Hocam nereden yağ koyulur demedim Yağ az mı çok mu nereden görücem dedim. Bir çubuk yok,şeffaf bir alan yok. Nereden anlaşılıyor yağ miktarı bulamadım.
Hocam nereden yağ koyulur demedim Yağ az mı çok mu nereden görücem dedim. Bir çubuk yok,şeffaf bir alan yok. Nereden anlaşılıyor yağ miktarı bulamadım.
Hemen araya fazer reklamını sıkıştırıvermiş
Benim aklım yağ tapasına kaydı. Varmı yokmu ona bile emin olamadım şuan... O yüzden o resimleri ekledim. 27 saattir uykusuzum, bazen monitor hareket ediyormuş gibi geliyor
Soruyu soran kardeş... Motorun yan tarafında, blok kısmında şu şekilde;
Bir yerler var... Motor dik konumdayken yağ miktarını görebilirsin.
Yanılmıyorsam bakım aralığı 6.000 olması gerekli. Tam emin değilim yinede... Servis kitapçığında ayrıntılı olarak yazmaktadır.
Agresif kullanıyorsan 1.000-1.500 kilometre erken değiştirmeni tavsiye ederim.
Yağı ben değiştiririm der isen, değiştirme. Ampülü bile ellemiyormuşsun... Alttaki somunu tam kapatamaz isen yağ boşalır... Farkına varmazsın ve motoru eline alırsın veya motor eline verir.
Bakım için servise uğradığında ustaların ne yapıp ne ettiklerini iyice gözlemle. Hatta hiç utanmadan aklında ne var ise sor... Sonuçta kimse anasının karnında öğrenmiyor bu işi
Ateknik bir insana adım adım anlatıyorum
1) Motoru yan sehpaya al (ayağı indir)
2) Motorun ayak olan tarafı değil öbür tarafına dolan
3) Motorun yan tarında diz çök ve özür diledsgsdfşsg, pardon sadece diz çök.
4) Ayaklığa simetrik olacak şekilde, alt kısımlara bir göz gezdirirsen orada küçük yuvarlak bir cam pencere göreceksin.
5) Küçük pencereyi gör.
6) Görmediysen 1. adımdan itibaren tüm adımları tekrarla gördüysen bir sonraki adıma geç.
6) Motoru üstüne devirmemeye özen göstererek hafifçe dikleştir.
7) Yağın küçük pencere içinde hareketini görmüş olman lazım. Eğer görmediysen paniğe kapıl; yağ seviyesi azalmıştır belki de hiç olmamıştır, yağ ekle-servise götür vs...
O şeffaf yeri aradım durdum Akşam eve gidince tekrar bakayım.
Yok hocam öyle yağımı kendim değiştireyim diye bir iddam yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
Bak şimdi oldu. Valla süpersin.
Ben şöyle bir eğilip arıyordum ama diz çökmek lazımmış Tahminimce biraz daha aşağıda olduğu için göremiyordum.
Eyvallah
Olurda değiştirirsen diye uyarmak istedim... Motor bloğunun en alt kısmında olucaktır. Işıklı bir yerde bak derim, çünkü dipte olucağı için göremezsin.
Tam olarak şu şekilde bir şey arıyacağız...
En önemli husus motorun dik konumda olmasına dikkat et. Çok ufak bir yamukluk bile "ehvah yağ yok" hissine kapılmana neden olabilir.
@tr_select,hocam ilginiz için çok teşekkürler
Bilgi için teşekkürler burdan cıkardıgım debrıyaj telli arada ayarlamak yıkamdan sonra yaglamak gerekli
Ayrıca daha almadan bırsey geldı cbr 250 sele ıkı parcaydı bagajı acmak pratıktı bunda sanırım tek parca onu ıkı parca yapabılırmıyız saglıklu olur mu son bırsey
ACİL ALINIK 2011+ 600F beyaz kombınasyonlu renklerı aranıyor
Arkadaslar bizim makinelerin on ve arka lastik basinclari kac psi basiyorsunuz ?
Biraz bakindim ama net bir bilgi bulamadimda.
bende 2005 model;
servis ve manuel ön;36
arka;42
diyor ama ön 32-----arkada 36-38 gibi yapıyorum.
Malüm yollarımız çok iyi değil oyüzden eğer gerçek değerlerde kayma ve kaydırma riskin artar dediler bizde eyvallah dedik.
Sende bu değerleri göz önünde bulundurarak denemeler yap ,yol tutuş ,frenleme gibi net bişey bulursun kendin.
Ön 36
Arka 42 yapmalısın
Ayrıca bir arkadaşımız (SONER) TÜRKÇE KULLANMA KILAVUZUNU paylaşmış
bu linkten bakabilirsiniz.(Soner arkadaşıma özel olarak teşekkürü borç bilirim)
http://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/30/46/cbr600f04omtr.pdf
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
Fatih Abinin dediği gibi,bende arkada 38-40 gibi kullanıyorum.Biraz düşük hava yol tutuşu arttırıyor,negatif tarafı ise tabanda sağ ve sol yanakta orantısız aşınmalara sebep oluyor.Tabi bu teknik bir konu öyle yanaklarda oyulma gibi falan bir şey değil çok dikkatli bakıldığında fark edebileceğiniz kadar ufak bir şey.
Eyvallaah sağosında bırak tozlo yolu,hava kapalı bile olsa yola çıkmaz bizim motor. Bende böyle seviyorum.Hep tertemiz cilalı vaziyette. Haftada bir biner biraz şehir içi biraz otobana çıkar bir tur atarım o kadar.Hal böyle olunca zaten pek toz ve çamur çok zor,sadece sinekler yapışır oda gelir gelmez temizlenip doğru garaja...
Arkadaşlar bu kasklar arasında kullanan varmı yada bir bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim;
ilk vereceğim linktekini düşünüyorum ama diğerleri aca mı demek için,yani buda iyidir falan gibi yorum olurmu düşüncesiyle;
http://www.motoplus.com.tr/urun/9907...YB-SIYAH-BEYAZ
http://www.motoplus.com.tr/urun/9907...-SIYAH-KIRMIZI
http://www.motoplus.com.tr/urun/2355...-M1-DECALS-TT1
http://www.motoplus.com.tr/urun/2355...-SIYAH-KIRMIZI
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)