Tvs Apache 180 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Nisan 2020, 19:04
#601
Biksici41 adlı üyeden alıntı
43 ve 44 dişli arasında çok fark olurmu? Elimde 44 dişli mevcut yoksa ısrarla 43 mü tavsiye edersiniz
Madem elinde var
Masraf etme
Tak kullan
Daha sonra
Ybr125 41T takarsin
41T de olur.
Bizimmotor.com da ybr 41T var.
1.kalite.
Eski motorum yamaha cryptona alip takmistim.
Tvs apache
Crypton
Ybr
Hepsine uyuyor
Reklamlar
-
01 Nisan 2020, 19:40
#602
41T ufak gelmez mi? Çekişte sıkıntı yaratirmi. Veya en fazla kaç dise kadar dusebiliriz sizce?
-
01 Nisan 2020, 19:53
#603
Biksici41 adlı üyeden alıntı
41T ufak gelmez mi? Çekişte sıkıntı yaratirmi. Veya en fazla kaç dise kadar dusebiliriz sizce?
Rampada biraz duşme olur.
Ama düzde telafi edersin
Titresim dahada azalir
Fisir fisir gezersin
4.ve 5.viteslerin uzar.
-
01 Nisan 2020, 23:22
#604
merhaba
bugün motoru çalıştırmaya gittim.Sol tarafında yer komple yağ olmuş sağ tarafında bir şey yok. eğildim altına baktım sızıntı yok en son cumartesi(yağ akıttıysada kurumuştur bugün kadar altı) bi 40 km yaptım. 80 km lere çıktım iki kez. motor 417 km neden olabilir acaba .motordan da tin tin incecik ses geliyor. resim atacam becermiyorum.
-
01 Nisan 2020, 23:35
#605
murat5815 adlı üyeden alıntı
merhaba
bugün motoru çalıştırmaya gittim.Sol tarafında yer komple yağ olmuş sağ tarafında bir şey yok. eğildim altına baktım sızıntı yok en son cumartesi(yağ akıttıysada kurumuştur bugün kadar altı) bi 40 km yaptım. 80 km lere çıktım iki kez. motor 417 km neden olabilir acaba .motordan da tin tin incecik ses geliyor. resim atacam becermiyorum.
detaylı foto atarsan bakarız. hızlıresim'e yükleyebilirsin.
apache'de olası yağ kaçıracak yerler, dişli ve vites keçesi olabilir. motor sol ayaklıkta duruyorsa tapadan kaçıran yağ da sola akar. veya en iyi olasılıkla zinciri fazla yağlamışsındır. ısınınca soldan yağ salmıştır.
-
02 Nisan 2020, 00:15
#606
murat5815 adlı üyeden alıntı
merhaba
bugün motoru çalıştırmaya gittim.Sol tarafında yer komple yağ olmuş sağ tarafında bir şey yok. eğildim altına baktım sızıntı yok en son cumartesi(yağ akıttıysada kurumuştur bugün kadar altı) bi 40 km yaptım. 80 km lere çıktım iki kez. motor 417 km neden olabilir acaba .motordan da tin tin incecik ses geliyor. resim atacam becermiyorum.
Sol taraftaki
Ön dişli kapağini sök
Ön dişli ustunde beyaz plastik parcanin(vites switch pozisyoner) etrafindaki yildiz basli vidalari
Tornavida ile sık
Resimde işaretledim
Sorunun cozulecek.
Konu basliginda gerilere gidersen bu cozumu daha oncede yazmiştim.
Ben 0km aldigimda motoru komple tek tek elden gecirdim,ve o parcanin saglam montajlanmadigini farkettim.yuksek ihtimal gozden kacirsam bende de aynisi olacakti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Ben 0km aldigimda motoru komple tek tek elden gecirdim,ve o parcanin saglam montajlanmadigini farkettim.yuksek ihtimal gozden kacirsam bende de aynisi olacakti.
Rodaj bakimi için servise gittigimde ustaya durumu anlatip uyardim,baska motorlari kontrol ederken gozden kacmasin anlaminda,baktim ukala tavirlar,
Dedim sana baş usta lazimsa ben varim,maaşta istemem dedim,adam fena bozuldu.mala bağladi..
Demem o ki,
Bugun 0km japon bile alsam,
Garaja sokar takim sandigini açip,motoru komple elden gecirmeden asla binmem.
Servislere Guvenmiyorum,guvenemiyorum.
Bu benim kirmizi çizgilerimden birisi..
Mevzu bundan ibaret.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
-
02 Nisan 2020, 00:16
#607
Benim 4k km de motorumda da sızdırma vardı aynı yerden. Serviste bakımda söyledim sıkmasını aynı yeri ve düzeldi. Servisler malesef salla baş takılıyorlar. Elimde lokma takımı olmadığı içinde motor üzerindeki alanları serviste sıktırıyorum tork anahtarı ile
-
02 Nisan 2020, 00:22
#608
laz61 adlı üyeden alıntı
Benim 4k km de motorumda da sızdırma vardı aynı yerden. Serviste bakımda söyledim sıkmasını aynı yeri ve düzeldi. Servisler malesef salla baş takılıyorlar. Elimde lokma takımı olmadığı içinde motor üzerindeki alanları serviste sıktırıyorum tork anahtarı ile
Olur kardeşim olur,hepsinde olur.
3 sene evvel 2015 10bin km de sifir ayarinda ironmax250 almiştim
Kayiş kontrolu için varyator kapagini söktugumde,
Kasnak göbek somunu gevşemişti ve eminim 5bin bakiminda servis elini bile surmedi oraya adim gibi biliyorum.
Bakmasam,basima iş acacakti.
Kendim saglamladim,makina kendine geldi.
Hatirimda degil ama benzer bir kaç sorunlarida kendim çözmüştum..
Vay babam vayyy..
-
02 Nisan 2020, 02:59
#609
levend84 adlı üyeden alıntı
Olur kardeşim olur,hepsinde olur.
3 sene evvel 2015 10bin km de sifir ayarinda ironmax250 almiştim
Kayiş kontrolu için varyator kapagini söktugumde,
Kasnak göbek somunu gevşemişti ve eminim 5bin bakiminda servis elini bile surmedi oraya adim gibi biliyorum.
Bakmasam,basima iş acacakti.
Kendim saglamladim,makina kendine geldi.
Hatirimda degil ama benzer bir kaç sorunlarida kendim çözmüştum..
Vay babam vayyy..
Canımız motor üstünde sonuçta mümkün mertebe dikkat etmek lazım. Bu arada 43t dişli sonrası torkta herhangi bir düşüş yaşamadım. 2 kişi ile rampada yığılma dahi yapmadı. 85kg benim artçım 90 kg di. 2. Viteste fıtı fıtı
-
02 Nisan 2020, 12:25
#610
laz61 adlı üyeden alıntı
Canımız motor üstünde sonuçta mümkün mertebe dikkat etmek lazım. Bu arada 43t dişli sonrası torkta herhangi bir düşüş yaşamadım. 2 kişi ile rampada yığılma dahi yapmadı. 85kg benim artçım 90 kg di. 2. Viteste fıtı fıtı
Yapmaz,alt devirleri doludur 180 nin güçlü makina.strokta uzun.
-
03 Nisan 2020, 16:43
#611
Benim motosiklet soğuk iken kolay çalışıyor. Isınınca yarım saat veya 1 saat sonra durup tekrar çalıştırırken zor calisiyor. Marş normal basıyor ama gaz vererek bile zorlanıyor
-
03 Nisan 2020, 17:28
#612
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Benim motosiklet soğuk iken kolay çalışıyor. Isınınca yarım saat veya 1 saat sonra durup tekrar çalıştırırken zor calisiyor. Marş normal basıyor ama gaz vererek bile zorlanıyor
Emme supabin bol ve ayarsiz
Motor kaç km de?
Subaplar isininca belli bir tirnak araligina ulaşir.
Benim motor blogu el degmeyecek kadar isinsa bile,kill swicten yarim marsta tekrar alirdi.
Emme 0.6
Egzoz 0.8
Senteye getirirken volan çentiği I cizgisinin tam hizasinda olacak.
Arka arkaya kranga tur attirmadan ayar yapmayacaksin
Subap ayari motor tam soguk iken yapilacak
Mesela akşam turladin
Ertesi gun sabahtan ayar yapacaksin
Yaz sezonu icin min 8-10saat gececek
Kiş sezonu icin min 6-8 saat gececek
Bu konu başliginda gerilere giderek tek tek teknik bilgileri belirttim,parayla bile alamayacaginiz altin degerinde bilgiler mevcut.
Eksik bilgiler var ise rtr150 konu başliğindan @ulkerhan ustanin yorumlarini referans alin.o da gozu kapali rtr leri söken takan birisi.
Hee,benim elimden gelmez,alet edevatim yok dersenizde gittiginiz ustaya okuyun teknik bilgileri,
Rtr serisi diger çin,hint ve japon gruplarina benzemez ince ayar ister.
Hepsini okuyunuz.
Olay bundan ibaret.
-
03 Nisan 2020, 19:15
#613
ulkerhan adlı üyeden alıntı
detaylı foto atarsan bakarız. hızlıresim'e yükleyebilirsin.
apache'de olası yağ kaçıracak yerler, dişli ve vites keçesi olabilir. motor sol ayaklıkta duruyorsa tapadan kaçıran yağ da sola akar. veya en iyi olasılıkla zinciri fazla yağlamışsındır. ısınınca soldan yağ salmıştır.
üstat ben bu işlerden anlamıyorum. motorun yağ seviyesine baktım normal .ama sol tarafa yağ akmış. bu akan yağ motor yağımı yoksa dediğiniz dişlinin ve vites keçesinin ayrı bir yapı mı var.
-
03 Nisan 2020, 19:46
#614
murat5815 adlı üyeden alıntı
üstat ben bu işlerden anlamıyorum. motorun yağ seviyesine baktım normal .ama sol tarafa yağ akmış. bu akan yağ motor yağımı yoksa dediğiniz dişlinin ve vites keçesinin ayrı bir yapı mı var.
Kardeşim dün çözümü yazdim.
Laz61 arkadasinda ayni sorunu vardi,o vidalari tornavidayla sağlamlayacaksin.
Bitti gitti.
Yazdiklarim okunmuyor mu?
Anlamiyorsan,ustaya gotur,yukaridaki resimi göster.
Usta bu vidalari sık diyeceksin,ustaya 10 tl atarsin.
-
03 Nisan 2020, 22:13
#615
levend84 adlı üyeden alıntı
Kardeşim dün çözümü yazdim.
Laz61 arkadasinda ayni sorunu vardi,o vidalari tornavidayla sağlamlayacaksin.
Bitti gitti.
Yazdiklarim okunmuyor mu?
Anlamiyorsan,ustaya gotur,yukaridaki resimi göster.
Usta bu vidalari sık diyeceksin,ustaya 10 tl atarsin.
üstat ilk motorumuz acemiyiz idare et))
-
03 Nisan 2020, 22:21
#616
murat5815 adlı üyeden alıntı
üstat ilk motorumuz acemiyiz idare et
))
Dostum ben senin iyiligin icin yaziyorum,
Yag seviyesine guvenme,
Yolda giderken o parca tamamen gevşer ve yağ oldugu gibi asagi inerse,giderken anlayamazsin bile.
O pozisyoner onunde şanziman hilal grubu var(yukarda resimde gosterdim),basinçla yağ fişkirir direk.
Yaglama sorunu olur,yatak bile sarar..
Min 1000tl gider.
Yazik gunah
Mal canin yongasidir.
Para kolay kazanilmiyor
-
03 Nisan 2020, 22:41
#617
levend84 adlı üyeden alıntı
Emme supabin bol ve ayarsiz
Motor kaç km de?
Subaplar isininca belli bir tirnak araligina ulaşir.
Benim motor blogu el degmeyecek kadar isinsa bile,kill swicten yarim marsta tekrar alirdi.
Emme 0.6
Egzoz 0.8
Senteye getirirken volan çentiği I cizgisinin tam hizasinda olacak.
Arka arkaya kranga tur attirmadan ayar yapmayacaksin
Subap ayari motor tam soguk iken yapilacak
Mesela akşam turladin
Ertesi gun sabahtan ayar yapacaksin
Yaz sezonu icin min 8-10saat gececek
Kiş sezonu icin min 6-8 saat gececek
Bu konu başliginda gerilere giderek tek tek teknik bilgileri belirttim,parayla bile alamayacaginiz altin degerinde bilgiler mevcut.
Eksik bilgiler var ise rtr150 konu başliğindan @ulkerhan ustanin yorumlarini referans alin.o da gozu kapali rtr leri söken takan birisi.
Hee,benim elimden gelmez,alet edevatim yok dersenizde gittiginiz ustaya okuyun teknik bilgileri,
Rtr serisi diger çin,hint ve japon gruplarina benzemez ince ayar ister.
Hepsini okuyunuz.
Olay bundan ibaret.
Hocam motor 1200 km de. Servis subap ayarı 5000 km de diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam motor 1200 km de. Servis subap ayarı 5000 km de diyor.
Hava ayarını hiç ellemedim. Zengin fakir karışım ile ilgisi olmaz degil mi? Egzosda duman atma beyaz veya siyah yok. Parmaklayinca kurumda gelmiyor. Gecenlerde bujiyi kontrol ettim. Tertemizdi
-
03 Nisan 2020, 22:44
#618
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Hocam motor 1200 km de. Servis subap ayarı 5000 km de diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------
Hava ayarını hiç ellemedim. Zengin fakir karışım ile ilgisi olmaz degil mi? Egzosda duman atma beyaz veya siyah yok. Parmaklayinca kurumda gelmiyor. Gecenlerde bujiyi kontrol ettim. Tertemizdi
Dostum,
En azindan,subap tepesindeki manivela somununu 9 numara yildiz anahtarla el yordamiyla torkla.
Belli olmaz,fazla zorlama,devirli kullanmada etki edebilir.
-
03 Nisan 2020, 22:48
#619
Birde levent hocam benim motor sogukkende sadece marsa basinca çalışmıyor. illaki hafif gaz vermmem gerekiyor. Stop etmeye meyilli arada isinirken gaz vermek gerekiyor. Rolantiyi ilk calistirmada 1000 devire ayarladım.
-
03 Nisan 2020, 23:32
#620
Biksici41 adlı üyeden alıntı
Birde levent hocam benim motor sogukkende sadece marsa basinca çalışmıyor. illaki hafif gaz vermmem gerekiyor. Stop etmeye meyilli arada isinirken gaz vermek gerekiyor. Rolantiyi ilk calistirmada 1000 devire ayarladım.
Havalar soğuk olunca jikle ile çalıştırın. 1500 devirde çalışıyor benim makine rolantide. Sıcaklar da tek marş ile çalışıyor ve stop edicek durumda olmuyor. Ancak soğuk havada jikle çekmek şart. Aksi halde motor ısınmadan gaz verince stop edşyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)