Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ocak 2013, 22:03
#7301
forewer adlı üyeden alıntı
Eksantrik zinciri öyle 30binde 40binde değişecek kadar uzayacak birşey değil ama ustalarımız işgüzarlığından değiştiriyorlar. Sorunlar genellikle hep gergiden. Kaç tanesi service manualinden bakıp da zincirin boyunu ölçüyor acaba. Motosikletinizdeki otomatik gergiyi isterseniz kendiniz manuel olarak da ayarlayabiliyorsunuz. (çoğu motosiklet için mümkün). Böylelikle gergi masrafından tamamen kurtulabilirsiniz. İşte ilgili video.
http://www.youtube.com/watch?v=n2E4bL6UGsQ
Ya da orjinal otomatik gergi yerine ape' nin manuel gergilerinden alıp tamamen kendiniz ayarlayabilirsiniz. İlgili video.
http://www.youtube.com/watch?v=APrN_BfV3jg
Lakin her iki durumda da konuyu ve ne yaptığınızı iyice anlayıp(özellikle ilk videoda) dikkatli olmalısınız şakası hoş olmaz.
sonu gelmeye başlayan bir zinciride kopana kadar zorlamaya gerek yok bence servisten çıkan makina egsantirik zincirini kopardığında da ustanıza laf ederdiniz hemde kaza riski yaratır size bloğu patlatır o zaman ne yapmayı düşünürsünüz bilemem tabi
zaten gazlanmış bir makina için 30 bin tabirini kullandım özellikle standart sakin bir kullanımla 50bine kadar zorlarsınız durumu ort.
ek olarak ayarlı bir gergide de her bi kaç binde 1 km depo veya grenajı çıkartarak aradan ayar yapmaya çalışmanız gerekecek veya her ses yapmaya başladığında tabi kafasına göre sıkamazsın ince ayar gerekli fazla sıksan zinciri gereksiz gerip uzamasını sağlarsın az yapsan ses yapar paso sıkıntı yaratmaz gerçi ama ses olur bence biraz gereksiz bir parça
otomatik gergilerde de içindeki yayı değiştirerek sıkıntıyı çözebilirsiniz serkan yapıyordu yanlışım yoksa veya kadıköyde gkn benim motora yaptı işte 2 hafta oldu
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Reklamlar
-
10 Ocak 2013, 23:09
#7302
slm motorcu arkadaşlar ve kardeşler;
Bende Adana dan Fatih bende yaklaşık 1 ay kadar oldu bir 2005 model 600f aldım.Bilinen ve tanınan bir motor olduğu için gözü kapalı aldım.Bana maliyeti devir işlemleri ile 13200TL ye mal oldu.Piyasda 10 bine de var 15 bine de var ama bildik yerden almak 1-2 yi aramamak gerektiğini bu işin içine girince öğreniyorsun zaten.Sadece paylaşmak istedim.Herekese kazasız sürüşler...Adana dan herkese selamlar...
-
10 Ocak 2013, 23:11
#7303
Gökhan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. 600F'lerin kronik sorunu olan gergilerle ilgili bir sorum olacak. Yeni nesil gergilerde de sorun oluyor mu? Ayrıca gergi degiştikten sonra normal kullanımda kaç km sonra sorun yaratıyor ?
sakin kullancaksanız sıfır gergi alıp takın eğer e.zinciri çok yıpranmadıysa, yeni gergi normal kullanımda 10 bin rahat gider sonrada zincir gergi değiştirirsiniz.
19 binde aldığım 6f im 30 binde şuan aldığımda egzantirikten ses geliyordu 25 binde sıfır gergi alıp taktırdım,şuan için tık ses yok çok şükür,çok sert kullanmam ama çok yumuşak ta kullanmam karma bir kullanım şeklim vardır.
-
11 Ocak 2013, 00:12
#7304
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
sonu gelmeye başlayan bir zinciride kopana kadar zorlamaya gerek yok bence servisten çıkan makina egsantirik zincirini kopardığında da ustanıza laf ederdiniz hemde kaza riski yaratır size bloğu patlatır o zaman ne yapmayı düşünürsünüz bilemem tabi
zaten gazlanmış bir makina için 30 bin tabirini kullandım özellikle standart sakin bir kullanımla 50bine kadar zorlarsınız durumu ort.
ek olarak ayarlı bir gergide de her bi kaç binde 1 km depo veya grenajı çıkartarak aradan ayar yapmaya çalışmanız gerekecek veya her ses yapmaya başladığında tabi kafasına göre sıkamazsın ince ayar gerekli fazla sıksan zinciri gereksiz gerip uzamasını sağlarsın az yapsan ses yapar paso sıkıntı yaratmaz gerçi ama ses olur bence biraz gereksiz bir parça
otomatik gergilerde de içindeki yayı değiştirerek sıkıntıyı çözebilirsiniz serkan yapıyordu yanlışım yoksa veya kadıköyde gkn benim motora yaptı işte 2 hafta oldu
sen niye-neye alındın onu anlamadım ben?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
iLk@yy kardeşim ben kimseye zincirinizi koparana kadar zorlayın demedim. Servis kitapçığında yazar bunun limiti-ölçümü. Gerektiği zaman bakarsın limitleri aşmış ise değiştirirsin demek istedim. Bu aşamaya kadar da gergiyi çözmek daha ekonomik olacaktır. Manuel gergi bikaçbin de bir ayar istemez. Kafana göre de sıkamazsın tabi ki. Linkini verdiğim videolarda herşey fazlasıyla anlatılmış. Sana göre gereksiz olabilir saygı duyarım. Otomatik gergiyi onarma işini de konuyu çetrefilleştirmemek için yazmak istemedim. Ülkemizde kalıplaşmış yanlış bilgiler ve kendisini usta sanan insanlar çok yaygın. Eline service manuelini alıp da iş göreni hiç görmedim. Ben geçmişte yediğim kazıklar sayesinde artık kendim birşeyler yapıyorum, hoşuma da gidiyor uğraşması. Parası olan komple herşeyi değişir-değiştirtir hiç uğraşmaz herkesin kendi hür iradesi tabiki de. Ben 600F kullanıcısı değilim en iyisini siz bilirsiniz. Sana veya başkasına muhalefet olmak istemem, düşüncelerimi-doğru bildiğimi sandıklarımı paylaşmak isterim. Önceki yazdıklarımda istemeden seni iğnelediysem affola.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
11 Ocak 2013, 15:21
#7305
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Yeni eski bütün gergilerde sorun oluyor km tahmin etmek ise imkansız ne zaman ses yapar ne zaman yapmaz bilinemiyor
En garantilisi suzuki gergisi kullanmak
Hangi modellerin gergileri uyumlu ?
-
11 Ocak 2013, 16:03
#7306
-
11 Ocak 2013, 19:06
#7307
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-340.html
340nci sayfada belirtmisiz bu gergi olayını da takılan gergi gsxr 1000-600 hatırlamıyorum vallahii unuttum
...
www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-2012..23.000-km-full-plusfull-129244893/detay
-
11 Ocak 2013, 22:14
#7308
Moderatör
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
12 Ocak 2013, 03:02
#7309
evet arkadaşlar,
gergilerin içerisindeki yay üzün süre kullanım sonrası tembelleşiyr ve itme gücü dahada düşüyor,
gergiyi açıp içindeki en yakın sanayıdekı yaycıya götürüyorsunuz 25,,30 lıraya 0.80mm, veya 1 mm kalın yay yaptırıyorsunuz ve ses ortadan kalkıyor,
aynı durumdakı 600RR'ıda bu şekilde ses kestik ve 6 bin km'den fazla zamandır biniyor sorunsuz şekilde...
Tabi bu her öten eksantrik gergiden demek değildir,
Gergi sökülünce gergi boyu ve zincir yuvasından zincir boyu ölçülüyor ve kesin işlen sonra yapılıyor...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
12 Ocak 2013, 08:33
#7310
Saat 1 den beri forumu okuyorum oku oku nereye kadar sonu gelmiyor namussuzun ) iyi günler
insan kadar kendine guvenen bir aciz gormedim!
insan kadar nankorunu bahsettiginiz kedilerde bile gormedim!........ Sagopa Kajmer
-
12 Ocak 2013, 21:34
#7311
forewer adlı üyeden alıntı
sen niye-neye alındın onu anlamadım ben?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
iLk@yy kardeşim ben kimseye zincirinizi koparana kadar zorlayın demedim. Servis kitapçığında yazar bunun limiti-ölçümü. Gerektiği zaman bakarsın limitleri aşmış ise değiştirirsin demek istedim. Bu aşamaya kadar da gergiyi çözmek daha ekonomik olacaktır. Manuel gergi bikaçbin de bir ayar istemez. Kafana göre de sıkamazsın tabi ki. Linkini verdiğim videolarda herşey fazlasıyla anlatılmış. Sana göre gereksiz olabilir saygı duyarım. Otomatik gergiyi onarma işini de konuyu çetrefilleştirmemek için yazmak istemedim. Ülkemizde kalıplaşmış yanlış bilgiler ve kendisini usta sanan insanlar çok yaygın. Eline service manuelini alıp da iş göreni hiç görmedim. Ben geçmişte yediğim kazıklar sayesinde artık kendim birşeyler yapıyorum, hoşuma da gidiyor uğraşması. Parası olan komple herşeyi değişir-değiştirtir hiç uğraşmaz herkesin kendi hür iradesi tabiki de. Ben 600F kullanıcısı değilim en iyisini siz bilirsiniz. Sana veya başkasına muhalefet olmak istemem, düşüncelerimi-doğru bildiğimi sandıklarımı paylaşmak isterim. Önceki yazdıklarımda istemeden seni iğnelediysem affola.
bende manuelden öğrendim çoğu şeyi ama bir gerçek varki burada sen ben gibi motoruyla deli gibi ilgilenen çok kimse yok
gönül ister keşke herkes öyle yapsa ama klasik türk mantığında çok insan var ya usta yapar ( parası neyse veririz ) yada birisi çıkar az daha sıkayım biraz daha gitsin der kimiside üşengeç elim pislenmesin der kazadan önce motoru boyatmıştım ( hoş o boya tam istediğim gibi olmamıştı ) grenajları vs herşeyini ben topladım gidip üstümde gömlek kumaş pantolonla
bilmem ne kadar anlatabildim
o yüzden daha az uğraştıran basit şeyler daha makul insanlar için
Gökhan adlı üyeden alıntı
Hangi modellerin gergileri uyumlu ?
ne o f mi alıyoruz gökhanım
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
12 Ocak 2013, 22:46
#7312
...
www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-2012..23.000-km-full-plusfull-129244893/detay
-
13 Ocak 2013, 11:37
#7313
O kan grubu rh(-) olan arkadaş dikkatli olsun.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
13 Ocak 2013, 13:36
#7314
...
www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-2012..23.000-km-full-plusfull-129244893/detay
-
13 Ocak 2013, 14:41
#7315
-
14 Ocak 2013, 02:36
#7316
arkadaşlar bugün http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10828217/detay bu ilana bakmaya gittim komple boyalıymış şasesi temiz duruyor takıldığım bi kaç şey gördüm yardım ederseniz sevinirim kontagı açtığımda FI ısığı yanıp sönmesi mi gerekiyor ?yani kontağı açıcaz yancak söncek sonra marşa basıcaz bu motorda hiç yanmıyordu bi problemmidir ? bide dikkatimi çeken benzin göstergesi tabloda kontağı açtığımda tüm ışıklar sağlam yanıyor benzin göstergeside ama sonra benzin göstergesi kayboluyor sorduğumda sahibi şehir dışında çalışıyormus bana gösterende anlamam dedi sizlere sormak isdedim
insan kadar kendine guvenen bir aciz gormedim!
insan kadar nankorunu bahsettiginiz kedilerde bile gormedim!........ Sagopa Kajmer
-
14 Ocak 2013, 02:41
#7317
Motorunda şasi'sinde sorun yok ise,
ustaya (veya servise) gösterilip alınabilir,
Gösterge ışıkları kontak açıldığı zaman TEST'e girer ve tüm fonksiyonlar birkaç sanıye içinde çalışır ve dururlar,
motor marşa basılır ve motor çalışmaya başladığı taktirde tüm ışıklar soner sadece BOŞ (yeşil) ışık yanar,
Benzin göstergesi Test esnasında yanar ve soner,
motorun benzını biteceğine yakın (Muhtemelen 20,,,40 km kalacak durumda) yanar ve 4 çubuk olarak görünür,
Şimdiden almayı düşündüğün Motor Senin Hakkında Hayırlısı Olur İnş...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
14 Ocak 2013, 04:21
#7318
-
14 Ocak 2013, 13:04
#7319
-
14 Ocak 2013, 13:20
#7320
Arkadaşlar merhaba, Kaldırma aparatı tam olarak ne iş görür?? Ben motorumun yan ayağını açtım brandasını çektim kapalı garajımda yatıyor, akü bağlantısı vs kış uykusunda yapılması gereken birşeyler var mı? Cevaplarsanız sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler