Tvs Apache 180 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Nisan 2020, 22:21
#701
TacoNikky adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar,
Motorun yağını ve hava filtresini değiştirdim. Normalde 120ye çıkan motor, 100'e çıkıyor. Nelerden olabilir fikir verirseniz sevinirim.
*100le giderken 7 bin devir çeviriyor (devirde artış yok)
*Yağ değişimi ve hava filtresi değişimi öncesi motor tazyikli suyla yıkandı.
*Motoru hava filtresiz çalıştırıp denedip yine aynı.
*Buji başı ıslak değil.
Hava filtresi sünger mi yoksa kağıt tipi mi taktın
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
Filtryi düzgün monte edemediysen. Veya uyumsuz ise karburatore fazla hava gitmesine neden olabilir. 1. Filtreyi kontrol et
2.Karburatordeki hortumlarin civatalarini konrol et. Gevsekse sık
3.Diyaframi kontrol et yırtık veya delik olabilir.
4.Taktigin filtre karburatore öncekinden fazla hava gönderiyor olabilir. Yakıt vidasını yarım tur sıkarak veya gevseterek dene.
Benim aklima gelenler bunlar. Kolay gelsin
Reklamlar
-
30 Nisan 2020, 23:43
#702
TacoNikky adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar,
Motorun yağını ve hava filtresini değiştirdim. Normalde 120ye çıkan motor, 100'e çıkıyor. Nelerden olabilir fikir verirseniz sevinirim.
*100le giderken 7 bin devir çeviriyor (devirde artış yok)
*Yağ değişimi ve hava filtresi değişimi öncesi motor tazyikli suyla yıkandı.
*Motoru hava filtresiz çalıştırıp denedip yine aynı.
*Buji başı ıslak değil.
125 cc 10 hp honda cb125e ler bile zorlayinca 120 yapiyor.
Okudugum yorumlara ve fb gruplarindaki yazilara bakilirsa,
Benim gibi bir kac kisi var rtr180 kullanip,son hizda sorun yaşamayan.
Rodajada onem vermedim,aldiktan 3 gun sonra 500km lik yola çiktim hemde tapagaz.
En azindan dağilirsa şimdi dağilsin hesabi,yokladim.
Sattigimda 46.000km deydi ve gaz kolunu açinca yol durumuna gore 135-140 diyordu.
Ruzgarda duz yolda 125 in altina asla inmiyordu motor.
Hatta eski resimlerde var ama linkler bozuldugu icin gorunmuyor.
150km/h ile bursa otobaninda sabit gitmiştim abartmiyorum,inegol cikiş tarafindan(sagdaki petrolden otobana giriş) kestel çatragina kadar.
Net olarak ölçmedim ama En az 15-20 km vardir o yol.
Sattigim cocuk bazen arar konusuruz,55 bin km ye yaklaşmiş,yağ yakma,duman atma yokmuş,hala orjinal debriyaj varmis uzerinde.
Hatta,abi sen bu motora ne yaptin,hic bozulmuyor,gidişindende memnunmuş,muhabbet çeviriyor seviniyor zalim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------
Bu hizla 20km sabit giderken,inazumali arkadaşim hemen arkamdaydi,(bu arada inazuma 147km/h ile arkamdaydi)hizda sapma yok.
Neyse mola verdigimiz yerde dedigi ilk soz,aga senin motor bir an supap kesecek sandim.ama kesmedi,gayri bir daha asla kesmez.
Boru degil,11.000rpm de sabit 20km mesafe 150km hiz.
Agustos ayinda,hava sicak.
-
01 Mayıs 2020, 00:32
#703
Yazın ben de çok gezdim Levent hocam.
Tek kişi 130-135 rahat gittim her yere. Yüklü, topcase'li motor rüzgarın da etkisiyle 140-145'lere çıkıyordu. Şu ara bir isteksiz gitmeye başladı. Debriyaj müşürünün değişmesi lazım ama o bununla alakasız.
Peki debriyaj balatasını kaç binde değiştirmek gerekir motor 21 bin oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Kağıt filtre vardı, onu çıkarıp yine kağıt filtre taktım hocam. Monero'nun ürünü rtr 180 için yazıyor.
Karbüratöre hiç ellenmedi ama bakacağım. Anladığım kadarıyla sizin düşünceniz motora fazla hava gittiği yönünde. Dediklerinizi deneyeceğim, teşekkürler.
-
01 Mayıs 2020, 00:39
#704
Dostum,
Debriyaj balatasi kullanilan yağ ve kullanim stiline gore
30-50bin km arasi gider.
Sanirim senin sorunun,
Guzel bir supap ayariyla çözülecek.
Emme 0.6
Egzoz 0.8
Bu arada,sünger filtre kullan.kağit kullanma.
Sungeri takarken,2T motor yagiyla hafifce yagla ve tak.
Motor yağini 1.lt kullan.
Bazi ustalar,yag filtresi degisiminde yaği fazla dolduruyor ve yağ krank milini yoruyor.
Full sentetik yag kullan
10w-60
Elf moto race 4
Yağ bu olacak
Tr dolumu degildir.
Orjinal fransa dolumudur.
İthal urundur.
MA2 iceriklidir.
-
01 Mayıs 2020, 02:32
#705
Bende daha 4000 deyim. Redline hiç yapmadım ama tam redline sınırında 120 ye yaklaşıyor. Daha subap ayarı yaptirmadim. Ama istiyor ilk calistirmalarda sıkıntı yapiyor. Sıcakkende biraz soğuyunca yine sıkıntı yapıyor.
-
01 Mayıs 2020, 02:53
#706
Bende hiç redline girmedim desem yeridir. Bir kere mudanya bursa merkez arası rampa aşşa artçı ile beraber 130 gördüm Redline ondan sonra hiç girmedim
-
01 Mayıs 2020, 03:33
#707
Arkadaşlar yukarida yazdim.
Motoru aldigim 3.gunu sanirim odo 140-150 km civariydi
Tapagaz orta seviye yol yaptim git/gel 500km
İbre surekli 10-10500 rpm lerden inmedi.
-
01 Mayıs 2020, 23:38
#708
Hava yakıt vidasinin saat yönünde sıkınca zengin saat yönünün tersine yani açtıkça yalın karışım verdiğini gozlemledim. 3.5 tur ve altında buji siyahlasiyor. 4 turda hafif kahverengi ve buji temiz.
-
01 Mayıs 2020, 23:51
#709
valla benim 1 sene oldu alalı şeytan kulağına kurşun hiç sıkıntısız sürüyorum. yağ bakımı yap devam .daha bi sıkıntıya rastlamadım. bikere tapadan yağ sızdırdı o da tapa pulunu değiştirmemiştim ondan.sizin motor yeni olduğu için bence bu tarz sıkıntılar oluyo bi düzene gelse sıkıntısız binersiniz inşallah
-
02 Mayıs 2020, 01:07
#710
Motor 4 binde ama önümüzdeki hafta subap ayarı yaptırım. Zaten benim tek sıkıntım zor çalışma. Bende bakımları kendim yapıyorum. Biraz yedek parça da stokladim. Arka balata, diyafram, buji, motor yağı, gaz ve debriyaj teli, hava filtresi, yağ filtresi.
Zaten çoğu parça 150 likle aynı. Cbf ve ybr nin debriyaj balataları birbirine uyumlu diye biliyorum. Öyleyse ybr debriyaj balatası da bize uyar zannımca.
Zincir dişli sıkıntımız yok zaten ybr uyar. Ön balata cbf uyuyor galiba.
Birde yağ tapasinin olduğu metal parça RKS TİTANİK modelinde gördüm. Nerdeyse bizimkinin aynısı gibi. İhtiyacı olan olursa denemek lazım. Fiyatı daha uyguna alırız.
-
02 Mayıs 2020, 02:07
#711
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Motor 4 binde ama önümüzdeki hafta subap ayarı yaptırım. Zaten benim tek sıkıntım zor çalışma. Bende bakımları kendim yapıyorum. Biraz yedek parça da stokladim. Arka balata, diyafram, buji, motor yağı, gaz ve debriyaj teli, hava filtresi, yağ filtresi.
Zaten çoğu parça 150 likle aynı. Cbf ve ybr nin debriyaj balataları birbirine uyumlu diye biliyorum. Öyleyse ybr debriyaj balatası da bize uyar zannımca.
Zincir dişli sıkıntımız yok zaten ybr uyar. Ön balata cbf uyuyor galiba.
Birde yağ tapasinin olduğu metal parça RKS TİTANİK modelinde gördüm. Nerdeyse bizimkinin aynısı gibi. İhtiyacı olan olursa denemek lazım. Fiyatı daha uyguna alırız.
ybr debriyaj balatası 4 tanedir. apache'de 5 adet.
cbf de 5 adet. 5 adet al.
-
02 Mayıs 2020, 04:22
#712
ulkerhan adlı üyeden alıntı
ybr debriyaj balatası 4 tanedir. apache'de 5 adet.
cbf de 5 adet. 5 adet al.
Hocam 150 lik ile motor blogunda farklı olan parçalar nelerdir? Egzantrik zinciri ve gergisi aynımı? Krank vb farklı olanlar nelerdir. Kulbutor kapağida aynı galiba.
-
02 Mayıs 2020, 04:57
#713
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam 150 lik ile motor blogunda farklı olan parçalar nelerdir? Egzantrik zinciri ve gergisi aynımı? Krank vb farklı olanlar nelerdir. Kulbutor kapağida aynı galiba.
Dostum,
Rtr 150 nin parcalari ile 180 nin ortak parcalarini mi soruyorsun,
Yoksa cbf150 nin mi soruyorsun
-
02 Mayıs 2020, 07:23
#714
150 ile 180 in farklı olan parçalarını soruyorum.
-
05 Mayıs 2020, 03:46
#715
Hindili mahsunlar ne yapiyor loo..
Yorumlarda bile yazmişlar,180 varken rtr200 alinmaz diye..
https://youtu.be/ENvo0WTkxrY
Buda bonus
https://youtu.be/pEujOCMn42M
Benim rtr180 duzde 140 goruyordu.
Demek mumbai de olsaydim,ikisinide kütür kütür yerdim
Almayin aga rtr200 hiç gerek yok.binin 180 liğe...
Sattiğima pişman oldum...
Baktiniz motor silindir istiyor,200cc piston attirin kullanin bu şekilde..
-
06 Mayıs 2020, 15:56
#716
Motorun isteksizlik sorunu çözüldü arkadaşlar, yardım edenlere teşekkürler.
Diyaframda yırtık varmış, değiştirince kendine geldi. 130-135'e kadar bana mısın demeden çıkıyor.
Karantina sağolsun uzun yollara, kamplara çıkamaz olduk. Sonrasında ilk iş bir uzun yol yapmak olacak.
-
06 Mayıs 2020, 16:15
#717
TacoNikky adlı üyeden alıntı
Motorun isteksizlik sorunu çözüldü arkadaşlar, yardım edenlere teşekkürler.
Diyaframda yırtık varmış, değiştirince kendine geldi. 130-135'e kadar bana mısın demeden çıkıyor.
Karantina sağolsun uzun yollara, kamplara çıkamaz olduk. Sonrasında ilk iş bir uzun yol yapmak olacak.
Benimki o kadar gitmiyor. Benimde mi diyafram yırtık acaba
-
06 Mayıs 2020, 16:31
#718
laz61 adlı üyeden alıntı
Benimki o kadar gitmiyor. Benimde mi diyafram yırtık acaba
Yirtik olmasi sart degil,zamanla sertlesip yumusakligi gidince de gaz yemez.
Alacaksan,illa rtr180 arama,
150nin diyaframida uyuyor.
Sitelerde Orjinali 50tl ye satan yerler var.
-
06 Mayıs 2020, 20:12
#719
3 adet diyafram stokladim ben. Bizimmotor.com dan aldım orjinal ambalajında geldi. 24 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
Ben diyaframi kontrol etmedim ama 46 lt topcase ile 9000 devirde 122 gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
Arkadaşlar Aliexpress ten intercom almıştım. Bugün geldi. Satıcıya fiyatı biraz düşük yazmasını söylemiştim. Açıp bakmamislar herhalde 244 tl ye almıştım. 21 tl vergi ödedim.
-
09 Mayıs 2020, 09:30
#720
laz61 adlı üyeden alıntı
Benimki o kadar gitmiyor. Benimde mi diyafram yırtık acaba
Hocam benim arka dişli 43
Hızda onun da etkisi var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)