Motor koruma demirindeki ek demiri kesen var mı aranızda yada kesildiğinde garanti ile ilgili sıkıntı yaşanır mı?
Neden o kadar geniş yapmışlar anlam veremedim o ek çıkıntı gerçekten fazla olmuş gibi şık duruyor ama trafikte sıkıntı yaratıyor.
Motosikleti alan tüm arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun. Umarım kazasız ve arızasız uzun yıllar kullanırsınız. Okuduklarım kadarı ile motosikletin tüm kullanıcıları motosikletinden fazlası ile memnun güzel güzel gidiyorsunuz. 2018 modeller geldiği takdirde fiyatlar vergi diliminden dolayı yükselecektir ama diğer markalara oranla yinede biraz daha hesaplı olacaktır o zaman talep görür mü sizce satışı sürdürülebilir mi veya az olduğu takdirde distribütör getirtmeye devam edecek midir?
İkinci kısım zaten fazlalık. Motorun ilk tanıtılan görsellerinde ve krom renkli üretimlerinde zaten yoktu. Uzun olması elbet ekstra güvenlik sağlar ama neticede 2 metre olsalar daha da iyi olur.
Trk502 bu ekonomik krize ragmen iyi sattı. İlk partinin tamamina yakini tükenmiş. Trk yine gelir fiyat tahminim yine 30 un biraz altinda bir rakam olur. Şu an için trk nin bu sinıfta alternatifi yok. Diger markalarin modelleri iyice uçtu. Mesela nc750x su an 38300 lira. Ve hicbir aksesuar da yok. 2018 de 40 dan aşagı olmaz. Haa cb500x i getirirse işler karışır.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Koruma demirleri biraz uzun ama alışınca sıkıntı çıkartmıyor bence.Yurtdışı test turlarında gördüm.Uzun yolda o fazlalığı ayaklık gibi ayak koyup dinlendiriyorlar bacakları çok mantıklı da geldi.Tam ayaklık gibi zaten.Dün 155 km kesintisiz Maltepe-Çekmeköy-ulupelit-kalekilit köyü-Şile-Çekmeköy rotası yaptım.Nazar değmesin yolculuk çok rahat.Süspansiyonlar ve seleye hayran kaldım.Rodaj devam ettiği için çok yüklenmiyorum .Ama motor beni bırak gideyim diyor;)radyatör korumam geldi takınca fotosunu da göndereceğim.Tekeriniz düz bassın...
Bu motora çok hayranım ama, şu Küba motora güvenemiyorum. Türkiyede pazara çıkan bunun gibi firmalar fazla uzun durmuyor. Getirdiği modeller 2 sene sonra daha getirilmiyor. Kymco / Sym / Daelim de bunun gibi firmalardan. TNT 600 misal, 2015 den sonrası yok.
Servis ağı ve müşderi mağduriyetleri bu forumda sıkca dillenmesede, facebook gibi daha serbest platformlarda alenen yazılıyor. Anahtar teslim alıp, tamamen servis bakımlı olan motorları dahi garantiye sokmuyorlarmıs.
Makine on numara, uzun yol icin çok ideal cc hacminde. Daha fazlasına zaten gerek yok. Ama işte kuşkular kaygılar..
Bir diğer konuda ilk jenerasyonlar.. Genelde bunlarda kronik hatalar olur ve sonraki serilerde düzeltilerek çıkartılır. O yüzden beklemede kalmak gerekiyor şahsi fikrim.
Alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun, tekerlerine taş değmesin.
Kaygilariniz boşuna. Paraniz varsa beklemeyin. 2018 ler geldiginde bu fiyata vermeleri mumkun degil.
Getiren firma 10 yıl parca getirmek zorunda. Kaldi ki tnt 600 yanlış zamanda geldi. Millet deli gibi mt07 ve mt 09 aliyordu. Cunku fiyati cazipti. Ayrica tr de japon harici hicbir 4 silindire guvenmez millet. Yoksa tnt 600 naked olarak güzel motor.
Trk nin tr de alternatifi yok. Millet fiyatini yuksek bulmuş. Ancak degil. Avrupada da fiyat 6 bin euro. Ve bizdeki gibi %37 otv ve %20 ek gumruk vergisi yok onlarda.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
6000 Euro gercekten para değil Avrupada. 1250-1400 Euro asgari ucretle iş yapıyor Almanya işcisi. Hesap çok net. Türk parasının Euro karşısındaki değer kaybı yüzünden bize pahalı geliyor. Euro hesabını Türk lirası ile 1/1 hesaplasa idik 6000 liralık motor
Mevzu farkli bir yere geldi. Butun dunyada 6 bin euro 6 bin eurodur. Yani 6 bin liralik motor degildir. O avrupalılar honda cb500x e de o fiyata biniyor. Birkac bin euro fazla verip daha ust sınıfada biniyor.
Gecen sene biri ile konuşurken dedim euro dolar uçtu ne olacak dedim. Adamin bana verdigi cevap banane benim euro dolar borcum yok ki dedi. İşte bu adamlarin oylarıyla secilmiş bir iktidar var.
Her markanin her modelinde sorunlar illaki olur. Otomobil sayfalarina girin bakin o dunyaca ünlü markalarda millet ne gibi sorunlar yaşamış. Yine motosiklet olarak bakarsak hondada da yamaha dada sorunlar oluyor. Ama bir şekilde ya ucretli yada garantiden hallediliyor.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Nerde bu trk cılar. Hani gezmeler kamplar manzaralar resimler. Kış gelmeden tadını çıkarın.
Aksine kışı bekliyorum hocam. Çizme, mont derken yazlık olmasına rağmen kan ter içinde kalıyorum. Ekim, Kasım güzel olacak gibi. Eski motorumu 3 dereceye kadar kullanırdım.
Bu arada motorum arıza lambasını yaktı. Servise uğradım oksijen sensörü değişecek dediler. Bugün sipariş edilecek. Bakalım nasıl sonuçlanacak...
Kawasaki Heavy Ind. firmasının o şaheser motosikletlerine teknik hizmet veren servislerini ziyaret etmenizi ve konuyla alakalı fikrinizin daimi olduğunu görmek beni mutlu eder.
Servis, elektronik, mekanik ya da motorlu taşıt fark etmez; her sektörde göreceli durumdur. Markanın yetki verdiği ya da yetki isteyen servis icra ettiği branşta 30 yıllık tecrübe sahibi de olabilir, yeni açılan bir işletme de olabilir. Yeni açılan işletmede sektörde 20 yıl deneyim kazanmış bir personel olabilir, 30 yıllık tecrübeye sahip işletmede sizin ürününüze işlem yapacak personel okuldan bir hafta önce mezun da olmuş olabilir.
Her sektörde bu işi paradoksa sokan yazık ki biz tüketicileriz. Şu an elinizden düşmeyen cep telefonu markası Samsung, belki 6-7 yıldır Türkiye'de, ondan önce Anadolu Grubu, Telpa vs. dağıtıcılık yetkileri ile varlığını aşıladı , peyder pey yayıldı, iş kalitesini artırdı ve şu anki bulunduğu noktaya geldi. He, 5 para etmez kaliteye sahip ürünleri çok iyi lanse eden bir markadır ayrı, ancak alınan teknik hizmetin kalitesini belirleyen kullanıcılar tarafından zamanla kabul görmesi. Kazanç sağlayarak yatırım şartlarını geliştirdi.
Her yeni giren markanın muhakkak ki her ilde her kullanıcıya 2 km yakınlıkta servis ağı olamayacak, zaten mümkün kılsa servislerin idamesi için sağlayacağı masrafları motosiklet fiyatlarına yansıtsa "aaa şuna bak çin markası ne kadar da pahalı?" ya da optimal düzeyde servis ağı sağlayıp maliyeti düşük etiket yapıştırsa "aaa ne kadar da az servisi olan bir marka, fiyatına aldanmamak lazım" yorumları ile herkes piyasa duayeni kesilecek.
Yazık ki omurgasız bir talep döngüsü olan bir ülkenin bireyleriyiz, bir ürünü tercih ederken bireysel araştırmamız ya da beklentimize yanıt düzeyiyle değil, reklam ya da bulunulan mahalledeki popülerlik seviyesi ile karar veriyoruz. 7-8 yıl önce "yok abi nokia'dan başka marka kullanamam, menüsü falan zor geliyor zaten diğerlerinin hem de gereksiz pahalı" diyenler şimdi 5000 liraya yeni Samsung modeli sırasındalar.
Her yedek parçayı stoğunda hazır tutmak elbette mümkündür. 5 katlı bir plazan olursa her parçadan 1 ya da 2'şer bulundurursun, ama tabii bu plaza ve giderlerin maliyetine oranlı olarak servis faturası çıkarttığında müşteri "aaa hiç yakıştıramadım sizin gibi markaya" diyip hem kınar hem markayı kötüler. Fakat biri de demez "madem fiyatlara olumlu yansıyacak, bir merkez depoda kalsın parçalar oradan siparişe göre gelsin" diye. Nitekim markaların çoğunluğu gibi Benelli de aynısını yapıyor, ancak geliniz görünüz ki herkes iktisat anlamında çok yüksek mecralarda, ama 5 kuruşa nasıl 5 kilo köfte alırımın kurnazlığından vazgeçmeden kritik peşinde.
Sıfır gelen oksijen sensörünün(ya da eski orjinalinin), üstündeki kodunun ve sensörün fiş kısmının fotoğraflarını çekin mümkünse(buraya da koyun), daha sonra garanti dışında ihtiyaç olunursa başka bir yerden daha uyguna bulmak için hem size hem buradakilere yardımı olur
Örnek; pulsarın Bosch marka oksijen sensörü kuralkanda şu anda 470küsür tl iken aynısını(Bosch marka bire-bir aynısını) 180-200 tl'ye bulabiliyorsunuz(Pegouet oksijen sensörü:LİNK) . Zaten bu sensörlerin hepitopu 2 tane büyük üreticisi var(mış), biri de Bosch(muş).
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)