Benelli TRK 502 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Nisan 2018, 08:25
#1181
harsel adlı üyeden alıntı
...
inceleme konusunda forumda yeterli kaynağın bulunmadığı izlenimi oluştu bende.
...
Sizinle aynı fikirde değilim.
Bu konu içinde 1.200 civarında mesaj birikmiş, hiçte az değil. Bunların içinde uzun kullananların görüşleride var. Hatta motoruyla Rusya seyehati yapmış bir beyefendinin yazılarıda var.
Ben bu motoru şehir içi kullanmıyorum, sadece Alanya-Antalya arası 2 saatlik şehirler arası yolda kullanıyorum ancak 2.000+km yapabildim.
Tam olarak ne bilmek istiyorsunuz?
- 10-15.000 km üstünde motorda ilk çıkan arızalar nelerdir?
- Bu motorun kronik problemleri varmı?
veya başka bir şey?
Bütün dünyada yeni bir model olmasına rağmen soruları net sorarsanız belki cevaplarını almanız kolaylaşır.
Bende alırken dominar ile karşılaştırmaya çalıştım, para kolay kazanılmadığında kolayda harcanmıyor tabiki. Dominar'a zorladım kendimi. Sadece kağıt üstünde bakarsanız bu hataya düşebiliyorsunuz, yoksa karşılaştırılacak motorlar değiller.
"Farklı" motorlar ama o tırnak içindeki "farklı" kelimesini anlamak için özellik karşılaştırmak yerine motoru denemeniz gerekiyor.
Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ancak deneme sürüşü yapabilseniz dominar-mominar kalmayacak aklınızda.
Birde ben satın alırken yabancı forumlarda "dominar Hindistan'da bile tutulmadığı için üretime devam edilmeyecek, üreticisi daha öncede çeşitli modelleri piyasaya sürdü ama tutulmayınca arkasında durmadı" gibi yazılar okumuştum. Doğruluğunu bilmiyorum ama benim kararımı azda olsa etkilemişti.
Belki şimdiye bu konu daha netleşmiştir, biraz yabancı forumlara da bakın.
Benelli'de yok böyle bir ihtimal. Üstelik Türkiye'de üretimden bile bahsediliyor.
Reklamlar
-
03 Nisan 2018, 16:13
#1182
Far koruma da gelmiş. Normalde sevdiğim bir aksesuardır ama şu an için biraz pahalı.
https://tr.aliexpress.com/item/Benel...860003283.html
Ayrıca mercekli komple far gelmiş. Bu kadarını beklemezdim.
https://tr.aliexpress.com/item/Yeni-...860934046.html
-
03 Nisan 2018, 22:45
#1183
TUTITO kardeşim,
forumu tekrar gözden geçirdim. tabi ki motosikletin Türkiye'ye girişinden sonrakileri önceleyerek.
motorun genel olarak sorun çıkarmadığından söz edilmiş.
kaynak yerlerinin kalitesizliğinden bahseden olmuş.
altta koruyucu eksikliğinden söz edilmiş.
yabancı kişilerin test sürüşlerinden bahsedilmiş. bu kişilerin sürüşleri nazarı itibara alınacak kadar uzun soluklu değil tabi ki.
ayrıca satıcının birinin, motoru 50bin kilometre test ettiğinden bahsedilmiş. ama bu kişilerin deneyimleri ile ilgili herhangi bir bulgu yok. sadece bayi ifadesinin öyle olduğu vurgulanıyor.
motorun ağır olmasının da bir olumsuzluk olduğuna değinilmiş.
bunun gibi devam eden görüşler var.
Lakin bu motosikleti satın alıp uzun süre kullanan yok Türkiye'de anladığım kadarıyla.
sanırım riptalon adlı kardeşimiz 10bin üzerine çıkmış yanlış hatırlamıyorsam.
motosiklet yeni geldiği için elbette güvenilir bir incelemenin olamayacağını tahmin ediyorum. ben en azından 10-15bin üzeri yol yapan arkadaşların görüşlerini almak istemiştim.
aslında 50 bin üzeri kilometre biraz daha fikir verebilirdi. henüz bu kilometreleri yapmış arkadaşlarımız yok sanırım.
bu motosikleti bana kaça satabileceği konusunda bulunduğum ilde bayilik yapan zatla görüşme yaptım. diğer motosiklet fiyatlarına göre farklı karar verebileceğimi de söyledim kendisine. bunun üzerine bana uygulayabileceği son rakamı söyledi. hem de peşin fiyat. ben de diğer motorları da araştırmak istediğimi söyledim.
bu arada benelli konusunda servislerin yeterli olmadığından, yetişmiş / yetkin ustanın eksikliğinden söz ederek, bu durumun beni endişelendirdiğini ifade ettim.
bunun üzerine bana şunu söyledi: civar ilden bir motosiklet supap kesmiş / kırmış. nasıl oldu ise. motoru kendilerine getirmiş motorcu arkadaş. arızanın durumuna binaen motora orada müdahale etmemeyi kararlaştırmışlar. tesadüfen Gaziantep'ten de mal gelmiş imiş. motosikleti araca attıkları gibi oraya göndermişler ve tamir işini orada yaptırmışlar.
sanırım bana şunu demek istedi satıcı: "belki siz ustalarımızın yeterli olduğunu düşünmüyorsunuzdur ama, biz nasıl sorunu yerinde çözmüşüzdür. gerekirse bunu yaparız, endişelenmeyin."
yukardaki olaydan çıkan ikinci sonuç: motosiklet sorunsuz olmayabilir. supap kesebilir / kırabilir ya da başka sorunları olabilir. benim endişem gerçekten yetkin ustaların her yerde bulunamayışıdır.
gelelim benim tarzıma. trk 502 görünüşüyle beni cezbetti. görünüş her şey olmasa da.
ikincisi, fonksiyonları da bana yakın göründü. emekli olduğumda (ki bu yıl olabilirim) asfaltta gideyim, gerekirse yoldan çıkayım ve kır bayır dolaşayım. artçılı olarak tabi. orman yollarına girdiğimde yerden yüksekliğinin diğerlerine göre fazla oluşu daha rahat yol alınmasını sağlayacak diye düşünüyorum.
bu arada şunu da hatırlatayım: motosikletin ön ve arka jant ölçüleri 17 inch olarak görünüyor sitede. yerden yüksekliği de 19 santimetreye kadar düşmüş. bunu niye düşürdüklerini sordum buradaki bayi'e. o da değişen bir şey olmadığını söyledi. hatta orada bulunan 2018 yılına ait bir katalog gösterdi. o katalogda eski jant ölçüleri yazılı. yerden yükseklik de eskiye göre. bunun üzerine bayi merkezi (sanırım Gaziantep'i) aradı ve onlara sitede yanlışlık olduğunu, onun düzeltilmesi gerektiğini söyledi. hatta müşterilerin jant çaplarındaki eksilmeyi görüp satın almaktan var geçebileceğini, bu yüzden düzeltmenin hemen yapılması gerektiğini hatırlattı.
ben yabancı sitelerdeki ölçülere baktım, orada da ölçüler küçülmüş. yani ön ve arka jant ölçülerinin her ikisi de 17 inch görünüyor. o takdirde sitedeki doğru (değiştirmedilerse) fakat katalogdaki bilgi yanlış olmakta.
bu jant ölçüsü değişikliği (4 santimetre azalmış oluyor bu durumda) orman yollarında ne tür olumsuzluğa sebep olabilir? bu konuda bir fikri olan var mı?
yerden yüksekliği 23 santimdi önceden. bu sizlere sorun çıkarıyor muydu denge açısından? ya da yerden yüksekliğin azalması olumlu bir katkıda bulunabilir mi? (yüksek yerlerden geçmek gerektiğinde olumsuz tabi).
beni enduro tarzı tatmin edecek gibi. fakat çanta demirleri kullanarak yanlara da yük atabildiğimde, rüzgara karşı beni koruyabilecek her türden motosiklet de işimi görür sanıyorum. crf 250 Ralli'nin çok esnek, kullanımının pratik olduğunu gözlemliyorum. fakat artçılı düşündüğümden güç kaybı sebebiyle canımı sıkacak gibi. bir 400'lüğü oluverseymiş tadından yenmezmiş.
sanırım yazmaya daldım ve çok uzattım. zaman zaman sizlerle hasbıhal ederiz. görüşlerinizi de almak isterim fırsatınız oldukça.
tekeriniz düz bassın ve Allah'a emanet olunuz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
ha, bir de deneme sürüşünden söz etmiş TUTITO kardeşim. geçen yıl 30 Temmuz'da bulunduğumuz yere dominar getirmişler. ne yazık ki o tarihte ben hac yolculuğuna çıkıyor olduğumdan deneme sürüşüne katılamadım.
benelli trk için ise, buraya henüz gelmedi. gelse de buradaki bayi deneme sürüşü yapmaya fırsat verecek tipte biri değil. satacağı malı denemeye sokmaz elbette. ama merkezlerinden de böyle bir girişimde bulunacaklarını sanmıyorum.
-
03 Nisan 2018, 23:09
#1184
harsel adlı üyeden alıntı
TUTITO kardeşim,
forumu tekrar gözden geçirdim. tabi ki motosikletin Türkiye'ye girişinden sonrakileri önceleyerek.
motorun genel olarak sorun çıkarmadığından söz edilmiş.
kaynak yerlerinin kalitesizliğinden bahseden olmuş.
altta koruyucu eksikliğinden söz edilmiş.
yabancı kişilerin test sürüşlerinden bahsedilmiş. bu kişilerin sürüşleri nazarı itibara alınacak kadar uzun soluklu değil tabi ki.
ayrıca satıcının birinin, motoru 50bin kilometre test ettiğinden bahsedilmiş. ama bu kişilerin deneyimleri ile ilgili herhangi bir bulgu yok. sadece bayi ifadesinin öyle olduğu vurgulanıyor.
motorun ağır olmasının da bir olumsuzluk olduğuna değinilmiş.
bunun gibi devam eden görüşler var.
Lakin bu motosikleti satın alıp uzun süre kullanan yok Türkiye'de anladığım kadarıyla.
sanırım riptalon adlı kardeşimiz 10bin üzerine çıkmış yanlış hatırlamıyorsam.
motosiklet yeni geldiği için elbette güvenilir bir incelemenin olamayacağını tahmin ediyorum. ben en azından 10-15bin üzeri yol yapan arkadaşların görüşlerini almak istemiştim.
aslında 50 bin üzeri kilometre biraz daha fikir verebilirdi. henüz bu kilometreleri yapmış arkadaşlarımız yok sanırım.
bu motosikleti bana kaça satabileceği konusunda bulunduğum ilde bayilik yapan zatla görüşme yaptım. diğer motosiklet fiyatlarına göre farklı karar verebileceğimi de söyledim kendisine. bunun üzerine bana uygulayabileceği son rakamı söyledi. hem de peşin fiyat. ben de diğer motorları da araştırmak istediğimi söyledim.
bu arada benelli konusunda servislerin yeterli olmadığından, yetişmiş / yetkin ustanın eksikliğinden söz ederek, bu durumun beni endişelendirdiğini ifade ettim.
bunun üzerine bana şunu söyledi: civar ilden bir motosiklet supap kesmiş / kırmış. nasıl oldu ise. motoru kendilerine getirmiş motorcu arkadaş. arızanın durumuna binaen motora orada müdahale etmemeyi kararlaştırmışlar. tesadüfen Gaziantep'ten de mal gelmiş imiş. motosikleti araca attıkları gibi oraya göndermişler ve tamir işini orada yaptırmışlar.
sanırım bana şunu demek istedi satıcı: "belki siz ustalarımızın yeterli olduğunu düşünmüyorsunuzdur ama, biz nasıl sorunu yerinde çözmüşüzdür. gerekirse bunu yaparız, endişelenmeyin."
yukardaki olaydan çıkan ikinci sonuç: motosiklet sorunsuz olmayabilir. supap kesebilir / kırabilir ya da başka sorunları olabilir. benim endişem gerçekten yetkin ustaların her yerde bulunamayışıdır.
gelelim benim tarzıma. trk 502 görünüşüyle beni cezbetti. görünüş her şey olmasa da.
ikincisi, fonksiyonları da bana yakın göründü. emekli olduğumda (ki bu yıl olabilirim) asfaltta gideyim, gerekirse yoldan çıkayım ve kır bayır dolaşayım. artçılı olarak tabi. orman yollarına girdiğimde yerden yüksekliğinin diğerlerine göre fazla oluşu daha rahat yol alınmasını sağlayacak diye düşünüyorum.
bu arada şunu da hatırlatayım: motosikletin ön ve arka jant ölçüleri 17 inch olarak görünüyor sitede. yerden yüksekliği de 19 santimetreye kadar düşmüş. bunu niye düşürdüklerini sordum buradaki bayi'e. o da değişen bir şey olmadığını söyledi. hatta orada bulunan 2018 yılına ait bir katalog gösterdi. o katalogda eski jant ölçüleri yazılı. yerden yükseklik de eskiye göre. bunun üzerine bayi merkezi (sanırım Gaziantep'i) aradı ve onlara sitede yanlışlık olduğunu, onun düzeltilmesi gerektiğini söyledi. hatta müşterilerin jant çaplarındaki eksilmeyi görüp satın almaktan var geçebileceğini, bu yüzden düzeltmenin hemen yapılması gerektiğini hatırlattı.
ben yabancı sitelerdeki ölçülere baktım, orada da ölçüler küçülmüş. yani ön ve arka jant ölçülerinin her ikisi de 17 inch görünüyor. o takdirde sitedeki doğru (değiştirmedilerse) fakat katalogdaki bilgi yanlış olmakta.
bu jant ölçüsü değişikliği (4 santimetre azalmış oluyor bu durumda) orman yollarında ne tür olumsuzluğa sebep olabilir? bu konuda bir fikri olan var mı?
yerden yüksekliği 23 santimdi önceden. bu sizlere sorun çıkarıyor muydu denge açısından? ya da yerden yüksekliğin azalması olumlu bir katkıda bulunabilir mi? (yüksek yerlerden geçmek gerektiğinde olumsuz tabi).
beni enduro tarzı tatmin edecek gibi. fakat çanta demirleri kullanarak yanlara da yük atabildiğimde, rüzgara karşı beni koruyabilecek her türden motosiklet de işimi görür sanıyorum. crf 250 Ralli'nin çok esnek, kullanımının pratik olduğunu gözlemliyorum. fakat artçılı düşündüğümden güç kaybı sebebiyle canımı sıkacak gibi. bir 400'lüğü oluverseymiş tadından yenmezmiş.
sanırım yazmaya daldım ve çok uzattım. zaman zaman sizlerle hasbıhal ederiz. görüşlerinizi de almak isterim fırsatınız oldukça.
tekeriniz düz bassın ve Allah'a emanet olunuz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
ha, bir de deneme sürüşünden söz etmiş TUTITO kardeşim. geçen yıl 30 Temmuz'da bulunduğumuz yere dominar getirmişler. ne yazık ki o tarihte ben hac yolculuğuna çıkıyor olduğumdan deneme sürüşüne katılamadım.
benelli trk için ise, buraya henüz gelmedi. gelse de buradaki bayi deneme sürüşü yapmaya fırsat verecek tipte biri değil. satacağı malı denemeye sokmaz elbette. ama merkezlerinden de böyle bir girişimde bulunacaklarını sanmıyorum.
Değerli abim, bildiğin üzere motosiklet 2017 Haziran sonunda satışa sunuldu. Yani henüz bir yıl dahi olmadı. Ben 24 Haziran'da satın aldım. Muhtemelen ilk bir kaç kişiden biriyimdir ama henüz 7500 km'deyim. Evim ve işim arası 45 km. olduğundan yıl boyu gidip gelsem neredeyse 25000 km sadece işe gidip gelerek yaparım. 3 aylık aralıklar ile sürekli bakıma da girmem gerekir. Dolayısı ile genelde işe giderken kullanmıyorum. Bu sürede bahsettiğiniz kilometreleri yapan birileri bulmanız pek olası değil. Yalnızca Facebook TRK grubundan Uğur Yıldız Bey'in en azından 15.000 km'ye yakın olduğunu biliyorum ki o da bir sorun yaşamamıştı. Grubu takip etmenizi öneririm. Piyasada henüz yer edinmemiş bir aracı almak neticede bir risk. Biz ilk alanlar olarak bu riski almış bulunduk ve buna değdiğini gördük. Geçen sene acaba satılır mı diye 78 tane getirdikleri modelden bu sene 600 ader civarı getiriyorlar. Bu da bunun göstergesi.
Türkiye sitelerinde yazanların çoğu tel jantlı TRK502X'in özellikleri. Yani jantlar her zaman 17 inç'di ve yükseklik de değişmedi. Gelen motorlar geçen senenin tamamen aynısı.
Servisler konusunda evet benim de herkes gibi hissettiğim bir güvensizlik var. Ama en azından motosiklet nispeten basit bir yapıya sahip. Ayrıca yurtdışından da olsa bir çok kritik parçayı getirebildiğimizi görüyoruz. Henüz büyük bir sorun yaşayan birine de şahit olmadığımız için içimiz biraz da rahat.
Motor güç açısından genel olarak yeterli fakat artçılı olarak yetersiz olabiliyor. Açıkçası ben artçılı bindiğimde aşırı ağır ve biraz hantal hissettirdiğini düşünüyorum. Tek olduğumda güç henüz hiç yetersiz gelmedi. Çanta vs. gibi ek ağırlıklar ile de sorun olmuyor.
Aşırı pimpirikli biri iseniz bence alınca içinizin rahat olacağına emin olmaya çalışın. Açıkçası ben biraz zor memnun olan biri olarak alırken çok fazla düşündüm ama şu anda gayet memnunum.
Şimdiye kadarki tüm kullanımımın yakıt ortalaması 4.27 lt. / 100 km.
Size aktarabileceklerim şimdilik bu kadar. Sorularınız devam ederse yine yanıtlamaya çalışırım.
-
10 Nisan 2018, 17:22
#1185
-
10 Nisan 2018, 18:04
#1186
Gözümüz aydın diyelim o zaman.
sabrın sonu selametmiş
-
12 Nisan 2018, 11:23
#1187
siz camgözden mi aldınız? kendileri mi dedi geldi diye
-
12 Nisan 2018, 16:00
#1188
dgenc adlı üyeden alıntı
1-2 yeri daha aradım boşa bekleme getirmeyecekler diyor. Beyaz için bayi ile pazarlık yapacağım bugün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------
Satın aldım hayırlısı olur inşallah. Yarın gelecek Adana'ya fabrikadan
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------
haftaya kaldı 2018 istediğim için
kardeşim motoru teslim aldınmı....
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
dgenc adlı üyeden alıntı
siz camgözden mi aldınız? kendileri mi dedi geldi diye
yok istanbulda fuardan satın aldım bayideki arkadaşımla görüştüm motor bugun gelmiş kendileri arayıp haber verdiler.istanbuldan yarın yollicaklar bana adanadayım bende.....
-
12 Nisan 2018, 17:07
#1189
ben motoru geçen cuma gelecek diye satın aldım. Bu haftaya attılar. Cuma gününe kadar gelmezse iptal edeceğimi söyledim dün. Bekliyorum.
-
13 Nisan 2018, 10:46
#1190
dgenc adlı üyeden alıntı
ben motoru geçen cuma gelecek diye satın aldım. Bu haftaya attılar. Cuma gününe kadar gelmezse iptal edeceğimi söyledim dün. Bekliyorum.
Gelmez o motor. Nakliyede sorun var.
-
13 Nisan 2018, 11:59
#1191
sdt adlı üyeden alıntı
Gelmez o motor. Nakliyede sorun var.
ne sorun var bilgi verirmisiniz
-
13 Nisan 2018, 13:18
#1192
dgenc adlı üyeden alıntı
ben motoru geçen cuma gelecek diye satın aldım. Bu haftaya attılar. Cuma gününe kadar gelmezse iptal edeceğimi söyledim dün. Bekliyorum.
bugün görüştüm istanbul tuzladan üçerler motorların sahibi taner bey motor geldi hatta resimlerini bile attı bana bugün kargo ile gönderecekler yarın elimde olacak inşallah......
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------
nakliyeyle ilgili herhangi bir problem yok arkadaşlar motorlar dağıtılmaya başlandı arkadaşlarım teslim aldılar bile
-
13 Nisan 2018, 15:08
#1193
ADANALI GÖK adlı üyeden alıntı
bugün görüştüm istanbul tuzladan üçerler motorların sahibi taner bey motor geldi hatta resimlerini bile attı bana bugün kargo ile gönderecekler yarın elimde olacak inşallah......
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------
nakliyeyle ilgili herhangi bir problem yok arkadaşlar motorlar dağıtılmaya başlandı arkadaşlarım teslim aldılar bile
Hocam bende BN251 almayı düşünüyorum ve Adanadayım fakat geleceği tarihle alakalı bir türlü net bilgiler alamıyoruz,sizin bilginiz var mıdır?
-
13 Nisan 2018, 15:15
#1194
Guy Fawkes adlı üyeden alıntı
Hocam bende BN251 almayı düşünüyorum ve Adanadayım fakat geleceği tarihle alakalı bir türlü net bilgiler alamıyoruz,sizin bilginiz var mıdır?
rksmotorofficial Benelli'nin merakla beklenen modeli BN 251, 20 nisan itibariyle tüm bayilerimizde!
Detaylı bilgi ve fiyat için;
https://www.rksmotor.com.tr/model/bn-251/
#benelli #bn251 #benelliturkiye
https://www.instagram.com/p/Bhd9hMPhXeL/?taken-by=rksmotorofficial
-
14 Nisan 2018, 00:52
#1195
[Riptalon;4312108]Değerli abim, bildiğin üzere motosiklet 2017 Haziran sonunda satışa sunuldu. Yani henüz bir yıl dahi olmadı. Ben 24 Haziran'da satın aldım. Muhtemelen ilk bir kaç kişiden biriyimdir ama henüz 7500 km'deyim. Evim ve işim arası 45 km. olduğundan yıl boyu gidip gelsem neredeyse 25000 km sadece işe gidip gelerek yaparım. 3 aylık aralıklar ile sürekli bakıma da girmem gerekir. Dolayısı ile genelde işe giderken kullanmıyorum. Bu sürede bahsettiğiniz kilometreleri yapan birileri bulmanız pek olası değil. Yalnızca Facebook TRK grubundan Uğur Yıldız Bey'in en azından 15.000 km'ye yakın olduğunu biliyorum ki o da bir sorun yaşamamıştı. Grubu takip etmenizi öneririm. Piyasada henüz yer edinmemiş bir aracı almak neticede bir risk. Biz ilk alanlar olarak bu riski almış bulunduk ve buna değdiğini gördük. Geçen sene acaba satılır mı diye 78 tane getirdikleri modelden bu sene 600 ader civarı getiriyorlar. Bu da bunun göstergesi.
Türkiye sitelerinde yazanların çoğu tel jantlı TRK502X'in özellikleri. Yani jantlar her zaman 17 inç'di ve yükseklik de değişmedi. Gelen motorlar geçen senenin tamamen aynısı.
Servisler konusunda evet benim de herkes gibi hissettiğim bir güvensizlik var. Ama en azından motosiklet nispeten basit bir yapıya sahip. Ayrıca yurtdışından da olsa bir çok kritik parçayı getirebildiğimizi görüyoruz. Henüz büyük bir sorun yaşayan birine de şahit olmadığımız için içimiz biraz da rahat.
Motor güç açısından genel olarak yeterli fakat artçılı olarak yetersiz olabiliyor. Açıkçası ben artçılı bindiğimde aşırı ağır ve biraz hantal hissettirdiğini düşünüyorum. Tek olduğumda güç henüz hiç yetersiz gelmedi. Çanta vs. gibi ek ağırlıklar ile de sorun olmuyor.
Aşırı pimpirikli biri iseniz bence alınca içinizin rahat olacağına emin olmaya çalışın. Açıkçası ben biraz zor memnun olan biri olarak alırken çok fazla düşündüm ama şu anda gayet memnunum.
Şimdiye kadarki tüm kullanımımın yakıt ortalaması 4.27 lt. / 100 km.
Size aktarabileceklerim şimdilik bu kadar. Sorularınız devam ederse yine yanıtlamaya çalışırım.]
Riptalon kardeşim,
yukarıda vermiş olduğun verilerle ilgili yazmaya ancak fırsat bulabildim.
şu yakıt meselesi beni biraz düşündürdü. sizin verdiğiniz bilgilere göre motosiklet 100 kilometrede 4,27 litre benzin harcamakta.
benellinin Türkiye sitesinde ortalama olarak 100 kilometrede 3,5 litre yakıt harcandığı belirtilmiş. sitede belirtilen rakama bakarsak
yakıt tüketimi uygun görünüyor. sizin veriler ise motosikletin beklenenden fazla yaktığını ortaya koyuyor.
benim merak ettiğim husus sizin motosikleti hangi koşullarda kullandığınız.
kaç kilometre ortalama ile gittiğinizde, ne kadar yüklü iken elde ettiniz ortalama tüketimi?
yol durumu nasıldı? asfalt, arazi, yokuş vesaire. bu verileri etkileyen tüm koşulları öğrenmek istiyorum. zira yakıt ekonomisi de önemli bir faktör aslında. o kadar para verilince ikinci el bir nc 750x mi alınsa, yoksa sıfır nc 750x bile yıllar geçtikçe fiyat farkını telafi eder mi?
siz epey tecrübe sahibi olduğunuza göre, bu konuda bir fikir oluşmuş olabilir kafanızda.
fırsat bulur (aklıma şu an gelmemiş olan ama sizin de şunu belirtmekte yarar var diye düşündüğünüz konularda) yazarsanız memnun olacağım.
kazasız belasız sürüşler dilerim.
ha bu arada MİRAÇ KANDİLİMİZİ kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
youtube https://www.youtube.com/watch?v=yU7_ing6dnQ adresinde izlediğime göre
100 kilometrede litre olarak tüketilen yakıt, dakika dakika:
00.34 4,79 litre
00,57 4,53 litre
01,23 4,31 litre
02,08 4,69 litre
03,37 4,43 litre
olarak görülmekte. izlediğim kadarıyla sürücü tek kişi. bu durumda tüketim yüksek görünüyor sitede verilen rakamlar göz önüne alındığında....
-
14 Nisan 2018, 13:26
#1196
Herkese emniyetli sürüşler,
Eylül 2017 tarihinden beri TRK502 sahibiyim.Öncelikle 500 cc düzeyinde başka bir alternatifi olmadığını düşünüyorum.
Daha önceleri hem forumda hem de Facebook grup hesabımızdan motorla ilgili yorumları avantajları dezavantajları yazmış paylaşmıştık.Şunu tekrar belirtmek isterim donanım olarak orta sehpa ve karter/motor koruma kapağı hariç bu motora kişisel zevk harici hiç bir donanım eklemeye gerek yoktur.Bu piyasadaki her motor için çok önemli bir özellik çünkü fiyatları ciddi rakamlara çıkan ünlü markalarda bile basit dediğimiz kullanıcı donanımları yoktur.Çok basit bir örnek arka teker sehpası için arka teker üzerinde takozlar bile takılıdır.15-20 tl ilk bir şey ama NC 750 de bile yok.Motosiklet ağır yani deneyimsiz biri için giderken çok zor ama düşük süratlerde yada dururken ağırlık bir dezavantaj yaratabilir.Deneyimli biri için ise hiçbir fark yaratmaz.Gücü bence bu cc için yeterli.yakıt tüketim değerli şehir içi 4-4•5 arasında diyebiliriz.Lakin çoğu kullanıcının 1000-10000 km arasında olduğunu düşünürseniz bu oran 10000 km’den sonra kesinlikle düşecektir.Sehirler arası sakin kullanımda zaten 4 ltnin altına inebiliyor. Motorumuz heybetli gören başka ünlü motosikletlere benzetiyor.ABS Lİ çok dengeli frenleri güvenilir.Koruma Demiri ön siperlik üzerinde geliyor.Daha dün arkadaşıma CRL 1000 L Afrika Twin almaya gittim.Motoru koruma demiri yokken yatırmışlar güzelim motorun motor kapağı falan çizikti.İşin özü siz dengeli sakin bir sürücü iseniz artçılı yada tek farketmez bu motosiklet sizin işinizi görür.Üzerinde alaşımlı jantlar var kesinlikle Kaya taşa gelmez enduro sayılmaz .TRK 502 X gelince onunla dağ taş yapmak daha uygun olur.;)
-
15 Nisan 2018, 12:48
#1197
harsel adlı üyeden alıntı
Riptalon kardeşim,
yukarıda vermiş olduğun verilerle ilgili yazmaya ancak fırsat bulabildim.
şu yakıt meselesi beni biraz düşündürdü. sizin verdiğiniz bilgilere göre motosiklet 100 kilometrede 4,27 litre benzin harcamakta.
benellinin Türkiye sitesinde ortalama olarak 100 kilometrede 3,5 litre yakıt harcandığı belirtilmiş. sitede belirtilen rakama bakarsak
yakıt tüketimi uygun görünüyor. sizin veriler ise motosikletin beklenenden fazla yaktığını ortaya koyuyor.
benim merak ettiğim husus sizin motosikleti hangi koşullarda kullandığınız.
kaç kilometre ortalama ile gittiğinizde, ne kadar yüklü iken elde ettiniz ortalama tüketimi?
yol durumu nasıldı? asfalt, arazi, yokuş vesaire. bu verileri etkileyen tüm koşulları öğrenmek istiyorum. zira yakıt ekonomisi de önemli bir faktör aslında. o kadar para verilince ikinci el bir nc 750x mi alınsa, yoksa sıfır nc 750x bile yıllar geçtikçe fiyat farkını telafi eder mi?
siz epey tecrübe sahibi olduğunuza göre, bu konuda bir fikir oluşmuş olabilir kafanızda.
fırsat bulur (aklıma şu an gelmemiş olan ama sizin de şunu belirtmekte yarar var diye düşündüğünüz konularda) yazarsanız memnun olacağım.
kazasız belasız sürüşler dilerim.
ha bu arada MİRAÇ KANDİLİMİZİ kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
youtube https://www.youtube.com/watch?v=yU7_ing6dnQ adresinde izlediğime göre
100 kilometrede litre olarak tüketilen yakıt, dakika dakika:
00.34 4,79 litre
00,57 4,53 litre
01,23 4,31 litre
02,08 4,69 litre
03,37 4,43 litre
olarak görülmekte. izlediğim kadarıyla sürücü tek kişi. bu durumda tüketim yüksek görünüyor sitede verilen rakamlar göz önüne alındığında....
Motosikletin normalden fazla yaktığını düşünmüyorum. Açıkçası almadan önce dahi 3,5 lt. tüketimin mümkün olacağını düşünmüyordum. Böyle bir motorla bu değeri genel ortalamada yakalamak imkansız. Benim önceden kullandığım 200 cc motosikletim 3-3,2 litre yakıyordu ki ben oldukça sakin kullanıcıyımdır. Genelde şehir içi, çevre yolu, orta trafik koşullarında kullanıyorum. Bu şekilde 4,4 litre civarı tüketiyor. Ben 67 kiloyum yani sürücü ağırlığı da az. Bu motorda bu rakamların çok altına inilebileceğini düşünmüyorum. Bunun fazla bir tüketim olduğunu da düşünmüyorum. NC750X çok farklı karakterde ve TRK'dan hemen her şartta daha az yakacaktır diye düşünüyorum. Tek kriteriniz bu ise NC750X bakabilirsiniz. Fakat uzun yol konforu, amortisörler, sele, rüzgar korunumu açısından TRK daha üstün olacaktır. Motor gücü, saklama alanının verdiği kullanışlılık ve üstün üretim ve işçilik kalitesi ise NC'nin üstün yanları. Aradaki 10.000 liralık farkı ve vergi dilimi farkını ise sizin değerlendirmeniz gerek.
-
17 Nisan 2018, 17:48
#1198
Motosikleti teslim alanlara hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim.
Beni geçen hafta bayilerden aradılar. Ödemeyi yapsaydım şuan biniyor olacaktım. Test sürüşü yaptım. Beklentim nc750 civarı olduğu için hayal kırıklığı idi. Sesi ve gücü benim açımdan yetersizdi. Abs kapalı olduğu için frenleri test edemedim. Görünüş çok iyi, aksesuarlar çok iyi. Lastikler pirelli çok iyi. Selenin önü dik ve takımları rahatsız etti, aksesuar olarak gidon yükseltme ve yakınlaştırma ile giderilebilir. Orta sehpa, radyatör koruma ve karter koruma kullanış amacına göre takılabilecek diğer aksesuarlardır.
Güle güle kullanın.
-
17 Nisan 2018, 19:47
#1199
-
17 Nisan 2018, 20:10
#1200
Hayırlı olsun,motosikletinizi canlı olarak gördüm ve çok beğendim,belki sizi de gördüm ama bende bugün satın aldığım BN251'i görme heyecanıyla konuşamamış olabiliriz
Güzel günlerde kullanın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)