depodaki 2 çizgi olanların yan desenlerine dikkatli bakarsan aslında depodaki ufak olan honda yazısındaki logoyla aynı olduğunu göreceksin
daha önceki çizgileri de normal yaptığı şekiller işte önemli bir husus yok yani orada
aslında her motor alınırken dikkat edilmesi gereken çok şey var
serviste egsantirik zinciri ve gerginin durumu ( kronik problem gergi ) kontrol ettirirsin zincirde şu yüzden baktırman gerekli km'si çoğunun oynamış durumda normalde düzgün bakılsa da gazlanan makinada 30 binde zincirinin değişmesi iyidir ama stabil gayet yumuşak kullanılmış makinalarda 50bine kadar zorlar durumu
ön takımlara bakarsın kazası varmı diye radyatöre bakarsın az çok belli eder yamukluk vs'den
arka tekerdeki zincir dişliye bakarsın zincir ne kadar gerilmiş ( gerilme noktası sona yaklaşmışsa bitmeye başlamış demektir dişlilerde sivri ise uçları onlarda bitmiştir
yağ değişimini sorarsın kaç binde 1 değiştirmiş nerede yaptırmış ( benim gibi excel tablosu tutan varsa tablo istersin bakım ve değişen parçalar ile ilgili )
grenaj boya işlemlerine çok takılmaz düzgün boyanmışsa ( renk ton farkı yoksa aralarında sıkıntı yapma her motor düşer )
lastiklerin durumları ve üretim tarihleri ( dot sayıları 4 haneli bir rakam olur eliptik bir yuvarlak içinde ilk 2 hane ve son 2 hane üretim yılını ve o yıldaki üretim haftasını yazar ) tercihen 4 yıl üzerindekiler iyi değildir
yine serviste zaten motoru çalıştırıp dinlerler yataklarda vs ses varmı şim ayarları nasıldır muhtemelen şim ayarı veya değişimi hiç yapılmamıştır bakacağın pek çok makinanın bunların şim ayarı ve değişen şimleri olacaktır kesin ;)
bujilerine baktırırsın serviste fabrika verisinde ımr9a-9h vardır ama 9c-9h modelide olur cr9eh-9 bujiside bu motora uyumludur ama orjinali gibi iridyum ve lazer üretim teknolojili değillerdir ve orj gibi uzun ömür dayanmaz yakıt tüketimide biraz artar
unutmadan en önemli parçalar fren balataları kesin bak ;) disklerin durumuna da bakabilirsin aşırı aşınmış mı diye yamukluk vs varmı diye yamukluk var ise kullanımda frene basınca pedal veya manette bir titreme hissedersin zaten
debriyaj balatalarına bakarsın
gaz ve debriyaj teli durumları
ve alır almaz ne olursa olsun yağını değiştirmeyi unutma yapabiliyorsan almadan önce değiştirtip parasını kendin vererek tabi ( gözünün önünde ) yapman daha iyi olur satış sonrası tatsız bir durumla karşılaşmaktan kendini korumuş olursun
yani şu şekilde motora kalın yağ koymuştur dişlilerde veya yataklarda sorun varsa kalın yağ ile ses kesilmiştir sen bir yağ değişimi yaparsın masraf çıkar bir anda ( kalın yağ zaten yüksek basınçta altında çalışan parçalar için pek iyi değildir yataklarda boşluk varsa bunu güzel doldurur ama kalan yerlerde ekstra basınç yapar hem motoru zorlar hemde sorunsuz parçalarıda bozarsın )
şimdilik aklıma gelenler bunlar mutlaka başka şeylerde çıkar 1 2
yakıt konusuna gelince
volkan arkadaşımız geçen sene test yapmıştı konuda geçmiş sayfalarda yazıyor
full depo full performans sanırım 90 km gitmişti
yine full depo sakin kullanımlada 310 km gitmişti yanlış hatırlamıyor isem 2 veride bu şekilde olacak
bu verileri depodaki benzini dibine kadar bitirerek almıştı pompa benzin çekemeyene kadar yani
son olarak ilanda baktığın motor kazalı far kısmına kadar parçalanmış kafadan girmemiş olabilir ama ön takım radyatörler egzoz manifoldları ve depoyu kontrol ettir kuyruk şasesinede baktırabilrisin
destan gibi yazdım umarım işini görür