Keyifler nasıl 600F ahalisi? Vallahi benimki yerinde.
Dün güzel havayı fırsat bilip, eşimi motorla işten almadan önce sahilde 1-2 tur atayım dedim.
Bostancı'dan Maltepe yönüne doğru tam yola çıktığımda yanımda yeni kasa kırmızı-siyah bir 600RR bitiverdi. Başladık gazlamaya
ilk ışıklara kadar yetişemedi bana. Sonra ışıklardan bir daha kalktık beraberce ve ben yine arayı 10-15 metre kadar açtım, diğer ışıklarda durana kadar da yetişemeyip peşimden gelmeye devam etti.
Sonunda ışıklarda durunca bana :
- "Senin makinede chip filan mı var?" diye sordu arkadaş.
- "Yok chip filan, gel vaktin varsa çekelim motorları kenara, biraz laflayalım." dedim.
Tanışıp biraz sohbet ettik arkadaşla; motoru 2008 model, 5000 km.de, tertemiz standart bir 600RR. Hem düzde hem de virajlarda, bir türlü arayı kapatamadığını ve şaşırdığını söyledi bana. Ben de benim motorun bakımlı ve iyi açılmış bir motor olduğunu, ayrıca iyi bir pilotajla 2 makine arasındaki 10 HP ve 15 kg.lık farkın rahatça kapanabileceğini söyledim. Hatta bir ara viraja çok yanlış girdiğini, neredeyse kaza yapabileceğini de belirttim, o da hak verdi bana zaten; haklısın panikle oldu, vitesi de geçiremedim o ara dedi. Vitesleri doğru tork aralığında ve seri olarak değiştirirsen beni geçebilirsin, senin yanlışın burada dedim.
Neyse, sohbetin sonunda "Bu sefer Bostancı istikametine doğru tekrar kalkalım, merak ettim gerçekten." dedi ve Maltepe ışıklardan beraberce kalktık.
Sonuç yine aynı; kalkmamla birlikte arayı yavaş yavaş açtım ve yine yetişemedi bana.
En son Bostancı ışıklarda vedalaşıp yolumuza gittik.
Sonuç olarak, düz yolda dahi olsa doğru shifting ve iyi bir pilotajla, 600'lük daha güçlü makineleri geride bırakmak fazlasıyla mümkün.
Dün RR'ın gözümde bittiği gündür.
Şaka bir yana
Enteresan bir tecrübe oldu, paylaşmak istedim.
Kalın sağlıcakla.