Tvs Apache 180 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Nisan 2020, 20:35
#661
Biksici41 adlı üyeden alıntı
1700 km de hocam
Benim tavsiyem de karburatöre ellememen yönünde. Bir daha ayar tutturman çok zor olabilir.
Reklamlar
-
11 Nisan 2020, 21:33
#662
Biksici41 adlı üyeden alıntı
1700 km de hocam
Bu motor 20 bin den sonra açiliyor.kendine geliyor,
Sen 1700km motorun hicbiryerini elleme.
8-10 bin km de kontrol amacli supap lara baktir tamam.
Baskada birsey yapma
Yag,yag filtresi,hava filtresi(sadece yika prille)buji yi degistir.
Zincirini yagla tamamdir.
-
11 Nisan 2020, 21:51
#663
levend84 adlı üyeden alıntı
Bu motor 20 bin den sonra açiliyor.kendine geliyor,
Sen 1700km motorun hicbiryerini elleme.
8-10 bin km de kontrol amacli supap lara baktir tamam.
Baskada birsey yapma
Yag,yag filtresi,hava filtresi(sadece yika prille)buji yi degistir.
Zincirini yagla tamamdir.
Hocam hava ayariyla oynadık birkere tekrar duzeltmeye ugrasicam. Bajajin 180 lik pulsar modeli var hindistanda ondada ucal bs 29 karbüratör varmış. Servis kitapciginda 2.5 +2 turns out yaziyor. Dediginiz gibi o ayara alicam
-
11 Nisan 2020, 21:55
#664
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam hava ayariyla oynadık birkere tekrar duzeltmeye ugrasicam. Bajajin 180 lik pulsar modeli var hindistanda ondada ucal bs 29 karbüratör varmış. Servis kitapciginda 2.5 +2 turns out yaziyor. Dediginiz gibi o ayara alicam
Karburator ayni ama hava vakum hatti farkli,hava filtre kutusu farkli.hatta filtre bile farkli.
Hortum daha uzun,hortum çapi farkli
Hava filtre kutusu montaj yeri bile baska yerde.
Pulsar 180 iki bujili.
-
12 Nisan 2020, 20:29
#665
levend84 adlı üyeden alıntı
Karburator ayni ama hava vakum hatti farkli,hava filtre kutusu farkli.hatta filtre bile farkli.
Hortum daha uzun,hortum çapi farkli
Hava filtre kutusu montaj yeri bile baska yerde.
Pulsar 180 iki bujili.
Peki levent hocam. Kusura bakma senden fazla yorum istiyoruz. Hakkını helal et
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
Levend hocam hava ayar vidasi karbüratör üzerinde hava filtresi tarafinda ise açınca havayı yükseltir. Eger motor tarafinda ise acinca yakıtı yükseltir diyenler var. Bir bilgin varmi bu konuda
-
12 Nisan 2020, 20:50
#666
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Peki levent hocam. Kusura bakma senden fazla yorum istiyoruz. Hakkını helal et
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
Levend hocam hava ayar vidasi karbüratör üzerinde hava filtresi tarafinda ise açınca havayı yükseltir. Eger motor tarafinda ise acinca yakıtı yükseltir diyenler var. Bir bilgin varmi bu konuda
Vida sola doğru gevşer(saat yonu tersi),sağa doğru sıkılır(saat yönü)
vidayi Arka tekere dogru cevirirsen hava girisini tam kapatirsin.
Ön tekere doğru çevirirsen havayi fazla açarsin
Vida tam olarak
Orta sehpa hizasinda olacak.
-
12 Nisan 2020, 23:57
#667
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam hava ayariyla oynadık birkere tekrar duzeltmeye ugrasicam. Bajajin 180 lik pulsar modeli var hindistanda ondada ucal bs 29 karbüratör varmış. Servis kitapciginda 2.5 +2 turns out yaziyor. Dediginiz gibi o ayara alicam
patron, lpg ayarcısına git, rica minnet egzoz emisyon cihazına motoru bağlat, karbüratör vidasını "lambda: 1" olacak şekilde çevir ayarla.
biraz sevimlilik yaparsın, ustalar da motosikletin ayarının aslında böyle yapılması gerektiğini görecekleri için merakla izin verirler.
batıda karbüratörlü motosikletlerin ayarları bu şekilde yapılıyor. işin doğrusu böyledir.
-
13 Nisan 2020, 00:19
#668
ulkerhan adlı üyeden alıntı
patron, lpg ayarcısına git, rica minnet egzoz emisyon cihazına motoru bağlat, karbüratör vidasını "lambda: 1" olacak şekilde çevir ayarla.
biraz sevimlilik yaparsın, ustalar da motosikletin ayarının aslında böyle yapılması gerektiğini görecekleri için merakla izin verirler.
batıda karbüratörlü motosikletlerin ayarları bu şekilde yapılıyor. işin doğrusu böyledir.
En garanti iş
-
13 Nisan 2020, 01:10
#669
ulkerhan adlı üyeden alıntı
patron, lpg ayarcısına git, rica minnet egzoz emisyon cihazına motoru bağlat, karbüratör vidasını "lambda: 1" olacak şekilde çevir ayarla.
biraz sevimlilik yaparsın, ustalar da motosikletin ayarının aslında böyle yapılması gerektiğini görecekleri için merakla izin verirler.
batıda karbüratörlü motosikletlerin ayarları bu şekilde yapılıyor. işin doğrusu böyledir.
Emisyon cihazına bağlayınca rolantiyi belli bir devire almak gerekirmi? Mesela 3000 devire yükselterek mi bağlanmalı yoksa normal 1400 devirde mi?
-
13 Nisan 2020, 01:18
#670
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Emisyon cihazına bağlayınca rolantiyi belli bir devire almak gerekirmi? Mesela 3000 devire yükselterek mi bağlanmalı yoksa normal 1400 devirde mi?
1400-1500.
-
13 Nisan 2020, 04:39
#671
Hocam benim en üst kapakta yani kulbutor kapağının buji tarafinda terleme var. Servise gosterdim normaldir yapar diyor.
-
13 Nisan 2020, 13:27
#672
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam benim en üst kapakta yani kulbutor kapağının buji tarafinda terleme var. Servise gosterdim normaldir yapar diyor.
müdür, benden daha bilgili kişiler yeterince yardımcı olmuş, hava ayar vidasını şöyle yap;
bu videoda çarpık ingilizcesiyle detaylıca anlatım yapıyor hintli teknisyen.
vidayı komple sık ve 3 tur aç ve daha oynama o vidayla, zaten karbüratörlü motosikletler her zaman aynı performansı vermez çünkü hava ısısı yoğunluğa etki eder ve her zaman aynı derece karışım söz konusu olamaz.
bazen motorun canavar gibi çalışır bazen ise biraz daha gariban çalışır, bu dışarıdaki hava ile alakalı bir durum... evet, iyi salladım mı? tuttu mu
edit: dediğin noktadan terleme ile çıkan yağ miktarı önemsizdir, zaten 2 bin kilometrede bir yağ değişimi yapacaksın ve 2 bin kilometrede o terlemedeki yağın miktarı var ile yok arasıdır, onu dert etme...
-
13 Nisan 2020, 13:34
#673
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam benim en üst kapakta yani kulbutor kapağının buji tarafinda terleme var. Servise gosterdim normaldir yapar diyor.
belirli bir kilometreden sonra normal. yapıyor. külbütör kapağını sök, sıvı conta çek düzelir.
-
13 Nisan 2020, 14:34
#674
ulkerhan adlı üyeden alıntı
belirli bir kilometreden sonra normal. yapıyor. külbütör kapağını sök, sıvı conta çek düzelir.
1.700km 0 alinmiş motorun neyi terleme yapacak,ben 46 bin km kullandm ne terleme ne yag eksiltme yapti.
Biksici bak dostum,her defasinda belirtiyoum,
Servis ilk kurulum yaparken tüm civatalari somunlari elden gecirmesi gerekiyor.
Hee bu işi ben kendim yaptigim icin sorunsuz kullandm.
Bu mevzu ucin son kez yaziyorum.
Servise gittiginde tüm civatalari torklat.
Ozellikle belirt
Ve bu işlemlerden sonra
Artik motorun bir yerini kurcalama.kurcalatma.calisan sisteme mudahele edilmez..
-
13 Nisan 2020, 20:40
#675
levend84 adlı üyeden alıntı
1.700km 0 alinmiş motorun neyi terleme yapacak,ben 46 bin km kullandm ne terleme ne yag eksiltme yapti.
Biksici bak dostum,her defasinda belirtiyoum,
Servis ilk kurulum yaparken tüm civatalari somunlari elden gecirmesi gerekiyor.
Hee bu işi ben kendim yaptigim icin sorunsuz kullandm.
Bu mevzu ucin son kez yaziyorum.
Servise gittiginde tüm civatalari torklat.
Ozellikle belirt
Ve bu işlemlerden sonra
Artik motorun bir yerini kurcalama.kurcalatma.calisan sisteme mudahele edilmez..
17000 okudum. 1700 ise dediğin doğru. civataları yoklamak lazım.
-
15 Nisan 2020, 22:58
#676
https://youtu.be/-B-fLDOBqzo
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
Selam dostlar yukarıdaki linkte bizimki gibi cv karbüratörler için yararlı bilgiler var
-
15 Nisan 2020, 23:01
#677
Biksici41 adlı üyeden alıntı
https://youtu.be/-B-fLDOBqzo
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
Selam dostlar yukarıdaki linkte bizimki gibi cv karbüratörler için yararlı bilgiler var
güzel paylaşım. teşekkürler. cv tipi vakumlu karbüratörler çok verimli ve düzenlidir. kıymetini bilin.
-
18 Nisan 2020, 21:38
#678
selam
benim motor 7000 devirde 94 geçmiyor. uzun yokda kaçbin devirde sürüyorsunuz 9000 dayasam deviri sürekli sıkıntı olurmu
-
18 Nisan 2020, 22:12
#679
murat5815 adlı üyeden alıntı
selam
benim motor 7000 devirde 94 geçmiyor. uzun yokda kaçbin devirde sürüyorsunuz 9000 dayasam deviri sürekli sıkıntı olurmu
Surekli 9.000rpm de gitmek her yonden zarar.
8.000 rpm ideal.
-
19 Nisan 2020, 02:07
#680
8500 devirde 43t dişli ile 120 görüyor motor. 8 bin devir ideal denildiği gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)