Riptalon kardeşim,gördüğün gibi herkesin gözü-kulağı sende. yorum,foto ne varsa herkes bekliyor,BENDE.
Bu arada,motor henüz rodajda,motor tam açıldığında eminim yakıt ortalaması daha da düşecektir.
yakın zamanda TRK 502,bu motora kemküm edenleri utandıracak. şimdiden birçok avantajı ile öne çıktı zaten.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Hocam keşke öyle olsaydı. CB 500 F şuan 27 400 liste fiyata ve daha aşağıda alınır, CBR 500 28 000, Duke 390 24 500, sonra MT 7 zaten bütün firmaların başına bela oldu. Piyasaya girip tutunmaya çalışan bir firma için çok basiretsiz bir fiyat çıkardılar. Öyle tarzı için tercih yapacak zenginlikte değiliz. 22 civarı olsa kendimi zorlar yina alırdım çünkü piyasada enduro sayısı pek kısıtlı ve enduro istiyorum ama yok gidip Dominar aldım naked street model olmasına rağmen.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Bugün vale motorda test sürüşü yaptım çok güzel bir motor, çok oturaklı,çok beğendim, en yakın zamanda bir tane alabilirim inşallah.
Yapar. Fakat son çubuk yanıp sönmeye başlayınca mutlaka benzin alıyorum. Riskli seviyelerde çok gezmeye gerek yok. Zaten hep 15 litre civarı yakıt alıyor. Bu da demektir ki dibine kadar kullansam 500'ü de geçecektir.
Gerçekten bunu söylediğim için üzgünüm ama fiyatı ilk duyduğumda burun kıvıran biri olarak şu anda insaflı bile davrandıklarını düşünüyorum. İnşallah yapmazlar ama önümüzdeki aylar fiyat artacaktır. İşte o zaman fiyata göre eleştirilere ben de katılabilirim. Çünkü şu anda üzerindeki stok aksesuarla birlikte günümüz piyasası için malesef mantıklı bir fiyatta. Malesef o aklımızdaki fiyatların gerçek olabileceği zamanlarda değiliz.
0-100 tahmini 6 sn. civarı. Düşük devirde iyi tork var. Dolayısı ile kalkışta ve hızlanmada bence sorun yok. Normal yol hızlarında hemen her arabadan daha hızlı kalkıp gidebiliyorsunuz ve trafikte tehlikelerden rahatlıkla kaçabiliyorsunuz. Ortalama 5000 devirin üzerine çıkmaya son viteste olmadıkça gerek kalmıyor çünkü sürekli yüksek güç var. Motosiklet her şeyi içinde 235 kilo. Ben küçük boyutlarda bir insanım. 172 boyunda ve 65 kiloyum. Motor ilerlediği sürece kullanması küçük motorlardan da kolay geliyor çünkü aletin dengesini ağırlığından dolayı isteseniz de bozamıyorsunuz. 3 km hızla bile gitseniz alet ciddi anlamda dengeli. Gidon turu benim için çok iyi olduğundan dar alanda dönüşler de çok kolay. Örneğin Pulsar 200NS ile çok keskin U dönüşü yapamazken bu motosiklet ile rahatlıkla ayağımı hiç yere koymadan yapabiliyorum. Durduğunuz yerde özellikle park ederken, bir yere yanaşırken hareket ettirmek çok kolay değil. Ama ben alıştım. Bunu göze alarak aldım ve dert etmiyorum.
Farkındayım hocam. Önceki bir mesajınıza da hala vakit bulup uzun bir cevap yazamadım. Elimden geldiğince bilgi verip insanlara yardımcı olmak istiyorum. Ben bir riske girdim ve aldım. Çok şükür şu anda hiç pişman değilim aksine iyi ki diyorum. Öncelikle ilerleyen zamanlara yönelik kendim için Allah utandırmasın diyorum. Sonrasında kem küm edenleri de utandırır mı göreceğiz.
Bu arada motoru alanlar var ama foruma yazmıyorlar. Bugün de Bahçeşehir'de oturan bir arkadaşım binalarından birinin aldığını söyledi. En son bayide bakımdayken de sürekli test sürüşü için geliyorlardı. İlgi var. Bakıma gelen de çok kişi olmuş. Alanların ciddi anlamda kullandığını söylüyorlar.
Size de hak veriyorum ama bahsettiğiniz motosikletlerden hiçbiri doğrudan bu motorun rakibi değil. Tamam bazıları aynı motor hacminde ve benzer güçteler ve ben de saydığınız bu motorların tümünü alabilirdim. Fakat aklımdan dahi geçmediler çünkü hiç ilgim yok. Bambaşka tarzlar ve araçlar. Hayalim her zaman büyük bir yol endurosu almaktı ve bu fiyata kendi türünde gerçekten de başka alternatifi yok. Yakın fiyata dahi yok. Versys 300'e neredeyse 30 bin isteniyor. Bahsettiğiniz motorlarla TRK'yı yan yana koyunca tabiri caizse aynı paraya daha fazla motor aldığınızı hissediyorsunuz. Örneğin o motorlarda benim için en önemli unsur olan konfor yok. Belki sizin için yeterli konforu sunar ama ben rahatıma gerçekten düşkünümdür. TRK kullandığım tüm motorlar arasında konfor açısından gerçekten başka bir boyutta.
Dün CBR 650F kullanıcısı bir arkadaşım ile biraz sürüş yaptım. Motosikleti çok kaliteli, pahalı, bir çoğunun hayalini süsler ama ben de en ufak bir ilgi uyandırmıyor. Merak edip biraz süreyim dahi demedim. O motorlara binen bunlara, bunlara binen onlara bakmıyor. Hele ki Pulsar'dan sonra bir daha asla naked almak istemeyeceğime emin olmuştum. Honda 500X getirseydi belki başka şekilde konuşuyor olacaktık ama ne akla hizmetse onlar da bunu yapmıyor. Son cümlenize atıf olarak, bu motoru 22'ye verecek olsalardı tahminimce ülkede bir süre başka motor satılmazdı. Kullandığınızda, canlı gördüğünüzde anlıyorsunuz ki böyle bir makinanın o fiyatlara satılmasına imkan yok. Malesef ekonomi değişti. Savunmuyorum ama ortalama aile arabalarının 100.000 lira olduğunu unutmamak gerek.
Motosikletin kullanıcı yorumlarına bakıldığında piyasaya 3 yıl önce girmesi dışında herşeyiyle emsallerini geriden bırakan bi mutluluk veriyor. Sanada hayırlı olsun. dominar'ın tek silindir olması tüm kullanıcılarını üzecek millet alıyor ama sonu hüsran olacak diye düşünüyorum hangi akılla 400cc makinayı tek silindir üretiyorsun sen.
kardeş,çok doğru davranıyorsun çünkü:
1- benzin pompaları,deponun içindedir.ve o pompa işte o benzinle bir anlamda soğur,benzin azaldığında pompanın soğuma olayıda sıkıntıya girer.
2- o lamba yanıp sönmeye başlayınca ortalama motosikletlerde 3-4 lt.benzin kalır.(yedek depo/yedek benzin denilen)işte o kalan benzinin dibinde,kıl,tüy,toz,su vs.zamanla birikir ve son damlaya kadar kullanıldığında pompayı tıkayıp zarar verme ihtimali yüksektir.
bilgi olarak sunmak istedim.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
bir kumar oynuyor marka..karlı çıkmasak ne olur elbet bir alternatif olur. ağustos sonu dananın kuyruğu kopar. yanlıs anlasılmasın makina kotu demiyorum tüketici stratejik hareket etmeli artık diyorum. bu memlekette aylarcaa 100 lira etiket koyduğu ve sattığı malı outlet palavrası ile 20 liraya satan tüccar dolu .az sabır düşecek fiyat. düşmez ise makinamı yok piyasada.bir kaç sitede videolarda bizzat benelli armalı üçlü çanta seti ile tanıtılıyor makina ayrıca. bu iş biraz karışık.
duayenleri kadar bu işten anlamam fakat test ettiğim makinanın ulaştığım sonuçları şunlardır.
1- saçma gelebilir ama adamlar crosstourer in bütceye uygun halini yapmışlar. biri 60 bin diğeri 30 bin hatta 27bin güncel. ben 25 i görür diyorum ilk gelen partiler.
2- ilk parti de tüketici sabredebilirse bu motorlar 25leri hatta 24leri rahat görür. uygun fiyattan olmadığı taktirde tüketici yanaşmıyor algısını hissettirmeli son kullanıcı.
3- Teknik yorumlarım tecrübemle paralel şöyle. makina oldukça kemikli ve cüsseli enduro olmuş yani, hondanın nc si bence enduro falan değil. ama bu makina enduro.
4- China için fazla iyi geldi makinanın genel görüntüsü, plastik aksam vs. 60-65bin tl lik crosstorerde nasıl fiyatına göre ise, bu makina da da aynen öyle fiyatına göre gayet iyi .
5- 1. vites çok yeterli şehir içi bazında. zaten şehirler arası ilk kalkışlar için zaten çok iyi. dikkatimi çeken husus 1. viteste son gaz veya dip gaz aralığında makina da kapaklanma olmuyor bu durum kullanıcı için güzel.
6- sele kısa kullanımlar için tamam fakat uzun yollar için elden geçmeli sanırım.
7- rahatsız olduğum konu şu ,1.88 boy 120 kg biri olarak depoyu bacak aramda tutmakta ve selede pozisyon almakta çok zorlandım. bu kullanım konforunu çok bozuyor. sanki depo altı kıvrımları oldukça üstte kalmış.
8- arka fren kalitesi %70-75 ön fren %90-95 frenler 25-27bin liralık bir enduro için çok iyi.
9- NCdeki ön bagaj bu makina da olsaymış depoda artçı altında hani ne güzel olurmuş.
10- italyan çizgileri ve kalitesi çok belirgin , bu makinaya China demek haksızlık olur.
11- motor bloğunu tnt serisindeki gibi çok renkli tutabilirlermiş.
12- arkadaş hangi kafa motor çevresi koruma barlarını PARLAK SİYAH YAPAR. yesinler sizin mühendislerinizi.. PARLAK SİYAH kaynak ekli parçalarda BOK demektir işlemi beyaz ışık altındaymış gibi çirkin şekilde ortaya çıkarır. Ya kaynağını silik tutacaksın, ya da rengini MAT SİYAH kullanacaksın. AKSİ var ise CHİNA burda var işte. berbat ötesi acil bu Proses değştirilmeli hatta banttaki işlemler bile acilen MAT SİYAH a dönmeli...BENİM FİKRİM...
13- bu makina alınır mı ? Bu fiyatta alınmaz.. Neden alınmaz!! ithalatçılara en azından az bi durun o kadar da değil mesajı Bu Marka ve Modelde başlatılabilir tüketici tarafından.. forumlarda LAK LAK yerine tek vücut olunabilse TÜKETİCİNİN başaramayacağı şey olamaz. Düşünün bir arkadaşım Cfmoto almış 9bin tlye tam bir facia makina, çok yüksek perdeden motor tecrübesi olan biri değilsem de bu saçma sapan güvenlik yoksunu makinalar nasıl alınabiliyor. alırsan o zaman ağlamayacaksın valla ben bastım frene tutmadı da demeyeceksin.
14- sonuç : Benelli TRK502 ABS için, 35.000 tlye otomatik son teknoloji Honda NC750XDCT (750CC honda yani) alınabiliyorken , nispeten farklı sınıfta bile olsa Benelli TRK502 ABS 27.000 TL etmez. Kötü makina mı değil elbet, bu sebeple 25bin maksimum ederi var. Gelin siz düşünün diğer motorlarda ne uçuşlar var ithalatçılarda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
güncel aldığım bilgi, 1000 bakımı sonrası 4000 km de 1 bakım dedi arkadaşlar, ekstra standart şeyler olmaz ise 300-350 tl bakım bedeli, sanırım 10.000 üstünde sadece 500 tl tutacak bir bakımı var.
kardeş,NC deki ön depo içi bagajı herkes çok beğeniyor(bende) ama gel gelelim artçı koltuğunun altındaki depoyu,çoğu kullanıcı pratik bulmuyor.hatta artçı varken veya,arka koltukta eşya bağlı iken tam bir sıkıntı diyorlar.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
NC750XDCT şu anda 35 değil 37.300. İki makinanın arasında 10.000 fark var. Üzerine TRK'daki aksesuarlar ve lastiğin parası da var. Benelli bayisinde gördüğüm 750X DCT'li bir arkadaş yeni motorunu lastiksiz 40 civarına mâl ettiğini söylemişti. Keşke dediğiniz fiyatlara satılsa da herkes alsa. Ama 24'e satılsa sanırım bir tane daha alırdım. Duke 390 fiyatına hatta 25 olduğuna göre 1000 lira altına bu makinayı malesef vermezler. Ki yan yana koyunca yavrusu gibi duruyor.
Duke 390 ne alaka ya, motor hacimlerini mi karşılaştırıyoruz yoksa motorları mı ? Her 500 cc motor birbirinin rakibiymiş gibi konuşuluyor ama işin aslı öyle değil. Hafta sonu ilk defa buna oturdum ve cüssesine, rahatlığına bayıldım. İşçilik kalitesi olarak kusurları var tabi ama fonksiyonel sıkıntı yaratmadıkları müddetçe bana göre sorun yok. Örneğin elcik korumalarının et kalınlığı az, esniyorlar. Artçı pegleri çok ufak yapılmış, hatta şimdiye kadar gördüğüm en küçük pegler bunlardı. Gostermelik takılmış gibi bir halleri var, oysa motor enduro olduğundan en çok kullanılacak aksesuarların başında geliyorlar. Gerekiyorsa değiştirilebilir tabi.
NC 750'nin vergi dezavantajı var ve motor enduro değil. NC serisi kullanan kişilerle konuştuğumda hiçbirinden motorları hakkında yeterince övgü duymuyorum nedense. Yorumlar özellikle konforu sanki yeterince iyi değilmiş izlenimini verdi bana.
14- sonuç : Benelli TRK502 ABS için, 35.000 tlye otomatik son teknoloji Honda NC750XDCT (750CC honda yani) alınabiliyorken , nispeten farklı sınıfta bile olsa Benelli TRK502 ABS 27.000 TL etmez. Kötü makina mı değil elbet, bu sebeple 25bin maksimum ederi var. Gelin siz düşünün diğer motorlarda ne uçuşlar var ithalatçılarda.
8 bin lira farkı az bir fark değil bence! Kaldı ki Honda 37,300 lira imiş fark 10 bin oluyor. Bu parayı kimse yolda bulmuyor her halde?
Bir arka pegi,parlak siyah koruma demirini ve ya malzemesi ince üretilmiş elcik korumaları ciddi eksikler değil!
35.500 dün itibariyle. 35 elinde git masaya koy alırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
ben yapılmışı var diye o örnek üzerinden gittim. amaçlanan ön bagaj varlığı idi. sen benzin deposunu nerede hayal ediyorsan sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
arkadaşlar burada amacımız her birimizin paramızın karşılığını alabilmek amaçlı bilgi paylaşımı yapmak diye düşünüyorum.
yeni tanışacağım arkadaşlar için bir dip not ! insanlara potansiyel faydalı olabilecek konularda yorum katmak huyum asla olmadı, olmaz.
....HondaNC750XDCT 35.500 TL Nakit fiyat teklifi ile bayiden çıktım. (35 bin tl nakit elinizde gidin verirler dedim.tahmin mal bedeline değil niyetedir
....Her yıl 400 TL fazladan ödenen para tabiki önemli. 650 CC kadar 252 TL/YIL 650-1000 arası 645 TL/YIL vergi
....Ben şans kaybedilecek dahi olsa gelenler bitti deseler, Max. 25 e kaçırdın deseler.. yeni parti 30bin deseler almazsın olur biter.
....HERŞEY BİR YANA ÇOK KISA MESAFE KATETMEME RAĞMEN ŞEHİR İÇİNDE MAKİNA SOL KOLUMA AĞRI VERDİ ARKADAŞ BUNU DA SÖYLEMEYELİM Mİ. herşey hoş güzel fakat bir sorun var yani, yoksa test ile ilgili önceki yorumuma bakarsanız makina gerçekten isteyen için alınmayacak makina değil. alan kullanana da Rabbim kaza bela vermesin. sadece beklemek piyasada tutunmaya çalışan model için faydalı olabilir diyorum. aksi olursa da dünyanın sonu değil.
Bencede motor şekli şemali güzel ancak 27500 lira edermi tartışılır. Zaten genel olarak herkes böyle düşünüyor olmalıki alıp kullanan forum da 1 kişi var
motoru alıp kullanan ana bu forumda olmayanlarda vardır muhakkak.eğer başka forumlarda tecrübelerini paylaşıyorlarsa da bilen varsa,linkini yada ismini versinlerde bizde bilgilenelim arkadaşlar.
Çok övdüğümüz Honda'yı bu saatten sonra bu fiyatlara alacağıma motora binmem daha iyi mantığıyla ilerlemek lazım. Bu motora 24.000 diyenler Bajaj ve Benelli satış yapamazsa çekilirler piyasadan sonra honda tekrar bize geçirmeye başlar vazgeçin artık honda sevdasından ben anlamadım bu memlekette niye geçirenler niye kazanıyor. Çin dediğiniz böyle bir ürün üretemez başlarında italyan var fark burada.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)