her ikinizinde diline sağlık,inanın bu memnuniyet yorumlarını okudukça çok ama çok memnun oluyorum. darısı bana 2.motor olarak inşallah.
her ikinizinde diline sağlık,inanın bu memnuniyet yorumlarını okudukça çok ama çok memnun oluyorum. darısı bana 2.motor olarak inşallah.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
whatsap grubu varsa trk 502 icin beni dahil edebilirmisiniz bugun itibariyle bende trkciyim;)) 05062173878
Balıkesir çevresinde veya ilçelerde kullanan yokmu bu motordan yakından incelemeyemedik bir türlü olursa test sürüşü videosu çekmeyi düşünüyorum.
Arkadaşlar merhaba.
Benelli TRK 502 facebook gurubunda paylaştım..buradada paylaşmak istedim..Motorlarımızın ''GARANTİ''si ile ilgi bilgi vermesi adına...
15 gün süren daha çok Balkan turu diyebileceğimiz gezimiz kazasız belasız bitti..kısaca deneyimlerimi aktarmaya çalışayım..Malesef gezinin 3 gününde orta amaortisör arızası yaşadım..Benzin almaya durduğumda motoru yan ayağın üzerine yatırdığımda birden bir yağ fışkırması oldu ve egsoz üzerine gelen yağla birlikte koku ve duman korkuttu..hemen yağ seviyesi ve motor arıza lambalarını kontrol ettim..bir sıkıntı görünmüyordu..biraz daha devam edip yoldan sıçrayan bişeymi olduğunu kontrol ettiğimde motosikletin kasislerde çok fazla sıçramaya başladığını hissedip amortisörü patlattığımı düşündüm..ve Florina diye bir kasabada bir motosiklet tamircisi bulup kontrol ettik..sıkıntının amortisörden geldiği yan ayağa yatırınca tine yağ fışkırmasıyla tespit edildi..ilk önce hemen motoru aldığım bayii aradım ve sıkıntımı anlattım.Yunanistanda bir servis olup olmadığını ne yapmam gerektiğini sordum.bana 10 dakika sonra dönerek ve Gazianteple konuştuğunu ''Yunanistanda bir servis olmadığını başımın çaresine bakmamı Türkiye'ye döndüğümde gerekenin yapılacağını'' söyledi..bunun üzerine Tamirci ilk önce internetten Atinadaki Benelli bayii ile konuştu ve amortisörün stoklarında olmadığını en az 1 hafta içinde italyadan getirtebileceklerini söyledi..bunun üzerine usta eğer istersem selanikte (200 km) bir amortisör ustası olduğunu ve amortisörü ona götürüp tamir ettirebileceğimi söyleyince başka çare olmadığını ve tamam dedim..hemen amortisörü söktük..ve düşündüğümüz gibi amortisörün patlamadığı fabrikasyon bir hata yüzünden pistonun içerisindeki civatanın tam sıkılıp mühürlenmediği ve vibrasyon yüzünden gevşeyerek çıktığını gördük..çünkü amortisör iki parça halinde çıktı..resimleri paylaşacağım.fotoları çekildi ve selanikteki ustaya gönderildi..usta tamir edilebileceğini söyledi..Fakat şans bu ya ogün 30 Nisandı ve ertesi gün ! mayıs bayramdı ve usta izmir efeste tatildeydi )ama 2 mayısta işinde olacağını söyledi..mecburen 2 gün 2 aile (2 motor çıkmıştık yola) Florina da kalmak zorunda kaldık..2 mayıs sabahı diğer motorla erkenden Selaniğe gittik ..Usta ile aynı saatte atölyedeydik..Stavros six days service point (http://www.sixdays.gr) (https://www....op/…)..Dükkana girince doğru yerde olduğumu anladım..tam bir profosyeneldi ve ihitisası amortisörlerdi..yarış amortisörleri hazırlıyordu..kısa bir muhabbetten sonra eldivenleri giydi ve cerrah gibi çalışmaya başladı..amortisörlerle ilgili herürlü ekipman ve yedek parça vardı(yağ,oring,keçe,hidrojen,torna,basınç test cihazları vb.)..Ustada aynı teşhisi koydu ve isteğim üzerine bir rapor yazdı..3 saatlik bir çalışma sonrası amortisörüm hazırdı..3 çanta ve artçıma göre yaklaşık %20 lik bir ayar yaptı..bu arada yerinden çıkan civatanın belli bir torkla ve loctite ile sıkılıp nokta ile mühürlenmesi gerekiyormuş..hepsi yapıldı..tekrar Florinaya döndük ve amortisör yerine takıldı..İşim hallolmuştu fakat gezimizde 2 günlük bir kayıp ve anlamsız bir otelde 2 aile iki gün yaklaşık tamirle beraber 1600 tl lik bir fatura...döndükten sonra bu gün bayi ile konuştum..antepteki bu işlere bakan arkadaşın yıllık izinde olduğunu dönünce konuşacabileceklerini söylediler...
10 gün sonra...
Arkadaşlar Motorumuzun Garantisi sadece Türkiye içini kapsıyormuş..ve bu garantiden yararlanabilmek içinde arıza yapan motorunuzu yetkili servise kadar kendi imkanlarınızla götürmeniz gerekiyormuş..Gaziantep merkezden garanti bölümüne bakan Aslan bey yurtdışında yaptırmak zorunda kaldığım tamirleri garanti kapsamadığını ne yapmam gerektiğini sorduğumda da motoru kamyona yükleyip Türkiye ye getirmem gerektiğini..ama nakliyeyi ödemeyeceklerini söyledi..Yani anlıyacağınız ''Türkiye dışında ne Servisi ne Garantisi var.''Türkiye de binmek için bir enduro..en azından garantisi bitene kadar..
kanun ne diyor bu konuda hiç araştırdınızmı? bende merak ettim
Walla henüz araştırmadım çünkü bugün konuşabildim Garanti Müdürü Aslan beyle..ama araştıracağım tabiki..işin Tüketici Hakları ayağıda sanırım olacak..işin en önemli tarafı ben benzin için durmamış olsaydım ve farketmemiş olsaydım sert bir kasiste dengemi kaybedebilir,düşebilir kaza yapabilirdim..
Evrensel Tüketici Hakları Maddeleri Nelerdir?
Türkiye'nin de taraf olduğu Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
1- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Her tüketici barınma, haberleşme, ulaşım gibi en temel ihtiyaçların karşılanmasını talep etmek hakkına sahiptir.
2- Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulmuş olan her türlü mal ya da hizmetin, kullanıcının yaşamına ve sağlığına zarar vermeyecek durumda olması gerekir.
3- Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ya da hizmeti alırken gerekli bilgilere ulaşımının sağlanması ve yanıtıcı reklam ya da etiketten korunması gerekir.
4- Eğitilme Hakkı: Tüketicinin haklarını koruyabilmesi için eğitim kurumlarında bu konuda eğitilmesi gerekir.
5- Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal ya da hizmetten kaynaklı tüketicinin uğradığı zarar giderilmeli ve alınan mal ya da hizmet yeniden tüketiciye ulaştırılmalıdır.
6- Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye ürün kıyaslaması yapacak kadar mal ve hizmetin en uygun fiyatlarla sunulması, satış sonrası ise her türlü teknik desteğin tüketiciye ulaştırılması gerekir.
7- Seçme Hakkı: Uygun kalite ve fiyatlarda mal ya da hizmetlerin tüketiciye sunulması ve tüketicilerin bu ürün ya da hizmete istedikleri zaman ulaşabilmesi gerekir.
8- Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Tüketicilerin bu haklarını koruyabilmesi ve mağduriyetlerini giderilmesi adına ekonomik ve siyasi politikaların dikkate alınması gerekir.
9- Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumu için doğal kaynakların uygun kullanılması gerekir.
Bu kadar vizyonu dar bir firma yoktur sanırım.
1600 liralık bedeli ödeseler, akıllarının yetmeyeceği büyüklükte reklam olurdu. Yerinizde olsam durumu Benelli merkeze bildirmeye çalışırım.
Doğru söylüyorsunuz.ayrıca benim talebim sadece tamir paraları idi yaklaşık 200€...en azından Benelli italy face gurubunda paylaşmayı deneyeceğim..bu arada Marmariste ciddi almayı düşünen iki arkadaşım bu yüzden başka markalara yöneldi malesef..benim turdan dönüşümü bekliyorlardı..ona göre karar vereceklerdi..
Benelli'nin sitesinde mail adresi vardı yanlış hatırlamıyorsam. Web sitelerini kurcalamanızı öneririm.
Bence bu sorunun asıl kaynağı tüketicinin hakkını almak için yasal yollara başvurmak zorunda kalması. Yani firmaya ekstra bir ceza yok.
Benzer bir durum bir kaç yıl önce benim de başıma geldi. Yamaha'nın xj6 modelini aldığımda 2. yada 3. haftası lcd ekran gitmişti. Kullanıcı hatası yani kısaca benim bozduğum ima edildi. Tabi kavga dövüş uğraşıldı. Ülkemizdeki tüketici yasalarının elden geçmesi tüketicinin mahkemeye gidip vakit bile kaybetmemesi lazım. Mahkeme sonucunda para iadesi bile çıksa firmaya bu bir ceza olmuyor. Zaten en kötü durumda yapması gerekeni yapmış oluyor. Tüketicinin kaybettiği zaman kaybının bir cezası yok.
Benelli Türkiye içinde vizyon olarak dar zaten bu ayrı bir konu.
murat bey sizin adınıza çok üzüldüm.böyle bir gezide hiçmi hiç olmaması gereken bir sorunla karşılaşmışsınız.gerçekten oluşu ve sonucu itibarıyla üzücü bir durum.keşke yukarıda arkadaşımın dediği gibi firma zararı karşılasaydı,tüketici gözünde + puan kazanır,laf söyleyenleride sustururdu.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Aynı fikirdeyim..ve eğer ilk açıklamamda okuduysanız ilk önce onları aradım..motosikleti aldığım bayii deki Uğur bey..hemen fabrika dan garantiye bakan Aslan beyle konuştu ve bana '' abi orda servis filan yok sen başının çaresine bak..mümkünse amortisörü değiştirmeden tamir etme yoluna git.Türkiyeye dönünce biz gereğini yapacağız''dedive tamamen onlardan aldığım yönde ilerledim..ama sonuç hoş olmadı..motosikletin ve garantisinin arkasında durmayan bir fabrika..ve şans bugüne kadar hep 2. el motosiklet kullandım son ikisi harley davidson dahil.hiç bir arıza yaşamadım..bu sefer özellikle sıfır garantisi olan bir motosiklet alayım dedim ve Benelli yi tercih ettim..bu paralara biraz daha km si olan biraz daha yaşlı daha bilinen markaların motosikletini almak sanki daha akılcıymış gibi geliyor şimdi bana..sanırım bir kumar oynadık..ama yukarıdada yazdım benim bu tur dan dönüşümü bekleyen 2 motor almayı düşünen arkadaşım bu olaydan sonra vazgeçtiler..
Abi geçmiş olsun. Maalesef servis konusunda honda yı garanti konusunda da borusan ı yakalayabilecek potansiyelde bir marka görmedim henüz. Uluslararası geziye çıkacak olanlar bi honda yamaha ya göre daha çok arıza potansiyeli olan BMW yi bundan dolayı tercih ediyorlar.
Her ne kadar distribütör servis ve garanti sorunları olsa da çoğu markadan daha sağlam gördüğüm için benelli yi düşünebilirim.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Selanikteki ustanın çok profesyonel bir görünümü var. Ben olsam yağ değişimi için bile Selanik'e giderdim, uğraşmazdım buradakilerle..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)