı ciddi olarak ele alıp üretimdeki bu sorunu gidermeleri lazım.
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
çok rahat yolçuluk için teşekkür ederim 502.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
göller yaylası dönüşü....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
[IMG][/IMG]
gökhan kardeş,maaşallah güzel geziyorsun.TRK'nın hakkını veriyorsun.haftaya görüşüp,çay içelim.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
teşekkürler abi makina çok güzel hakkını vermek lazım fırsatını buldunmu durmam abi..... altımdaki canavarında maşallahı var dağa taşa bayıra heryere benimle sorunsuz geliyor çok şükür anı yaşamak lazım mümkün mertebe okadar kötülemeye rağmen iyikide almışım diyorum kim ne derse desin .... makinanıza elinizden geldiğince sizlerde bakım yapın kontrol edin temizlik yapın aksatmayın bu işlerin sizlere zararı olmaz aksine yararı olur..vida gevşemesi honda ve yamahada bile oluyor genel anlamda bütün motorlarda olur sorun olmaması gerek ufacık vidayı büyütmenin anlamı yok ayda bir sefer sizlerde anahtarlarla vidalarını kontrol edin benim fikrim.........
bora abi görüşelim haftaya haberleşiriz....
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)