Suzuki SV650A (Yeni Gladius) kullanıcıları bilgi paylaşım başlığı
Reklamlar
-
Coorai adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Çok güzel ve faydalı bir post olmuş teşekkür ederim. Bir süredir takip ettiğim bir motosiklet ve önümüzdeki senenin getiricekleriyle beraber almayı düşünüyorum. Aklıma takılan birkaç soru var bunlar;
- Titreşim, uzun yolda 160km/s civarında titreşim ne durumda ? Ön cam bu hızda rüzgardan dayak yemeden gitmene izin veriyor mu ?
- Aydınlatma, kullandığını tecrübe boyunca " biraz daha önümü görsem daha iyi olurdu" dediğiniz veya power led vs.. taksam görüşüm daha iyi olur dediğiniz oldu mu?
- Yolcu selesi, artçılı seyahat yaptınız mı ? Artçının tutamağının olmaması sıkıntı çıkardı mı ?
- Ekonomi, 5000 devirden sonra extra bir teknoloji devreye giriyor mu ? Neden 5k'da ayırıcı koymuşlar ?
Yazdıklarınız çok yalın ve anlaşılır. Burada olup paylaştığınız bilgiler için çok teşekkürler.
Titreşimle ilgili hiç derdim yok açıkçası.Belki çok hassas biri farklı düşünebilir bilemiyorum.
210 km/sa hızla ve yağmurlu rüzgarlı bir günde camın arkasına kapandığımda hiç sorun yaşamadım.
Aydınlatması yeterli. Yuvarlak far retrodur ama avantajlardından biri de bu bence. Özellikle uzun farı efsane.
Bir sis takarım falan diye düşünmüştüm alırken ama gerek olduğunu düşünmüyorum.
Yolcu selesi ile ilgili yorum yapacak son adamım. Bu konuda cinsim. Motoruma benden başkası binemez. Artçı almam. Artçıyı sevmem.
(Tutamak için çanta demiri tavsiye ederim , artçının tutunacak hiçbir yeri yok , ya size tutunur yada düşer)
Devirlere göre bir teknoloji yok. Üst devirlerde yakıt artar alt ve orta devirlerde düşer. Bir atmosferik motor klasiğidir.
Devirle ilgili tek konu elektronik destekli ikinci bir gaz kelebeği olmasıdır. Ancak bu tüm viteslerde düşük devirlerde çalışan bir teknoloji , yakıt tüketimi değil doğru devrin sağlanması ile ilgili.
Tavsiye : En az bir defa V motor kullanın ;)
Esefcom hayırlı olsun güle güle kullan. Lastik ilk 100 km de üzerindeki silikayı henüz atmadığı için çok kötü tutacaktır. Tavsiyem 200 km den sonra viraja alıştırmaya başlayın. Lastik havalarını daima kontrol edin. Bir de bizim yollarda bu lastiğe çok güvenmeyin. İyi lastik ancak asfalttaki tozdan ve parlak alanlardan çok etkileniyor. Suyla arası idare eder kıvamda ama çok iyi değil. Lastik rodajı bittiğinde daha kabul edilebilir çizgilerde.
Yakıt tüketimi anlık / ortalama (A ve B trip ayrı olarak) / 100 km deki değer / km deki tüketim gibi pek çok açıdan görülebiliyor. Kitapçık vermediler bana da satın alırken. İnternette kullanıcı kılavuzu var suzukinin sitesinde. Oradan bakabilirsiniz tüm ayarlara.
Bunun dışında motorun son halinin fotosunu da ekleyelim.
İşten güçten seyahatlerden fırsat bulamıyorum yazmaya. Arada soru varsa yanıtlamaya çalışırım yine. Yenilikler şöyle ;
Hepco Becker arka çanta demiri taktım.
Hepco Becker koruma demiri taktım.
Aksesuarları Almanya Hepco Becker'den aldım. Burada hala aksesuar yok.
Serviste takılan ve hiç beğenmediğim kalitedeki motor koruma takozunu sökeceğim fırsatım olduğunda ve orjinal mili yerine geri takacağım.
Reklamlar
-
motorun yakıt tüketimini 23kr/km olarak deneyimledim. Motor şu an halen rodajda sıkışık ilerde daha da düşeceğini düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Yazılan cevaplara katılıyorum bende daha cam olmadığından konforlu limit hızların şu an 130 civarı olduğunu düşünüyorum.
Artçılı sürüş konusuna da ben cevap vereyim kendi motorumun arkasına oturmuş biri olarak diyebilirim ki;
- Artçı motor kullanmayı az çok biliyorsa ve sürücü çok agresif değilse hiç bir sorun olmuyor. Ancak ani hızlanmalarda koala gibi yapışmalar olmuyor değil. Sabit bir hıza bağlayıp onun etrafında gidince uzun yolda sıkıntı yok. Ancak 200 km den sonra sele kayamtrak bir his verdi bana. Çok uzun yol gitmek isteyen seleye ek birşey takabilir.
Bu Motoru kullanmanın çok özel zevkleri var. Şöyle ki kız arkadaşımda motor kullandığından beraber gidemezdik beni beklemiyorsun diye kızardı hep. Bu motorla düşük süratlerde düşük devirlerde gezmek bile güzel. Çok güzel bir sesi ve torku var düşük devirlerde. V motor olduğundan olabilir. Çift beslemeden olabilir ama güzel.
-
hocam çantalar takılı halde ve aksessuarları paylaşabileceğiniz resim var mı?
birde zaten motor yeni çıktı ama 2017 de herhangi bir güncelleme mevcut mu?
-
Kullanan arkadaşlar güncel yorumlarını yaşadıklarını yazarlarsa sevinirim Hemen hemen hergün foruma girip başlıkta post var mı diye bakıyorum.
-
esefcom adlı üyeden alıntı
motorun yakıt tüketimini 23kr/km olarak deneyimledim. Motor şu an halen rodajda sıkışık ilerde daha da düşeceğini düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Yazılan cevaplara katılıyorum bende daha cam olmadığından konforlu limit hızların şu an 130 civarı olduğunu düşünüyorum.
Artçılı sürüş konusuna da ben cevap vereyim kendi motorumun arkasına oturmuş biri olarak diyebilirim ki;
- Artçı motor kullanmayı az çok biliyorsa ve sürücü çok agresif değilse hiç bir sorun olmuyor. Ancak ani hızlanmalarda koala gibi yapışmalar olmuyor değil. Sabit bir hıza bağlayıp onun etrafında gidince uzun yolda sıkıntı yok. Ancak 200 km den sonra sele kayamtrak bir his verdi bana. Çok uzun yol gitmek isteyen seleye ek birşey takabilir.
Bu Motoru kullanmanın çok özel zevkleri var. Şöyle ki kız arkadaşımda motor kullandığından beraber gidemezdik beni beklemiyorsun diye kızardı hep. Bu motorla düşük süratlerde düşük devirlerde gezmek bile güzel. Çok güzel bir sesi ve torku var düşük devirlerde. V motor olduğundan olabilir. Çift beslemeden olabilir ama güzel.
Yani 100 km'de kaç litre yakıyor ?
-
4.1-4.7 lt/100km arası ortalama cıkıyor.
-
yeni kullanıcı ya da yorum yok mu ?
-
-
Şu motor 4 lira daha ucuz olsaydı peynir ekmek gibi satılırdı. Piyasası da çok canlı olurdu. Ama motor satılmasın istiyorlar
-
aksesuarlarıyla çok çok şık görünmekte
-
14 Aralık 2016, 09:17
#31
Evet moto 31,900 oldu. Bir motorun daha mezarı kazıldı Aylardır tek yorum bile olmayan forum da böylelikle hiç girilmeyenler kategorisine geçti
7000KM kullanıp 27 liradan alıp şimdi 31 liradan satışa koyan adam da oldu. Helal olsun.
Güzel motordu.
-
14 Aralık 2016, 11:09
#32
Tam gözüme kestirmiştim ki, bu zamla birlikte inme geldi bana. Bu nedir arkadaş 31,900 TL!
Sanki pusuda bekliyorlardı, piyasa dalgalansa da 5 bin lira taksak şu motora diye.
Hazır bu kadar fiyat farkı koymuşken ismini de Sv650 "Brütüs" yapsalarmış.
Yazık, çok yazık..
Bu fiyatıyla bu motoru almayı düşünene de yazık.
-
Bu motorun satış rekorları kıracağını zaten kimse beklemiyordu bence. Ben aldım memnunum hala da iyi ki de almışım diyorum.
MT07 seven MT07 sever o da güzel motor lafım yok.
Ancak 32000 tl olmuş vay vay artık satılmaz mezarı kazıldı lafı da bence mantıklı değil. Alınmayın ama güzel ülkemiz zaten kimsenin dikkate almadığı bir pazar. Suzuki'nin her daim tuzu kuru olmuştur geçmişi biliyorsanız fiyat politikası konusunda.
Emsaline bakarsak henüz fiyat değişikliği yapılmamış MT07 fiyatı ile zam gelmiş SV fiyatını karşılaştırmak doğru olmaz. Eldeki stoklar tükenmişti yamahada. Sonrasında bildiğim kadarı ile 15 20 tane motor gönderdiler ülkemize ve bayilere dağıttılar eski fiyattan satıyorlar. 2017 modeller çıktığında o zaman sanıyor musunuz ki MT hala 26 27 ye satılacak. Ben hiç sanmıyorum. Suzuki bayilerinde zaten az sayıda sv vardı zammı yaptı geçti. Tüketici ne der çok umurlarında değil biliyorsunuz.
Bir diğer konu 27 ye alan adam şimdi kalmış 31 liradan satışa koymuş diyorsunuz. Tabi ki öyle yapacak. Malı değerlendi de kar mı ediyor sanıyorsunuz o adamı? Yeni motosiklet alacaksa eğer 40000 bandında bakacağı motorlar şu an 50000 Tl'ye yaklaştı zamlarla birlikte. Otomobil piyasasında da motosiklet piyasasında da fiyatlar arttıkça ikinci elde de fiyatlar artacaktır. Şimdi 26500 den MT alanlar zam gelince 25'den mi satacaklar sizce?
Birbirimizi kandırmayalım.
Gönül isterdi ki ülkemizin parası değer kaybetmesin. Biz de stabil fiyatlarla motosiklet bakalım alalım binelim. Hatta iyi kalitede yerli bir motosikletimiz olsun. Satalım hepsini gidelim ona binelim. Fiyatı dövizle ölçülmediği için hep ucuz olsun.
Bu dileklerim bir gün gerçek olursa hepimiz mutlu oluruz. Ama bu güne bakarsak , fiyatlar artıyor. Yaza tüm modellerde hangi fiyatlarda olacağımızı , ikinci ellerin nerelere uçacağını hep birlikte görürüz. Tavsiyem şudur ki , motosiklet almayı düşünen , değiştirmeyi düşünen varsa ne kadar erken haraket ederse o kadar kazançlı olur. Bekledikçe de zarar eder. İnanın bana bugün 31 32000 liradan gidip SV alan adam da seneye yaza kar etmiş olacaktır bu fiyat artışları ile.
Gönlünüzde ne varsa ona binmeniz dileğimdir. Ama varsa planınız ve imkanınız en erken zamanda alın derim istediğiniz motoru. Saygılar sevgiler.
-
Suzuki'nin tuzunun kuru olması kısmı dışında katılıyorum. Çünkü serbest piyasada hiç bir firmanın tuzu kuru olamaz. Daha ucuza daha iyisini yapan piyasayı ele geçirir, diğeri de yok olmaya doğru ilerler.
Ancak Suzuki'nin bu motoru yıllardan beri haklı olarak çok popüler. Japon bir Ducati gibi, ve benzeri bir Japon yok. V motor tabii ki paralelden daha pahali. Yamaha da MT serisiyle tabii ki baskı uyguluyor tüm Japon naked piyasasına, hatta MT10 ile lüks Avrupalara bile... İyi bir şey hepimiz için.
Bu arada başlığın durağanlığından şikayet edenleri, bir başka V2 motorlu naked başlığına bekleriz:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Bir geyik, bir şamata, bir muhabbet ki sormayın. Mutlaka bekliyoruz efenim.
-
-
@Jeridan hocam;
Haklı olabilirsin ama kümülatifine baktığında 27.450-36.950 farkı kadar zam benim yıllık maaşıma yansımadı Dolayısıyla alırsam kar falan etmiş olmayacağım daha damarlı bişeyin altına yatmış olacağım. Bugün nasıl MT10 alacak param yok diye binemiyorsam buna da aynı nedenden dolayı binemeyeceğim. Suzuki benim kaliteli motora binmemi istemiyor ve para kazanmak istemiyorsa ( Sadece Suzuki için geçerli değil ) kendisi bilir.
Eski fiyattan getirdiği motoru bana 9500 lira pahalıdan satmaya çalışıyor. Motoru güzel zamanda alıp güzel de yatırım yapmışsın buradaki herkes aynı şeye imkanı olmasını isterdi. Motoru kötülediğimiz falan yok ama alınamayacak bir fiyata çekildi.
Bu arada Duke 1290 sayfası da hayli neşeliymiş :D
-
Coorai adlı üyeden alıntı
@Jeridan hocam;
Haklı olabilirsin ama kümülatifine baktığında 27.450-36.950 farkı kadar zam benim yıllık maaşıma yansımadı
Dolayısıyla alırsam kar falan etmiş olmayacağım daha damarlı bişeyin altına yatmış olacağım. Bugün nasıl MT10 alacak param yok diye binemiyorsam buna da aynı nedenden dolayı binemeyeceğim. Suzuki benim kaliteli motora binmemi istemiyor ve para kazanmak istemiyorsa ( Sadece Suzuki için geçerli değil ) kendisi bilir.
Eski fiyattan getirdiği motoru bana 9500 lira pahalıdan satmaya çalışıyor. Motoru güzel zamanda alıp güzel de yatırım yapmışsın buradaki herkes aynı şeye imkanı olmasını isterdi. Motoru kötülediğimiz falan yok ama alınamayacak bir fiyata çekildi.
Bu arada Duke 1290 sayfası da hayli neşeliymiş :D
Selamlar Saygılar , Ocak ayındaki kehanetlerim doğru çıktı neticede. Ben 32'den alanlar bile kar eder demiştim o tarihte ve şu an durumu görüyoruz.
Sadece SV için değil tüm motor alacaklar için durumu imkanı varsa motosiklet alması yönünde konuşuyordu ben dahil pek çok kişi.
Ancak burada şunu gözden kaçırmamak lazım. Yamaha halen MT07'yi 30.000 bandının üstüne çıkarmadı fiyatta , belki düşük maliyetle getirmişti belki sübvanse ediyor globalden. Her iki durumda da piyasada müthiş avantaj kazandı.
Bu açıdan bakılırsa emsal iki motor arasında Yamaha MT07 5-0 önde fiyat avantajı ile şu durumda. Önümüzdeki günler ya Yamaha'da bir fiyat artışı ile dengeye gelecek yada Suzuki'de patron çıldırdı indirimine gebedir. İkisinden biri olmadığı sürece SV650 bu fiyat farkı ile daha fazla satmaz kanaatimce.
-
Jeridan adlı üyeden alıntı
Selamlar Saygılar , Ocak ayındaki kehanetlerim doğru çıktı neticede. Ben 32'den alanlar bile kar eder demiştim o tarihte ve şu an durumu görüyoruz.
Sadece SV için değil tüm motor alacaklar için durumu imkanı varsa motosiklet alması yönünde konuşuyordu ben dahil pek çok kişi.
Ancak burada şunu gözden kaçırmamak lazım. Yamaha halen MT07'yi 30.000 bandının üstüne çıkarmadı fiyatta , belki düşük maliyetle getirmişti belki sübvanse ediyor globalden. Her iki durumda da piyasada müthiş avantaj kazandı.
Bu açıdan bakılırsa emsal iki motor arasında Yamaha MT07 5-0 önde fiyat avantajı ile şu durumda. Önümüzdeki günler ya Yamaha'da bir fiyat artışı ile dengeye gelecek yada Suzuki'de patron çıldırdı indirimine gebedir. İkisinden biri olmadığı sürece SV650 bu fiyat farkı ile daha fazla satmaz kanaatimce.
en çok ilgilendiğim motor ciddi anlamda sv 650 a olduğu için ayrıntılarına fazlaca bakma imkanım oldu, kaldı ki fiyat kıyaslaması bunda en önemli önceliğim oldu.
fiyatın açıklandığı tarihlerde;
Model ÖTV (%)KDV (%) Perakende Satış Fiyatı(TL) Vergiler Hariç ÖTV (8%-37%) KDV18%(TL) Tavsiye Edilen Vergiler Dahil Perakende Satış Listesi (TL)
SV650A 37% 18% 16.980 6.283 4.187 27.450
o zaman ki kur;
ABD DOLARI 2.9295 2.9348
EURO 3.2295 3.2354
kaba hesap; 16980/2.92= 5.815 abd doları
16980/3.22= 5273 euro
+ gelecek vergiler ve kdv
günümüze uyarlayalım bu hesabı,
abd doları bugün itibari ile 3,5977 3,5983
euro 3,8096 3,8103
sv 650 a için dolar hesabı, 5815x3.59=20875 ilave %37 ötv 7723 tl...bunların toplamına yüzde 18 kdv ekliyoruz 28598 in yüzde 18 i düz hesap 5148 tl
sonuç 20875+7723+5148= 33750 civarı
euro hesabı yapalım bir de, 5273x3.81=20090 ilave %37 ötv 7433 tl...bunların toplamına yüzde 18 kdv ekliyoruz 27523 in yüzde 18 i düz hesap 4954 tl
sonuç 20090+7433+4954= 32500 civarı
kaba hesap yapıyoruz! değişenler nedir dolar dışında ???
halimiz itten beter, keyfimiz paşada yok
-
Yapmaya erindiğim ama farkı bildiğim hesabı çok güzel yazıp çizmişsin Değişen bişey yok. Doğan Holding zaten paragöz bir firmaydı. Yine yapacağını yaptı
-
merhabalar ben de aranızdayım. çanta demiri için givi de monoclock tabla gerekir falan yazıyor. hangi çanta demirini almalıyız. bir de koruma demiri tabi ki
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler