Tvs Apache 180 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
@yulis
Geçmiş olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Bu motoru yakından takip ediyorum. Motor almama kararındayım. Fakat durum her an değişebilir.
Bakım tablosundaki 18 bin km.de silindir başlığı/piston değiştirilir bilgisine şaşırmadım desem yalan olur. Sağlam motor olarak bilinen bu motorda 18 bim km de piston silindir set değişimi mi gerekiyor ben mi yanlış okudum.
Reklamlar
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
@yulis
Geçmiş olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Bu motoru yakından takip ediyorum. Motor almama kararındayım. Fakat durum her an değişebilir.
Bakım tablosundaki 18 bin km.de silindir başlığı/piston değiştirilir bilgisine şaşırmadım desem yalan olur. Sağlam motor olarak bilinen bu motorda 18 bim km de piston silindir set değişimi mi gerekiyor ben mi yanlış okudum.
https://www.xbhp.com/talkies/motorcy...r-180-a-6.html
Bu foruma uyeligim var.
Kullanima bagli olarak 70-110bin km arasi silindir piston degisim oneriliyor.
18.000km cidden komik bir rakam zaten excel tablosunda olusturulmus.dayanagi yok.
Alacaksan saglam pazarlikla nakitte 9.000tl ye almaya caliş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
Sollamada,rampada,duzde,
Ne ns150 ne ns160(Hp leri 15-17 yakin olsa dahi)nede cbf,ybr ile asla mukayese edilemez,bu motorun rakibi ns200 dur oda 1-2 tık daha iyi gider ama arayi cok acamaz.cok denedim duzde en fazla 25-40,max60mt fark oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
Az evvel baktim sitesine,20gun once 0 km ´´Z one 180´´8.300 tl idi..şimdi 8.800tl olmus..
Ben 3 ay evvel 8.000tl ye nakit aldim tvs180 ni o zaman 9.300 tl liste fiyati vardi,şimdi 9.700 Arasi.
Muhendisligi ve mekanigi kanitlanmis bir motor TVS az yakar,güçlü,sağlam,frenleri guzel..vb.
Soz konusu model ile kesinlikle mukayese edilmeyecek bir motordur.
Ayrica;
Yedek parca fiyatlari Z one 180 ile aynı.bakabilirsin hatta bir tık hesapli olan parcalarda var.
Sonuc olarak 1yıl arastirdim bu motoru..
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
@yulis
Geçmiş olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Bu motoru yakından takip ediyorum. Motor almama kararındayım. Fakat durum her an değişebilir.
Bakım tablosundaki 18 bin km.de silindir başlığı/piston değiştirilir bilgisine şaşırmadım desem yalan olur. Sağlam motor olarak bilinen bu motorda 18 bim km de piston silindir set değişimi mi gerekiyor ben mi yanlış okudum.
Açıkçası ben de levent gibi 18k km nin komik olduğunu düşünüyorum ,bundan önce RTR150 vardı 25K km de sırf meraktan değiştirdim ama gerek yokmuş
yani düzgün kullanırsan 40K rahat gider fazlası sana kalmış.
bu arada iyi dilekleriniz için teşekkür ederim çamurluğum ve grenajlarım hariçinde neredeyse birşeyim yok çok şükür.
-
yulis adlı üyeden alıntı
Açıkçası ben de levent gibi 18k km nin komik olduğunu düşünüyorum ,bundan önce RTR150 vardı 25K km de sırf meraktan değiştirdim ama gerek yokmuş
yani düzgün kullanırsan 40K rahat gider fazlası sana kalmış.
bu arada iyi dilekleriniz için teşekkür ederim çamurluğum ve grenajlarım hariçinde neredeyse birşeyim yok çok şükür.
Bakimlari aksamamiş,zorlanmamiş,devir saati kirmizi cizgide kullanilmamiş bir tvs min 70.000km gider.
Yan sanayii karenajlar iş görur.butçeni zorlama.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
https://www.xbhp.com/talkies/motorcy...r-180-a-6.html
Bu foruma uyeligim var.
Kullanima bagli olarak 70-110bin km arasi silindir piston degisim oneriliyor.
18.000km cidden komik bir rakam zaten excel tablosunda olusturulmus.dayanagi yok.
Alacaksan saglam pazarlikla nakitte 9.000tl ye almaya caliş.[COLOR="Silver"]
Hocam,
Brezilya'da kullanılan Apache 150'nin elimde servis kitabı var. Kitaba göre 18000'de silindirin ve piston'un dekarbonize edilmesi gerektiği yazıyor. Yani sanayi ağzıyla carbonclean yapılması lazımmış.
Ayrıca 9000 km'de bir buji değişimi, 12000 km de bir hava filtresi değişimi, 2000 km de bir yağ değişimi ve her yağ değişiminde motor kompresyon testi ve egzoz emisyon testi öneriliyor.
Brezilya'da uygulanan bakım sistemi Türkiye'de uygulayacak ne servis var ne de usta var.
Bu servis kitabı sayesinde debriyaj değişimi yapacağım zaman kara düzen değiştirmedim. Kitaptaki prosedürlere harfiyen uydum. Kitaba göre debriyaj baskı plakalarının belirli töleranslar dahilindeyse değişmesine gerek olmadığı yazıyor. Kumpas ile ölçüp kitaptaki bilgilerle karşılaştırdıkdan sonra gerekeni yapmak hem ekonomik açıdan hem de motorun sağlığı için daha iyi oluyor.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
Hocam,
Brezilya'da kullanılan Apache 150'nin elimde servis kitabı var. Kitaba göre 18000'de silindirin ve piston'un dekarbonize edilmesi gerektiği yazıyor. Yani sanayi ağzıyla carbonclean yapılması lazımmış.
Ayrıca 9000 km'de bir buji değişimi, 12000 km de bir hava filtresi değişimi, 2000 km de bir yağ değişimi ve her yağ değişiminde motor kompresyon testi ve egzoz emisyon testi öneriliyor.
Brezilya'da uygulanan bakım sistemi Türkiye'de uygulayacak ne servis var ne de usta var.
Bu servis kitabı sayesinde debriyaj değişimi yapacağım zaman kara düzen değiştirmedim. Kitaptaki prosedürlere harfiyen uydum. Kitaba göre debriyaj baskı plakalarının belirli töleranslar dahilindeyse değişmesine gerek olmadığı yazıyor. Kumpas ile ölçüp kitaptaki bilgilerle karşılaştırdıkdan sonra gerekeni yapmak hem ekonomik açıdan hem de motorun sağlığı için daha iyi oluyor.
Sagol dostum klavyene sağlık,
Karbon temizligi ve sekman kontrolu olayi ise amenna,hatta hintli ustalarin ozel bir makina ile(oring ve kecelere zarar vermeden) buji yuvasindan silindirleri temizlediklerini gormustum,arastirip paylasirim.
Debriyaj olayini detayli anlatirsan,bir kaç formulde ben karalarım..
-
yulis ve levend84 teşekkür ederim. Allah kimseye kaza bela göstermesin. Yunlis kardeşim sanada geçmiş olsun tek tesellimiz sen iyisin gerisi önemli değil.
-
Rica ederim,
Tvs 180 almakla çok iyi bir tercih yaptigini bil,zaman geçtikçe makinanin odedigin her kurusu hakettigini goreceksin..
Ben çok arastirdim yabanci forumlarda,hatta beni bilen arkadaslar var burada TVS200 un gelmesini cok bekledim baktim bir gelisme yok 180 ni aldim.
Bu saatten sonra yukseltirsem Tvs200 almam artik 4hp fark var benim motorla,en azindan yukselttigime değsin.
Ayrica;
Apache 400N modeli(naked)uzerine calismalar yapiliyormus,india forumda bir arkadaş bahsetmişti.
Ana hatlari;
396cc
Çift silindir(Dohc 8 valf motor)
Ram air
48 Hp
165 Kg
Deltabox şasi
Ilerleyen yillarda gelirse alirim,nasip kismet..
-
-
200lük modelini getirmeyen 400lüğünü mü getirecek. Peh
-
yulis adlı üyeden alıntı
Çok masraf çikmaz,on kafada birsey yok gibi.
-
[QUOTE=levend84;4385872]Çok masraf çikmaz,on kafada birsey yok gibi.[/QUOT
Evet hesap ettiğime göre orjinal 300 liraya falan patlar diyorum yatırıyorum şimdilik yaza doğru sipariş ederim parçaları.
-
Yan sanayii ile 180-200 e halledersin.rtr150 camurluguda olur 65tl
Ben motoru bilerek kırmızı renk aldim,daha cok yan sanayii plastik parcalar mevcut.
Bu arada sol arka tarafta olan korkulugu sokmek isteyenler icin;biraz teferruatlidir.
Koltugu cikar
Sol kuyruk karenaj civatasini sök
Korkuluk baglantisini sök(13lokma+açik agiz)
Yan kuyrugu tamamen sokmeye luzum yok,fazla zorlamadan elimizle hafif çekin(o parca son civataya engel oluyor o sebeple onu sokmeden korkuluk cikmaz)
Sonra tekrar karenaj civatasini takin
Islem tamam.
-
Aslında kış için scooter arıyorum düşük bütçeli ama bulamazsam rtr 150'ye mi gireyim ucuza? Dominar'ı yatırırsam sağa sola masrafı daha fazla çıkar gibime geliyor. Resmen lüks segment olayına girmiş motor...
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Aslında kış için scooter arıyorum düşük bütçeli ama bulamazsam rtr 150'ye mi gireyim ucuza? Dominar'ı yatırırsam sağa sola masrafı daha fazla çıkar gibime geliyor. Resmen lüks segment olayına girmiş motor...
Senin malum(motorla) durum olmasaydi ns200 e 2 sene daha binerdin..arada 12hp var 23-35.agirlik faktorude var..
Ben sahsen ns200 kullanan biri olsaydim,yukseltecegim zaman en kotu bindigim makinanin 2 kati gucunde(50hp)olmasi lazim ki degisimde degsin..
Ornek gecen sezon xmax250(21.5hp)im vardi,emin ol ivmelenmesi tvs 180 ile ayni biri 180kg ya yakin tvs 140kg.
Crypton 8hp 100kg
simdiki makinam 17 yani iki kati.140kg.
xmax e gore,surekli 40kg extra yuk taaiyordum haybeye...
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Senin malum(motorla) durum olmasaydi ns200 e 2 sene daha binerdin..arada 12hp var 23-35.agirlik faktorude var..
Ben sahsen ns200 kullanan biri olsaydim,yukseltecegim zaman en kotu bindigim makinanin 2 kati gucunde(50hp)olmasi lazim ki degisimde degsin..
Ornek gecen sezon xmax250(21.5hp)im vardi,emin ol ivmelenmesi tvs 180 ile ayni biri 180kg ya yakin tvs 140kg.
Crypton 8hp 100kg
simdiki makinam 17 yani iki kati.140kg.
xmax e gore,surekli 40kg extra yuk taaiyordum haybeye...
NS200'ün başına geleni biliyorsun. Biraz mecburiyetten geçtim. Tekrardan aynısını almak pek mantıklı gelmedi. Şimdiki aklım olsa tamir eder devam ederdim de o da bana pek sağlıklı gelmedi.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
NS200'ün başına geleni biliyorsun. Biraz mecburiyetten geçtim. Tekrardan aynısını almak pek mantıklı gelmedi. Şimdiki aklım olsa tamir eder devam ederdim de o da bana pek sağlıklı gelmedi.
Oda doğru,tamirden sonra ne kadar saglikli olacakti..hem en kotu 1.500tl yerdi masraf.
Sana bir onerim var
Istersen maxi scooter´a geç.
Xmax400
Veya Sym modellerine bak,kayimçoda olur..
Bak yabana atma bu onerimi,hee çok yakiyor deme,senin motor abaninca ne yakiyorsa maxi de o kadar yakar,
Bagaj bol
Ayaklar kuru
uzun tur cami
Rahat sele
Sol el serbest
Gaz,fren...her daim devam...
-
Aklımda yok değil. Denk gelirse bakarım. Vites düşürüp seri gitmem hoşuma gidiyor sadece. Arabayıda İstanbul içinde manuel sürüyorum. Şehir dışına çıkınca otomatiğe takıyorum.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Aklımda yok değil. Denk gelirse bakarım. Vites düşürüp seri gitmem hoşuma gidiyor sadece. Arabayıda İstanbul içinde manuel sürüyorum. Şehir dışına çıkınca otomatiğe takıyorum.
Arabayla motor bir degil..istanbul gibi yerde scooter ideal.
Ne zorun var yardır yardır motor surmeye,trafige gore orta halli gazla..
Zincir,gergi,yağlama derdin olmayacak..
Bekledigin hata,al geç maxi,zaten şurda 1 ay sonra havalar iyice bozacak..kuru kuru git gel işine..hatta çogu modellerde dizlere sicak hava ufleyen(kalorifer)nozuller var.
-
21 Eylül 2018, 17:11
#100
levend84 adlı üyeden alıntı
Arabayla motor bir degil..istanbul gibi yerde scooter ideal.
Ne zorun var yardır yardır motor surmeye,trafige gore orta halli gazla..
Zincir,gergi,yağlama derdin olmayacak..
Bekledigin hata,al geç maxi,zaten şurda 1 ay sonra havalar iyice bozacak..kuru kuru git gel işine..hatta çogu modellerde dizlere sicak hava ufleyen(kalorifer)nozuller var.
O versiyonlara hastayım. Scooter bulmak lazım. 11000km de vfr 800'e 19000tl üstüne verirsen takasa gireriz dediler. Benimkini 18000 saydılar. O paraya 2 tane sığır alıp, çocukları ile kar'a geçerim dedim direk. Fakat 4 silindir sesi efsane Scooter içinde 125cc lik ufak bişeyler bakıyorum. Acelem yok, yere düşerse içim acımayacak bişeyler arıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)