Selamlar CP2 severler, uzun süredir forumda pek aktif değildim ara ara gir çık yapıyordum fırsat buldukça. Tracer'ı alalı neredeyse 9 ayı*devirdik, bu motoru almaya niyetlenip kullanıcıdan az yorum bulanlar için burayı biraz yukarda tutayım dedim
50 bin kilometrede ilk sahibinden aldığım motorum bugün itibariyle 65.000 kilometreyi gördü. Son 15 bin kilometredir bana hiçbir sıkıntı, arıza çıkartmadı. Bir ABS problemim vardı, Metzeller Roadtec 01 SE'ye geçiş yapıp hidrolik yağını komple değiştirince tüm fren problemlerim kökten çözüldü. Motor gidiyor, duruyor, yola oturuyor ve virajlarda yatıp kalkarken hissettirdiği güveni boşa çıkartmıyor. Tabii kesinlikle daha iyi bir amortisör sistemine ihtiyacı var.
Bugün itibariyle 65.000 kilometre boyunca hiç değişmemiş eksantrik zincir ve gergisini değiştirttim. Henüz ses bile yapmıyordu ama kafamda soru işareti olmasın, nispeten rahat olayım diye değiştirttim. 26 Ağustos 2024'de 8500 zincir+gergi ve 4000 de işçilik ödemesi yaptım, özel servis. Merak edenler için 40 bin kilometrede eğer ses yapmaya başladıysa değişimi tavsiye ediliyor hatta çoğu yetkili servis değiştiriyor, ses yoksa devam deniyor.
5 bin kilometrede 1 yağ-yağ filtresi değiştirdim. Kitapçıkta 10 bin deniyor ancak çoğu Tracer kullanıcısı şehir içi kullanımda 5 binde değiştiriyor. En son 40 binde değişen buji ve hava filtresini 60 binde değiştirdim, özellikle 58-59 bin kilometre civarlarında motorun çekiş problemlerini hissediyordum. Filtre+buji değişince kendine geldi.
Givi ön cam + GP Kompozit'in çift bağlantılı deflektörünü taktım motora. Orjinal camıyla çile olan uzun yollar artık muhteşem geliyor, durup durup +300km yol yapasım geliyor. Kaan Elektronik'ten de 2 tane sis farı aldım, tüm aksesuarlarla motor heybetli duruyor hoşuma gitmedi değil.
15 bin kilometrenin yaklaşık 7-8 bin kilometresini artçılı yaptım, neredeyse tüm uzun yollarıma artçılı gittim. Artçı konforu rahat, motorun çekişi ve kontrolü de yeterli düzeyde. Yine de 900 GT alttan alttan dürtmüyor değil, biraz daha güç ve tork olsa tadından yenmezmiş.
Bu arada makina tamamen karadüzen. Bir ABS var gerisi bilek. Son 9 ayda bir sürü farklı motosiklet tecrübe etme fırsatı buldum, orta segmentte Tracer gibi sağı solu belli olmayanına denk gelmedim. Şu an dönüp baktığımda Dominar 250'den Tracer 700'e cahil aklıyla geçiş yapmışım demiyor değilim. Özellikle arkada +70 kilo bir artçı olduğunda 1-2-3'de çok kolay bir şekilde tekere geliyor makina, biraz sert kullanınca gidon boşa düşüyor. Tecrübesiz ve eğitimsiz sürücü motoru kesinlikle değil bence.
Kendisiyle şu anlık çok mutluyuz, darısı gönlündeki motora sahip olmak isteyenlerin başına