Aslında senin dediğinin konuyla hiç alakası yok! şaka şaka var
Bildiğim kadarıyla katalitik konvertör (emisyon değerlerini ayarlayan zımbırtı) genelde ilanlarda "komple egzoz" şekilnde gördüğümüz zaman iptal edilmiş oluyor. Yani egzoz çıkışından çıkan yakıt artığı herhangi bir işlem, sıkıştırma görmeden dışarı atılıyor. Dolayısıyla katalitik konvertörde oluşan, ecnebilerin deyimiyle "bottle neck" hadisesi olmuyor ve çıkış rahatlıyor.
Headers sadece egzozun çıkış kısmı yani ucu oluyor, katalitik könvertör ipral edilmeden headers yani son taraf da değişiyor ama bu durumda Şenol'un dediği gibi şekil dışında çok bir şey değişmiyor.
Bu arada egzozlarda ayrıca fazla sesi absorbe etmek için bir de db killer bulunuyor, eğer motor danalar gibi böğürsün istiyorsak db killer'ı da iptal ediyoruz.
İş egzozla da bitmiyor, motorun çıkışını rahatlattın girişi de rahatlatmak için açık hava filtresi tarzı şeyler takılıyor böylece motora hava girişi kolaylaşıyor, motor rahat nefes alıyor.
Eğer bu hava girişi-yakıt karışımı vs.. gibi ayarlar yapılmazsa rölantide motorun öksürmesi, yani düzensiz, çarpıntılı çalışması tarzı durumlar oluyor.
Ya da bir ihtimal bu söylediklerimin de konuyla hiçbir alakası yok 6. His filminde Brus vilis aslında ölü...