15,11,2011 tarihinden plakaya kesilen ceza gelmiş bulunmaktadır,
ilk fırsatta yaylı otomatik plaka kapama sistemi devreye Sokmaya Uğraşmalarım Başlayacaktır...
15,11,2011 tarihinden plakaya kesilen ceza gelmiş bulunmaktadır,
ilk fırsatta yaylı otomatik plaka kapama sistemi devreye Sokmaya Uğraşmalarım Başlayacaktır...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
ya arkadaşlar sizlere nacizane bir sorum olacak acaba cbr 600f konusunda neden hep eski kasa cbr 600 f var yeni kasa cbr 600f in olmama sebebi ne önemli bir sorun mu var yeni kasa ile ilgili neden kimse almıyor? tutulmama sebebi ne? biraz fazla uzun bir soru oldu ama cevap verirseniz çok sevinirim kendi motorumu seçerken ve kullanırken bilinçli olmak isterim
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
piyasada gerçekten çok fazla f var. ki zamanının trendi olduğunun açık ara göstergesi honda için. hatta rr çıktıktan sonra f'in satış rakamları rr'ın çok üstünde olması f'in üretimini belkide olması gerekenden çok daha erken bitirdi.
yeni f alıp kullanan bir kaç arkadaş vardı forumda. fakat kendilerini tekrar buralarda göremez olduk. yani kronik bir problemi var mıdır?-eski kasa motordan da kullanmışsa (kısa bir süre değil) ciddi anlamda farklarını memnun olduğu yönleri ve memnun kalmadığı yönlerini yazan biri çıkmadı.
şahsen imkanım olsa bir kaç hafta yeni modelide denemeyi isterdim bariz farklarını + ve - lerini kullanıcı olarak yazabilmek adına.
görünüş olarak bakıldığında yeni f'teki sele yapısı ve motorun genel yapısı benim hoşuma gitmedi pek. sanki kawasaki er6-f'i andırıyormuş gibi.
artçı içinde selesinin rahatlığını kıyaslamak gerekirse benim şahsi kanaatim eski f'ten rahat değildir kesinlikle. benim eski kasayı sevmemin ciddi sebeplerinden biriside budur.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Kesinlilke İlkay'a katılıyorum...yeni kasa F tamam çok teknolojik ama..eski kasa F ruhunu asla hissettiremeyecek bence..kuyruk tamamen hornet le aynı..göstergeler falan..oysa benzersiz eski kasa F'ler..yeteri kadar nakitim olsa yeniden alacağım makinedir F..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
verdiğiniz cevaplar için çok sağolun uzun süredir aklımda cevap bulamadığım sorulara cevap oldunuz teşekkür ederim
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
eski f ler orjinal bir tasarımı ve karekteri vardı. yenilerde ise bu ruh yok. hornetten devişirme. hornete grenaj taktılar birkaç ufak degşiklikle yeni f diye sürdüler piyasaya.
işin birde diger yönü var. 04-05-06 yıllarında ülke ekonomisi olumlu sinyaller veriyordu. üsteliko zamanla motosikletler agır vergiler altında ezilmiyordu. haliyle piyasada alım gücü vardı üstelik ucuzdu. şimdi herkez gırtlaga kadar borçta. hali vakti iyi olan kişilerde gidip r kasalardan alıyorlar. zaten bu motosiklet tr ye ilk geldiginde ölü dogdu. yamaha xj diversion 17-18 bin lirayken 25 bin liradan satmaya kalktılar. bu nedenle alıcısı az oldu ve tutmadı.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
demek onun yüzünden daha iyi anlamaya başladım şimdi bütün olayı teşekkürler xj diversion a da alttan alttan yavaş yavaş veriyolar zamı
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
sezerinde söylediği gibi bir ruhu var eski kasanın.
bu ruh kavramı birazda zamanında pistlerin tozunu attırmasından da kaynaklı. F çok eski ve süregelen bir model rr'a göre bakıldığında. kendince bir kimyası var doğal olarak. bu demek değil ki rr kötü bir motor rr'da kendine özgü bir tasarımı barındırıyor oda güzel bir motor. ama bir yerde tabiki tercih meselesi. zevkler renkler tadlar gibi kimisi f sever kimisi rr sever veya yeni f kasasını daha çok sever.
yeni f'i ben sevemedim. vfr1200'den beri alışamadığım ön far tasarımı zaten sevilememe nedenlerinin başında geliyor sanırım. vfr1200 çok radikal bir motor 800'den sonra çok yenilikçi bir motor olarak geldi ve kardeşi 800'e tasarım olarak hiç benzemiyordu. bu yüzden kendince sevilen bir kitlesi var. ama cbr 125-250 ve yeni f kasadaki bu kopya tasarımı ben tutmadım açıkçası.
motorun geçmişten gelen karakteristiği ile örtüşmüyor resmen.
misal 1100xx'in tekrar çıkacağı söylentileri oldu bir ara ( ki f sever biri olacak bu motor sonrasında sahip olunabilecek en iyi tercihlerden birisidir ) tam vfr1200 çıktığı zamanlardır. yeni vfr xx'e muadil olarak mı çıkmıştır yoksa yeniden yapılacakmıdır merak ederim hep. umarım tasarımı yine bir uçaktan esinlenerek başarılı bir şekilde yapılır ve vfr 800 ile 1200 arasındaki gibi bir oturuş pozisyon farklılığı yapılmaz.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
aslında eski ve yeni f de ön far tasarımı benim de hoşuma gitmiyor eski f'i tekkaşlı adamlara benzetiyorum ön farından dolayı yeni f de altın elbiseli adamın değişiyle ağzı iki yandan sıkılmış insanlara benziyor neden bilmem ama yeni kasa f e aşık oldum (özellikle fren sistemine) motorsiklet aşkının ne demek olduğunu anladım 600f e sahip olmak için tabiri caizse köpek gibi çalışacağım
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
ilkay seni bulmuşken bişi sormak istiyorum arka fren uzun bir yol gittikten sonra az tutuyor gibi nedeni ne olabilir yada normalmidir ne düşünüyorsun...
inşallah tamamlarsın ayrıca eski kasa f 'in 2 farının arasındaki o ince yeri motorun renginde birşeyle kapatırsan çok daha güzel olabilir bence
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
tutmuyor gibi olmaz. ancak ayağın frende azda olsa basılı kalıyorsa ısınmadan dolayı frenin boşalıyor olabilir.
yoksa arka fren ön fren gibi performanslı bir frenaj sağlamaz sana
yok o arada 4lü led var park lambası memnunum kendisinden.
fakat düşündüğüm bazı şeyler çerçevesinde değişiklikler meydana gelebilir tabii (=
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
haklısın dün yorgunluktan olsa gerek köprüden geçerken fark ettm ayagım frene basılıydı brz peki bu balataların en iyisı ne markadır antalyaya gidicemde bu ay sonu yolda sakata gelmeyelim
ısınmayı en az seviyeye çekicek en iyi frenaj yapıcak balata
ısınmayı en aza çekemez hiç biri.
onun için disklerini seramik kullanman gerekir ki özel yaptırman gerekecektir onun içinde dünyanın masrafı çıkar sana..
balatalar yumuşaklığına göre ayrılıyorlar.
bu yumuşaklık oranı sana fren balatası ömrü ile ters orantılı olarak performanslı frenaj sunumu yapıyor
yani sert alırsan balata uzun ömürlü olur ama yumuşak alırsan frenaj daha etkili olur ama çabuk biter
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Benim ARKA diskim de cok ısınıyor nedendir acep
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
herkese selam arkadaşlar,
öncelikle depo kapağımla ilgili yaşamış olduğum açılmama sorunu giderildi başkası yaşarsa diye bilgi vereyim depo kapağının en uç kısmı kapanırken takılma yapıyormuş durumun tek nedeni bu iki sakin çekiç darbesi durumun düzelmesine yetti arada yamulan anahtar yanımıza kar kaldı ama bunada şükür tabi.
Bunun dışında değerli fikirleriniz rica edeceğim bir kaç konu var. Sadece gaz verdiğimde motorun ön kısmından çıt çıt şeklinde çok ince bir ses geliyor ateşleme kaynaklı olabilirmi?
Bunun yanısıra ön taker çukura girdiğinde yine ön taraftan iki demirin birbirine çarpması gibi ses geliyor bunun öncesinde büyük bir çukura girme vs. gibi amortisöre zarar gelebilecek bir durum olmadı.
Son sorumsa maksimum hızlarınız. Genelde 275 gibi son hız rakamları verilmiş.Benim artçı ile yakaladığım rakam 6. Vites dip gazda 230 civarı 11 bin 12 bin devir civarı tıkanıyor(5.ve 6. viteste dipleyerek )bu hız normalmidir? Yada oturuş pozisyonu, benzin, artçı ile olmam bu denli etkilermi?Artçı ile beraber toplam kilomuz 140 civarı.
depo kapağın ile ilgili problemin giderilmiş olması güzel muhtemelen kapağın altındaki çapraz duran demir ile alakalı sanırım
çıt çıt sesi motor daha yeni çalıştığında yapıyorsa ısınırken metallerin genleşmesinden kaynaklı bir durum ama özellikle 4500-6000 devirde duyduğun bir ses varsa egsantirikden yapıyor olması muhtemel. motorun sağ tarafındadır bu sistem tıkırtılı bir ses ise gergiden kaynaklanıyordur ama bozuk paranın yapacağı titreşim sesine benzer ise zincirinden kaynaklıdır genel olarak
aynı zamanda ses için buji pipolarını da kontrol etmek gerekebilir. herhangi birinin ağzı bozulduyrsa yerinden oynamış olabilir ateşlemeyi yaparken elektrik atlama yapıyor olabilir (buji ile teması olmayabilir yani)
ön takımda bir problem olabilir veya düzgün bağlanmamış bir parçada olabilir önde. ek olarak lastik havalarını kontrol ettin mi hiç ? fabrika verisi arka 42 ön 36 olmalıdır ama yazın tek kişi kullanımlarda 40-34 basabilirsin. hava çok inikse jant vuruyor olabillir.
ben şahsen kendi motorumda 200 üstüne çıkmadım henüz. gerekte duymadım pek. ama hızlanmada bazı kurallar vardır top speed görmek istiyorsan ve bunu etkileyecek pek çok şey var tabi. 2 kişi olman hava direncini sürtünme kuvvettini arttırdığından makina ekstra zorlanması doğaldır mesela. ağırlıkta bunu etkiler koyulan benzinin kalitesizliği ( 97-100 oktan benzin alın yapar demiyorum 95 oktan kullanmanız gerekir fabrika verisi ) belli bir hıza kadar gelip direk 6. vitese atıp hızlanmaya çalışmakla da top speed görülemez. kalkıştan itibaren motor yüksek devirleri ve en iyi ivmelenmeyi yakalamalıdır bunun için. tabi motorun genel kondüsyonu ve bakım durumu da buna sebeptir. yağ değişim zamanı gelmiş bir motorla yağı yeni değiştirilmiş motorda bile son hız fark edebilir misal.
nacizane tavsiyem internette gördüğünüz 275 rakamlarına takılmayın bu kadar. hem motorun sağlığı hemde en önemlisi sizin sağlığınız için
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
ilkay öncelikle teşekkür ederim verdiğin cevaplar ve deneyimlerini paylaştığın için.Esasına bakarsan son sürat merakından çok mekanik bir problemin olup olmadığına takılan bir adamım 11 bin 12 binlerde tıkanması acaba seninde dediğin gibi bujilerden kaynaklanıyor olabilirmi diye düşünüyordum.(buji yağ değişimi yeni yapıldı)Düşük viteslerden itibaren devir kazandırmadığımda olabilir ben en erken 4. vitesten itibaren gazı açtım durum bundan da kaynaklanıyor olabilir haklısın.Önden gelen ses içinde lastik havalarını daha yeni kontrol etmiştim 42 36 şeklinde artık bu sesler için ustamıza uğranak ve danışmak gerekecek sanırım.
tavsiyem ne olursa olsun yetkili servise gitmen yönünde.
çünkü son zamanlarda bakıyorum dışarıdaki ustaların ucuza iş yapanı afferdersin bi b.ka yaramıyor. pahalı olanlarıda maşallahı var yetkili servisten bile pahalı neredeyse...
servisin artısı yapılan her türlü işlemi faturada yazmaları ve en iyi avantajıda bu yüzden sorun yaşadığında bu ne diye çıkıp karşılarına hesap sorabilmen oluyor
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)