Üzerinde Pirelli Angel GT var. Bence 3-0 önde başlıyor maça :D
Üzerinde Pirelli Angel GT var. Bence 3-0 önde başlıyor maça :D
Lastik, elcik, arka çanta demirleri, motor koruma demiri ledleri vs. vs. hatta uygun fiyatı ile maça çok 0 önde başlıyor. İlk başlarda fiyatı çok yüksek gelmişti piyasaya yeni giren bir model için ama galiba fazlasıyla hak etti
Az once denizli bayisi ile görüstüm. Alacak olanlar elini çabuk tutsun dedi. Bu fiyatlardan son birkaç motor kalmiş tr de. İsteyen olursa denizli bayisi ile irtibat kursun. Bi sekilde yardimci olur mehmet bey.
Bende mecbur bekliyorum para gelicekte alacağız ama niyetim griden yana 👍
Yüksek olursa satış yapamazlar hocam bu bariz belli oluyor.
Arkadaşlar herkes çok güzel söylüyor da bir de madalyonun diğer yüzü var. Türkiye 'de bir motor alıyorken beğendiğin motor ne kadar kalite olursa olsun o motoru getiren distribütör ve servis ağına bakacaksın. Benelli distribütörü dediğimizde kurumsallığı neredeyse sıfır bir firmadan bahsediyoruz. Servislere gittiğinizde göreceksiniz adam hayatında ilk defa motoru görmüş gibi bakıyor. ithalatçı hiçbir servisine modeller arızaları v.s konularla ilgili bir eğitim vermiyor kara balta ilerliyorlar. Motorlarımız üzerinden tecrübe kazanıyorlar. Böyle bir şeye hanginiz razı olabilir. Hanginiz kendi motoru üzerinden servisin deneyim kazanmasını doğal karşılayabilir? Kısaca bir motoru almakla iş bitmiyor. Eminim burada benden çok daha ileri motor tecrübesi olan arkadaşlarımız vardır illaki, ne söylemek istediğimi onlar daha iyi anlamışlardır.
Bende TNT600 kullanıyorum. 2-3 servis deneyimi yaşadım, tur yaptım 3500km civarı, fethiye de bir servise Ankara da bir servise yolum düştü. malesef adamlar ilk defa benim motoru görmüşler gibilerdi. Bir yerini sökecekler bakıyorlar v.s Fethiye de periyodik bakıma girdim, yag filtresini muadil taktı dedim benelli yazan orjinal takılması gerekmiyor mu gerek yok dedi aynı işi görüyor biz bunu devamlı takıyoruz diyor. Yani işin özeti bu motora sıfır para vereceksin birde garanti süresi boyunca diken üstünde servislerle cebelleşeceksin. TRK benim özel olarak teste gittiğim bir motor. Ben beğenmedim malzeme kalitesini TNT600 de daha sağam bulduğum için Naked tercih ettim. ikinci el kısmına gelince ilana koyup satman çok zor. Ikinci eli bırakın sıfır satamıyor bayiler açın bakın ilanlara çok zor değil hala 2015 sıfır TNT600 ler var. Motorumdan çök memnunum ama eğri oturup doğru konuşmalı. burada yazan arkadaşları okuyunca bir hevesle ve gerçekten hiçte objektif olmadan yorumlar yazdığını okuyorum. TRK da metal işcilik kalitesi gerçekten düşmüş bana göre. Ben tnt600 tnt250 deki kalite hissini bulamadım. Test motorunda metal bazı yerlerde oksitlenme görmüştüm ve bana uyduruk geldi biraz. Elbette bunlar kimseye referans olamaz herkesin beklentisi farklı. Herşeyden öte yukardaki servis ve diğer konular bence çok önemli bunu km yapınca anlıyorsunuz. Birde adamlar parçalara bir zam yaptılar akıllara zarar. Bazı parçalar 3 katına çıkmış. Neyse böyle uzun uzun yazdım kimsenin motorunu kötülemek değil maksadım sadece düşüncelerimi yazdım hepsi beni bağlar. Keyifli güzel sürüşleriniz olsun.
Arkadaşım motosiklet sektörü araba gibi degildir.
Türkiyede onlarca marka yüzlerce model var. Sen saniyormusun honda servislerinde çalışanlar çok tecrübeli. Bir arkadasım vardı honda servisinde ustabaşıydı ayrıldı ve müsteriler biz şimdi kime guvenecegiz motosikletlerimizi teslim edecegiz diyorlardı.
Yukarda adanalı bbelirtmiş daha once 3.5 sene yamaha servisinde çalıstıgıni ve sarf malzemeler dışında servislerde parca olmadigıni ihtiyaç halinde istanbul depodan oradada yoksa yurt dışından getirildigini ve uzun bir süreç oldugunu belirtmiş.
Ben 20 yıldır motosiklet üzerindeyim. Ve çok sey gördüm geçirdim.
Kawasaki ve suzuki japon motor üreticileri ve ülkemizde yıllardır varlar. Onlarında bir sürü sıkıntıları var. Ama sorunlar bir sekilde çözülüyor.
Bakın milletin begenmedigi tvs yedek parcalarinı giriyorsun internete seciyorsun modeli parcayi buluyorsun ve kredi kartinla odemesini yapiyorsun parca ertesi gun elinde. Üstelik kargo ucreti de yok.
Mesela söyle bir örnek vereyim sana 2011 de ikinci el bir cbf 150 aldım. Bir süre bindim sonra satmaya karar verdim. O zaman piyasasi 2500 liradan başlıyordu. Ve ben o motosikleti tam 3 ayda 2250 liraya zor sattım. Ardindan 2012 model yine ikinci el tvs apache aldım onuda 6 ay sonra sahibindene koydum ve iki gün sonra sattım. Sonra gittim ybr aldım bir süre onada bindim antalyada ybr çok tutulan bir motosiklet olmasına ragmen ve piyasaya göre ucuz vermeme ragmen 2 ayda zor çıkardim elden. Yine dylan aldim 3 ayda zor sattim pcx aldim 2 ayda zor sattım. Gittim sıfır tvs apache aldim 2 bim km bindim ilana koydum ve sifir fiyatindan 500 lira asagi yazdim bir hafta sonra ilk gelen aldi gitti. Yani demem o ki ikinci el piyasası öyle goründügü gibi degildir.
Servis konusuna tekrar donecek olursak motosiklet 2 yıl garantili. Kimisi garanti kapsamında hic sorun yasamaz sadece yag filtre degistirir kimisi servisten çıkmaz. Bu biraz bilinçli kullanim birazda sans işidir.
Ben bu motosikleti hiç görmeden satin aldim.
Boyle bir modelin varligindan bile haberim yoktu ve tesadüfen bu sitede reklam alaninda gördüm dedim benim motosikletim bu. ve incelemeye aldım. Bu basligi okudum videolarini izledim youtubeden. Sonra bayiye gideyim inceleyeyim antalya merkez bayiine gittim motor yok. 3 tane getirmisler satılmış. İlçelerdeki bayileri aradım onlara ilk partiden hiç gelmemiş. Denizli ve izmir bayisine mesaj attım denizli bayisi ayni gün dönüş yapti ellerinde 1 adet oldugunu yazmısş. sonra telefonla görüştüm aliyorum dedim. 10 günlik tatile denk geldiginden dedim nasıl gelecegim plaka yok. Dedi fethiyeye motor götürecegim senin motoruda getireyim antalyaya dedi ve böylelikle bayramdan iki gün önce elime geçti.
Motorla ilgili düsüncelerimi daha öncede söyledim amcak tekrarlamak gerekirse
*Az yakıyor
*Pirelli lastik standart boylece lastik masrafı yok.
*motor koruma demiri ve çanta demirleri ve tur camı üzerinde geliyor. Bunlar pahali parçalar.
*vergi diliminde 2ci basamakta bu da bir ust basamaga göre 400 lira avantaj
*Ayarlanabilir süspansiyon var ön süspansiyon ters çatal ve son derece iyi bir amatişor kullanmışlar.
*abs standart ve istenirse devre dışı birakilabiliyor
*sürücü ve artcı selesi konforlu.
*son derece güzel bir gosterge tablosu var. Devir analog diger herşey dijital ve yok yok.
*Ön çift disk ve frenler çok iyi
*normalde enduro touring motosikletler çirkin olur ama bu gerçekten yakışıklı.
*3 lü canta seti takıldıgında sıritmıyor çokta yakışıyor.hatta boyle bir motosiklette olmazsa olmaz.
Gelelim nesini begenmedigime.
Depo kapagı menteseli degil. Ancak 20 lt hacmi var ve en az 400 km de bir açarsıniz.
Model yeni oldugundan motor carter koruma demiri yok. Fakat diger bircok markadada ektra satıliyor.
Yine orta sehpa yok. Buda diger markalarda ektra satiliyor
Son olarak geometrik boru şase kaynak yerleri biraz sırıtıyor. Çünkü parlak siyah kullanmıslar mat olsa sorun yok. Zaten bu tüŕ fabrikasyon motorlarda gazaltı kullanirlar bu nedenle saglam olur ama bir argon kaynagı gibi hoş gözükmez.
Son olarak sürücü pegler biraz önde olsa yada ayarlanabilir olsa iyi olurmuş. Ben 85 kg ve 178 boy ile ısıklarda durdugumda sol ayagimi yere bastıgimda peglere degiyor. Bu nedenle biraz dısa basıyorum.
Motosiklet işi araba gibi degildir. Dünyada kusursuz hicbir motosiklet üretilmemiştir ve uretilmeyecektir. Çünkü herkesin boyu kilosu beklentileri farklıdır. Ve uretici firmalar terzi degildir ki kisiye özel bir motosiklet üretsinler. Ancak ne kadar ayarlanabilir kisim yaparlarsa o kadar kullanacsk kisi icin ideale yakın olur. Ancak bu da ektra bir arge ve maliyet demektir.
Fiyatına gelince ne ile kıyasladigıniza baglı.
Mesale o dünyaca ünlü motosiklet firmasi yamaha mt 25 modeli endenozyada üretiliyor ve 22150 lira fiyatı var. Onu da saseyi inceledim bundan farki yok. Deger mi o fiyata deymez.
Uşt sınıfa bakalım nc 750x. Şu an 38300 lira fiyati var. Ve alir almaz lastik degistireceksiniz. Birde full aksesuar yapayım dediniz motor oldu 50 bin. Birde kullandikları ön amatisorler pek iyi degil. emin olun trk da kullanilan amatisorler 10 kat daha iyi.
Benim bu motosikletten beklentim nedir derseniz.
Az yaksın evet
Düsuk vergisi olsun evet
Iki kisi uzun yola çıktigimda rahat ve konforlu götürsün evet.
Gorüntüsü güzel olsun evet
Yedek parcaları uygun olsun evet.
Benim beklentilerim bunler. Haa bu arada bu motosiklet italyada uretilmiş olsa yedek parçaları aşırı pahalı olurdu ve satinalma maliyeti en az %50 daha fazla olurdu. Bu nedenle ben almazdım.
Söyleyeceklerim bu kadar.
Bence sorun şu motosikleti görmeden yorumlamak yada kendi malına çok değer vermek,Şimdi Trk 502 sahipleri halinden memnun çünkü mantıklı bir iş yaptığımıza inanıyoruz bu paraya bu motor bize çok mantıklı geliyor.Ve cidden motor çok şekil ve kullanması zevkli.Her geçen gün daha da yüzümdeki gülümseme artıyor.Çekincelerim başta vardı zamanla gidiyor.He dünya hali Allah kaza bela vermesin motorda yarın bir gün sorunda çıkabilir bunun garantisini hiçbir firma kendi motoruna veremez.Beyaz eşya gibi bu iş.Aynen Sezer abinin dediği gibi ben 10 yıl binerim tık yok.Sen servisten çıkamazsın.Bunu bilemeyiz ama artık şu konuyu kapatalım bu fiyata bu avantajlarla başka marka motor yok yok yok.Vardı da niye kimse marka model vermiyor.Onu değil bunu alın demiyor çünkü yok.Japon Amerikalı Çinli o bu şu farketmez herkesin malı değerlidir.Herkes kendi malını en iyi olarak görür bunlar normal ama emin olun olumsuz birşey olana kadar Japonda Çinli de hepsi aynıdır.Başa bişey gelince Hepsi bizim motor sosyetesinde olduğu gibi hemen Çinli olur.Hep eşekte bişey arıyoruz kullanandan bişey olmuyormu?Turbosu bozulan BMW volkwagen yok mu;)Biz motorumuzdan memnunuz inşallah bu böyle devam eder.Alıp almamak sizin bileceğiniz iş çünkü ne aradığınıza önce kanaat getirmelisiniz."Ben motora hiç binmiyorum evin önünde yatıyor ama servisi Harika parçaları da çok ucuz " böyle mi yorum yapacağız.Olumsuz düşüncelere saygımız sonsuz ,bişey kanıtlamaya da gerek yok.Gidin binin binenlere sorun beğenirseniz alın bu iş bu kadar.Ben chopper a biniyorum ama bu paraya bu enduro alınmaz demeyin.Ben aslında Naked kullanıyorum bu biraz şuna benziyor demeyin.Hiç bir motor dış görünüş dışında aynı marka model bile olsa tıpatıp aynısı olmuyor.Ha şunu da ekleyeyim sözüm işini harika yapanlara değil lakin Türkiye de motosikletin hakkını veren teknik bilen servis yada usta zaten çok az.Herkes motorun markası ne olursa olsun kaliteli ustalara yöneliyor bunu herkes kabul eder.Ama ne usta adaylarımız ne de kullanıcılarımız okumuyor.Teknoloji gelişiyor hala karbüratörden bahsedilerek sistem çözülmeye çalışıyor.Kullanıcı manuel e hiç bakmamış eski alışkanlıklar şöyle yap böyle yap diyor.Oysa mühendis her sistemi herşeyi yazmış koymuş.Ama üşenip bakmıyoruz bile.Herkese keyifli sürüşler.
@temelyurekli senin motor maalesef tutulmadı seni motor ile ilgili özel bir eğitim verilmemiş olabilir ama distribütör servislerine eğitim vergi ki bunun medya dosyalarıda adamların web sayfasında mevcut. Her markada servis ve yedek parça sorunu vardır adamlar sürekli olarak stokta tutmak zorunda değil ama para kazanmak için bulunduruyorlar.
Aslinda tnt 600 çok güzel bir naked. Ancak 2015 yılinda rakipleri vardı ve ayni fiyatlardaydı. Ornegin cb650f 27 bin lira iken tnt 600 un ayni rakama satmasi zordu. Yine millet deli gibi mt 07 ve mt 09 aliyordu. O zamanlar fiyatlari uygundu. Bu nedenle tnt 600 ün tutulmaması normal.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------
Benelli şu anda 600 cc bir racing uretse ve en uygun japon racinhten 1/3 daha ucuz olsa piyasayı siler süpürür.
100 binlik GS1200 leri yeni çağırdılar servislere ön takım yüzünden 2006 modeller difransiyel şaft problemi ,2004 GS 1200 İMMOBİLİZER problemi çıktı bütün bu sıkıntılara rağmen ve B O R U SAN A rağmen halen kapış kapış satılıyorken sıfır sorun TRK ya hemde bu fiyata söylenecek tek şey var o da alana hayırlı olsun.
Hay diline saglık. Youtube da bir adventure 1200 kullaıcısi vardi. 100 binden fazla para verip motosikleti almış. 3 kezde yolda kalmış ama yinede ne firmayi ne modeli kötülemiyor. Çünkü sorunlar illaki olur. Hatirlayin 2008 1000rr icin yag yakiyor diyorlardı.hepsi olmasada bu sorunla birçok 1000rr ya motoru degişti yada gerekli mudahale yapıldı. Yamaha ve honda servislenrine gitsinler bir baksinlar bakalim tiklım tiklım motosiklet var. Bu sans işidir kullanıcı hatasidır vs vs. Piyasaya yeni çıkmış bir model için parca sıkıntısı yaşayacagıni sananlar var. Yahu bir durun aradan bir 5-10 sene geçsin bakalım. Siz bu motosikleti satın almazsanız ne olacak firma yeterli talep olmadigından devamıni getirmeyecek. Devami gelmeyen bir modeldede parca sıkıntısi olmaz ama parca stogu sorun olabilir. Orjinal parca her zaman bulunur. Ucuzdur pahalidir o ayri konu ama bulunur. Yan sanayi ise talebe göredir. Satıs adedine göredir. 20 yaşında turkiyede toplam 1600 civarinda satilan mazda lantis aldım almadan once millet parca bulamazsın sorun yaşarsın dediler. Oysa servisinde her türlü parcası var. Fiyatlari pahalı ama var.sarf malzemelerin yan sanayisi de var uzakdogu muadilleri de var çıkmaları da var var oglu var. Neyse ben yoruldum bazı şeyleri tekrarlamaktan alan arkadaşlar kazasiz belasız binsinler. Benimde plakam yeni çıktı bu nedenle pek binemedim. Yarin eşimle şöyle bir güzel gezelim. Bol bol resim çekelim. Buraları şenlendirelim.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Tüm marka ve model motosikletler ilk aldığından itibaren sorun çıkartır. Kimi sorunlar servis ilgisizliğinden yada bilgisizliğinden dolayı mide bulandırabilir ama çözülmeyecek arıza yoktur. TRK'nın şuan arızası yok kullanıcıları öyle diyor ama bu arıza çıkmayacak anlamına gelmiyor o yüzden marka yeniymiş orada üretiyormuş burada satıyormuş gibi cümleler kurmaya hiç gerek yok. Tekeriniz düz bassın.
oohh plakanda çıkmış,artık motorun tadını çıkar sezer kardeş. tekerin düz bassın.darısı olmayana.AMİİİİN.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)