Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Eylül 2009, 06:38
#1161
yürekçe adlı üyeden alıntı
anladım... ancak senin çabaların ve hassasiyetin bu sitedeki en güzel renklerden biri bence. bunu bilmeni isterim kardeş...
ben de dediğim gibi bir motosikletin üzerinde çalışıyorum. olursa da kısmet, olmazsa da kısmet. sırasıyla
1- 600f
2- sv 650 suzuki
3- kavasaki er6f
var. hepsiyle de görüşme halindeyim. henüz makinalrı yakından görmedim. dedim ya, hayırlısı.
600F üzmez.
SV650 Türkiye'de çok fazla piyasası olmayan bir motor, bu nedenle belki parça sıkıntısı yaşayabilirsin.
Kawa'yı ekonomik olması nedeniyle beğeniyorum ama, onda da Z-Moto faktörü giriyor devreye. Herkes şikayetçi. Bir de Honda'daki parça kalitesini bekleme. Grenajlarda zırıltının mevcut olduğunu da biliyorum.
Hayırlısı olsun diyelim.
Reklamlar
-
11 Eylül 2009, 09:09
#1162
Mersin İl Temsilcisi
dreamdark adlı üyeden alıntı
600F üzmez.
SV650 Türkiye'de çok fazla piyasası olmayan bir motor, bu nedenle belki parça sıkıntısı yaşayabilirsin.
Kawa'yı ekonomik olması nedeniyle beğeniyorum ama, onda da Z-Moto faktörü giriyor devreye. Herkes şikayetçi. Bir de Honda'daki parça kalitesini bekleme. Grenajlarda zırıltının mevcut olduğunu da biliyorum.
Hayırlısı olsun diyelim.
evet, tamamen hemfikiriz.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
11 Eylül 2009, 09:11
#1163
sencaner adlı üyeden alıntı
hazır motor sorunlarınlarından laf açılmışken ufak bir soru sormanın zamanı geldi diye düşünüyorum:
gösterge paneli civarından geliyor sanırım, hafif altına doğru da olabilir; içine minik bir çakıl taşı kaçmış da sürekli küçük bir kabın içinde sallanıyormuşcasına bir ses beni zaman zaman rahatsız etmekte... egzantrik olmadığını düşünüyorum... fikri olan var mı?
)) o ses sadece motosikleti kullanan a geliyor aynen bende de var o ses zannedersem su devirdayımıyla alakalı çünkü motor çalışmaz iken su borusunu sıkıp bıraktığımda aynı ses geliyor termostadın oralardan felan geliyor
-
11 Eylül 2009, 10:16
#1164
dreamdark;
bence de seni geçen ninja litreliktir. diğer 600 lükler +200 den sonra 600ften daha iyi yürüyo ama arayı o kadar da rahat açamıyo.
yürekçe;
belki gs500 topiğinden hatırlarsın ben de 25 bin km kadar 2001 gs500 kullandım sonra buna geçtim, alışma evresi tahminden çok az olacaktır. ayrıca evet gs500 çok güzel bi motosiklet ama bunun verdiği güveni vermesi imkansız. 600f in sadece gücü değil freni ve özellikle viraj kabiliyeti inanılmaz farklı ve üstün.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
11 Eylül 2009, 13:40
#1165
Mersin İl Temsilcisi
chopperrider adlı üyeden alıntı
dreamdark;
bence de seni geçen ninja litreliktir. diğer 600 lükler +200 den sonra 600ften daha iyi yürüyo ama arayı o kadar da rahat açamıyo.
yürekçe;
belki gs500 topiğinden hatırlarsın ben de 25 bin km kadar 2001 gs500 kullandım sonra buna geçtim, alışma evresi tahminden çok az olacaktır. ayrıca evet gs500 çok güzel bi motosiklet ama bunun verdiği güveni vermesi imkansız. 600f in sadece gücü değil freni ve özellikle viraj kabiliyeti inanılmaz farklı ve üstün.
elbette hatırlıyorum. 600f i almış, elinde 2 motosiklet varken acilen satmam gerek demiştin. honda yı servis ağı ve yere basışındaki güvenden dolayı tercih ediyorum...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
11 Eylül 2009, 13:49
#1166
arkadaslar bende kawasaki zx-6r veya honda cbr 600f almayı düşünüyorum ancak çok merak ettiğim bişey var . bakım masrafı ne kadar arkadaşım var 600rr var bakıma 1.300 verdim diyor içinde lastik değiştirdi o bide plakalığı kestirdi . normal bi bakım ne kadardır mesela yağ değişimi buji vs. ?şimdiden teşekkürler
-
11 Eylül 2009, 15:23
#1167
muyi adlı üyeden alıntı
)) o ses sadece motosikleti kullanan a geliyor aynen bende de var o ses zannedersem su devirdayımıyla alakalı çünkü motor çalışmaz iken su borusunu sıkıp bıraktığımda aynı ses geliyor termostadın oralardan felan geliyor
hmm... o sesi duyduğum an gaz açıyorum, yoksa canımı sıkıyor
boşa da çok rahat geçen makine iki günde ''N'' yi görmek için kan kusturuyor bana...
Levyedeki debriyaj ayarından olabileceğini düşündüm ama sorunu gideremedim. İnşallah balatalar değildir...
-
11 Eylül 2009, 18:01
#1168
sencaner adlı üyeden alıntı
hmm... o sesi duyduğum an gaz açıyorum, yoksa canımı sıkıyor
boşa da çok rahat geçen makine iki günde ''N'' yi görmek için kan kusturuyor bana...
Levyedeki debriyaj ayarından olabileceğini düşündüm ama sorunu gideremedim. İnşallah balatalar değildir...
balatadan olmasada balata saçları var cok yarım debraj yaparsan veya yapılmışsa o debraj saclarının arasında ki centiklerin arası daralıyor ve debraj taşında hareket edemiyor debraj da ayırmakta zorlanıyor bunun için ondan da kaynaklanabiliyor yani illaki balata bitmiş anlamına gelmiyor 2 senedir profesör oldum en ufak sesi en ufak arızayı araya araya buluyorum bir cok ustanın bulamadığı arıza kendim çözmüşümdür
hele biri vardiki tam 500 tl boşuna boşuna gitti şu an kendim arıza yı tespit etmedikçe ustaya gitmem sanada tavsiyem bu olsun sor soruştur motosikletinin parçalarına dikkat et istanbulda yeni parçayı söküp eski parça takıyorlar sonra bozuldu deyip sana yenisini aldırıyorlar çok çok iyi bildiğin usta yoksa tabii
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 PM ----------
ManAcrEzzer adlı üyeden alıntı
arkadaslar bende kawasaki zx-6r veya honda cbr 600f almayı düşünüyorum ancak çok merak ettiğim bişey var . bakım masrafı ne kadar arkadaşım var 600rr var bakıma 1.300 verdim diyor içinde lastik değiştirdi o bide plakalığı kestirdi . normal bi bakım ne kadardır mesela yağ değişimi buji vs. ?şimdiden teşekkürler
özel bir tamircide yağ buji hava filtresi yağ filtresi
yağ = 100 tl
buji = 140 tl
yağ fitresi 35 tl
hava filtresi
orjinal serviste 120 tl k%n performans 120 tl
bunları değiştirmeye usta en fazla 50 tl el emeği alır
buji 10000 de değişir hava filtresi 5000-10000 en azından ben öyle değiştiriyorum 2000 de yağ ve filtresi değişir
k&n hava filtresi taktırdım motosikletin sesi azaldı nasıl iştir anlamadım hiç de memnun kalmadım bundan sonra orjinalini taktıracağım
shell advance 15-50 yağ burada honda servisinde 15 tl 1 litresi cok mu ucuz acaba
-
11 Eylül 2009, 18:28
#1169
muyi adlı üyeden alıntı
özel bir tamircide yağ buji hava filtresi yağ filtresi
yağ = 100 tl
buji = 140 tl
yağ fitresi 35 tl
hava filtresi
orjinal serviste 120 tl k%n performans 120 tl
bunları değiştirmeye usta en fazla 50 tl el emeği alır
buji 10000 de değişir hava filtresi 5000-10000 en azından ben öyle değiştiriyorum 2000 de yağ ve filtresi değişir
k&n hava filtresi taktırdım motosikletin sesi azaldı nasıl iştir anlamadım hiç de memnun kalmadım bundan sonra orjinalini taktıracağım
shell advance 15-50 yağ burada honda servisinde 15 tl 1 litresi cok mu ucuz acaba
hocam yağ ve filtre değişim periyodu için 2000 az değil mi biraz? ben 4binde değiştiriyorum ki aslında yağın durumu çok rahat 5bin yapmaya müsait oluyo. ayda zaten 2bini rahat yapan benim gibi bi kullanıcı için kabus olur böyle bi periyod.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
11 Eylül 2009, 18:32
#1170
chopperrider adlı üyeden alıntı
hocam yağ ve filtre değişim periyodu için 2000 az değil mi biraz? ben 4binde değiştiriyorum ki aslında yağın durumu çok rahat 5bin yapmaya müsait oluyo. ayda zaten 2bini rahat yapan benim gibi bi kullanıcı için kabus olur böyle bi periyod.
vallaha hocam ne yalan söyliyim buradan okuduklarımın %90 ı 2000 diyor bende öyle değiştiriyorum yoksa bu konuda kesinlikle bir bilgim yok hani 4000 deseler çokta memnun olacam bıktım yağ değiştirmekten ))
-
11 Eylül 2009, 18:38
#1171
abiler şimdi ben f aldım önceki motorum hyo 250 idi biliyorum 600 lük makineye sorulmaz ama benzini hangidevirde daha dasarruflu kullanırım
-
11 Eylül 2009, 18:45
#1172
bluebox adlı üyeden alıntı
abiler şimdi ben f aldım önceki motorum hyo 250 idi biliyorum 600 lük makineye sorulmaz ama benzini hangidevirde daha dasarruflu kullanırım
ben 5000-6000 diyorum ))
-
11 Eylül 2009, 19:23
#1173
[QUOTE=muyi;1777287]
hele biri vardiki tam 500 tl boşuna boşuna gitti şu an kendim arıza yı tespit etmedikçe ustaya gitmem sanada tavsiyem bu olsun sor soruştur motosikletinin parçalarına dikkat et istanbulda yeni parçayı söküp eski parça takıyorlar sonra bozuldu deyip sana yenisini aldırıyorlar çok çok iyi bildiğin usta yoksa tabii[COLOR="Silver"]
ancak servise gider belki biraz öpücük toplar ama kafası rahat olur
çok güzel ayırıyordu, yani twisterda da aynı sorun vardı illallah etmiştim. 1 gün içinde kas katı kesildi. Çok ilginç.500km oldu yağ süremedim ama sorunun kaynağı değildir heralde. Yine de yarın şişeyi yenilemem gerekiyor.
-
11 Eylül 2009, 20:17
#1174
Mersin İl Temsilcisi
2000km yağ ve filitre için bana da az geldi ama bugün bir race formunda vatandaşın biri istanbuldan memleketine her gidişinde dönüşte yağ değiştiryomuş 600+600: 1200km de bir. yağı görseniz çamur gibidir diyor. ben shell advance kullanyodum gs 500 de 4500-5000km de bir değiştiriyordum ve tatminkardı.
muyi kardeş, k&n filitreyi ne zaman değiştirmen gerekiyor? orjinal takıcaksın ya ;)
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
11 Eylül 2009, 20:30
#1175
ManAcrEzzer adlı üyeden alıntı
arkadaslar bende kawasaki zx-6r veya honda cbr 600f almayı düşünüyorum ancak çok merak ettiğim bişey var . bakım masrafı ne kadar arkadaşım var 600rr var bakıma 1.300 verdim diyor içinde lastik değiştirdi o bide plakalığı kestirdi . normal bi bakım ne kadardır mesela yağ değişimi buji vs. ?şimdiden teşekkürler
Aynı bakımları ben kendim yapsam:
Yağ : 70 TL (15W-50 Castrol)
Yağ filtre : 35 TL K&N
Hava filtre : 120 TL K&N (bir kereye mahsus)
Bujiler : 120 TL Orjinal Honda buji
Toplam : 345 TL
Ön arka lastik ortalama : 850 TL
Lastikle beraber : 1200 TL
Yani normal sayılır bence arkadaşının ödediği mebla.
chopperrider adlı üyeden alıntı
hocam yağ ve filtre değişim periyodu için 2000 az değil mi biraz? ben 4binde değiştiriyorum ki aslında yağın durumu çok rahat 5bin yapmaya müsait oluyo. ayda zaten 2bini rahat yapan benim gibi bi kullanıcı için kabus olur böyle bi periyod.
muyi adlı üyeden alıntı
vallaha hocam ne yalan söyliyim buradan okuduklarımın %90 ı 2000 diyor bende öyle değiştiriyorum yoksa bu konuda kesinlikle bir bilgim yok hani 4000 deseler çokta memnun olacam bıktım yağ değiştirmekten
))
Sen onu 4000 yap muyi
2000 çok erken yahu, Çin mallarının bile o civarda değişiyor. Serviste bizim motorların yağ değişim periyodu 6000 olarak görünüyor, ona rağmen ben de 4000'de değiştiriyorum. Yağ filtresini de iki yağ değişiminde bir.
bluebox adlı üyeden alıntı
abiler şimdi ben f aldım önceki motorum hyo 250 idi biliyorum 600 lük makineye sorulmaz ama benzini hangidevirde daha dasarruflu kullanırım
Bence de 5-6 bin devir ve 120'yi geçme.
sencaner adlı üyeden alıntı
hmm... o sesi duyduğum an gaz açıyorum, yoksa canımı sıkıyor
boşa da çok rahat geçen makine iki günde ''N'' yi görmek için kan kusturuyor bana...
Levyedeki debriyaj ayarından olabileceğini düşündüm ama sorunu gideremedim. İnşallah balatalar değildir...
Son zamanlarda bende de boşa geçiyor makine rahatça ama, kadranda N' yi zor görüyor bazen. Hatta ayaklığı açtığımda stop ediyor.
Bu arada bahsettiğin "tıkı tıkı" şeklindeki hafif ses bende de var, ben egzantrikten gelen ses olarak düşünüyordum onu bu zamana kadar hep ama, yanılıyor muyum acaba Muyi'nin bahsettiği gibi termostat taraflarından geliyor olabilir mi?
-
11 Eylül 2009, 20:32
#1176
saolun arkadaşlar bilgi için
-
12 Eylül 2009, 01:03
#1177
dreamdark bir gün granajı actığında veya sıkabiliosan su hortumlarını kalın olanını bir sık bırak tık sesini duyacaksın bana o ses yapıyor gibi geliyor aynı o sese benziyor 2000 den 4000 km ye cıkmak cok güzel bir duygu oldu benim için masraf yarı yarıya azaldı ))
ama şöyle bir problem varki ben k&n kava filtresini takınca sanki ekzoz un sesi azaldı gibi geldi yada ben iyice alıştım motorun sesine sessizleşti gibi geliyor bana
-
12 Eylül 2009, 01:53
#1178
dreamdark adlı üyeden alıntı
Bu arada bahsettiğin "tıkı tıkı" şeklindeki hafif ses bende de var, ben egzantrikten gelen ses olarak düşünüyordum onu bu zamana kadar hep ama, yanılıyor muyum acaba
Muyi'nin bahsettiği gibi termostat taraflarından geliyor olabilir mi?
Eğer bendeki ile aynı ses ise kesinlikle egzantrk değil, çünkü yaklaşık 2000km kadar dinledim o sesi
Muyinin dediği olabilir çünkü egzantrikten gelen ses rutin oluyor, motorun ritmine uygun
Buarada benim vites sorunu debriyaj manetini kurcalaya kurcalaya düzeldi... ama ne kadar gider bilmiyorum. Yalnız sehpadayken vitese taktığımda debriyaja basılıyken yaptığı 10km hız hala sabit... Gerçi teker üstündeyken motoru hareketlendirecek kadar bir güç vermiyor ama yine de kafa kurcalıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:53 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:51 AM ----------
muyi adlı üyeden alıntı
k&n kava filtresini takınca sanki ekzoz un sesi azaldı gibi geldi yada ben iyice alıştım motorun sesine sessizleşti gibi geliyor bana
fazladan ses olmasın da
gerçi senin de dediğin gibi sana öyle geliyor olabilir
-
12 Eylül 2009, 02:47
#1179
muyi adlı üyeden alıntı
dreamdark bir gün granajı actığında veya sıkabiliosan su hortumlarını kalın olanını bir sık bırak tık sesini duyacaksın bana o ses yapıyor gibi geliyor aynı o sese benziyor 2000 den 4000 km ye cıkmak cok güzel bir duygu oldu benim için masraf yarı yarıya azaldı
))
ama şöyle bir problem varki ben k&n kava filtresini takınca sanki ekzoz un sesi azaldı gibi geldi yada ben iyice alıştım motorun sesine sessizleşti gibi geliyor bana
İlk fırsatta deneyeceğim.
Aman hocam yaa, para mı dayanır 2000 km'de bir yağ değişimine, yazık vallahi
Bu arada, ben de K&N' yi ilk taktığımda aynısını hissettim. Demekki doğru farketmişim. Yani artık sanki egsozun değil de, motorun ciğerinin sesini biraz daha öne çıkardı gibi geliyor bana. Ama normal bence, hava girişi rahatladığından motorun sesi ön plana çıkıyor, hatta o emiş sesini bile duyar gibiyim sanki.
sencaner adlı üyeden alıntı
Eğer bendeki ile aynı ses ise kesinlikle egzantrk değil, çünkü yaklaşık 2000km kadar dinledim o sesi
Muyinin dediği olabilir çünkü egzantrikten gelen ses rutin oluyor, motorun ritmine uygun
Buarada benim vites sorunu debriyaj manetini kurcalaya kurcalaya düzeldi... ama ne kadar gider bilmiyorum. Yalnız sehpadayken vitese taktığımda debriyaja basılıyken yaptığı 10km hız hala sabit... Gerçi teker üstündeyken motoru hareketlendirecek kadar bir güç vermiyor ama yine de kafa kurcalıyor.
Gerçi bendeki ses sürekli var ve çok düzenli-seri bir "tıkı tıkı" sesi, her devirde aynı düzende, hiçbir değişiklik yok. Ama dikkatli dinlemedikçe farkedilmiyor ve derinden geliyor. Servisteki eleman egzantriktendir, sorun olmaz demişti ama, bir gün bir araya gelince dinleriz bakalım.
Debriyajla ilgili telefonda da belirttiğim gibi, ayırmıyor sanki ama bu km'de de debriyaj balatasının bitmesi normal değil. Debriyaj telini ve debriyaj kolunu dibinden yağlayıp, sonrasında aynı şekilde manetten ayar yaparak dene bir de. Ama en sağlamı, yolun düştüğünde bir ustaya sor en iyisi.
-
12 Eylül 2009, 03:11
#1180
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)
Bu Konudaki Etiketler