Rica ederim dostum,
Drift e gore bir miktar fark olur,%15
Arka disk fren,daha iyi frenleme
Düşük yakit
Şekli daha güzel
Sorunsuz
Kronik sorunu yok
Malzeme kalitesi daha iyi
Dijital gosterge
Mikuni(bs29 diyaframli) karburator(teklemez,bogulmaz,saglikli gaz yer)
IDI cift mod dijital ateşleme sistemi,daha stabil devirlenme daha iyi yanma(gözlerini kapat enjeksiyonlu bir motor çalişiyor dersin)
Bizzat basima geldi,tuv muayenesinde vstrom lu bir abi ile sira beklerken muhabbet ediyorduk,o sirada motoru girişe aldim,kardeşim motor ne guzel sayiyor,karburator olsa boyle çalişmaz dedi,dedim karburatorlu emin ol inanmadi,inandiramadim..
Apache 150 de Bs26 karburator var.
Apache 180 de Bs29 ayrica gaz kelebeginde tps var tesisat olayida farkli.
Rtr150 ile 180 İki modeli kiyaslamak yanliş olur,arada sadece 25 cc fark yok.fark baska detaylardada mevcut
Tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
Ayrica,
Yol tutuş ve sürüş dengeside driftle asla mukayese edilemez.
Rtr180 ile 20-30km bir dolaşsan,emin ol inip tekrar drifte binmezsin.
Herkese kocaman bir MERHABA...45 yaşında bir delikanlı olarak, konuyu yaklaşık 2 aydır araştırıyorum. Levent84 arkadaşımızın etkili anlatımları sonucu ikna olup henüz 5200 km de APACHİ 180 aldım...Levent bey konuyu aslında anlatmıyor, bizzat yaşıyor ve yaşatır ki; yazdıkları eminim benim gibi herkesin üzerinde etkisi kalıyor... Motorda titreşim var doğru. Büyültecek düzeyde mi? Yüksek devirlerde EVET. Arkadaşlar titreşim ve motorumun rahatlaması açısından bana tavsiyeniz ilk başta arka dişliyi 43T yapmak mı olur? Diğer tavsiyelerinizi de yazarsanız sevinirim....Teşekkürler.
Drift kullanıcısı olarak söylüyorum, yukarıda alıntıladıklarım doğru. Drift yakıtı fazla benzer modellere göre, frenleri hissiyatsız ama aşırı kötü değil. Driftinde kronik problemi ve öyle büyük problem çıkarması yoktur.
Yol tutuş meselesinde de altına imza atarım. Nokta tespit yapmış.
Rica ederim üstadim,
Öncelikle motorunuz hayirli olsun,
Az biraz bir faydamiz dokunduysa ne mutlu..
Benim motoru aldiğim dönemde,0km fiyati hesapliydi,
Amacim,pulsar 200 e yakin bir performans,ama karaduzen sistem olsun.az yaksin,kronik sorunu olmasin vb.
Ayrica bu miktara,ybr125,cbf150,cb125F vardi.
Kalkipta,10-12 beygir bir motora o kadar para vermek moralimi bozardi,hee miktarin peşindede değilim,ama neticede gucu belli duruşu belli..
Bu arada,
Hindistan pazarinda
Honda Cb 160 hornet 80.000rupi.
Yamaha fz150 85.000 rupi.
Rtr 180 97.000 rupi.
Pulsar 200 bs3 karburatorlu modeli ise 98.000 rupi
Hee rtr180 nin bugun 0km si 12 bin tl ye yaklaşti.
Alirmisin derseniz,almam.
Zira konu başligindada yer yer belirtiyorum.
Bir miktar daha ekleyip
2.el cbr250
İnazuma
Sym wolf
Öneriyorum.
Bu durum sadece forumda da değil.cevremde motor onerisi isteyenler içinde aynisi geçerli.
Titreşim olayi için yapilacaklar,
Tam sentetik motor yagi
Arka 43T
Yakit deposu alt baglantisi arasina lastik kaucuk koymak ve civatayi saglamlamak.
Motor kulaklari,ve ayak peg baglantilarinin torklanmasi,diger cevre civatalarinin elden gecmesi ki motorunuz 5200km de sonucta takim varsa kendinizde yapabilirsiniz.
Onun haricinde birsey yapmaniza gerek yok.
Kazasiz surusler..
Levent bey tevazudan bizi üstat göstermişsiniz, teşekkürler ÜSTADIM. Ümmi bir motorcu olarak birkaç sorum olacak. 1.Arka dişliyi 43 yapmak için önceden de belirttiğiz gibi YBR dişlisi alıyoruz. YBR dişlisini takarken başka bir şeye ihtiyaç var mı? 2.Sentetik motor yağı olarak ne tavsiye edersiniz ve bu yağı hangi km periyotları arasında (yine 2000 km) değiştirmeliyim? 3.Yakıt deposu altına lastik şamyellerinden koyabilir miyiz veya siz neyi önerirsiniz? 4.Gidonu yükseltmek istiyorum.Yükseltme aparatını nereden bulabilirim? 5.Motor kulakları için alt, ön ve ortada vulkolon malzeme yeterli mi? İlginiz için şimdiden teşekkür eder Ankara ya yemeğe ve çaya beklerim.... SEVELİM SEVİLELİM BU DÜNYA KİMSEYE KALMAZ.....
Rica ederim,sağolun..
43T Ybr dişlisi takilirken başka bir detaya gerek yok.
Sadece,zincir esneme yaptiysa ve arka gergide en geriye geliyorsa,428-120 bakla yeni zincir almaniz icab edebilir.
Full sentetik,olarak
Elf moto race 10w60
Castrol 10w50
Motul v300 10w40
Ben 3.000km de değişim yapiyorum.
Depo altina herhangi bir lastik koyulabilir,baglanti yeri kismina,ortasini delin ve civata rahat gecsin.
Gidonu yukseltmek gibi bir hata yapmayin.zaten yapamazsiniz,aparat vs.uydurmakta zor..
Hee baska bir tek parca gidon alip,takilir ama cok ugrastirir.
Dikme yuksekligi max sinirda zaten,ciddi ugrastirir,on fren hortumlari ve debriyaj halati,vs degismesi gerekir.
Motor kulaklarina vulkolan yapacaksaniz,civata boylari degisecek.cok teferruatli,bir iş.
Kolay gelsin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Bugun arkadaşlarla biraz turladik
En son 150km/h gordugum zaman,motor 18.000km deydi,
Şimdi 45.400km ağir bakim zamani yapma niyetine girmiştim,
Debriyaj
Egzantrik zinciri
Dedim hele dur guzel bir yokuş bulup asılayım..
Sonuç yine 150km/h olarak trip kaydetti..
Sanirim 60.000km ye kadar daha gideri var.
Ben bir daha motoru kullanıyorum demeyeceğim. Aga bunlar nasıl km'ler böyle? Evladiyelik katır.
Uzun zamandır aklımda olan şeyleri yaptım sonunda. İşte karşınızda bizim yakışıklı
Hafız,
Sakalla depo arasini kapattigin parçalari hemen sök,
Tamam guzel durmuş ama,bizim motorlar hava soğutmali,ilerde motoru üzersin..
Koruma demirlerinide geri tak,devirirsen tuzlu olur..
Arka dişliyide 43T ye düşür,8bin rpm den sonrasindaki masaja nasil dayaniyorsun..
Sinyaller ve peg braket renkleri guzel olmuş
Egzoz çikiş deligine bir parmak atsana,kurum birikintisi var mi?
Ona gore bir öneri vereceğim.
Tekerine daş ve bilimum haşarat değmesin
Grenajla motor arasında epey boşluk var. Önden de yandan da hava alıyor şu anki durumda. Dün bugün 900 km yol yaptım, bir sıkıntıya da rastlamadım.
Arka dişliyi ilk aldığımda 43 yapmıştım hocam, çok memnunum. 5-6 saat sürüyorum elde uyuşma falan olmuyor.
Egzozda boya kalıntısı var, güzelce zımparalayıp siyaha boyayacağım
Bir de ön sinyalleri söktüğüm yere cbr250 aynası taksam sence nasıl durur hocam?
Cbr in kafa sabit.
Bizim motorlar oynak..
Sen oraya o aynayi takarsan mitralyöz gibi saga sola çarpar.geri görüşüde bozar
Kelebek konma etkisi yaratir..
Dostum,egzoz deliginin içini parmakla kurum var mi?
Parmağinin resminide ekle buraya
Yakit hava karisimi ve supap ayarlari ile alakali bir oneri verecegim
Egzoza parmağımla baktım, çok az siyah toz gibi elime çıktı. Parçalı kurum gibi gelmedi.
Subap ayarımda bozulmuştu geçen ay yaptırdım ama merak ettim hocam sen yine de yaz :D
Siyah kurum olsaydi yazardim.
Motorun saglikli,zımba gibi sorun yok..
Epey aradım ama küçük arka dişli bulamadım.
Pakistan, Hindistan pazarı için TNT150 çıkardı Benelli.
BN125 le neredeyse aynı. Hatta 150 lik denmesine rağmen gücü de aynı görünüyor.
Sanırım Hintliler modifiye parça üretirler. Eli mahkum bekleyeceğiz.
Abi daha oncede dedim,
Sök şu arka dişliyi,
Göbek delik çapi ve çevresindeki 4 deliğin ölçulerini ver delik merkezlerinden,ben araştirayim..
Hee olmadi,
Al eline dişliyi,
Kuba 150
Rks 150
Sym wolf
Mt 125
Cbr 125
Hyosung gt250/gd
Suzuki 125 lik seri
Dolaş parcacilari,senin dişliyle parcacidaki dişliyi üst üste koy bir ölç.
İllaki bulursun,eminim.
Sokmeden ezbere sorarsan parcacilar sallar başindan..yok der geçerler.
Haziran başı Mitas yaz lastiklerini Şirinevlerde taktırmıştım.
O zaman dişliyi aldık elimize her yeri dolaştık.
Yok, kimsede benzer dişli yok.
Bari ön dişli bulup büyültelim dedik.
Onuda nereye gösterdiysek benzer bir şey bulamadık.
Bugünlerde Anlas kış lastiklerini depodan çıkarıp taktıracağım.
O arada dişlinin üzerine bir şablon koyup kopyasını çıkarırım.
Şu kurşun kalemle eskiden kağıda taramayla şablon yapardık.
Öyle yapsam dişli araken işime yarar mı acaba ?
Olur,
Sadece iç göbek çapı,ve çevre baglanti delik konumu ve çaplari lazim.
Acaba ktm veya cf gurubunda uyan var midir.
Cidden ilginç dişli bulamamak..nasil bir motor bu yahu..
Buldum alman sitesinde,
https://www.esjot.com/en/motorcycle-...rcycle/572864/
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
Baktim da diger modellere yok..
Baglanti deligi 10.5
Gobek çap 58
Bölüm dairesi çapi 82
Hadi iç capi 60-65 olan olur,maksat çap dar olmasin içine geçer
Ama bolum dairesi önemli,yoksa merkezlemez..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
Edit.
Honda cb 125 R naked olan kasa..
Az bir farkla kaçti..
Vay arkadas yahu
Bolum dairesinden oda 6 delikli..
Bolum dairesi 90 degilde 82 olsa alip takardin..
http://www.krakowparts.com
diye bir site var.
Yanılmıyorsam Benelli Polonya distribütörünün.
Bu sitede aşağıda linkini verdiğim bölümde
https://krakowparts.com/Benelli-BN-125/REAR-WHELL-Benelli-BN-125
Arka dişli için,
DRIVEN SPROCKET 60002K740000 şeklinde bir kod verilmiş. Bu kodu internette aratınca şöyle bir siteye ulaştım.
https://www.biketeile-service.de/en/...501509843.html
Burada dişli üreticisinin ESJOT olduğu belirtilmiş.
Karşımada hep KSR TW 125 diye bir motosiklet çıkıyor.
https://www.ksr-moto.com/models/tw/
Şimdi ben o ilk kodu aratarak doğru üreticiye mi ulaştım bilemiyorum. Eğer öyleyse Türkiye distribütörü veya ithalatçısı var.
Esjot Alman bir dişli üretici.
Falan diye yazarken sonunda 37 dişli buldum
Oleeeee, ole ole oleee
https://www.esjot.com/en/motorcycle-...rcycle/572952/
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
.
.
Eeee senin bulduğunla aynı benimki.
Tnt125 yazman yanılttı beni.
Aynı dişli
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)