Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha XTZ 250 Tenere

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Yamaha Brezilya'da sattığı bu modeli Türkiye'ye niye getirmez acaba?



    XTZ250 TENERE

    MOTOR
    Tip : 4 ZAMANLI, SOHC, hava soğutmalı, 2 subap
    Silindir sayısı : 1 silindir
    Silindir Hacmi : 249,45 CC
    Çap x strok : 74 x 58 mm
    Sıkıştırma oranı : 9.8: 1
    Tam güç (benzin) : 20.7 PS 8,000 rpm
    Maksimum tork (Benzinli) : 2.09 6.500 rpm kgf.m
    Debriyaj : ÇOKLU DİSK
    Vites Sayısı : 5 Vites
    Ateşleme sistemi : TCI
    Çalıştırma : Elektrikli
    Yakıt : Benzin / etanol
    Akü : 12V x 6 AH

    ŞASİ
    TİP ŞASİ Bero YARI ÇİFT
    Ön askıya / ders ÇATAL teleskopik / 220 mm (asma) - 220 mm (tekerlek)
    Asma geri / inme Balana monocross TİP ARKA LINK / 65mm (asma) - 200 mm (tekerlek)
    çapı 245 mm OF ön fren DİSK HIDRULICO
    çapı arka fren HIDRULIK DİSK 203 mm
    Trail 103.00 MM
    Ön tekerlek METZELER TOURANCE 80 / 90-21 M / C 48S
    arka lastik METZELER TOURANCE 120 / 80-18 M / C 62S

    BOYUTLAR
    Uzunluk x Genişlik x Yükseklik
    2135 mm X 830 mm X 1375 mm
    akslar arasındaki mesafe :
    Sele yüksekliği : 865 mm
    Islak ağırlığı : 154 kg
    Motor yağı kapasitesi : 1.55 LİTRE
    Yakıt tankı kapasitesi :16 Litre (4.8 LİTRE YEDEK)

    Kaynak : Tenere_250 Brezilya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250
    Yamaha'nın anavatanı olan Japonya'nın pazarında bile kendisine rastlamadım. Büyük ihtimalle Amerika kıtasındaki bazı ülkeler için özel olarak üretilen bir Ténéré modeli bu.

    Vallahi Amerika kıtasını (özellikle Güney Amerika) bu tip konularda kıskanmamak elde değil. Bazı bilindik otomobil firmaları bile (Fiat, Ford, Renault vs.) Türkiye'ye şiddetle gelmesi gereken, gelirse deli gibi satabilecek çoğu modellerini, sadece bu kıtadaki ülkelere özgü olarak üretiyorlar.

    XTZ250 Ténéré, yanlış bilmiyorsam 2010 yılından beri üretiliyor. Üretildiği fabrikanın ise Yamaha'nın Brezilya'daki Manaus bölge fabrikası olması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

    Şu an için dünya üzerindeki 3 ülkenin pazarında, sıfır modellerinin aktif olarak satışı yapılmakta:


  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    şu konu bir anlaşılamadı gitti, sebebi emisyon
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4
    gaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250
    Hocam biraz daha açar mısın sana zahmet?

    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu konu bir anlaşılamadı gitti, sebebi emisyon

  5. #5
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Ben 660 i satarim bundan alirim diye yamaha bu motoru getirmiyor
    Ama niraz güçsüz sanki. :(

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Motor bloğu ybr 250

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu motorlar Euro 3 normunu karşılamadıklarından gelemiyorlar. Sanki her şeyimiz tam bir Euro 3'ümüz eksikmiş gibi devletin saçma sapan bir uygulamasından bu motorlara binemiyoruz. 250 cc enjeksiyonlu bir motor Euro kaç olursa olsun günüzüdeki araçlardan fazla çevreyi kirletemez çünkü hacmi küçük ve az yakıyor. Günümüzde ufak cc'lerde Euro aramak saçmalıktan başka bir şey değil.

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Enjeksiyonlu bir Yamaha Euro 3'e uygun değil de benim karbüratörlü Bajaj Pulsar NS150 uygunmuş öyle mi? Üstelik minnacık egzostu ile? Yoksa bu euro muhabbeti belli hacimdeki motorlar için mi geçerli sadece? Hintli yapmış, japon bakmış vay arkadaş.

  9. #9
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Benimde hep aklımda ki bir motordu, fakat kağıt üstü verilere bakınca gücü çok az be.
    Ayrıca bu emisyon tatavası gerçekten komik, 250 cc bir motor, 2.000 cc bir öro 3 emisyonlu bir araba kadar mı çevreyi kirletecek.

  10. #10
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Artık euro 4 ve ABS zorunluluğu var.

  11. #11
    gaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250
    En sağlıklı açıklama budur hocam. Teşekkür ederim. Ama şu model için acayip saçma bir kriter ne yazık ki.

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlar Euro 3 normunu karşılamadıklarından gelemiyorlar. Sanki her şeyimiz tam bir Euro 3'ümüz eksikmiş gibi devletin saçma sapan bir uygulamasından bu motorlara binemiyoruz. 250 cc enjeksiyonlu bir motor Euro kaç olursa olsun günüzüdeki araçlardan fazla çevreyi kirletemez çünkü hacmi küçük ve az yakıyor. Günümüzde ufak cc'lerde Euro aramak saçmalıktan başka bir şey değil.

  12. #12
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Koskoca Yamaha bu şartlarda ki modelini üretemiyor mu ?
    Cevap: sanırım üretir .Fakat o üreteceği fiyata satamaz :(

    Alıntı osiosborn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık euro 4 ve ABS zorunluluğu var.
    güzel bakan , güzel görür.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşların dediği doğru emisyondan ötürü pek çok marka 250cc liği türkiye pazarına yollamıyor.. Brezilya türkiye pazarına çok benzer tüketim açısından. ekonomik geliri çok yüksek değil ve ihtiyaçları çok farklı. yukarda arkadaş yazmış vw ford fiat o ülkelere özel melez modeller üretiyor bazıları son kasa bazıları artık avrupada üretimden kalkmış eski kasalar.. binek araçların bile daha çok cross country ve pick up outdoor tarzı modelleri satıyor.. sanırım yol kalitesinden ötürü.. polonun cross model var pick up modeli var misal o ülkelerde..

    motorsikler firmalarıda aynı kafada..

    xtz 250 yeni bir model değil 2006 da ilk lander ismiyle üretildi 2010 da tenere olarak devam ettiler.. üstünde 28 beygirlik 6 ileri karbüratörlü makina var.. şimdi şu var çinli hintli ve bilumum marka euro 4 standarlatında makine üretip türkiye pazarına sokabilirken koskoca yamaha yapamıyormu.. gayet güzel yapar öyle ahım şahım bir argeyede ihtiyacı yok. en kötüsü gider wr250 nin motorunu takar yollar ama yapmıyorlar çünkü bugün wr250 nin sıfırının bile 20 bin tl den satıldığını düşünürsek kimse gidip tenere 250 ye 20-25 bin arası para vermez..

    öyle çinliler hintliler yada bilumum japon alternatifi diğer markalar gibi 10-15 bin fiyat çıtasında satmazlar buda gerçek..

    Kısaca bence doğru yapıyorlar. öyle japon manyağı hastası biride değişim ama japon motorlarında artık pazarda bir brand price denilen marka değeri var adamlar 10 bin liralık 250cc ye 20 bin istiyorlarsa 10 bin ekstra onların marka değeridir.. bunuda veren var ben vermem deyip alternatiflere yönelenler var..

    zaten 250cc pazarında bu yüzden markalarda çeşitte patlama oldu.. tenereyi getirtip 10-15 çıtasından soksunlar pazar iptal olur zaten.. peynir ekmek gibi gider ben bile düşünürüm..

    Ama şu anda pazardaki en ideal bu alanda lider model rx3 evo.. onada mondial olduğu için ben şahsen mesafeliyim.. markaya ibr anti patim yok çinlilerede yok ama hep kafamda soru işaretleriylede motor süremem..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)