İyi yapmışsın üstad, bana talep artar böylece .
Yarın görücüleri geliyor, benim haftaya gider belki de. Ben de çok farklı motor için satıyorum, öncelik crf250l alacağım. Sonra 2015 fuar zamanı tam çıplak ne gelirse, mt-09 olur, supernaked z1000 bile olabilir.
her malın bır alıcısı vardır
crf250 bayar sana soyleyeyım. ben rr dan sonra bıle biraz pısmanlık yasadım 250lık cıdden senın tecrubende uzun soluklu olmaz.
ben 848-rc8 2lemındeyım. bunlar yıne nasıp olmazsa artık kafama ne eserse
ben bundan 3 ay önce sipariş verdim ve hala gelmedi bazı duyumlara göre aralığa kadar yokmuş sezonu motorsuz gecirmemek için bende araştırdım hem parama hem isteğime uygun olarak bunu buldum mt nin yakıtı az torku cok fazla hani tam oynamalık motosiklet ben birde rüzgarından korktum acıkcası 600f te cam var onda yok
herkese selam
fuel log programı ile ölçüm yaptım
istanbuldan gönene oradan akçaya indim (gönen tek kişi + soft heybe gönen akçay 128 km vr 20kmlik bakımlı yol 2 kişi + çantalar )
programın bana gösterdiği 100kmde 5.64lt yakıt harcaması
genel hız ort 90 düzeylerinde
(100kmde)5.64lt×5.05tl litre fiyatından 28.482tl harcıyorum demektir
buda kmde 28.482/100=0.28482tl km başına yakıt harcamam oluyor
umarım bir yanlışım yoktur
bu değer nasıl sizce ?
motor 2001 model debriyaj balataları (ebc levlar set yağ ve filtre değişimi) yeni yapıldı k&n hava filtresi (ort 10bin km önce felan temizlemiştim ama ne durumdadır bilmiyorum) ve devil magnum (eski seri kalın oval damla şekilli hafif) bulunmaktadır
Az önce bir tur atalım dedik;
artçılı ben 74kg artçı 85kg
normal yolda;
depoyu fulledik ve tam 103.4 km de tekrar benzinliğe girdik ve 26TL ye tekrar fulledik.
seyir hızımız 90-120 arası ortalama hız 95-100 arasıydı.
Yani daha ne yapsın bu motor benzin pahalı.
Ha birde inanılmaz bir rüzgar vardı dönüşte.
yani kabaca 25krş km ye
100km 5.0lt - 5.02 lt gibi bir değer eğer yanlış yapmadıysam.
Yani istenirse az yakabilir elinize hakim oludğunuz sürece.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Adana dan herkese selamlar...
hemen hemen aynı gibi ben biraz daha ağır ve çantalarla iyi yakmışım nadiren 1 2 kere asıldım gaza bende o kadar olur
birde benzin markasıda fark ediyor
en son bu ölçümüm opetleydi bu gün bpden fulledim depoyu yolda yine bp kullanarak istanbul dönüşüne bakıcam
başka bir gezi olursa petrol ofisi deneyecem her motor (marka model bazında) farklı benzin markalarında farklı yakıyo
shellde çabuk bitiyo ama motoru ilk aldığımda shell kullanıyordum bi gün bpden aldığımda şehir içi kullanımında fark görünce değiştirdim
bnm makıneyı aldıgımdan beri her depoyu fulledıgımde olctugum 100km ortalamaları ;
6.31
6.66
5.75
6.4
5.76
5.95
6.39
6.55
5.39
4.85
5.66
5.49
5.37
6.23
4.93
6.15
6.95
son depoda artık kaşarlandığım belli oluyor hehe
bugunden :
4.85 iyimiş...
600rr ile 250kmde 100-120 bandında 4.6 yakalamıstım. 600fa ile cok rahat bu degerın altına ınersın. o 4.85 muhtemel tekırdag gıderken yaktıgım. otoban dahil
benim makina f4 ama bir önceki kasa yani
bu gün ortalama biraz daha düştü ama çok denemez gönen-akçay arası 5,64lt/100km ortalama yakalamıştım bu gün ise akçay-istanbul dönüşü bursaya gelmeden depoyu doldurdum yine önceki son fullemem ise akçayda olmuştu 50km şehir içi yakıtım var sonrası dönüş yolu bursa otobanına girmeden
ben 90kiloyum arkadaşta rahat 100ü var en az soft heybeler ve sırt çantaları ile yakıt ortalaması 5,28lt/100km olarak değişti
km'de yaktığı hemen hemen aynı sayılır 27 kuruş yakmışım sayılır bu seferde
hız genel olarak 90 denilebilir ara ara 100km hızlarda gittik ufak tefek ufaktan gaz açmalarıda eklersek makul bence
ama akçay dönüşü rampa daha fazla çıkıyosun inişleri çok az eğimlerde ve yakıta etki etmeyecek düzeylerdeydi resmen ve rüzgarlı bir hava vardı çok öyle tokat yediren cinsten değil ama hem yoruyor hemde motoru ufak tefek sağa sola hareket ettiriyor anlık
bunları baz alarak yakıtım bence gayet ideal yinede sonuçta %100 stock halde değil hava filtresine önümüzdeki günlerde bakıcam k&n hava filtresi temizliği ne durumda bakalım
ek olarak devil egsoz var üstünde daha öncede yazdığım gibi
uzun yolculuğa çıkarken kötü olan şey benim için 1.90 gibi bir boyumun olması bacak boyumunda uzun olması ve hem ağır artçı almak çok yoruyor
özellikle dizler fena ağrı yapıyor bir yerden sonra arkada biri olunca çokta rahat hareket edemiyorsun deponun üzerine oturayım desen arkadaki çok alışkın değilse öyle uzun uzun gidemiyorsun rahatlamak için veya rampa aşağı arka seleye oturup ayakları ön pegde uzun tutayım desen öyle bir şans yok
muhtemelen bundan sonraki uzun gezilere tek gidiyor olacağım daha önce hiç bu kadar yorulduğumu hatırlamıyorum ekonomik gitmek bizim makinalarda konforlu bir iş değil çok fazla aksiyon yok hareket yok her yerin ağrımaya başlıyor ya da bunu satıp uzun geziler için gs1200adv almak gerek
tavsiyem hem ekonomik sürüş hemde uzun yol yapıyorsanız max 100km'de 1 15 dklık asfalta yatma molası vermeniz giderken çok yoruldukça böyle yapmıştım ben en rahatı
gelirken 2 mola verdik topçular-eskihisar feribotunu saymazsak ilki susurlukta ufak bir atıştırma ve yaklaşık 40dk lık dinlenme diğeri ise bursa otobanına girmeden 3km önceki petrol ofisi yakıt ikmali sırasında bi 20dk kadar oyalandık
sabah 9da yola çıktık akçayda ana yol üzerindeki burgerking yanından 16.30 gibi evdeydim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
ve çektiğim bir kaç fotoğraf
eskiden çok fotoğraf çekerdim şimdilerde çekmez oldum sanırım (=
ve fotoğraflar
giderken feribotta ve bursa otobanından sonra verdiğim mola
gönenden akçaya indiğim gün balya yolunda tabi işin kötü yanı henüz bozuk yolları bilmiyorduk o an mutluyduk
sonra motorun arka kısmı beyaza boyandı çakıl tozundan...
dip not: bu arada motorumun ilk ve tek plaka üzerinde iken çekilen fotoğrafı bu oldu şimdiye kadar )
akçaydan çıkmadan hemen önce 3 kişi döndük 2 motor 2 cbr
ve susurluktaki molamız
yolda çekildiğimiz bir selfie pardon öz çekim fotoğrafımız da var fakat arkadaş çektiği için telefonunda kaldı şimdilik bu kadar
hepinizin tekeri düz bassın
İlk@yy;
Bence bu motorlar için en iyi değerler.
Bende ilk defa bu kadar uzun yolu (sabit hızlarda) 100km civarı gittim ve eve geldiğimde omuzlarımda ve boynumda ağrılar vardı.
Mont giymemiştim acaba dedim rüzgar mı çarptı.
Birde arkada artçı olunca bu motorda uzun yol rahat olmuyor ben onu anladım, birde senden kiloluysa atrçın dahada zor oluyor.
Hatta o günden beri CBF1000 lere bakmaya başladım acaba daha mı iyi olur diye ama arada baya bir fark var, nerdeyse 10-12 bin fark verip sadece uzun yolda daha rahat olsun diye o kadar para da verilir mi göreceli tabi.
Bu işte uzun yolda BMW son nokta tabi ama bizi biraz aşar.
Birde 600f hem şehir içi hemde şehir dışında en ideal makine gibi geliyor bana.Sanki CBF 1000 şehir içinde kaba olurmuş gibi hissettim gerçei sürmedim ama.
Ama yolda uzayıp gitmesi görüntüsü performansı insanı bir kere daha düşündürüyor.
Birde elimdeki makine yorulmamış sıfır ayarında bir motor olunca satarsam pişman olurda bir daha bulamam diye çekingen duruyorum.
Burda bir abimiz var 30 yıllık motorcu bana bir laf etti.Eğer bu motoru satarsan bidaha kesinlikle bulamassın böyle temizini vede itten köpekten pişman olursun dedi son noktayı koydu bizde haydeeeee... deyip biniyoruz bakalım şimdilik, ama zaman zaman aklım esiyor.
Neyse herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Adana dan selam lar...
Motoru sattım, 1 hafta dolmadan, 6-7 kişi aradı. Yeni kasaya talep oldukça yüksekmiş. Bayram öncesi satılmasını istediğim için fiyatı uygun tutmuştum, istediğim fiyata gitti, gerçi 1k daha yukarıdan ilan açılabilirmiş, sorun değil.
Enduro ve naked ikilisiyle devam, bir devri kapattım böylece .
@sundowner
yeni kasa cbf1000 kullandım arkadaşımda vardı
oldukça konforlu bir makina yakıt olarakta bizim makinaya yakın değerleri var sanırım şehir içi kullanımda ama uzun yolda 100km'de 4lt civarlarına kadar düşebiliyor ortalaması
artçılı artçısız rahat artçı içinde rahat
bizim makinalarda artçı olmasının dezavantajı kendi ağırlının da bir kısmını sana aktarması yolda yoksa bmw gs serilerinde cbf tarzı naket makinalarda genel olarak hepsinde topcse var ve yanlarda tutabileceği çanta demirleri veya tutamaklar oluyor dolayısı ile depo ile bağlantısı olmuyor
artçı olarak çok iyi olan biri zaten esas olarak bacaklardan tutunuyor sürücü içinde daha rahat oluyor bu
en güzeli tek gitmek hele boyda uzunsa ortalama 120km'lik hız iyidir çünkü hava akımı seni geri çekerken belindeki baskı ve kuvvetide biraz alıyor aslında sürekli bir pozisyonda kalmak için kasmıyorsun birazda rüzgar direnci yardımıyla durabiliyorsun daha rahat bir şekilde böylece
ama ileriye dönük aklımdaki motor gs1200adv olacaktır kesinlikle
konfor var yakıtları bizimkilerden düşük ve kronik problemleri olsada hep her şekilde kendini sevdiriyor
@seigen
hayırlı olsun kafandaki motoru alırsın en kısa zamanda umarım
Arkadaşlar 2.motor olarak küçük cc bir motor almak istiyorum.Gerçi öok yorum lar var ama 600f kullanıpta 2. motor kullanılabilir mi?
İki motor arasında kaldım;
CBF 150 cc
YBR 125 cc
Bu ikisinden birini tercih edicem ama acaba sonra dan kullanmassın deyip iştahımı kesiyorlar.Bunlarda birini alsam hem dağlık bölgelere ufak geziler hemde şehir kullansam bunun için sizin öneriniz ne olurdu?
ybr yakıt açısından daha iyi bence ybr iyidir ön dişliyide 1 diş büyütürsün o zaman can olur
iLk@yy;
Sıfır alıcam motoru dişliyi nasıl değiştircem, gönlüm aslında cbf den yana,selanin daha geniş olası biraz daha tok ve hp belki çok değil gibi ama bazı kronik sorunlar olduğu, YBR al diyorlar kararsız kaldım.Yani kafam allak bullak oldu.
Hayırlı Bayramlar..
Adana dan Selamlar...
arkadaşlar merhaba; motoruma bakım ve onarım yaptım fakat pek resimleyemedim eller yağlı ve düzgün makina olmayınca
geçmiş sayfalarda arka süspansiyon ile ilgili yaşadığım sorundan bahsetmiştim,hiçbir çözüm bulamamıştık,bu yüzden bu sorunu gidermek adına bir risk aldım ve az kullanımış çıkma bir arka shock satın aldım sahibinden üzerinden,satıcı ebay den almış, çok temiz çıktı şansıma ve başladım sökmeye ben ve bir arkadaşım ile birlikte.
yapılanlar:
arka shock değişti,tüm süspansiyonun arka beşiğe bağlantı braketleri sökülüp temizlendi rulmanları kontol edildi neyseki hepsi sağlamdı fakat bir bağlantı noktasının keçeleri aşınmış ve rulman a pislik girmiş elimde yedek keçelerim vardı hemen değişimi yapıldı temizlenip greslendi,tek tek hepsini kontrol ettik ve sökme işleminin tersine geri taktık (mutlaka loctite kullanın civatalar geveşeyip çıkabilir)
süspansiyon işini hallettikten sonra ebayden getirttiğim arashi marka arka disk montajını yaptım alırken çok araştırmıştım yurtdışı forumlarında kullanıcaları oldukça fazla ve geneli memnun bende aldım ve ebc organik balatalar ile montajını yaptım(yine aynı şekilde loctite kullanıldı)
diskten sonra komple fren hidroliklerini değiştirip castrol dot4 koydum.
arka tekeri sökünce dişlinin altında kaplin ler vardı çatlak yok durumu iyiydi,kesinlikle idare eder durumdaydı bende masraftan kaçtım ve değiştirmedim,ama ileri ki zamanlarda değişse iyi olur 40bin olacak km,gaza oturuşunu değiştirecektir motorun.
süspansiyon için depo sökülmüş iken hava filtresi kazanının kapağını açıp filtreyi çıkarttım(BMC) ve önceden satın almış olduğum KN temizleyici ile temizledim resmen çamur aktı 10bini geçkin temizlenmiyordu.
yapılan bir diğer işlem ise ön cam değişimi oldu double bouble Zero Graviti light smoke camı taktım.
tüm yapılanlar bunlar oldu sonuç ise mükemmel,şöyle ki sorun arka süspansiyonda imiş resmen sürüş konforum arttı ve vuruntu namına bir şey kalmadı,çok keyifsiz di son zamanlarda şuan ise resmen uzaya çıkmış gibiyim,mutlu etti.
arka disk ve balataların sanırım biraz zamana ihtiyacı var şuan bile eskisinden on kat iyi,eski diskim bitikti,ilerleyen günlerde daha hoş olacaktır,
hava filtresi değişimi ile motorun gidişi değişti,sesi soluğu gaz tepkisi çok güzel oldu.
evet tüm yapılanlar bunlar resimler biraz az kusura bakmayın,kendi kapalı yerim olmadığı için arkadaşımın deposunu kullandım fazlada işgal etmek istemedim,ama aceleyede getirmedim toplam 3 günümü aldı akşamları çalıştım 2 gün gece 2-3 gibi bitti işim çok yoruldum çok keyif aldım,600F çok güzel tüm söyleyeceklerim bunlar.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
@sundowner
ön dişli değişimi kolay aslında
ön dişli muhafazsı vardır kapak bizim motorlarda da var (zincir temizliğini burada da yapıyorum) onu söküyosun ön dişli motordan çıkan bir mil üzerine vidalı duruyor zaten o vidayı açınca dişli çıkar
ama öncesinde arka lastiği en ön ayarına getirmen veya yerinden çıkartman gerekebilir zincir gerginliğinden dolayı
@gursus
arka süspansiyonu kaça aldın acaba
2001-2003 arasındakiler gibi ayarlı süspansiyonmu yoksa sabit mi?
ek olarak ön camı marka almasaydında olurmuş bence noname camlar çok daha ucuza gelebiliyor açıkçası ben bu şekilde tercih etmiştim
son olarak arka diski ne kadar aldın ? arka diskin alışması biraz sürer ama alıştığında çok iyi olacaktır
bakımın hayırlı olsun
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)