Eyvallah hacı..
Cuma namazdan çıkıp,eskisehirden konya´ya geldim(355km(60tl yakıt),5 saatte aheste aheste,bacankla ani plan yaptik,yarin sabah 6 da yola çıkıp Mersin taşucuna gideceğiz,(265km)
Bacanakta 2006 Ybr125 var..ya bismillah deyip cevircez kontakları..
Totalde 1200km yapacağım.
Sezonun son turu olacak...
Bide ben motoru çok kullanıyorum diyordum. Maşallah sezon bitmese benim motorun km’sini aşacaksın.
Sen daha önce bindigine say...
Sağolasin usta,yolculuk guzeldi,epey mola verdik,ybr nin farina kamyondan taş sicradi kırıldı,başkada sorun olmadan gidip geldik.
Ön dişliyi 15yaptim az biraz rahatladi
Arkayla elleşmedim..
Ama tespit dogru.
Son hizda motor kasılıyor,senin arka dişli kaç?
Mişlen takim alayim diyorum,yada Anlas..kararsizim..
Walla bilemiyorum. Ben ön ve arkayı bozunca denge sorunu yaşadım bir süre. Lakin orjinal lastikleri yapmaktansa ebat değiştirmek genede iyidir.
ufak tefek sorunlar olur normaldır eğlendiyseniz ne mutlu size,bizde balıkesirde böcekle uğraşmıştık hanım birde panik oldu
Benim dişli sanırım 42 olmalı üzerindeki de 44 dü
rtr150 nin mişlen pilot sport 3 vardı üzerinde aldığım arkadaş takmıştı,üzerindekiler mişlenle boy ölçüşemez bile.
lastikler kesin değişmeli bu ay aşırı masrafım var yaza kadar bi cacık yapamam zaten motora. 6000 de lastikler daha acıyorumda ama çöp işte
Evet agalar 15T dişliyi taktim.
Farklar:
6.500Rp de max torkunu veren makinam orjinal disli ile 83-84 yaparken 15T ile 90-91 yapiyor.
7.000Rmp de 93-94 yaparken şimdi 100-102 yapiyor.
Top speed denedim düzde yatmadan 128-132,yatarak 138-143 yapiyor.
Yokuş aşagi(uzun yokuşta)yatarak 151 hizlari gordum.
Gelelim teknik kisimlara;
Hiç tvs dislisi aramayin Ybr125 birebir uyumlu.mil kanallari birebir ayni.
Orjinal disli sekmani Ve civatasi yeni disliye olmuyor.
Hemen 2 adet M6*10 alyan başli civata almak.
Ardindan Cg 125-150 disli tutucu alinacak.
Maliyet: 10tl evet şaka gibi degilmi 10tl
Arka gobek gevsetilip zincir salinacak,yeni disli takilip son ayarlar yapilarak yaglanacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
En önemli mevzu,motorun rahatlamasi oldu..
Öyle yokuşlarda bayilma durumuda yok.
Zira motor 125-150 cc ve 10-12hp olsa o zaman kayip olacaktir.
Ama 180cc 17 hp olan makinamda kayip sorunu yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------
Önemli not.
Cbf 150 ön disk balatasi 20-25tl
Cbf 150 debriyaj balatasi ve saçlari Tvs 150-180 e birebir uyumlu.35-40tl
Ayrica yağ filtresi
Crypton 115 10tl
Ys 125 10tl
ilede tam uyumlu.
Boşuna tvs parcasi bulamadim aga demeyin.
Bu oneriyide en baba usta vermez.
Hem paraniz cebinizde kalsin.
Malum Cbf modelin yan sanayii parcalari gırla piyasada.alin işinizi gorun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Edit:
Vites araliklari,özellikle 2 ve 3.vitesler uzadı.
4 ve 5normal.
Dişli değişimi bana +1000/1250 RPM kazandirdi.
Sagolasin abi,esasinda top speed ile isim yok.
Gecen hafta bursadan donerken,inegole inen yokusta motor sıkı akiyordu 15T ilac gibi geldi.
Şimdi yağ gibi akıyor..banada bu lazimdi..makina cidden rahatladi.110-120 de kafadaki titresimi %50 kestim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------
1.65-1.70 Boy
60-70kg bir kullanici düzde 135km/h yatmadan ulaşır.
125-130 sabit uzar.
Benim boy 1.90 kilo 90 çok farkediyor.
Motor 140kg.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Gücün ağırliga oranlari.
Motosiklet için önemli bir mevzudur.
Tvs180 motorum bu listede 10.sirada ve japonlarla yarisiyor..
http://indian2wheels.blogspot.com/20...india.html?m=1
Ballandıra ballandıra anlatıyorsunuz. Param yokken borç-harç aldıracaksınız bu motoru bana. Geçen hafta fırsat buldum kısa bir sürdüm. En çok kafama takılan oturuş pozisyonu idi. Gayet rahat geldi bana. Her şeyini beğendim. Biraz daha atak olsa şeker gibi olurmuş. Dur bakalım neler göreceğiz...
Sayın hocam,
2014 xmax250 kullandim 10ay emin olun atla deve farki yok,xmax motorum 20hp idi ve 170kg islak agirliga sahipti,inegol rampasinda 128 ile sabit ciktigim yere Tvs ile 124 ile çiktim.bu arada gostergemde sapma yok emin olabilirsiniz.
180cc
17hp
Bu motor teknolojik olsaydi
4 valf
Sivi sogutma
Enjeksiyon
Ayni cc den min: 20 hp alinirdi
Sonuç itibariyle 0km si 9.000tl olan bir motordan bahsediyoruz.
Sym wolf alabilirseniz oda uygun olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Ben motoru 4 ay evvel liste fiyatı 9.100den,nakitte kavga dövüş 8.000tl ye aldim.
O zaman 8.000 tl ye 2.el işkembesi çıkmış ns200 ler vardi.3 tane motor baktim bir tanesi 120km hiza cikinca sacma sapan hareketler yapiyordu,icime sinmedi.
0 km karaduzen motor alip herseyini tamir eder,icim rahat yoluma bakarim dusuncesiyle tvs aldim.iyikide almisim.taş gibi makina..yolda birakmaz..
Gunluk 80-100km yol yapiyorum.ugrasamam servisi,bakimi,enjeksiyonu,beyni,radyatoru,stop etmesi..
Pulsar bir tık daha iyi gidiyor,atla deve fark yok.
Uzun yolda arkasindan kopmadan yol aliyorum..aradaki mesafe max 50-60mt.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
50tl ile 300-320 km giden motorum
Dişli degişimi ile 340-355 km arasi gidiyor.
2 defa olçtum..
Sonuc olarak bana +1000-1250 Rpm kazandirdi.
90 ile sabit gitmek icin 7.000 devire çikmak gerekiyordu,15T ile 6.000rpm de 90km hiz ile seyrediyorum.
180 lik kullanan arkadaslara siddetle oneririm.
Arka dişli ile oynamaya gerek yok.
Bilinçli kullanıcı. RTR180 sayfası sayende daha da bilinçleniyor. Ben bile RTR180 kovalayayım moduna girmek üzereyim Lakin 600cc üstüne çıkmadan daha düşmeyeceğim gibi. 1 silindirden fazla silindiri olan motor istiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)