Teşekkürler değerli yorumların için gönlüm suziden yana bu aralar çünkü piyasada çok yok görmüyorum trafikte gördüğümde de gözümü alamıyorum
Honda'nın en son 2. eğitimine gittim 3 tur attırdılar o sırada 2016 model bulmuştum ama nihat hoca buji kesme sorunu oluyor o modellerde dedi alırım ısınır 5-10 dk. sonra binerim dersen sıkıntı olmaz demişti kafam karıştı öyle kalmıştı.Honda'nın sesi ve selesi hoşuma gitti gayet güzel suzuki'ye göre nasip güzel gelişmeler olursa bildiririm kazasız sürüşler.
120 140 da 4 4.5 litre yakıyor onu yanlış yazmışım. 3 3.5 litreleri 90 110 arası yakıyor. 2017 sonrası bir kronik sorun yok ama eski modellerde on silindire toz toprak su gelmesi ve eski modeller 4 değil 2 bujili olduğu için buji ateşleme yapmayabiliyor. yine eski modellerde çok tek tekerlek yapınca ön silindir yağlamayı tam randımanlı yapamıyormuş ama bu 3. nesilde öyle bir problem duymadım ben.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2016-suzuki-sv650a-1.800-km-733782478/detay
arkadaşlar bu motor forumdan bizden birinin miydi yanlış mı hatırlıyorum deponun yanındaki omm etiketinden farkettim.
Merhaba,
Daha önceki mesajlarıma olumlu dönütler almışım. Forumu okusam da uzun zamandır girip çıkmıyordum. Olumlu dönütler için teşekkürler.
Yakın zamanda internette yaptığım okumalarım sırasında, basmakalıp yazıların arasında işe yarayacak bilgiye ulaşımın ne kadar zor olduğunu hatırladım. Motosiklete ilk başladığımda o bir cümlelik kritik kanıya varabilmek için sayfalarca forum sayfaları okuduğumu hatırlıyorum. Bu yüzden sv650a ile 3 yıllık beraberliğimden sonra 'Birilerine belki bir yararı dokunur...' düşüncesiyle detaylı bir şekilde bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Günümüzde videolar daha popüler olduğundan 'Video mu yapsam?' sorusunu kendime sordum. Bir kaç arkadaşım ile motovlog girişimlerim oldu. Bazıları gerçekten de başarılı olup 200bin-300bin takipçiye ulaştılar; yolları açık olsun. Ama benimkiler o kadar başarılı olmadı. Dolayısıyla buraya yazarsam daha çok insana ulaşabileceğimi düşündüm. Umarım öyle olur.
Bu satırları okuyanlara öncelikle söylemek isterim ki, çok riskli sürüşler yapmamıza rağmen motosiklet ve ben hala tek parçayız; en ufak bir kazaya karışmadık. Bunun nedeni ilahi bir koruma mı, kişisel beceri mi yoksa motosikletin düzgün tasarlanmış olması mı ya da hepsi mi bu yazıyı okuduktan sonra buna siz karar verin isterim.
Bu süreçte gençliğin de verdiği heyecanla ve 'Hızlı yaşa, genç öl!' mottosuyla; özellikle de hatalarından ders çıkarmadan hareket eden arkadaşlarım gerçekten de rahmetli oldu. Bazıları da zorunlu olarak yaşadıklarından dolayı motordan elini ayağını çekti, bazıları da hala serseri mayın gibi patlayacakları yeri arıyorlar. Bu durum için çok üzgünüm.
Sv650a için yapılan garip karşılaştırmaları ve yorumları okuyunca "Acaba benim motordan mı bahsediyor bunlar?" diye kendime sordum. Bir motoru hiç kullanmadan onun hakkında fikir sahibi olmak; ne bileyim biraz garip bir şey. Hani biz de daha yeni başlamışken şunun parçası pahalı, şu çok yakıyormuş, şunun şu kronik sorunu varmış gibi kendi aramızda konuşmalar yapardık. Ama sadece bu forum ve bu sayfa için konuşmuyorum; internettte kendi tecrübe etmediğiniz şeyleri yazmak insanları yanlış yönlendirmez mi?
Konuya gerçekleşmeden atlattığım iki ölümcül olabilecek kaza ile giriş yapayım. Virajlı dağ yollarında haldır haldır giderken, aşağı eğimli sağa viraj alıyoruz. Çift şeritli olduğunu bildiğimden virajları hep orta çizgiyi aşmadan almaya çalışıyorum. Ben bu viraja girerken çizgiyi bayağı aştım. İçimden "Tam karşıdan araba gelse ne biçim kaza olur şimdi" diye düşünürken karşıdan siyah bir pikapın gelişiyle hayatım film şeridi gibi geçti. Virajda yapılmaz ama, o anlık heyecanla fizik kurallarını zorlayıp yatış açımı artırıp gaz verdim. Motor once biraz kaydı ve sonra toparladı. O an gerçekten hiç aklımdan çıkmıyor. Kaydıktan sonra toparlamasa muhtemelen pikapın altındaydım. Sanıyorum ki o an motor V olduğu için güç kesikli geldiğinden toparlaması için vakit oldu ve toparladı.
Tam bu noktada 'iyi lastik' muhabbetini dile getirmek istiyorum. Bu lastik konusu çok yanlış anlatılmış. Gerek motovlogerler, gerek diğer youtuberler iyi lastik takın iyi lastik takın konuşup durdular. Burada iyi lastik denilenler ısınmaya ihtiyaç duymayan ve yumuşak olan lastikler ki bu lastikler de motor kullanmıyor; o abartılan lastikler takılıyken gayet motorları bir güzel yatırdık. Bu yüzden bu konuya bir açıklık getirelim. Bilinen iyi marka lastiklerden birine cumburlop atlamaya gerek yok. İtalyanmış japonmuş aşağı yukarı aynı kalitede olan bütün lastikler ısındıktan sonra iyi çalışıyor. Ve bu konuda en önemliler lastiğin üretim tarihi ve saklanma koşulu. Eğer lastik yeni üretilmiş ve iyi saklanmışsa ve bilinen markalardan birininse o lastik güzel çalışıyor. Bir de sıfır motor alıp lastik hakkında hemen yorum yapmayın. Ben yaptım, doğru olmamış. Çünkü lastiklerin üzerindeki mumsu katmanın açılması bayağı uzun sürüyor. Sabırlı olun sakin olun açılır.
'Chicken Stripes' diye bir kavram vardır. 'Bileği Bükmek'i izleyenler hatırlar. Bu çizgiler lastiklerin kullanılmayan kısımlarıdır. Ve bazı arkadaşlar erkekliğine laf söyletmemek için gidip mıcırda kumda bu çizgileri yok ederler. Ben eski motorlarımda böyle bir şey yapmadım; kullanılmayan alanlar vardı. Yapacak bir şey yok motoru tamamen yatıramıyordum. Ben bu motorda çizgileri tamamen yok ederek viraj alabilmeyi öğrendim ki bence bu çok değerli bir şey. Daha önceden 50 bin km kullanıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz aslında motorun zevkli yanını hep kaçırmışsınız. Yani ben bunu motorun biraz düzgün tasarlanmış olmasına bağlıyorum. Yani bu kısımda diyeceğim şu ki paradan kısıp ne zevkinizden ne canınızdan olmayın.
Motora bayağı alıştım virajı belli bir düzeyde kıvırmaya başladım. Alışmış kudurmuştan beter derler, doğrudur. Eski kız arkadaşımın ybr'sinde de benzer hareketleri yapmaya çalışırken (arkamda da o vardı) temiz bir yan yatış yaşadık. Kaza şehir içinde olduğundan oldukça komikti, aklıma gelince gülüyorum şu an. Şehir içinde bayağı deforme olmuş asfaltta viraja girdik. Ben motorumda alışkınım arkayı kaydıra kaydıra dönmeye, zevkli bir iş ama her motorda olmuyor işte. Derken motor birden altımda yok oldu, biz düştük sürüklendik. Tabi üstümde deri mont altımda kot vardı bir şey olmadı. Size tavsiyem korumalı olsun olmasın üstünüze şehir içinde mutlaka deri mont giyin. Kazaya geri dönersek kız arkadaşım spor ayakkabıyla olduğundan ayağı biraz incindi. Kitlenen trafikte motoru mu toplayayım onu mu o an bilemedim. Gerekli tamiratları yapmamıza rağmen motorun şase gitti galiba gidonu değiştirmemize rağmen elleri bırakınca sağa sola yatıyordu, ip gibi gitmiyordu. Sonra bir daha ybr gibi motorlarda öyle hareketler denemedim, kız arkadaşımla da ayrıldık zaten...
Günün birinde de ns200lü bir arkadaşla motorları değiştik, test ediyoruz. Ben daha önce bu kadar Mt07li bir arkadaşın motorunda korkmuştum. Fren yapınca durmayacakmış, sanki gidona oturmuşluk hissi vermişti. Her virajda sanki bu sefer bir şey olacak dedirtiyordu. Ns'i kullanırken hava soğuktu korkumu katlıyordu ve ben benim motoru virajlı yollarda kovalamaya çalışıyordum. İnsan böyle korku yaşamasın, bir an önce öne geçeyim de durayım kendi motoruma kavuşayım diye bayağı uğraştım. Çünkü daha önce grup halinde giderken ns'li arkadaşlarımızdan birinin motoru bariyerlere girdi, ön tekerlek L oldu; kullanırken aklıma o gelip durdu. Ama kullanırken daha başka oluyormuş. Siz siz olun virajlı yollarda güven vermeyen bir motorla alıştığınız motoru değiştirmeyin.
Arkadaşlar trafiğe kapalı bir alanda top speed deneyelim diye ısrar ettiler, maksatları yarış. Daha önce de hiç denememiştim bu motorda. Hatta daha sonra da denemedim. Genel olarak bu motorda top speed denemedim. Top speed arayışım genelde olmadı. Neyse, Millet uzuyor ben hep en arkadayım. Benim motor kalkışta iyi ama top speed 190-200km/s. Yani top speed arayışınız varsa, arkadaşlarla kapışcağım en önde ben olacağım diyorsanız; bu motor olmaz size, diğer arkadaşlar gibi yarış motoru alın. Ama şunu da belirteyim; o gün top speed denediğimizde birbiriyle yarışan çoğu arkadaş değişik kazalar yapıp motoru bıraktılar, araba falan aldılar. Bir şey diyemem kişisel tercih.
Başka bir gün dağ yollarında gidiyoruz. Ben yoldan taşlık kısma taştım. Amortisörler sert demiştim bu virajda avantaj saglıyor ama bence asıl kazanımı; aniden girilen çukurlar ve bozulan yollarda kontrol sağlamanıza olanak sağlıyor.
Neyse anılardan sonra herkesin merak edebileceği bir kaç şeyi yazayım. Yakıt tüketimi 6'yı çok geçmiyor. Normalde 5 yakıyor. Soğuk havalarda 7'e gidiyor ama soğuk havalarda motor da soğukken o kadar yakıyor. Soğuk havalarda motor sıcakken yine az yakıyor. Kronik problemi yok. Isınana kadar sübaplardan ses geliyor. Isındıktan sonra saat gibi çalışıyor. Soğukken ki ayar bozuk sanıp ustaya ya şunun ayarını yap şıkırdıyor demeyin. Isınınca saat gibi çalışıyor. Aynaları anahtarla çift taraflı sıkmalı olduğundan aynanın ayarını bozunca tekrar düzeltmek için iki anahtar lazım. Uzun kısa farı gayet yeterli. Sıfır aldığınızda gelen lastikler fazlasıyla yeterli. Kişisel olarak kullandığım Ybr(125 250), cbf(150 250) cbr(125 250 500 600), pulsar(200), yzf(125 250 600), duke(125 200 390), z300, mt(07 09 tracer), er(6n 6f), ninja (250 600), fazer(600 800) arasında en düzgün çalışan motor bu.(Çinlileri yazmadım) Şimdi 250'lik motorla karşılaştırma diyenler olabilir ama internette 33-35 bine benim motordan koymuşlar, r25'de 33bin olmuş. E artık karşılaştırılabilir. Titreşim yok ama çoook uzun (yaklaşık 600km) yolda yoruyor. Rüzgar yasal sınırlarda hiç hissedilmiyor. Konforu iyi ama chopper ya da scooter kadar rahat değil. Egsoz korumalığı döküm olduğundan oraya buraya sürtünce ufak çizikler boyasız giderilebiliyor. Gaz kontrolü insani, aniden fırlayıp gitmiyor. Frenleri de motora göre gayet yeterli ama abs soğukken zırt pırt devrede, lastikleri ısıtmadan cambazlık yapmayın. Sele kılıfına çok yakından tazyikli su sıkmayın kılıf bozuluyor yeni kılıfla değiştirmek zorunda kalmayın. Aksesuar takmadım gerek yok motorun dengesini bozup zevkinizden feragat etmeyin.
Benden bu kadar.
Umarım faydası dokunur.
Selam.
Bugün yaşadığım bir olayla ilgili bir ek yapmak istedim. Bu konuya yazıda değinmediğimi hatırladım.
Motoru az bilen ya da bilmeyenler 250'lik sanabiliyor. Motor kısmen küçük ve şekli uzay gemisi değil. Yani 125'lik olup 600'lük gibi görünüyor ya da 250'lik olup 1000'lik gibi görünüyor diye geçmişte motor aldıysanız; sadece görüntü benim amacım motorun içeriği çok önemli değil diyorsanız bu motora yaklaşmayın bile. O kadar para vereceksiniz motoru bir de 250'lik sanacaklar. Şekil kasma konusunda o kadar başarılı olmayabilir. a000'lik hurda yarış motoruyla daha çok ilgi çekersiniz.
Ama bence bu bir avantaj. Çünkü motor çalınma haberlerini hepimiz duyuyoruz. Tekinsiz bir yere giderken motora binmeyip yürüyerek ya da arabayla giden, arkadaşına giderken kapalı garaj varmıydı sizde diye soran bazı arkadaşlarım var ki bu oldukça gülünç bir durum. Hem bazen Tehtid edici insanların yanınıza gelip bu motor ne kadardır birader diyince az bir miktar söylediğinizde ikna olup gittiklerine de şahit oldum. Hem çalsa adam yedek parçasını kime satacak? Motor sen de ben de bizim oğlanda var. O yüzden çalınma korkusu kolay kolay yaşamazsınız diyebilirim. Tabi siz yine de motorunuzu hem diskten hem şaseden kitleyin ve brandasını örtün. Ne olur ne olmaz.
MT-07'yi adamlar MT-25 sanıyor. Şekle yönelen adam zaten yamaha alır
7 Eylülde İstanbul parkta 1 günlüğüne pistte ilk tecrübemi yaşadım. Motor harika, pist efsane. Nisan-Haziran arası tekrar gitmeyi düşünüyorum. Profesyonel bir abimin desteği ile piste çıktım bu arada. 10bin kmdeki stok lastiklerle sürdüm. Umarım ilerde bi CSS eğitimi alırım
Tekerine taş değmesin. Ne güzel, ne asil duruyor yahşi alet. Güle güle sürmen dileğiyle
Ateş ediyorsun dostum 2. fotoyu çok beğendim güzel çıkmış.Tekerine taş değmesin.
@esefcom, ilk başta bu kadar uzun mu yazılır yahu derken bir başladım ve tek solukta okudum.
Hem suzuki, hem sv650s hem çift ve aynı anda V motor hayranı olarak bu motoru ciddi takip ediyorum.
Diğer suzuki 650'lerden farklı.
Yazılarınızdaki yorumlar, bir motosiklet dergisinde yayınlanacak kadar içerikli.
Amortidör sertliği vs konuları detaylıca verilmiş.
Ancak, " viraj içinde gaz açma *pikapla karşılaşma anındaki(!) yapılmamalı demişsiniz. Bence doğru olanı yapmışsınız. Zaten Altın Elbiseli'de benzer bir pozisyonda - mümkün olduğunca yatırın- şeklinde telkin ediyordu. " gazı kısmak ise insiyatifi karşı araca verip, çarpışmayı kaçınılmaz kılmak oluyor. En iyisi kaçabildiğiniz kadar kaçnaya çalışmak. Gerekirse yatsın motor. Yatmak, çarpişmaktan iyi olabiliyor. Durum değerlendirmesi için bol tecrübe ve araştırma gelişme lazım.
Tekeriniz düz bassın
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------
Maşallah..
Yetenek var, belli..
Kazasuz sürüşler dilerim
1 turluk video'yu yükledim. Beni arkadan çeken kawasaki ninja zx10rr, duyduğunuz ses onun bloğunun sesi.
Bu attığım turda 4. seansta C grubunda geçiyor.
Benim tecrübeme gelirsek; 2017 şubat ayında inazuma ile motosiklet sürmeye başladım. 2018 kasımda sv650 aldım. Sadece honda güvenli sürüş 2 ve 3 eğitimi aldım. İnazumayı 28bin kmde sattım, sv ise şu an 15bin kmde.
Benimki biraz merak gidermek, pist atmosferini tatmakdı. Gayet memnun kaldım edindiğim deneyimden.
Her ne kadar vücut pozisyonu, trail breaking, apexi görmeye çalışmak, gaz kontrolü gibi konular çalışmaya çalışsamda iş bi yerden sonra çaktırmadan yarışa dönüyor(şunuda geçiyim, bunuda geçiyim moduna giriyosunuz ara ara).
Memnun olmadığım konular ise, pist 4 seans 1250tl. 10bin kmdeki stok lastiklerle sürdüm. Bir çift pirelli alsan 2bin tl. 4 seansta en az 1 depo benzin gidiyor. İçerde satılan hamburger kola 30-32 tl(gramaj taş çatlasa 100grmdı), su 3tl, meşrubat 4 5 6tl bişeydi. Çok para yani, zengin hobisi resmen.
Grupta hatırladığım kadarıyla r25, mt07, cb1000r(son çıkanı), triumph street triple, çantalı niken vardı(niye çantalı bende bilmiyorum).
Pisti 3 dakikada dönmüşüm. Hedefim sürüşümü ilerletip 2.30 görmek ilerde.
Kesinlikle tavsiye ederim. Kendinizi, limitleri görüp nerede iyi, kötü olduğunuz hakkında fikriniz oluyor. Pistte mümkün olanın dışarıda olmayacağını anıyorsunuz mesela. Ben güvenli sürüş kadar bunun da önemli bir konu olduğunu, tecrübe edilmesi gerektiği taraftarıyım artık.
Gitmeden ne yapın mesela; bileği bükmek 2 videosunu izleyin, pistin haritasına bakıp 3,5 de olsa pistin şeklini, virajları kafanızda oturtun. Mesela bi viraj var uzunca hiç gaz kapamadan dönmeniz gereken, ben 3. seansta anlamıştım. 3.4.5. virajlar kabusum oldu ilk seansta, 4.seansta biraz durumu çakozlamaya başladım vs vs vs gidiyor, yani çalışıp gitmek lazım.
Pist sabah 10da açılıyor, güvenlik brifingi veriliyor, akşam 5te kapanıyor. a,b,c grubuysanız 10-5 arası ordasınız. Su, yemek bir şey götürün(ben en kötü kete götürcem bir dahakine).
Birde aksam 5 ten sonraydı yanlış hatırlamıyorsam, D1 grubu vardı cumartesi günü. 20dk, 100tl ama bir motosiklet ordusu geldi yani 40 kişi vardı resmen, zzr1400de var, pulsar da var, her şey vardı. Bana biraz sakat göründü o grup açıkcası. Yanlış anlamayın ama 100tl cazip ama 40 kişiyle sürmek biraz sorun olabilir, kimin ne yapacağını kestirmek zor, ki benim grup 15 kişi falandı, ilk turlar zorlandım açıkçası, hatta ilk seans 2 3 kişiden 2 kez tur bindirmesi oldu şahsıma
En önemlisi, büyük motor sahibi birisi iyi sürüyor değil, parası olduğu için o motora biniyor anlıyorsunuz. Neden derseniz. B grubunda cbr500r vardı stok, 2.30 döndü. Transponder almış o gruptakilerin neredeyse tamamı, yukarıda ekranda kim kaç saniye yapmış çıkıyordu. E büyük motorlu abiye diyorum gel gidelim, çok güzel bi deneyim. Hemen bahane bir şeyler. Tek yaptığı anca düz yolda gaz açmak, katil bariyerli yolda viraja yatmak. Ama sen bunun tehlikeli olduğunu biliyorsun, gel ringe çıkalım diyorsun yok diyor. Turnusol yani pist.
Sv650ye gelirsek, vallaha güzel motor. Tork, viraj, kıvraklık on numara ki farklı motor deneyimlerim oldu çevrem sağ olsun. Frenler bi iyileştirme istiyor pist için. Süspansiyonlara 1 numara kalın yağ koymayı duşünüyorum. Tabi bunlar adama max 10 saniye kazandırır ki o bile yalan, asıl olan kendi yeteneğiniz, beceriniz tabikide.
Bence imkanınız varsa bi deneyin derim, güzel bir anınız olur.
Merhaba, motorunu satmayı düşünen var mı?
Saol eksik olma. Mt-07 de kullandım ama Suzuki daha iyi hissettirdi.Tabi burda ki arkadaşlarım yorumlarında etkili oldu dediklerinden daha iyi hissettim memnunum. Hiç kimsenin beğenmediği ön farı çok seviyorum mesela.
Hocam ben gecen sene aldim. 2.200 2.300 arasi bisey vermistim.
Bu arada 4 gün önce bridgestone s22 lastik aldım. 2100tl verdim tatkirmayla beraber. 2019un 2. Haftasina ait lastikler. Baya güzel tutuyorlar. Rosso 3 muadili anladigim kadariyla.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)