Binmeye, sürmeye doyamadığımız motosikletimizle yaptığımız Ege Turumuzun ikinci bölümünü de paylaşmak geldi içimden değerli TRKdaşlarım
Bir önceki gönderimde, Salihli Setmog Motosiklet Festivali Diye Yola Çıktık, Ufak Bir Ege Turu Yaptık diyerek anlatmaya başladığım konuya devam edelim.
Salihli’de festival alanındaki kampımızda karavancı komşularımız vardı ve biz çadırları toplayıp yavaş yavaş motorları yüklerken nereye gideceğimizi ilgiyle ve merakla sordular. Sormakla da kalmayıp önerilerde bulundular. Hatta eski usul haritayı önüne koyduğumda tarif edeceği yolun haritada olmadığını ama gayet zevkli ve eğlenceli, satıh olarak da düzgün ve virajlı bir yol olduğunu söyleyerek başladı tarif etmeye. Manisa ve Menemen üzerinden Aliağa’ya, oradan da Zeytindağ’a kadar gidip, daha sonra Çandarlı’ya yönelerek Denizköy ve Bademli’ye gitmemizi, her ikisinde de güzel kamp yerleri olduğunu söyledi karavancı abimiz.
Aliağa Kordon 1
Adam Gibi Adam Nam-ı Diğer Tütüncü Murat
Aliağa Kordon 2
Aliağa Kordon 3
Aliağa Kordon’da püfür püfür bir mola verdikten sonra Zeytindağ üzerinden Çandarlı’ya geldik fakat bu kadar güzel yerlerle karşılaşacağımızı hakikaten tahmin etmemiştik. Hatta birkaçımız Bolu’daki yeri yurdu elden çıkarmaya hazırlanıp, buralarda yerleşebileceği yeni evler gözüne kestirmeye bile başladı.
Çandarlı 1
Çandarlı 2
Çandarlı 3
Fakat Çandarlı’dan sonraki duraklarımız Denizköy ve Bademli’deki kamp alanları hepimizi olmasa da bir iki arkadaşımızı tatmin etmeyince, motorları Ayvalık Cunda Adasına kadar sürmeye karar verdik. İşin kötü yanı nereye sorduysak boş yer yoktu ve biz 7 kişiydik. Neyse ki teknoloji devreye girdi ve foursquare sayesinde güzel bir otel bulduk. Akşam Cunda Adası’nı gezdik ve otele gittiğimizde ekip ikiye ayrıldı. 4 kişi daha erken dönmek zorundaydı ve 3'üncü gün sabah kahvaltısından sonra arkadaşlarımız bizden ayrılarak Bolu’ya, dönüş yoluna koyuldular. Biz 3 kişi olarak turun biraz daha tadını çıkarmak maksadıyla Ayvalık’ta Sarımsaklı’yı, Şeytan Sofrası’nı ve Cennet Tepesi’ni de gezdikten sonra, istikameti Balıkesir-Bursa üzerinden İznik’e çevirdik.
Ayvalık Şeytan Sofrası
Cennet Tepesi 1
Cennet Tepesi 2
Cennet Tepesi 3
İznik’e gece gelmemiz biraz şanssızlıktı aslında ama İznik Ayasofya Orhan Camii beni adeta büyüledi. 4’üncü yüzyılda yine eski bir kilisenin kalıntıları üzerine inşa edilerek yüzyıllarca Hristiyan tapınağı olarak kullanılan bu etkileyici mabed, 1331 yılında Orhan Gazi’nin İznik’i fethetmesiyle birlikte kılıç hakkı olarak camiye çevrilmiş. Sultan Süleyman Hân-ı Kanunî, 1500’lü yıllarda geçirdiği yangından sonra Başmimaranı Sinan’a, bu mabedi tekrar ihya görevi vermiş ve büyük ölçüde mimarisi de değiştirilen Cami, günümüzdeki haline gelmiş. Bu cennet vatanı bizlere yurt eden atalarımızdan Allah razı olsun, ruhları şad olsun…
Mustafa Topaloğlu mode on
İznik Ayasofya Orhan Camii
İznik
İznik’e geldikten sonra korktuğum başımıza geldi ve Mekece taraflarında çalışma nedeniyle yolun çok çok kötü hale geldiğini; toz, toprak ve çamur deryası olduğunu öğrendik. Biz de Karamürsel üzerinden dönmeye karar verdik. Karamürsel’e kadar çok dar ve eğimli olmasına rağmen, muhtemelen gece geç saatler olduğu için tenha olan yolumuz; Karamürsel’den sonra malum, gayet düzgündü. Fakat Bolu Dağı Tüneli’ni geçtikten sonra adeta buzdolabına girmiş gibi hissettim kendimi Highway’de depoları bir defa daha tamamen doldurduktan sonra abilerim Bolu’ya giderken, ben de Abant üzerinden sakin şehir (Cittaslow) seçilen Mudurnu’ya döndüm. Dolu dolu 3 gün süren ve 1700 kilometreyi aşan bu seyahatten dönüşümde, sabah ezanıyla birlikte Mudurnu’ya girmiş olmam da ayrı bir güzellikti benim için.
Bende diyorum Onur dükkanda niye durmuyor. Murat abiyi de görmeyeli baya oldu.
Ege turunuza imrendim diyebilirim. Devamı olur umarım
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Selamlar,
10 gün önce kadar motorun ilk bakımını yaptırmıştım. Şehir dışında olduğum için kullanamadım. Son 3-4 gündür motor ile çıkıyorum. Bugün 50 km mesafeye gitmek için akşam çıktım. Otobana girdim. Hızlı kullandım. 160-165 devir 8-9 bin arasındaydı. (Bu hızda maksimum 5-6 dakika kullandım.) Motor aşırı titriyor. Neyse varacağım yere geldim. Durdum kafayı bir eğdim, Anahtar yok.. Fotoğraflarda gördüğünüz üzere 2 vida çıkmış anahtar boşluğa düşmüş. Ben o hızla giderken kontak kapansaydı ne olacaktı? Böyle küçük şeyler mide bulandırıyor. O kadar sinirlendim ki şikayetçi olmayı düşünüyorum.
tamamen turkiye de ki egitimsiz ve son kontrolsuz araç birleştirme ve teslimi sorunu... yazık..
gs imi sattıktan sonra hem maddi sıkıntılardan hem de sıfır olacagından dolayı dusundugum bir modeldi ama sanırım eski model bir bmw alırım bu fiyatlara daha iyi...
Büyük geçmiş olsun, Allah korumuş...Yazık-günah şuna verilen paraya,titreşimden kontak seti düşmüş,hayatımda ilk defa böyle bişey görüyorum. Bende cbr500r var,aynı moor konfigürasyonu ve titreşimsiz/sorunsuz,sabah ilk iş otoparka inip motosikletimi biraz sevip-okşayacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
Motosiklet daha 1.400km'de,vallahi yazıklar olsun...
The Power of The Dreams.
Bu 2018 modellerin üretimi kesin Türkiye'de mi yapıldı? 2017'ler ile montaj kalitesi farkı nedir merak ettim. Bizim de anahtarlar düşmesin... Hakikaten olacak şey değil.
Sevgili dostum,
Yazdığını okurken bi an "Stravros Six Days" yazınca heyecandan küt küt oldu kalbim.
1.5 ay önce Selanik'teydim ve şehrin arka tarafındaki KTM'nin sahibi Stravros'u tanıyorum. Kendisi benim motorumun yan çantasını tamir etmişti.
Aha bu Stavros.
aha bu da numarası.
Arkadaslar bunlar sizemi denk geliyor bilemedim.
Ben aldığımdan beri problemsiz kullanıyorum. 2017 model.
Sürekli Antalya Alanya arası ve genelde 120-150km/saat aralığında kullanırım. Dağa-taşada vurduğum oldu motoru.
Titreşimden şikayetçi değilim, nede sökülüp dökülen bir parça oldu.
Şaşırıyorum sizlerden bu tür geri dönüşler aldığıma.
Acaba 2018'lerde farklı bir durummu var diycem ama... bilemiyorum.
Tamam, kontak anahtarının yerinden çıkması bariz montaj hatası... fakat şimdi baktım benimkine, kaya gibi sapasağlam duruyor yerinde. İnanın hiç bir sıkıntım yok bu motorla ilgili.
Üzülüyorum böyle sorunlar çektiğinizi görünce.
Peki 2017 ve 2018 modellerin montajları farklı fabrikalardamı yapılmış?
yanılmıyorsam,murat bey'in motoru,2017 nin son motorlarındandı.yani çin montajlı olanlardan.geçen yıl bildiğim kadarıyla 100 adet satılmıştı,yani % de 1 lik bir olay.yanlış anlaşılmasın,olayı basite indirgemiyorum,sadece düşüncemi yazdım.mercedes,bmw gibi bilindik markalarda da zaman zaman bazı sıkıntılar çıkabiliyor ama en büyük fark MARKA SORUNUN ARKASINDA DURUYOR VE SORUN HER NE İSE,BEDELSİZ GİDERİLİYOR.şahsen üzüldüm.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
hayırlı olsun.Allah hepimize kazasız,cezasız binmek nasip etsin.
ben,şu anda XJ6 F kullanıyorum ve satmayı düşünmüyorum ama daha henüz TR.ye gelmeden TRK'yı takip ediyordum ve hala hergün youtube da yeni düşen videolarını günbegün takip ediyorum.yani bu motorun hayranıyım.bana göre çoğu motordan üstün bazı özellik ve donanıma sahip böyle bir motorda böyle bir sorun olmamalıydı.umarım en yakın zamanda Allah bana da 2. motor olarak nasip eder inşallah.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Teşekkür ederim. Allah herkesin gönlüne göre versin diyelim.
Her motorda sorun çıkacaktır. Ama bazı sorunlar insanı markadan veya motordan da soğutabilir.
İnşallah daha büyük sıkıntılar duymaz ve yaşamayız diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------
Hocam şok geçmiş olsun.
Yüklediğiniz 3.'ncü fotoğrafta radyatörü tutan vidanın da yamuk olduğunu görüyorum sanki.
Tüm vidaları kontrol ettirmekte fayda var.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)